RideHuntteriCanyonGiantHelkamaElectrobike
Sivu 238 / 458 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 138 188 228 236 237 238 239 240 248 288 338 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.111 - 7.140 / 13716

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #7111
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    1.364
    Minusta kaikkien kannattaa ostaa niin hyvä pyörä kuin lompakossa vain on millään varaa. Minä olen aina niin tehnyt, ja sitä ennen luultavasti iskä myös

    ^
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_patenttivirasto
    Pyöräily on kivaa!

  2. #7112
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Virasto on Euroopan unionista erillinen järjestö ja EU:hun kuulumattomista maista mm. Sveitsi, Norja sekä Turkki ovat sen jäsenmaita.
    En ole neitsyt (vaan Ilkka Sysimetsä), hei!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #7113
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nipa5 Katso viesti
    EU:lla ei ole patenttivirastoa.

    Lähetetty minun STF-L09 laitteesta Tapatalkilla
    Jep. Anteeksi, olisi pitänyt kirjoittaa "Euroopan".
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #7114
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.281
    Tommosta Serotta Scapperoa mulle oltaisiin nyt kovin kauppaamassa, kun firma on osittain suomalaisessa omistuksessa. Ensimmäiset sata numeroitua prologi-runkoa Ben Serotta hitsaa itse. Varmasti vertaansa vailla olevia runkoja, mutta saatan päätyä siihen että, että ovat turhan eksklusiivisia mun investointihalukkuuteen nähden. Jos joku on hommaamassa "rest of life" -tyyliin pyörää itselleen, niin siinä olisi sellainen. Huhu kertoo, että yksi runko olisi Suomeen tilattu. Kuka ilmiantaa itsensä..?

    https://serotta.com/prologue
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #7115
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Sata ensimmäistä harjoituskappaletta. Kyllä varmasti jokainen on uniikki!

  6. #7116
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.354
    Serottan osittaisesta suomalaisomistuksesta kiinnostaisi kuulla enemmänkin.

    Vaikka olisi kuinka nimekästä rakentajaa takana niin eksklusiivisen hinta ja custom ei oikeen näy rungon mielikuvituksessa. Runkojen painotkin olisi ollut kiva lisä mainoslehtiseen. Jos jenkkititaania hakisin niin Litespeediltä saa aika hyvin rahalle vastinetta jos ei välttämättä tarvitse olla custom mitoitusta. Parilla tonnilla saa jo 1340 g gg-runkoa.

  7. #7117
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.281
    Mjoo...oli kyllä tiedossa, että jotkut keksivät jotain älykästä kommentoitavaa.

    Tuskinpa Serotta harjoituskappaleita enää sillä kokemuksella tarvii ja jos tarvii, niin päätynevät jonnekin muualle kuin myyntiin. Musta on hienoa, että on vielä sellaisiakin yrittäjiä ja kuluttajia, jotka uskovat myös muunlaiseen bisnekseen kuin kiinalaiseen halpatyövoimaan ja massatuotantoon ja -kuluttamiseen.

    @johannesP kerron, jos saan luvan kertoa. Täysin kustomina tehtävien runkojen painoja ei varmaan voi oikein antaa, kun jokaisen rungon putket tehdään kuskin toiveiden ja painon jne. mukaan. Toki joku karkea haarukka voisi olla. Ps. Jos jostain oikeasti saa parilla tonnilla alle 1,4-kiloista titaanista, ei Kauko-Idässä hitsattua gravel-runkoa, niin olen kiinnostunut kuulemaan lisää? Curve Grovel CXR on n. 1,4 kg ja niitä on välillä saanut noin 2500 eurolla (plus verot), mutta ne on hitsattu Taiwanissa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #7118
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    En tiedä onko se älykästä kommentointia, mutta päätin viimein punnita Exploroa kevyemmillä kiekoilla ja kalavaaka pysähtyi kahdella juomapullotelineellä ja ylilitkutetuilla 38mm Gravelking Slickeillä lukemaan 8,22kg. Ihan jees sanoisin, kun kuitenkin 2x11 Di2/RX-komponentit vanhan mallin kahvoilla. Rene Herseillä voisi lukema olla aika lähellä 8,1kg mitä alemmas ei kyllä oikein ilman tuhansien eurojen kiekkopäivityksiä mennä. Tai joillakin satasilla voisi vaihtaa 130g Ritcheyn kuitustemmin Mcfk:n vastaavaan, saisi kenties 50g pois, mutta ei silti mene alle kasin.. Ei muutenkaan niitä paikkoja joista mielellään keventäisin. Ehkä mä vaan totean että se on nyt niin kevyt kuin on tarpeen

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #7119
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.281
    ^ kaikki alle 9-kiloiset gravel-pyörät on mun mielestä kevyitä. Lähellä kasia ajokuntoisena on jo todella kevyttä. Satulasta näkee, että ei ole ollut vaan tallinkoristeena

    (Nyt polkasen tolla mun +9-kiloisella rohjakkeella velodromille, katsomaan mikä on meno Helsinki 6 hrs racessa.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #7120
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Ps. Jos jostain oikeasti saa parilla tonnilla alle 1,4-kiloista titaanista, ei Kauko-Idässä hitsattua gravel-runkoa, niin olen kiinnostunut kuulemaan lisää? Curve Grovel CXR on n. 1,4 kg ja sellaisen saa noin 2500 eurolla (plus verot), mutta ne on hitsattu Taiwanissa.
    https://litespeed.com/collections/titanium-gravel-bikes

    Ainakin kevyitä runkoja, Made in Tennesee ja hinnat kohdillaan.

    Emmä näistä enempää tiedä mitä tullut weightweeniesissä vastaan useemman kerran. Laitan linkin yhden henkilön uuteen rakennustopikkiin, joka seilannu päälle parikymmentä maantierunkoa lävitse muutamien vuosien aikana ja aina palaa ajomukavuuden takia takaisin Litespeediin. Signaturesta löytää muutkin Litespeedin topikit. Vähän osviittaa millasia muutoksia Litespeed tarjoaa runkoihin ja mihin rahaan:
    https://weightweenies.starbike.com/f...?f=10&t=162787

  11. #7121
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ kaikki alle 9-kiloiset gravel-pyörät on mun mielestä kevyitä. Lähellä kasia ajokuntoisena on jo todella kevyttä. Satulasta näkee, että ei ole ollut vaan tallinkoristeena
    No sehän on hyvä! Berk on tosiaan saanut ajoa osakseen Hyvän satulan tuntee siitä että se a) hivelee perberiä b) kestää ajoa c) patinoituu kauniisti
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #7122
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Semmoinen tuli mieleen että jos Racemaxiin päivittäisi, ja se olisi about samanpainoinen runko, olisi pakko päivittää jarrut ja siirtymällä Dura-Acen kahvoihin ja jarruihin saisi kokoonpanon tuollaisenaan pudotettua alle 8kg. Se olisi ehkä mahdollista. Mutta en taida nyt tehdä mitään sellaista
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #7123
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    https://litespeed.com/collections/titanium-gravel-bikes

    Ainakin kevyitä runkoja, Made in Tennesee ja hinnat kohdillaan.

    Emmä näistä enempää tiedä mitä tullut weightweeniesissä vastaan useemman kerran. Laitan linkin yhden henkilön uuteen rakennustopikkiin, joka seilannu päälle parikymmentä maantierunkoa lävitse muutamien vuosien aikana ja aina palaa ajomukavuuden takia takaisin Litespeediin. Signaturesta löytää muutkin Litespeedin topikit. Vähän osviittaa millasia muutoksia Litespeed tarjoaa runkoihin ja mihin rahaan:
    https://weightweenies.starbike.com/f...?f=10&t=162787
    Joo toi Ultimate on tosiaan näköjään kevyt parin tonnin runko tolla ale-hinnalla. Banaani-seatstayt ei sytytä, vaikka mukavat varmasti ovatkin. Vähän kyllä mietityttää, mistä moinen ale johtuu.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #7124
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Hyvän satulan tuntee siitä että se a) hivelee perberiä b) kestää ajoa c) patinoituu kauniisti
    a) voin samaistua
    b) yhden Lupinan pyöreät kiskot murtuneet maantieajossa (Ei ollut ajettu kuin tyyliin 5k km ja takuuaikaki umpeutunut parilla vuodella, mutta Berk myi uudenverosen testisatulan hyvällä discountilla = tyytyväinen asiakas)
    c) patinoituu, mutta yhdestäkään ei ole mennyt nahka rikki

    Miinuksena runkoon liimatut kiskot, kun muilla vähän kalleemmilla merkeillä kiinteää kuiturakennetta. Kuulemma liimaus saattaa pettää.

  15. #7125
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joo toi Ultimate on tosiaan näköjään kevyt parin tonnin runko tolla ale-hinnalla. Banaani-seatstayt ei sytytä, vaikka mukavat varmasti ovatkin. Vähän kyllä mietityttää, mistä moinen ale johtuu.
    Joo samaa mieltä banaaneista, mutta ehkä voisivat vaihtaa putkenkin suoraan pienellä rahalla (WW: "so with the fire sale prices they had and only the small up charge for custom geo"). Ei kyllä tietoa mistä ale johtuu, mutta ennen koronaakin saanut aina välillä hyvillä aleprossilla runkoja. Veikkaan jenkkimarkkinoiden kilpailun olevan melko kova ja onhan noi rungot tavallaan hyvin pelkistettyjä. Ei ole kuitenkaan mikään ihan tuore startup yritys niin en ihan kauheasti stressaisi jos vaan kiinnostelee.

  16. #7126
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    907
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Semmoinen tuli mieleen että jos Racemaxiin päivittäisi, ja se olisi about samanpainoinen runko, olisi pakko päivittää jarrut ja siirtymällä Dura-Acen kahvoihin ja jarruihin saisi kokoonpanon tuollaisenaan pudotettua alle 8kg. Se olisi ehkä mahdollista. Mutta en taida nyt tehdä mitään sellaista
    Saattas mennä jo Ultegran kahvoillakin. Noin 200g/pari kevyemmät mitä GRX Di2 kahvat tai nuo vanhemmat versiot.

  17. #7127
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    yhdestäkään ei ole mennyt nahka rikki
    Tämä on kyllä pieni issue, Berkin pinnoite antautui viime vuonna plr:n Tre-Parkano-Tre 242km talvipäivänseisausajossa, samassa reissussa paskaksi hieroitui myös Dirtlej aikuisten kurahaalari... Ehkä lokasuoja olisi auttanut jompaankumpaan tai molempiin. Ankeat olosuhteet syövät miestä ja kalustoa rotan lailla.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #7128
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Saattas mennä jo Ultegran kahvoillakin. Noin 200g/pari kevyemmät mitä GRX Di2 kahvat tai nuo vanhemmat versiot.
    Juu älä laita tällaista
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #7129
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    907

    "Gravel Grinding" -fillarit

    ^ Joo. Ei sulle Ultegraa. Dura-Ace on ns. ”lakimiehen valinta”

  20. #7130
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Saattas mennä jo Ultegran kahvoillakin. Noin 200g/pari kevyemmät mitä GRX Di2 kahvat tai nuo vanhemmat versiot.
    Öh. GRX di2 -kahvat on 20g per pari painavammat mitä Ultegra R8070-kahvat.
    R9170 taasen on Ultegraa 40g per pari kevyemmät. Pelkät kahvat siis.

  21. #7131
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    907

    "Gravel Grinding" -fillarit

    ^ No niinpä näytti olevan, kun tarkemmin pengoin. Näköjään muutamaan nettikauppaan paino ilmoitettu jostain syystä väärin. Pahoittelut kaikille ko. kahvat omistaville väärästä informaatiosta.

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...iABEgIhlPD_BwE

  22. #7132
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    ^ No niinpä näytti olevan, kun tarkemmin pengoin. Näköjään muutamaan nettikauppaan paino ilmoitettu jostain syystä väärin. Pahoittelut kaikille ko. kahvat omistaville väärästä informaatiosta.

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...iABEgIhlPD_BwE
    Siinä olet kyllä täysin oikeassa että nuo vanhat non-series R785 kahvat on ankkurit

  23. #7133
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Siinä olet kyllä täysin oikeassa että nuo vanhat non-series R785 kahvat on ankkurit
    Kyr... Vit... Hele...
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #7134
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    .. Berkin pinnoite antautui .. Ankeat olosuhteet syövät miestä ja kalustoa rotan lailla.
    Märällä/kuraisella ajaessa pitäisi ehkä ryhtyä käyttämään kunnollista takalokaria. Pari Selle Italia SLR:ää ja useita housuja on saanut hangattua puhki noissa olosuhteissa. Hiekka satulan ja housujen välissä kuluttaa paikat pilalle yllättävän nopeasti.

  25. #7135
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.281
    ^ Joo lauantain soralenkillä tuli taas mieleen, että jos nyt jossain välissä saan jonkun uuden rungon tai pyörän aikaiseksi itselleni, niin rosteri-Grava saa vihdoin ne kiinteät lokarit, kun runko kerran on sillä ajatuksella piirretty, että lokarit istuu nätisti. Ehkä lopullinen setämiehistymisen merkki tai jotain...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #7136
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.022
    Koskaan en ole ymmärtänyt, miksi itseä pitäisi pyöräilyssä kiusata ylimääräisellä vesi-, kura-, hiekka-, koiranp**ka- yms. suihkulla. Siksi mulla on aina ollut pyörissä, myös maastopyörissä, lokarit. Setämäistä tai ei, mutta käsittääkseni olen parisen kymmentä vuotta sinua nuorempikin. Että ainakaan egon puolesta ei pitäisi mitään estettä lokareille enää tässä vaiheessa olla.

    Osallistuinpa muuten pyörällä elämäni ensimmäiseen kilpailuunkin. En ottanut lokareita pois. Ihan hauskaa oli olla oikeiden kilpureiden seassa gravelhybridilläni. Kilpailumenestyksestä voisin todeta, että voitin itseni.

  27. #7137
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.774
    Mulla on loppuelämän krainderi enkä käytä lokareita.

    Tosin joskus lumien sulamisen aikaan -kun on ainoastaan märkyyttä tarjolla- olen heikkona hetkenä parina talvena väliaikaisesti asentanut. Viime talvena ei tarvinnut.

    Olen kyllä harkinnut toisenkin grainderin tekemistä syystä että voisi ajella toisillakin renkailla huvikseen välillä. En kuitenkaan jaksa kiekkoja vaihtaa sen takia vaikka kolme paria olisi. Lisäksi toinen soranjauhin voisikin olla koko ajan retkimoodissa valmiina lähtöön. Kynnys retkelle lähtöön olisi matalampi. Vähemmän säätöä.

    Oikea tarve on tietenkin se, että on fillarikuumetta.


  28. #7138
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Märällä/kuraisella ajaessa pitäisi ehkä ryhtyä käyttämään kunnollista takalokaria. Pari Selle Italia SLR:ää ja useita housuja on saanut hangattua puhki noissa olosuhteissa. Hiekka satulan ja housujen välissä kuluttaa paikat pilalle yllättävän nopeasti.
    Näin on. Ehdin vuosi takaperin TdT:ssä pikalokareilla saada vahinkoa rungon takakolmiolle, minkä jälkeen en ole käyttänyt mitään. Mutta pitää hommata semmoinen joku toimiva koska ongelma on Matti Nykästä siteeratakseni todellakin todellisuutta.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #7139
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    5.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oikea tarve on tietenkin se, että on fillarikuumetta.
    Joo siihen ei auta edes venäläisten rokote.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #7140
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.320
    https://girs-bikes.com/gbfr/rnr-girs-bikes.html

    https://www.veloderoute.com/news/158...r--ride-n-roll


    Pelkkää ranskaa, mutta kuviakin ja luulen jotain selvää Google Translaten avulla saaneeni (joskaan en ole ihan varma olenko kaiken oikein ymmärtänyt).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •