Minusta kaikkien kannattaa ostaa niin hyvä pyörä kuin lompakossa vain on millään varaa. Minä olen aina niin tehnyt, ja sitä ennen luultavasti iskä myös
^
https://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_patenttivirasto
Minusta kaikkien kannattaa ostaa niin hyvä pyörä kuin lompakossa vain on millään varaa. Minä olen aina niin tehnyt, ja sitä ennen luultavasti iskä myös
^
https://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_patenttivirasto
Pyöräily on kivaa!
Tommosta Serotta Scapperoa mulle oltaisiin nyt kovin kauppaamassa, kun firma on osittain suomalaisessa omistuksessa. Ensimmäiset sata numeroitua prologi-runkoa Ben Serotta hitsaa itse. Varmasti vertaansa vailla olevia runkoja, mutta saatan päätyä siihen että, että ovat turhan eksklusiivisia mun investointihalukkuuteen nähden. Jos joku on hommaamassa "rest of life" -tyyliin pyörää itselleen, niin siinä olisi sellainen. Huhu kertoo, että yksi runko olisi Suomeen tilattu. Kuka ilmiantaa itsensä..?
https://serotta.com/prologue
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Sata ensimmäistä harjoituskappaletta. Kyllä varmasti jokainen on uniikki!
Serottan osittaisesta suomalaisomistuksesta kiinnostaisi kuulla enemmänkin.
Vaikka olisi kuinka nimekästä rakentajaa takana niin eksklusiivisen hinta ja custom ei oikeen näy rungon mielikuvituksessa. Runkojen painotkin olisi ollut kiva lisä mainoslehtiseen. Jos jenkkititaania hakisin niin Litespeediltä saa aika hyvin rahalle vastinetta jos ei välttämättä tarvitse olla custom mitoitusta. Parilla tonnilla saa jo 1340 g gg-runkoa.
Mjoo...oli kyllä tiedossa, että jotkut keksivät jotain älykästä kommentoitavaa.
Tuskinpa Serotta harjoituskappaleita enää sillä kokemuksella tarvii ja jos tarvii, niin päätynevät jonnekin muualle kuin myyntiin. Musta on hienoa, että on vielä sellaisiakin yrittäjiä ja kuluttajia, jotka uskovat myös muunlaiseen bisnekseen kuin kiinalaiseen halpatyövoimaan ja massatuotantoon ja -kuluttamiseen.
@johannesP kerron, jos saan luvan kertoa. Täysin kustomina tehtävien runkojen painoja ei varmaan voi oikein antaa, kun jokaisen rungon putket tehdään kuskin toiveiden ja painon jne. mukaan. Toki joku karkea haarukka voisi olla. Ps. Jos jostain oikeasti saa parilla tonnilla alle 1,4-kiloista titaanista, ei Kauko-Idässä hitsattua gravel-runkoa, niin olen kiinnostunut kuulemaan lisää? Curve Grovel CXR on n. 1,4 kg ja niitä on välillä saanut noin 2500 eurolla (plus verot), mutta ne on hitsattu Taiwanissa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
En tiedä onko se älykästä kommentointia, mutta päätin viimein punnita Exploroa kevyemmillä kiekoilla ja kalavaaka pysähtyi kahdella juomapullotelineellä ja ylilitkutetuilla 38mm Gravelking Slickeillä lukemaan 8,22kg. Ihan jees sanoisin, kun kuitenkin 2x11 Di2/RX-komponentit vanhan mallin kahvoilla. Rene Herseillä voisi lukema olla aika lähellä 8,1kg mitä alemmas ei kyllä oikein ilman tuhansien eurojen kiekkopäivityksiä mennä. Tai joillakin satasilla voisi vaihtaa 130g Ritcheyn kuitustemmin Mcfk:n vastaavaan, saisi kenties 50g pois, mutta ei silti mene alle kasin.. Ei muutenkaan niitä paikkoja joista mielellään keventäisin. Ehkä mä vaan totean että se on nyt niin kevyt kuin on tarpeen
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
^ kaikki alle 9-kiloiset gravel-pyörät on mun mielestä kevyitä. Lähellä kasia ajokuntoisena on jo todella kevyttä. Satulasta näkee, että ei ole ollut vaan tallinkoristeena
(Nyt polkasen tolla mun +9-kiloisella rohjakkeella velodromille, katsomaan mikä on meno Helsinki 6 hrs racessa.)
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
https://litespeed.com/collections/titanium-gravel-bikes
Ainakin kevyitä runkoja, Made in Tennesee ja hinnat kohdillaan.
Emmä näistä enempää tiedä mitä tullut weightweeniesissä vastaan useemman kerran. Laitan linkin yhden henkilön uuteen rakennustopikkiin, joka seilannu päälle parikymmentä maantierunkoa lävitse muutamien vuosien aikana ja aina palaa ajomukavuuden takia takaisin Litespeediin. Signaturesta löytää muutkin Litespeedin topikit. Vähän osviittaa millasia muutoksia Litespeed tarjoaa runkoihin ja mihin rahaan:
https://weightweenies.starbike.com/f...?f=10&t=162787
Semmoinen tuli mieleen että jos Racemaxiin päivittäisi, ja se olisi about samanpainoinen runko, olisi pakko päivittää jarrut ja siirtymällä Dura-Acen kahvoihin ja jarruihin saisi kokoonpanon tuollaisenaan pudotettua alle 8kg. Se olisi ehkä mahdollista. Mutta en taida nyt tehdä mitään sellaista
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
a) voin samaistua
b) yhden Lupinan pyöreät kiskot murtuneet maantieajossa (Ei ollut ajettu kuin tyyliin 5k km ja takuuaikaki umpeutunut parilla vuodella, mutta Berk myi uudenverosen testisatulan hyvällä discountilla = tyytyväinen asiakas)
c) patinoituu, mutta yhdestäkään ei ole mennyt nahka rikki
Miinuksena runkoon liimatut kiskot, kun muilla vähän kalleemmilla merkeillä kiinteää kuiturakennetta. Kuulemma liimaus saattaa pettää.
Joo samaa mieltä banaaneista, mutta ehkä voisivat vaihtaa putkenkin suoraan pienellä rahalla (WW: "so with the fire sale prices they had and only the small up charge for custom geo"). Ei kyllä tietoa mistä ale johtuu, mutta ennen koronaakin saanut aina välillä hyvillä aleprossilla runkoja. Veikkaan jenkkimarkkinoiden kilpailun olevan melko kova ja onhan noi rungot tavallaan hyvin pelkistettyjä. Ei ole kuitenkaan mikään ihan tuore startup yritys niin en ihan kauheasti stressaisi jos vaan kiinnostelee.
Tämä on kyllä pieni issue, Berkin pinnoite antautui viime vuonna plr:n Tre-Parkano-Tre 242km talvipäivänseisausajossa, samassa reissussa paskaksi hieroitui myös Dirtlej aikuisten kurahaalari... Ehkä lokasuoja olisi auttanut jompaankumpaan tai molempiin. Ankeat olosuhteet syövät miestä ja kalustoa rotan lailla.yhdestäkään ei ole mennyt nahka rikki
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
^ Joo. Ei sulle Ultegraa. Dura-Ace on ns. ”lakimiehen valinta”
^ No niinpä näytti olevan, kun tarkemmin pengoin. Näköjään muutamaan nettikauppaan paino ilmoitettu jostain syystä väärin. Pahoittelut kaikille ko. kahvat omistaville väärästä informaatiosta.
https://www.bike-discount.de/en/buy/...iABEgIhlPD_BwE
^ Joo lauantain soralenkillä tuli taas mieleen, että jos nyt jossain välissä saan jonkun uuden rungon tai pyörän aikaiseksi itselleni, niin rosteri-Grava saa vihdoin ne kiinteät lokarit, kun runko kerran on sillä ajatuksella piirretty, että lokarit istuu nätisti. Ehkä lopullinen setämiehistymisen merkki tai jotain...
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Koskaan en ole ymmärtänyt, miksi itseä pitäisi pyöräilyssä kiusata ylimääräisellä vesi-, kura-, hiekka-, koiranp**ka- yms. suihkulla. Siksi mulla on aina ollut pyörissä, myös maastopyörissä, lokarit. Setämäistä tai ei, mutta käsittääkseni olen parisen kymmentä vuotta sinua nuorempikin. Että ainakaan egon puolesta ei pitäisi mitään estettä lokareille enää tässä vaiheessa olla.
Osallistuinpa muuten pyörällä elämäni ensimmäiseen kilpailuunkin. En ottanut lokareita pois. Ihan hauskaa oli olla oikeiden kilpureiden seassa gravelhybridilläni. Kilpailumenestyksestä voisin todeta, että voitin itseni.
Mulla on loppuelämän krainderi enkä käytä lokareita.
Tosin joskus lumien sulamisen aikaan -kun on ainoastaan märkyyttä tarjolla- olen heikkona hetkenä parina talvena väliaikaisesti asentanut. Viime talvena ei tarvinnut.
Olen kyllä harkinnut toisenkin grainderin tekemistä syystä että voisi ajella toisillakin renkailla huvikseen välillä. En kuitenkaan jaksa kiekkoja vaihtaa sen takia vaikka kolme paria olisi. Lisäksi toinen soranjauhin voisikin olla koko ajan retkimoodissa valmiina lähtöön. Kynnys retkelle lähtöön olisi matalampi. Vähemmän säätöä.
Oikea tarve on tietenkin se, että on fillarikuumetta.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
https://girs-bikes.com/gbfr/rnr-girs-bikes.html
https://www.veloderoute.com/news/158...r--ride-n-roll
Pelkkää ranskaa, mutta kuviakin ja luulen jotain selvää Google Translaten avulla saaneeni (joskaan en ole ihan varma olenko kaiken oikein ymmärtänyt).
Kirjanmerkit