ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 243 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 143 193 233 241 242 243 244 245 253 293 343 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.261 - 7.290 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7261
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myssy Katso viesti
    Onko tuo Spessun FutureShock toimiva? Vai markkinointikikka?
    Olen Signaturessa reilu puoli vuotta sitten päässyt pikaiseen koittamaan muutoin pientä Divergeä ja Roubaixia ja ihastuin tuohon FutureShockiin todella. Kunhan gravelin joskus hommaan cyclon rinnalle/korvaajaksi niin diverge on referenssi jota vastaan muut taistelee. Divergen saatavuus ei liene häävi mutta kysymällä selviää.

    Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

  2. #7262
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    53
    Ei ollut paikalla oikean kokoisia pyöriä; loppu niinkuin pyörät yleensäkin maailmassa tällä hetkellä. Pitää odotella että saavat joskus varastoon. Eli sitä parempaa päivää odotellessa.

  3. #7263
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Tulipahan painettua tilaa nappulaa Orbean Terra 40:stä, kun sattui vielä yks M-kokoinen löytymään ihan kotimaasta. Saas nähdä onko hitti vai huti... Kait sillä meikäläisen vaatimattomat ajelut ajaa.

  4. #7264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myssy Katso viesti
    Ei ollut paikalla oikean kokoisia pyöriä; loppu niinkuin pyörät yleensäkin maailmassa tällä hetkellä. Pitää odotella että saavat joskus varastoon. Eli sitä parempaa päivää odotellessa.
    Minkä kokoista etsit? Yleensä kaikkea löytyy, jos vain joku näkisi kristallipallosta sinun kokosi

  5. #7265
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Minkä kokoista etsit? Yleensä kaikkea löytyy, jos vain joku näkisi kristallipallosta sinun kokosi
    54 todennäköisesti, 52 olisi kiva ollut testata varmuuden vuoksi. Poikkesin eilen tosiaan paikanpäällä katsomassa ja kyselemässä, eikä noita pikku kokoja ollut.

  6. #7266
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    206
    OffTopic:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko tämä trekin bb90 siis oikeasti sellainen, jossa konelaakeri asennetaan suoraan hiilikuitu runkoon?

    On se prkle...

    Se on just noin. Hyvää tuossa ratkaisussa on se, että tuohon saa laakereita laakerikaupasta varsinkin jos on shimanon akseli käytössä. Koodilla 6805-2RS tai 61805-2RS löytyy laakerit. Tarttee tosin sen muovisovitteen laakerin sisään.

    Sitten taas kolikon kääntöpuolella on se, että toi muhvi saattaa väljistyä, jolloin tarvitsee ylikoon laakerin sinne. Trekillä on noita myynnissä ainakin (ulkohalkaisija 37.1mm). Toinen iso miinus minusta on se, että tuohon keskiöön ei pultata muuta kuin shimanon tai gxp laakereita..

    Minulla on tuo ollut vuodesta 2016 Emondassa ja alkuperäiset enduron laakerit meni vuodessa rikki, jonka jälkeen vaihdoin vetopuolelle NSK:n laakerin (ylikoko takuuseen) ja toiselle puolelle laitoin SKF:n laakerin. Nuo on nyt pyörinyt tuolla vuodesta 2017 saakka moitteetta (olen kerran vuoteen ne tarkistanut ja tarvittaessa kevyesti puhdistanut + voidellut). Kilometreja tulee 8-10tkm vuoteen tuolle fillarille.

    Ihme kyllä, että uudessa checkpointissa ei ole sitä T47 keskiötä, koska trek näyttää järjestään muuttavan uusia fillareita siihen. Muuttuikohan siinä runko vai olikohan vain väripäivitys? Vaikka itsellä tuo keskiö on ollut suht toimiva niin en kyllä itsekään tuota hirveästi fanita..

  7. #7267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myssy Katso viesti
    Onko tuo Spessun FutureShock toimiva? Vai markkinointikikka?
    Itse olin alkuun skeptinen, mutta se on toiminut paremmin kuin odotin ja tuntuu että ilman "joustoa" ei enää vastaavaa pyörää haluaisikaan. Haittapuolena on, että stemmin säätö ei onnistu ihan niin yksinkertaisesti.

  8. #7268
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Ehkä myös parisataa grammaa painoa on haittapuolena muutenkin painavissa gravelleissa.

  9. #7269
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Joku oli mittaillut ulkomaan foorumeilla sylttytehtaan (CFR696) runkosetin rengastilaa. Omaa runkosettiä tässä vielä odotellaan. Sinänsä ei ole vielä mikään kiire päästä kokoamaan, kun on pari muutakin pyörää jolla ajella.

    Takahaarukassa näyttäisi olevan alhaalla 65.3 mm ja ylhäällä 69.7 mm tilaa. Etuhaarukassa sitten 69 mm tilaa. Ilmeisesti tilavuus olisi käyttäjäkokemusten perusteella suunnilleen sama onko 700c vai 650b -kiekot, eikä renkaan yläpinta ota kiinni 700c-kiekoilla. Näin ollen valinta osuisi 700c-kokoon talvirenkaille, kun 21 mm sisäleveydellä olevat kiekot löytyvät jo ennestään. Uusia kiekkoja ei viitsisi ostaa, tietysti jos käytettynä löytyy halvalla niin se olisi eri juttu.

    Uskaltaisiko eteen laittaa Ice Spikerin 29"-koossa ? Siinähän jäisi nimellisesti 6 mm tilaa molemmilla puolille. Taakse varmaan sitten Kenda Klondike, se on 29x2.1". Siinä jäänee saman verran tilaa renkaalle. Tiedä sitten, miten renkaan nappulat vaikuttavat tuohon leveyteen. Noilla renkailla varmaan pitoa riittäisi ihan kivasti verrattuna nykyisiin 35 mm mara-wintereihin. Suomi Tyresiltä on tulossa myös uusia talvirengasmalleja, toivottavasti ehtivät kauppojen hyllyille ensimmäisiin liukkaisiin.

    Paljonko tällaisessa gravelissa kannattaisi olla rengastilaa? Cyclocrossilla meni viime talvi ihan ok n. 5-6 mm tilan kanssa.


    Takahaarukan yläputket (kuvista credit Riding Gravelin käyttäjälle "widerisfaster"):




    Takahaarukan alaputket:




    Etuhaarukka:


  10. #7270
    Liittynyt
    01/2007
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myssy Katso viesti
    Onko tuo Spessun FutureShock toimiva? Vai markkinointikikka?
    Olen ajanut noin 10 000 km edellisen version hiilari Divergellä, missä on 1.5 version futureshock. Ennen tätä ollut kaksi teräspyörää hiilarihaarukalla, cc- ja maantiepyörä. Maantiepyörässä oli viimeksi alla 35 milliä leveät Pirellit mukavuutta antamassa, erityisesti kevyenliikenteenväylien poikkisaumojen yli ajamiseen. Itse asiassa tärkein syy Divergen ostamiseen oli juuri kevlien poikkisaumat eikä mikään mitä sorateiltä löytyy. Ajaessa maantiepyörällä hiekka ja sorateillä en ole koskaan kokenut tarvetta jousitukselle, se on noi karmeassa kunnossa olevat kevlit, missä on kuin ajaisi rotwallin reunaan 2-3 metrin välein, missä sitä jousitusta tarvitsee. Futureshock ei toki poista sitä poikkisaumojen karmeaa tärähdystä, mutta se poistaa oikeastaan täysin niistä tulevan kivun, kun tärähdys ei enää välity käsiin asti vasaraniskun kaltaisena pamauksena vaan ainoastaan voimansa menettäneenä liikkeenä. Toisin kuin aiemmilla pyörillä Divergellä voi pitää kädet tangossa oikeastaan aina eikä tartte kevennellä poikkisaumojen ja muiden epätasaisuuksien kohdalla. Kun väylät koko ajan huononee, itse en mielelläni enää ajaisi ilman tuollaista järjestelmää. Minulla ei ole oikeastaan kokemusta muista uudehkoista hiilaripyöristä, mutta kaikkiin aiempiin omiin pyöriin verrattuna tuo edellisen version Diverge on kyllä ylivertaisen mukava pyörä. Tuossa on vielä se vanha hassun näköinen CGR-satulaputki, minkä kans pitäisi joustaa jonkin verran. Välillä aina muistaa, että eihän tuon pyörän läpi ole tullut tälläkään ajokaudella yhtään kivuliasta iskua poikkisaumoista tai kuopista, se vaan tuntuu syövän kaikki iskut.
    Aiemmin oli ranteet hellinä vähän joka lenkillä. Putkelta ajaessa, kyllä sen kai toisinaan tuntee, mutta jotenkin ei aina eikä se ainakaan ole minua häirinnyt. Maastoon en tuolla kyllä lähtisi.

  11. #7271
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Olisihan tuota kiva koettaa. Minulla ei ole ongelmana käsien tärinänkesto, mutta kun ajaa suht paljon aerona nuppien päistä kiinnipitäen, tai muuten kevyellä yläotteella, niin nämä montut ja kolot on aika vaarallisia.

  12. #7272
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Tuli päivitettyä oma XX1 AXS -vaihtaja uuteen Forcen pitkähäkkiseen... riittää hienosti omiin välityksiin ja toimii myös 39h pakassa.
    Ketjukaan ei ole sääntöjen mukainen flattop...



    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  13. #7273
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Ketjukaan ei ole sääntöjen mukainen flattop...
    Mikä ketju ja miten toimii ? Itselläni 2*12 force axs ja kelpaisi joku muu ketjuvaihtoehto tuon äänekkään falttopin tilalle..

  14. #7274
    Liittynyt
    07/2020
    Viestit
    53
    Iso kiitos infoista! Kyllä se Futureshock on seuraavassa pyörässä paikallisten kelvien ja priima asfaltin vuoksi. Kun ei pelkkää Jasperintietä viitsi ajaa edestakaisin.

  15. #7275
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    ^ Setämiespyörän kuskina ei voi juuri muuta sanoa kuin, että:

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #7276
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ukkis Katso viesti
    Tarkoitus olisi jättää jäljelle ainakin toistaiseksi vain paksupyörä ja graveli. Gravelin käyttökohteet olisivat erityisesti työmatkat ympäri vuoden, bikepacking-hommat ja satunnaiset maantie- ja soratielenkit.
    Ajoasento yms. sopivuustekijät on tietysti henkilökohtaisia, eikä niistä voi kukaan toiselle sopivaa oikein suositella. Sopiva mitoitus selviää siis alustavasti vain kokeilemalla ja lopullisesti seuraavien satojen kilsojen aikana. Se kannattaa myös katsoa, osuuko varpaat eturenkaaseen käännöksessä ja jos osuu, onko sillä sinulle merkitystä.

    Tekniikasta yrittäisin selvittää kiekkojen laadun. Lisäksi kierteellinen keskiö olisi minulle vaatimus. Muilta osin 2000 euron pyörässä tuskin teknisesti on laadussa ongelmapaikkoja. On vain hyviä ja vielä parempia komponentteja.

  17. #7277
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TKe_ Katso viesti
    OffTopic:



    Se on just noin. Hyvää tuossa ratkaisussa on se, että tuohon saa laakereita laakerikaupasta varsinkin jos on shimanon akseli käytössä. Koodilla 6805-2RS tai 61805-2RS löytyy laakerit. Tarttee tosin sen muovisovitteen laakerin sisään.

    Sitten taas kolikon kääntöpuolella on se, että toi muhvi saattaa väljistyä, jolloin tarvitsee ylikoon laakerin sinne. Trekillä on noita myynnissä ainakin (ulkohalkaisija 37.1mm). Toinen iso miinus minusta on se, että tuohon keskiöön ei pultata muuta kuin shimanon tai gxp laakereita..

    Minulla on tuo ollut vuodesta 2016 Emondassa ja alkuperäiset enduron laakerit meni vuodessa rikki, jonka jälkeen vaihdoin vetopuolelle NSK:n laakerin (ylikoko takuuseen) ja toiselle puolelle laitoin SKF:n laakerin. Nuo on nyt pyörinyt tuolla vuodesta 2017 saakka moitteetta (olen kerran vuoteen ne tarkistanut ja tarvittaessa kevyesti puhdistanut + voidellut). Kilometreja tulee 8-10tkm vuoteen tuolle fillarille.

    Ihme kyllä, että uudessa checkpointissa ei ole sitä T47 keskiötä, koska trek näyttää järjestään muuttavan uusia fillareita siihen. Muuttuikohan siinä runko vai olikohan vain väripäivitys? Vaikka itsellä tuo keskiö on ollut suht toimiva niin en kyllä itsekään tuota hirveästi fanita..
    Pitääpä ottaa tämä itselle ylös muistiin. Ei ole kyllä yhtään luottoa BB90 viritelmään. Mitä googlettelin kesällä sl6:n oston jälkeen, niin osa ratkaissut väljistymistä ruuvilukitteen käytöllä. En ole myöskään nähnyt missään muuta keskiössä muovisovitteen olevan yhtä liikkuvaa sorttia kuin checkpointissa.

    Onko joku hankkinut checkpointtiin kampina/spiderina tehomittaria, kun esim stagesin/4iiii vasen kampi ei sovi runkoon, miten tuo GRX:n etuvaihtajan 2.5mm ulompi etäisyys on tuettuna kammissa, vai onko sillä mitään merkitystä, spacereilla hoitaa asian?
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  18. #7278
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Tuo 0.1mm ylikokoinen laakeri on kyllä sen tasoinen purkkaviritys, ettei mitään rajaa. Eihän se kuitu täysin pyöreäksi väljisty. bb30 on tuohon verrattuna suorastaan loistava keskiötyyppi.

    Jotain tällaista lähtisin koettamaan trekkiin.

    https://www.tokenproducts.com/bottom...s/ninja/bb3724

  19. #7279
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    325
    Canyonin grail al kiinnostaisi. Canyonin omien kuvien perusteella rungon viimeistely on surkea. Paksut hitsausmakkarat joka saumassa. Vaikuttaako runko muuten laadukkaalta?

  20. #7280
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    ^ onhan niissä pressfit-keskiötkin ja mielestäni todella latteat väritkin. Noita toimitusaikojakin katsellessa ostaisin yhä pyöräni uudelleen ja uudelleen kivijalkakaupasta. Mut joo, onhan noissa jonkinlainen hinta-laatusuhde ainakin tallella. Samaan rahaan saa nimittäin tuon hiilikuitutolpan mitä muilla valmistajilla ei yleensä ole noissa mutta siinäpä se.

  21. #7281
    Kahden vaiheilla.

    Cube Nuroad C:62 Pro koko 56 tai 58 n.2000€
    Canyon Grail CF SL 7 koko M n. 2500€

    Onko kokemuksia pyöristä ja sopivasta mitoituksesta.

    Vähän mietityttää tuo Cube. 1. Ylipäätään siitä ei löydy pahemmin testejä ja arviointeja kuten kehutusta Canyonista. 2. Rungon geometria ja oikea koko: laskuri antaa kaksi vaihtoehtoa M ja L. Canyon antaa useamman sentin toleranssilla yhden koon M. 3. Rungon laatu/toimivuus: Cubessa täysin uusi hiilarirunko, takuu 3 vuotta. Canyonissa ilmeisesti hyväksi todettu runko ja takuu 6 vuotta. 4. Speksit/rahalle vastinetta.

    Cubessa houkuttaa nopeampi toimitusaika n. 4 viikkoa, canyonilla menee vuodenvaihteeseen, cube 500€ halvempi.
    Canyonissa ilmeisesti ollut hyvä hinta/laatu suhde, onko enää, vai onko Canyon 500 € edestä parempi? Mistä hintaero tulee? Osasarjat suurinpiirtein samat! Onko Canyonin erikoinen ohjaustanko hyvä, vaimentaako oikesati tärinöitä?


    Kuskin mitat 183cm/85cm

  22. #7282
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoL Katso viesti
    Kahden vaiheilla.

    Cube Nuroad C:62 Pro koko 56 tai 58 n.2000€
    Canyon Grail CF SL 7 koko M n. 2500€

    Onko kokemuksia pyöristä ja sopivasta mitoituksesta.

    Vähän mietityttää tuo Cube. 1. Ylipäätään siitä ei löydy pahemmin testejä ja arviointeja kuten kehutusta Canyonista. 2. Rungon geometria ja oikea koko: laskuri antaa kaksi vaihtoehtoa M ja L. Canyon antaa useamman sentin toleranssilla yhden koon M. 3. Rungon laatu/toimivuus: Cubessa täysin uusi hiilarirunko, takuu 3 vuotta. Canyonissa ilmeisesti hyväksi todettu runko ja takuu 6 vuotta. 4. Speksit/rahalle vastinetta.

    Cubessa houkuttaa nopeampi toimitusaika n. 4 viikkoa, canyonilla menee vuodenvaihteeseen, cube 500€ halvempi.
    Canyonissa ilmeisesti ollut hyvä hinta/laatu suhde, onko enää, vai onko Canyon 500 € edestä parempi? Mistä hintaero tulee? Osasarjat suurinpiirtein samat! Onko Canyonin erikoinen ohjaustanko hyvä, vaimentaako oikesati tärinöitä?


    Kuskin mitat 183cm/85cm
    Jos olisin itse valitsemassa, hylkäisin Canyonin jo 1 1/4 haarukan ja tuon integroidun ohjaamohässäkän takia.

    Näillä tiedoilla sikäli koska kumpikin merkki on yhtä sieluttomia, ottaisin noista Cuben koska muuten erot paperilla suht pieniä. Joo Grailissa vähän parempaa osaa siellä täällä mutta ei mitään merkityksellistä. Itse tykkään myös 1x voimansiirrosta huomattavasti enemmän mutta se nyt on ihan makuasia.

  23. #7283
    Muistaakseni kun joskus vertailin 1500-2000€ alumiinisia "gravelpyöriä", niin tuo Canyon Grail 7 oli aika kovaa valuuttaa hintaluokassaan hintalaatusuhteen osalta.

    Hitsaussaumojen rumuudesta jaksetaan rummuttaa. Onhan ne molot, ei siinä. Itselleni ei ollut dealbreaker ja maanantaina pitäisikin tulla meikäläisen Grail 7 postissa, laitetaan sitten lisää raporttia kunhan olen kerennyt tutustumaan pyörään.

  24. #7284
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Canyonin jo 1 1/4 haarukan
    Olin jo ehtinyt unohtaa kuinka munasta 1-1/4" kaulaputki on (jos joutuu vaihtamaan stemmiä)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #7285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Jos olisin itse valitsemassa, hylkäisin Canyonin jo 1 1/4 haarukan ja tuon integroidun ohjaamohässäkän takia.

    Näillä tiedoilla sikäli koska kumpikin merkki on yhtä sieluttomia, ottaisin noista Cuben koska muuten erot paperilla suht pieniä. Joo Grailissa vähän parempaa osaa siellä täällä mutta ei mitään merkityksellistä. Itse tykkään myös 1x voimansiirrosta huomattavasti enemmän mutta se nyt on ihan makuasia.

    Ok! Onko heittää mitään sielukasta vaihtoehtoa samaan hintaluokkaan? Muutkin toki käy, nämä nyt vain pari vaihtoehtoa mitä tulllut vastaan. Mitä 1 1/4 haarukka käytännössä tarkoittaa?

    Mikä tekee pyörästä sielukkaan? Tai toisinsanoen mikä tekee saksan pyöristä sieluttoman? Pitääkö olla kaunis tarina kuinka runkoja alettu tekemään autotallissa vai pitääkö olla pitkät perinteet?

  26. #7286
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoL Katso viesti
    Mikä tekee pyörästä sielukkaan? Tai toisinsanoen mikä tekee saksan pyöristä sieluttoman? Pitääkö olla kaunis tarina kuinka runkoja alettu tekemään autotallissa vai pitääkö olla pitkät perinteet?
    Klassikkokysymys ja oikeastaan klassikkokommentti koko sielukkuus. Olen luonnollisesti itsekin sitä käyttänyt, kun on pitänyt jotenkin perustella miksi pitää saada botique-fillari parhaan hinta-laatusuhteen omaavan sijaan. Kyseiseen mielikuvaan vaikuttavat varmasti kaikki listaamasi asiat + erilaisilla keskustelupalstoilla saatujen peukaloiden määrä "pyöräsi kuva" -tyylisissä ketjuissa.
    Roots, bloody roots

  27. #7287
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoL Katso viesti
    Ok! Onko heittää mitään sielukasta vaihtoehtoa samaan hintaluokkaan? Muutkin toki käy, nämä nyt vain pari vaihtoehtoa mitä tulllut vastaan. Mitä 1 1/4 haarukka käytännössä tarkoittaa?

    Mikä tekee pyörästä sielukkaan? Tai toisinsanoen mikä tekee saksan pyöristä sieluttoman? Pitääkö olla kaunis tarina kuinka runkoja alettu tekemään autotallissa vai pitääkö olla pitkät perinteet?
    Eihän noita sielujuttuja kovin vakavasti kannata ottaa. Vähän sellaisia ns halpamerkkejä nuo ehkä maineeltaan ovat mutta mitään käytännön merkitystä asialla ei tällä tasolla ole. Eikä oikeastaan millään muullakaan tasolla. Hyviä pyöriä ne on.

    Ja sitten myös nämä 1 1/4 jutut ja vastaavat kannattaa myös jättää omaan arvoonsa. Joka ikisessä pyörässä on jokin tekninen detalji mistä joku harrastaja ei tykkää. Milloin se on 1x milloin 2x milloin levyjarrut milloin vannejarrut. Jos pyörä on muuten sopiva niin tuskin kannattaa jättää ainakaan sen takia ostamatta.

  28. #7288
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    ^^^ En tiedä onko sielua yhtään enempää tai vähempää, mutta Giant Revolt Advanced 1 2021 on hyvännäköinen menopeli. Suomihinta vielä mysteeri, mutta jenkkien giant sivuille merkitty ovh. 2700 dollaria. Itse meinasin tuollaista ehkä ensi kesän työmatkapyöräilyyn.


  29. #7289
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.144
    Mulle some tyrkytti Temple Cyclesiä. Mistä some tietää mistä tykkään? Sillä mähän tykkään noista heti.




  30. #7290
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoL Katso viesti
    Mikä tekee pyörästä sielukkaan? Tai toisinsanoen mikä tekee saksan pyöristä sieluttoman? Pitääkö olla kaunis tarina kuinka runkoja alettu tekemään autotallissa vai pitääkö olla pitkät perinteet?
    Ei sillä ole mitään väliä, mainitsin vaan ennaltaehkäisevästi kun Cubea on joskus siitä arvosteltu. Tämä ei ole välttämättä huono asia mutta onhan Cube/Radon/Canyon jne sellaisen järkiperäisen, keski-ikäisen Velogia katsovan, Tekniikan Maailmaa tilaavan, S-etukorttia vinguttavan suomalaisen perusjantterin varmoja valintoja ja siks niitä varmasti paljon liikenteessä näkyykin. Ei hienoja, ei rumia, ei huonoja, sellaisia neutraaleja ihan fiksuja pyöriä. Pyöriä, joita ei osteta rungon vaan osalistan perusteella. Itse ehkä 2.5k hintaluokassa katselisin jotain hienoa runkoa jo, sillä nyt ei ole niin väliä onko sen hintaisessa pyörässä 80€ vai 120€ maksava takavaihtaja, hyvin ne kaikki toimii.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeppekoira Katso viesti
    Ja sitten myös nämä 1 1/4 jutut ja vastaavat kannattaa myös jättää omaan arvoonsa. Joka ikisessä pyörässä on jokin tekninen detalji mistä joku harrastaja ei tykkää. Milloin se on 1x milloin 2x milloin levyjarrut milloin vannejarrut. Jos pyörä on muuten sopiva niin tuskin kannattaa jättää ainakaan sen takia ostamatta.
    Noissa muissa mainitsemissasi "detaljeissa" on selvät hyödyt ja haitat vs. toinen vaihtoehto, ja ne on aina tietoisia, harkittuja valintoja. Tuo canyonin haarukan putki taas on pelkkää vittuilua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •