Raw väritys on kyllä aina hieno.
Raw väritys on kyllä aina hieno.
Kiekot vaihtui uudempiin DT:n tubeless-kiekkoihin, osasarja taas vanhempaan koska uudempi meni C60:een. Pullotelineetkin nyt titaania...
![]()
En ole festkamiehiämutta Plussan tekeleet on aina hienoja. Tämäkin on niin pitkällä hienon puolella, että kammen asento on ennemmin ominaisuus kuin vika.
^ Tuohan on ainut oikea kammen asento kuvissa!
Vau. En oo ns. nojapyöräihmisiä, mutta onpahan hieno laite Ankalla
E. Paino kiinnostaa kun näyttäisi olevan hiilikuitua
Mietin vain, mitä elämässä pitää tapahtua, että ajautuu noiden pariin.
Minä ainakin unelmoin, että joskus hommaisin nojapyörän tai tarkemmin sanottuna velomobiilin. Upeita ja nopeita vehkeitä matka-ajoon. Ainoa epäilyttävä asia noissa on turvallisuus, kun aika paljon huonommin liikenteessä näkyvät mataluuden vuoksi. Eikä siinä mikään pikku viiri paljoa auta.
10,2 kg ilman polkimia, niskatukea ja pullotelinettä - tällä hetkellä varmaan 10,5 kg paikkeilla.
Varmaan päässä jotain vikaa... Itse innostuin näistä kymmenen vuotta sitten kun näin jossain matalan nojapyörän ja oli pakko rakentaa oma että pääsee kokeilemaan, tämä uusi pyörä on parannelty kakkosversio. Hyvällä maantiellä kulkee ihan eri tavalla kuin maantiepyörä. Nojapyörät on jotenkin itserakentajalle mielenkiintoisempia suunnitella ja rakentaa kuin pystärit, joissa melkein kaikki mahdolliset variaatiot on jo kokeiltu ja kaupasta ostettavissa.
ajoasentoa joutunut nostamaan jonkin verran kun ei tuo ranne kestä liian kovaa etunojaa.
Ainakin tästä kulmasta Cuben kulmikkuus näyttää siistiltä.
Harmaantuvan miehen harmaat lelut. Kona shonky ja Pole evolink. Pahoittelut että pyörät kuvattu väärinpäin ja muutenkin väärin.
![]()
Hieman jännitti pysyykö pyörä paikallansa.
Komea Orbea, yhtenäinen estetiikka. Satulatolpan kaulus voisi olla samaa punaista.
10k-kerhon jäsen
Kiitos. Onko odotettavissa xr4:n kuvaa ? Jatkan saman pyörän kuvalla normaalimmassa ympäristössä. Eilinen lenkki, uusi asfaltti, +20 tyyni, aurikoinen ja pilvipouta, mieli ja jalat virkeänä. Montako tällaista päivaa jäljellä 2020. Pyörä vastikään ostettu Orbea Orca aero, vakio väritykseltään ja muuten, paitsi vanteet fulcrumin ja renkaat gp5000 tubeleksina.
Voisin lainata fiberin kommenttia sanasta sanaan. Jollain lailla pakottamattoman näköinen (toisin kuin jotkut aeropyörät). Levollisenkin siksi ettei "ORBEA" hypi silmille joka ainoan putken kyljestä (toisin kuin esimerkiksi "CANYON" vanhassa Aeroadissani). Mutta jotain punaista tarvittaisiin balanssin vuoksi ja kokonaisuuden täydellistämiseksi - sadekelillä punainen Ass Saver voisi toimia esteettisenä elementtinä
55-milliset kiekot näyttävät juuri sopivilta, kuin pyörää varten tehdyiltä. Stemmi on tottumattomille silmille ehkä pikkaisen tai jopa hieman häiritsevän paksu mötikkä, mutta minkäs teet kun aero pitää olla ja sisäiset viennit...
Se on asenne jota on kunnioitettava, mutta josta ehdottomasti kiinnipitäminen saattaa vähentää radikaalisti ajopäivien ja sitä myötä pyörän tuottaman ilon määrää. Jos aina jää odottamaan että tiet ovat sateen jäljiltä kuivuneet ja varoo lähtemästä lenkille silloin kun on olemassa sadekuurojen uhka, on ainakin paras saman tien investoida laadukkaaseen harjoitusvastukseen ja muihin sisäpyöräilyssä tarvittaviin laitteisiin.
Kiekoissahan on punaista, samoin juomapullossa. Ja oletan että ajoasussa myös?![]()
Miksi ihmeessä luulet fiberin ja minun sitä punaista satulatolpan pantaa(?) kaivanneen??!!!
Se että jokin on "hyvä noin" tai jopa "just hyvä noin" ei tarkoita etteikö se voisi olla vielä paremmin eli lähestyä yhä lähemmäksi kohti täydellisyyttä.
On sitten enemmänkin makuasia mikä määrä punaista tarvitaan. Olen tismalleen samaa mieltä fiberin kanssa että tässä tapauksessa less is more, mutta olisi mielenkiintoista nähdä miten punainen satula toimisi. Luulen että se vaatisi jo lisää punaista eteen: punaiset tankonauhat tai ehkä sittenkin punaiset kahvamuovit(?) ja saattaisi silloin olla jo vähän liikaa...
Olet aivan oikeassa siinä että pyörä ja ajaja ovat viime kädessä kokonaisuus, jonka tyylitön tai fillarin tyyliin sopimattomasti pukeutunut kuski (jollaisesta itse olen aivan liian usein oikea kouluesimerkki) voi pilata. Mutta (a) se ei tässä ketjussa ole arviointimme kohteena ja (b) emme voi tehdä oletuksia ajoasusta kuin korkeintaan siinä tapauksessa että pyörän omistajan tiedetään olevan tiimikuski (joka tietenkin ajaa treenilenkkinsä poikkeuksetta seura-asussaan).
Heittoni oli lähinnä sarkastista liioittelua.
Entisenä mtb-harrastajana en pelkää vettä. Oli aika jolloin nautin mudastakin!
Kaatosateella en aja, tai jos on luvattu hyvin todennäköisesti sadetta.
Märkä tie ei ole ajon este. Eikä pieni tihkusade.
Toki harjoitusvastuskin on hankittu, tarvittavine laitteineen.![]()
Taas ei niin upea kuva, mutta illalla kesken lenkin kun tulee kuvaaminen mieleen, niin ei nyt parempaankaan pystynyt.
Uusien kisakiekkojen ja renkaiden sisäänajoa. Eikös krossissa aero ollut kaikki kaikessa?
![]()
_20200913_193147 by richard räystäs, on Flickr
Etelänpyöräni sille ominaisessa maisemassa...
![]()
„Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)
Pelaamassa pyöräjalkapalloa möykkyisellä niityllä?![]()
^samaa ihmettelin
Tässä on oma etelänpyöräni sille ominaisessa maisemassa. Projekti on siirtynyt etähommiksi, ja tämä Pantzerwagen on nyt jäänyt vaille ajoa.
![]()
10k-kerhon jäsen
Työmatkakulkineessa toiminnallisuus menee kauneuden edelle.
Myös kesäisin saa eväät ja muksujen rojut rannalle kuskattua.
Oli pakko ottaa aamulla töihin lähtiessä kuva kun näytti niin rumalle.
Kuvausympäristökään niitä kauneimpia ole.
Enjoy.
Edit: Spämmätään vielä harrastepyörän kuva.
Hyvältä vaikutti pari pykälää laskettu tanko.
Nyt vaan ajetaan niin totutaan, 40km PK meni ilman suurempia ongelmia.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
brilleaux muokkasi tätä : 14.09.2020 at 21.05
Peukut käyttöpyörälle, mitä parhain arkiväline ja sitten se mutta, rohkenen ehdottaa stemmin pyöräyttämistä miinuskulmaan, perusteet: pyörän käsiteltävyys paranee, voimat paremmin käyttöön etenemiseen - en tarkoita ilmanvastusta. Melko helppo kokeilla, uskon aiheuttavan lievää hämmästystä.
^Voishan tuota koittaa, runko vaan on mulle ainakin teoriassa aivan liian iso(56), mutta ostin aikoinaan kun halavalla sai.
Stemmin vaihdoin lyhkäisempään ja penkkiä eteen. Hyvin on pärjätty.
Vakaa ajettava ainakin on ollut. Ja mukava.
Ja hyvä vastapaino maantiepyörälle.
Näyttääpä muuten satulakin luiskahtaneen takakenoon.![]()
Kirjanmerkit