GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 145 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 95 135 143 144 145 146 147 155 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.321 - 4.350 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #4321
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reisga Katso viesti
    Kiitos linkistä, mutta kysymykseni ei koske sarjanumeroa vaan trainerin kalibrointiin liittyvää offset-arvoa. Sarjanumero on ansiokkaasti merkitty kolmeen sijaintiin: trainerin pohjaan, ohjekirjan kanteen sekä pakkauksen kylkeen.

  2. #4322
    Ok, käsittääkseni tuo offset pitäisi olla siinä sarjanumerotarran vieressä.

  3. #4323
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reisga Katso viesti
    Ok, käsittääkseni tuo offset pitäisi olla siinä sarjanumerotarran vieressä.
    Suiton sarjanumerotarra on miltei 1:1 Direton vastaavan kanssa (sisältää siis samat luvut), mutta Diretossa on lisäksi erillinen tarra tuolle offset-arvolle. Yritän siis sanoa, ettei tuota offsetiä ole myöskään leivottu sarjanumerotarran sisään.

    Minäkin olen siinä käsityksessä, että kaikissa laitteissa pitäisi olla erillinen tarra sarjanumerotarran vieressä, mutta odotellaan Eliten vastausta kysymykseeni Tai vastaavasti joku Suiton omistava foorumilainen voi myös hihkaista, löytyykö omasta laitteesta tällaista tarraa vaiko ei.

    E: sain vastauksen Eliteltä, jonka mukaan tarraa ei kuulu ollakaan laitteessa.

    Good morning,

    For the Suito you don't have to compare any value. The original spindown/offset is only a value that we have obtain here in Elite. So the site have a wrong information.

    The calibration value is the time necessary to stop the system after the spin in milliseconds (so you have 9677 it means 9,677 seconds).


    This time depends from a lot of variables, but the Suito that measure the speed can calibrate itself also with a long or short calibration (if you do a spin at 40km/h it needs more time to stop than you reach only the 30km/h).


    For the Suito the standard calibration time is between 8000ms and 12000ms.


    Only the Direto and Direto X have to compare the calibration offset with the original offset.


    After the calibration the Suito is ready to be used.

    Should you need any further information, we remain available.

    Best regards.

    Elite srl

  4. #4324
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kuinkas muuten homma toimii jos on Garminin wattipolkimet ja Suito; valitseeko Edge automaattisesti mittauksen polkimista?

  5. #4325
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kuinkas muuten homma toimii jos on Garminin wattipolkimet ja Suito; valitseeko Edge automaattisesti mittauksen polkimista?
    Voi valita.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #4326
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Edgessä voi valita kummat vai molemmat parittaa. Lienee helpoin parittaa vain toinen edgeen, koska en tiedä miten käyttäytyy jos yhdistää ennen ajon alkua molempiin samanaikaisesti, jos se edes mahdollista.

    Edit: todennäköisesti kun luot "indoor" pyöräprofiilin voit siinä valita kummasta tehot luetaan

  7. #4327
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Suiton sarjanumerotarra on miltei 1:1 Direton vastaavan kanssa (sisältää siis samat luvut), mutta Diretossa on lisäksi erillinen tarra tuolle offset-arvolle. Yritän siis sanoa, ettei tuota offsetiä ole myöskään leivottu sarjanumerotarran sisään.

    Minäkin olen siinä käsityksessä, että kaikissa laitteissa pitäisi olla erillinen tarra sarjanumerotarran vieressä, mutta odotellaan Eliten vastausta kysymykseeni Tai vastaavasti joku Suiton omistava foorumilainen voi myös hihkaista, löytyykö omasta laitteesta tällaista tarraa vaiko ei.

    E: sain vastauksen Eliteltä, jonka mukaan tarraa ei kuulu ollakaan laitteessa.

    Good morning,

    For the Suito you don't have to compare any value. The original spindown/offset is only a value that we have obtain here in Elite. So the site have a wrong information.

    The calibration value is the time necessary to stop the system after the spin in milliseconds (so you have 9677 it means 9,677 seconds).


    This time depends from a lot of variables, but the Suito that measure the speed can calibrate itself also with a long or short calibration (if you do a spin at 40km/h it needs more time to stop than you reach only the 30km/h).


    For the Suito the standard calibration time is between 8000ms and 12000ms.


    Only the Direto and Direto X have to compare the calibration offset with the original offset.


    After the calibration the Suito is ready to be used.

    Should you need any further information, we remain available.

    Best regards.

    Elite srl
    Tuo Suiton kalibrointi prosedyyri on identtinen Drivo 2:n kanssa joka minulla on eli ei tarvitse verrata kalibrointi arvoa mihinkään toiseen arvoon. Tuo sarjanumero tarra löytyy myös ohjekirjasen kannesta joka tulee
    laitteen mukana....tai ainakin näin minulla, sama tarra on toki myös laitteeseen liimattuna. Drivo2:n arvo on pysynyt aina samassa eli varsin vakaa ja luotettava laite on ollut liki ne 2-vuotta mitä olen tuon omistanut. Drivo2:ssa tuo offset arvo on jotain 6412.

  8. #4328
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Tuli vielä toinenkin vastaus Eliteltä, kun viittasin vastauksessani tuohon heidän foorumille lähetettyyn viestiin:

    Good morning,

    yes, in the old unit under the trainer you are bale to find the original offset, but also in that case the costumers don't have to compare the original offset with their because it is useless (different weight, bike, chain, gear ecc...).
    In the new one we have remove the original offset label trying to obtain that the costumers don't go to compare their offset with the original.

    Your value is a standard value for the Suito, so keep riding it and remember to do the calibration one or two times a month during the period of use.


    Should you need any further information, we remain available.

    Best regards.

    Elite srl


  9. #4329
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.396
    En tiedä mitä pitää Eliten trainereissa tapahtua ennen kun offset lukema alkaa näyttämään outoja lukemia kalibroinnissa. Drivo2:ssa minun ei ole tarvinnut tehdä vielä mitään, ei edes kiristää hihnaa. Jotain pientä putsausta olen hihnapyöriin ja hihnaan tehnyt ihan rätillä pyyhkimällä. Hyvinkin käyttäjäystävällinen kokemus Eliten trainerista on minulla mutta kai niitä maanantai kappaleita löytyy joka valmistajalta.

  10. #4330
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    En tiedä, onko kaikissa trainereissä edes mahdollisuutta säätää tuota hihnan kireyttä ilman koko laitteen auki repimistä... Joissain tietyissä malleissa (esim. ilmeisesti juurikin tuo Direto), joissa hihnan säätäminen aika ajoin on tarkoituksenmukaista, hihnan säätöruuviin pääsee käsiksi avaamatta koteloa.

  11. #4331
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    En tiedä, onko kaikissa trainereissä edes mahdollisuutta säätää tuota hihnan kireyttä ilman koko laitteen auki repimistä... Joissain tietyissä malleissa (esim. ilmeisesti juurikin tuo Direto), joissa hihnan säätäminen aika ajoin on tarkoituksenmukaista, hihnan säätöruuviin pääsee käsiksi avaamatta koteloa.
    Drivo 2:ssa tuo on ainakin mahdollista. Avataan ns.emolevyn suojakansi auki josta paljastuu ruuvi jota avataan auki 1-kierroksen verran sen jälkeen pääsee kotelon päällä olevasta reiästä säätämään hihnan kiristysruuvia.

  12. #4332
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Hyvää pohdintaa ja kuvausta tuossa yllä. Tulen vaan entistä tyytyväisemmäksi, että hankin nimenomaan Neon 3(?) vuotta sitten Kurt Kineticin trainerin tilalle.

    Loppui säädöt ja kalibroinnit. Just ride on. KK oli mulla varmaan viisi vuotta. Siihen hankin aikoinaan inRide kikkareen tehoja mittaamaan, jolloin sai käytettyä halvempaa kiekkoa trainerikäytössä. Softana Kineticin oma, Sufferfest ja Ttainerroad. Sitä ennen oli viitisen vuotta Tacxin Satori ja treenit otettiin Dirk Frielin pienestä kirjasesta ja Gogganin ensi painoksesta.

    Kyllä nyt on helppoa ja mukavaa. Trainerointi oli about 15 vuotta sitten kärsimystä ja nyt viihdettä.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #4333
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Taas kyselen typeriä kun ei tietoa ole; kun teen Connectissa intervalliharjoituksen trainerille, käskyttääkö Garmin Edge 530 automaattisesti oikeat määritellyt tehoalueet Elite Suitolle? Vai pitääkö haluttu teho muuttaa aina Edgellä ajon aikana?
    Intervalli-harjoitusohjelmaa ei kaiketi pysty yhdistämään oman ulkoreitin virtuaaliseen ajamiseen?

    Edit: Taitaa esim. Zwift hyvä ratkaisu näihin; siinä ilmeisesti valmiita "ohjelmia" ties kuinka?
    brilleaux muokkasi tätä : 03.09.2020 at 10.21

  14. #4334
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Itellä 1030 käytössä ja käskyttää oikeat watit trainerille. Jos haluat voit lisätä ja ottaa pois watteja joka vaiheen aikana 5 watin portain.
    Ite käytän mukautettua tehoaluetta joka toimii hyvin, eli syötän joka kohtaan connectissa halutut watit käsin. Jos haluat että saat trainerista 300w ulos niin 290-310 tai 295-305 näpyttelet sinne.

  15. #4335
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Itellä 1030 käytössä ja käskyttää oikeat watit trainerille. Jos haluat voit lisätä ja ottaa pois watteja joka vaiheen aikana 5 watin portain.
    Ite käytän mukautettua tehoaluetta joka toimii hyvin, eli syötän joka kohtaan connectissa halutut watit käsin. Jos haluat että saat trainerista 300w ulos niin 290-310 tai 295-305 näpyttelet sinne.
    Juu näin oletinkin ja olen nyt harjoituksen Connectissa tehnytkin valmiiksi. (y)

  16. #4336
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tuosta FTP-testistä trainerilla vielä; onko tuohon muita ilmaisia valmiita pohjia kuin Edgen oma?
    Ja kuinka noissa on hoidettu 20min jakson vastuksen määritys? Pitääkö se itse määrittää ajon aikana perustuen fiilikseen vai hoitaako tekniikka tuon, ja jos hoitaa niin kuinka? Perustuen mihin? Jotenkin sekavaa.
    Traineroadilla näytti olevan varsin hyvin opastettu testi mutta edellyttää tilin avaamista.
    20min vaiheen aikana poljetaan samalla vaihteella vai onko vaihtaminen mukana touhussa?

    Tästä ei nyt oikein ota selvää, kaikki ois hyvä olla "hanskassa" ennenkuin lähtee puskemaan.

    Ja vielä; kannattaako Edgen automaattinen ftp-määritys olla pois käytöstä noin yleensä?

  17. #4337
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Yleensä 20min vetovaihe poljetaan ilman erg moodia, eli ajat vaihteiden kanssa vapaasti vedon. Ensimmäisillä kerroilla tuo on tosiaan hankalaa, kun tehoista ei ole oikein mitään tietoa. 20min testin tulos riippuu tosi paljon ajon onnistumisesta.

    Ramp testi onkin tuon puolesta parempi. Esimerkiksi trainerroadin ramptesti on minusta hyvin toteutettu. Yksi vaihtoehto olisi ajaa ensin se, jotta saisi vähän suuntia.

  18. #4338
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Zwiftiin mulla on se Suiton mukana tullut kokeilujakso(en ole vielä ottanut käyttöön), näyttää sielläkin olevan erinäisiä testejä:

    https://zwift.com/news/14263-zwift-h...tp?__znl=en-eu

  19. #4339
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Aja sitten zwiftissä ramptesti.

  20. #4340
    pulmark Guest
    Oheisen linkin takaa löytyy myös MAP ja FTP kalkulaattori sekä VO2Max arvio ramppitestistä laskettuna jos ei halua valmiita ohjelmia käyttää:

    https://zwifthacks.com/app/map-ftp-calculator/

    Testissä portaan kooksi kannattaa laittaa 6% FTP jos tietää suurinpiirtein millä huituvilla FTP on. Esim. FTP 250W niin porras 0.06 x 250 = 15W. Tai sitten käyttää niitä etukäteen määriteltyjä asetuksia.

    Tuon kalkulaattorin sivuilta löytyy linkkejä protokollan yksityiskohtiin jos kiinnostaa. Suuntaa antavia nuo ramppitestin arvot on mutta parempia kuin ei mitään.

  21. #4341
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    178
    Mitenhän luotettava tuo Zwiftin ramppitesti mahtaa olla? Tuonhan voi tietysti kokeilla rykäisemällä tunnin treenin 100 % intensiteetillä suhteessa arvioituun FTP-tehoon.

  22. #4342
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Mitenhän luotettava tuo Zwiftin ramppitesti mahtaa olla? Tuonhan voi tietysti kokeilla rykäisemällä tunnin treenin 100 % intensiteetillä suhteessa arvioituun FTP-tehoon.
    Todella luotettava. Antaa helpommin tarkan tuloksen ramptestiin, eli tuossa on hyvä toistotarkkuus.

    Ftp:n kanssahan ramptestillä ei ole paljoakaan tekemistä, niinkuin ei ole 20min testilläkään välttämättä.

    Treenien tehoarviointiin tuo ramptest on kuitenkin hyvä. Painottaa minusta vaan enemmän hapenottoa. Eli jos on happikone, niin tunnin vetoa ei voi ajaa edes lähelle tuota lukemaa minkä ramptestistä saa.

  23. #4343
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    On Tacx:in tuotteet jääneet huutolaispojan asemaan Garminin huostassa.

    Tässä katsottavaa Tacx Neon ostamista harkitseville:
    https://www.youtube.com/watch?v=qxZCoiAs7gI
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  24. #4344
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Pientä tiivistelmää? Saan YouTubesta näppylöitä.

  25. #4345
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Selittääkö äijä laakereista, eli uudemmassa neossa pienemmät kuulat, koska läpiakseli?

  26. #4346
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.396
    Eli Neo 2T:n navassa on olemassa laakeriongelma. Ainakin videolla on kaksi napaa joihin toiseen on vaihdettu laakeri ja toisessa navassa alkuperäinen laakeri joka ei pyöri tasaisesti vaan nykii eli pahasti kitkaa.

  27. #4347
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Mitenhän luotettava tuo Zwiftin ramppitesti mahtaa olla? Tuonhan voi tietysti kokeilla rykäisemällä tunnin treenin 100 % intensiteetillä suhteessa arvioituun FTP-tehoon.
    Omalla kohdalla oli ihan OK, tai ainakin FTP arvio osui aikalailla samoihin kuin muuten arvioimani, eli vaikuttaisi ihan luotettavalta ainakin huonokuntoiselle kuskille. Vähän arvelutti, kun ramppi oli aika jyrkkä ja seinä tuli vastaan tosi nopeasti sen jälkeen kun alkoi tuntumaan hankalalta, mutta en oikein voi testiä epäluotettavaksi syyttää.

    Tälle talvelle on "laitettava" rocker plate trainerin alle.
    6.7 WTF/kg


  28. #4348
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    P-Savo
    Viestit
    686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Pientä tiivistelmää? Saan YouTubesta näppylöitä.
    A: Sullahan on jo Neo(2), olet jo myynyt sielusi
    B: Verrattuna Neo 2 erona 2T:ssä on navassa Tacx:n oma hammaskehä johon ei ole yleisesti saatavaa irroitustyökalua. Hammaskehän irroitustyökalu tarvitaan siinä vaiheessa kun navan laakeri porsii kuten videolla demonstrotiin. Muutenkin laakereilla on joku elinikä joka joskus loppuu ja jyrinä alkaa.

    Muuten videolla tarinoitiin kuinka eletromekaaniset laitteet ovat uutta Garminin tuotesortimentissa, siinä huonommin toimii kiinteän hinnan huollot (= vaihtolaite tilalle xx vaihtoajalla €€€hintaan) ja henkilöt jotka aiemmin vastasivat tacx tuotetukeen ovat kadonneet ja korvattu Garminin väellä jotka ovat ihan pihalla näiden harjoitusvastusten kanssa.

    Niin ja on tainnut Garmin jo lakkauttaa tuen Neo gen1.lle. ...
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

  29. #4349
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Niin ei mitään oikeaa vikaa tosiaan? Laakereiden kuluminenhan on tiestystikkin täysin normaalia ja nuo on aika helppo vaihtaa. Mekaanisia osia.
    Varmaan voisi käyttää tuon oman neon jo auki. Taitaa kuitenkin lähteöä jo neljäs talvi.

  30. #4350
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    On kyllä kökkö stravan gears välilehti. Ei nää pyöristä kuin ajetut kilometrit. Neon kohdalla lukee aika tasan 10tkm, mutta siinä ei ole kaikki.
    Mutta juu, varmaan alkaisi olla laakerinvaihto kohta aiheellista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •