^testasin, että niinpä tosiaan tekee. Oletko testannut laitteessa ? Jospa tuo siellä opastaisi oikein vaikka Flowssa yksinkertaistaa rajusti?
^testasin, että niinpä tosiaan tekee. Oletko testannut laitteessa ? Jospa tuo siellä opastaisi oikein vaikka Flowssa yksinkertaistaa rajusti?
Olen, ei löydy pistoja sielläkään. Muistaakseni vielä import-vaiheessa myös Polar ne näyttää, mutta kun reitti on jo tuotu Flowhun tarkasteluun niin se on ”mennyt pilalle”. Joku optimointi siinä varmaan on käytössä, voisin tietysti viestitellä suoraan Polarille.
Edit. Laitteena Vantage V
Pyöriä
^Stravasta en tiedä, mutta sama ongelma on RWGPS:n kanssa, mikäli reittipisteitä on GPX:ssä enemmän, kuin 500. RWGPS:ssä voi valita, että "Reduce to 500 points", jolloin pistot säilyvät Flowsakin.
Olisikohan tämä ollut syy aikoinaan, että siirryin käyttämään myös RWGPS:ää -en muista.
Nyt ollaan varmaan jäljillä, kiitoksia:
NOTE: If the route is long, it will be compressed into 500 waypoints when you transfer it to your training device
Olisihan nuo Polarin ohjeet voinut etukäteenkin lukea mutta kuka muka niin tekee?
Pyöriä
Kävi nyt itellä tää probleemi, enkä saanut mistään klikkailemalla viivaa tarkentumaan "ruutukarttaan". Kun avaa aktiviteetin omaan ruutuunsa, niin siinä se menee, kuten pitää.
Oli ranne-gps onneksi myös päällä, niin kroppasin sen tallenteesta sitten tuommosen 100m pyrähdyksen.
edit: tuntuu, että mitä pidempi jälki, sitä epätarkempi siitä tulee ruutukarttaan.
Kaverin puolesta kyselen: onko yleistä, että anopin talon ympärille muodostuu iso clusteri, jopa suurempi kuin oman kodin? Pitääkö olla huolissaan?
^kyllä tuo minusta ihan normaalilta vaikuttaa.
^^Hyvin yleistä, ei tarvitse olla huolissaan. Tapauksesta riippuen voi olla myös appiukon tiluksien ympärille kehittyvä klusteri.
Näkeekö jotenkin mitkä tiilet tuleet esimerkiksi tänä kesänä?
Olikos jollain muulla Etrexiä käytössä? Pitääkö/kannattaako toi Stravan reittisuunitteluohjelmalla tehty tiedosto käyttää jonkin muun softan kautta ennen navigaattoriin tunkemista? Ei tuossa ainakaan taida saada valita, että onko reitti malliltaan track vai route, eikä voi siivota ylimääräisiä reittipisteitä pois.
^ ja ^^
Onpa tyhmä tosiaan tuo strava. TCX ja GPX-exportit antavat ulos trackin eikä routea.
Itse korjaisin sen Base Campilla.
Export -> GPX
Import -> Base Camp ja
Basecampissa Convert to route.
Tuollaisella lyhyehköllä reitillä (~65 km) konvertointi tuotti alle 50 pisteen reitin.
50 pistettä on siksi tärkeä, ettei etrex osaa reitittää, jos reitillä on yli 50 pistettä. Tyhmyyttä sekin...
Pitemmät turneet kuten Ruska on pakko pilkkoa pienemmiksi osiksi ja se taas pännii kun kesken vauhdin yhtäkkiä reitti loppuu ja joutuu lataamaan uuden pätkän. Liikkeessä uuden pätkän lataaminen kestää kauemmin kuin pysähdyksissä.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Tuonne on tullut päivityksiä. Näkee erikseen monen, muutaman tai vain yhden keräämät ruudut. Lisäksi mahdollisuus merkkailla ja kommentoida mahdottomia ruutuja.
https://rideeverytile.com/tiles/heatmap
edit: huomionarvoinen suoritus
Koos Woestenburg on kerännyt 20000 ruudun klusterin, joka ulottuu kahdeksaan eri maahan.
@@jackoja nyt on se haimoon seutu käyty. Just sopivasti Salpausselän jonoa tuo alue. Ylös alas saa mennä. Siellä on myös muutama kohta missä reititys tarjoaa pihojen läpi menemistä, niistä löytyy kyllä kiertotie, joka kiertää ehkä 50 m.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
^hienoa! Itsellä jossain kohtaa loppui motivaatio Squaren kasvattamiseen ja ajelin uusia ruutuja ja klusteria enempi Porvoon-Sipoon suunnalla ja muualla.
Reittisuunnitelmia max Squaren viimeistelemiseksi on tehtynä paljon, vähintäänkin loppuvuoden tarpeisiin. Jospa kesäloman jälkeen niitä?
Mulla oli Hämeen Järviylängöllä klusterissani pari kiusallista reikää. Tänään paikkasin ne kun olin muutenkin retkellä sielläpäin.
Tässä viimeinen reikä, vedin kengällä merkin ruutujen rajalle soraan jos joku muukin haluaisi hakea sen. Ei tarvii sit niin tarkasti gepsiä tuijottaa.
Toi tie ei vie minnekään -edes uusille ruuduille- ylityksen jälkeen voi tehdä u-käännöksen.
Paikka täsä:
https://asiointi.maanmittauslaitos.f...22%3A100%7D%5D
Kun kävin Hangossa ajelemassa, niin näin VV-näkökulmasta siellä asuminen ei kyllä ole herkkua...
^Tuolta käsin en kyllä viitsisi kerätä suurinta neliötä kun sen alalaita siirtyy aina leveyden kanssa. Jos maalla meinaa pysyä.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Mites tämä aihe on tippunut jo kauas toiselle sivulle? Jäänyt kaiken turhan jaarittelun jalkoihin!
No eipä muuta asiaa mullakaan, kuin että ärsyttää huolimattomuuden vuoksi roikkumaan jääneet ruudut. Sellaiset joissa täytyy poiketa varta vasten vaikkei yhtään huvittaisi kun ovat kaukana järkevistä ja taloudellisista reiteistä muiden ruutujen kannalta.
Lauantaiksi pitäisi joku ruutulenkki kehitellä. Jos vaikka Squaren täyttämistä edistäisi. Vai ajelisko Porvoseen jätskille ja napsisi jonkun ruudun siellä ja matkan varrella, hmm?
Mulla jäi taas viimeiseltä lenkiltä Garmean navigointisoftan takia (OSM-kartalla tie ei jatkunut, joten piirsin kääntymispisteen 'metsään', todellisuudessa tie jatkui maastokartan mukaan sekä IRL) taas yksi ruutu hakematta. GPS sanoi, että tee uukäännös ja minä tein - liian aikaisin. Onneksi piste on aivan 2-tien varressa muutama sata metriä sivuun niin voi hakea vaikka tuopinjäljet-kauden päättäjäisissä tai sitten muuten vain kun voi ajella maantievermeellä.
Viimeisin kierros Vanjärven ympäristössä ei ollut oikein suksee muutenkaan. Maantiepyörän non-tubeless-gp5000 alkoi vajuilla jo Siipoon Nesteen jälkeen ja jouduin pumppaamaan siihen ilmaa. Jotkut noista haja-asutusalueen taloille vievistä metsäteistä on sellaista 32 - 64 mm mulkuraa että hirvitti ajaa ja niinhän sitten kävi, että kumi pääsi plurppaamaan. Vaihdoin sisurin paikoilleen, mutta ilmeisesti en siistinyt päälikumin sisäpuolta kyllin hyvin sillä n. 10 km jälkeen sisurikin puhkesi ja se oli ainoa varasisuri. Hain vielä kävellen yhden km lenkillä neliön ja lähdin talsimaan hirvimetsä/kavioura-väylää pitkin niin kuin oli reittikin piirretty kohti Vihtiä. Samalla varailin rouvaa hakureissulle.
Sain kuitenkin yhden Vihtiläisen kaverini kiinni ja hän toi Ojakkalantien varteen uuden sisurin ja pääsin kuin pääsin ajamalla kotiin. Ajopaluun turvasi sekin, että pimeästä huolimatta, mulla on maantiepyörässä pieni _punainen_ ledivalo, joka turvasi näkyvyyden taakse päin. Etupuolella ei ollut mitään, mutta sehän ei niinkään haittaa.
Se yksi neliö sitten reitin alusta jäi kuitenkin hakematta >(
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Kaikkein syrjäisimmissä paikoissa tuntuu asuvan pahimmat nimbyt. Hiekkatiellä oli tullu jo aiemmin vastaan ajoneuvolla ajo kielletty -kyltti, jossa oli kylläkin himmeänä näkyvissä merkintä 09. Tie haarautuu, tulee kielletty ajosuunta -kyltti, vaikka tie on ainoa reitti määränpäähän. 100m jälkeen tulee puomi, joka on lukittu ketjulla ja riippulukolla, menen ali ja matka jatkuu. Tie ohittaa yhden pihapiirin kaukaa ja jatkuu mäkeä ylös metsään, männyssä on ilmoitus tallentavasta kameravalvonnasta, jatkan 50m ruutuun ja käännyn takaisin. Kartan mukaan metsässä oli kaksi taloa tai kesämökkiä, mutta en käynyt kovin lähellä kumpaakaan. Puomilla huomaan, että viereisessä kivessä on riistakamera kuvaamassa tietä. Ois pitänyt rapukävellä sen edestä, mutta idea tuli liian myöhään.![]()
Mä ymmärrän noita puomiteitä siinä määrin, että mikään ei pänni yhtä paljon kuin marjastaja, joka on kokenut voivansa parkeerata jollekin sivutielle niin, ettet pääse mökille tai pois sieltä. Kertaakaan ei ole kukaan tullut narisemaan, että olisin kiertänyt puomin tjsp. ja vastauskin siihen on täysin valmiina. Olen kuullut, että joillekin on joskus joku tullut jopa haulikon kanssa. Nämä taitavat olla kuitenkin harvinaisia.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Pistää miettimään aina. Voi noiden puomiteiden päästä löytyä banjonsoittaja, jonka veljet ja serkut laittaa vinkumaan kuin sika.
Suomessa kuuluu moikata vain iloisesti, aina on käsi noussut takaisin, vaikkakin joskus vähän hölmistyneenä
Jos haulikkoa on nähty, niin siellä on vain ollut metsästys menossa. Siksi on hyvä laittaa värikästä pyöräilyvaatetta päälle näin syksyisin.
Pyöräily on kivaa!
Äsken juur kävi semmonen hauska kommellus, että yhdestä umpikujasta palatessa tiellä seisoskeli ukkeli piippua poltellen. Oli jo pimeetä ja huomasin tyypin melko myöhään, nostin käden moikkaukseen ja sanoin iltaa. Laskiessani käden tangolle, läppäisin vahingossa pirikelloa ja siitä tuli oikein kunnon kova ääni, joten sanoin vielä anteeksi. Olipa muuten lämmin ja hiostava ilta, ois voinut jatkaa pelkässä lyhythihaisessa varmaan aamuun.
Kolmannen sivun viimeisenä!
No jospa lauantaina edistäisi pitkästä aikaa MaxSquarea. Vaikka tollai, ei tuosta mitään järkevää lenkkiä saa aikaan. Vielä pitää miettiä tekisikö ketunlenkin Mattilan luomutilalle kaffeelle vai ottaisko termoksessa omat mukaan (EDIT: sehän onkin kiinni!).
![]()
Pizzeria on vielä auki, sielläkin on näkynyt kakkuja yms.
Talvikauden aukioloajat
Olemme nyt avoinna perjantaisin ja lauantaisin klo 12-19. Tervetuloa!
https://www.mattilapizza.fi/
Pyöräily on kivaa!
Kirjanmerkit