Sopivatko eri merkkien flatmount-adapterit eri merkkien jarrusatuloihin? Esimerkiksi sopiiko TRP:n 160 mm flatmount-adapteri Shimano Ultegra -takajarrusatulaan? Kuvien perusteella näyttävät ainakin melko lailla samoilta.
Sopivatko eri merkkien flatmount-adapterit eri merkkien jarrusatuloihin? Esimerkiksi sopiiko TRP:n 160 mm flatmount-adapteri Shimano Ultegra -takajarrusatulaan? Kuvien perusteella näyttävät ainakin melko lailla samoilta.
^shimanon pultit ovat ainakin erilaiset: päähän tulee lukkosokka.
Käsittääkseni pitää ensin selvittää, onko 3-prawl vai ratchet vapari kyseessä ja sen mukaan sitten valitaan vapaarattaan runko. Myös akselistandardi pitää olla oikea.
Esim 148 boostille
https://r2-bike.com/DT-SWISS-Freehub...or-Pawl-System
tai
https://r2-bike.com/DT-SWISS-Freehub...OOST-Thru-Axle
370 on kynsivaparilla ellei ole jälkeenpäin päivitetty ratchetille. Toki jos vaparia on vaihtamassa niin päivitys olisi "helppo" tehdä samalla.
MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
Yeti SB150, SB120, ARC
Giant Revolt
Orbea Wild
Mulla on läskissä i9:n takanapa ja ovaali eturatas. POE on 120 eli aika tiuha. Täpäreissä ilmeisesti näillä luvuilla saattaa tulla pientä takapotkua jos pyöritys ei ole tasaista mutta voiko läskissä olla samaa ilmiötä? En jaksa (osaa) nyt oikein miettiä miten tää menee. Semmonen tunne vaan on enkä oikein tiedä mitä muuta se voisi olla.
Shimanon deoreen resin palojen tilalle metallit. Tuntuu että resin ei oikein teho riitä varsinkaan märällä. Onko odotettavissa selvää parannusta jarrun purevuuteen?
20x110mm ei-boost napa pitäisi sovittaa 15x110mm boost-keulaan. En löydä adapteria, onko vinkkiä mistä löytyisi?
Mikä on korvake englanniksi?
Ja tähän jatkokysymyksenä suoraan, että mistähän löytäisin minkälainen korvake tuossa miun Orbea Wild FS H25-fillarissa on?
Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla
Derailleur hanger.
Kysyisin esim täältä: https://huntteri.fi/fi/tuotteet/vara...vakkeet?page=3
Näkyy olevan myös vaihtoehtoja vuosimallin tai vaihtajan kiinnityksen mukaan (direct mount tai normaali). Direct mount käy vain shimano 10s ja 11s vaihtajille, mutta niilläkin käy normaali kunhan on vaihtajassa ns. b-link mukana, niitä saa tarvittaessa erikseenkin.
Mitäs tehdä teräsrunkoisella (Kona Rove 2012 tai 13) pyörällä jossa ei ole takavaihtajan korvaketta joten runko on vääntynyt takavaihtajaan tulleen osuman seurauksesta.
Pähkäilin vaihtoehdoiksi sinkulaksi tekemisen tai rungon kiinnityskohdan vääntäminen takaisin suoraksi. Miten lienee jälkimmäinen paras toteuttaa ettei napsahda rungon korvakepaikka kokonaan poikki...
Kai noi Campagnolot on sentään keskenään yhteensopivia?
11sp Chorus-kahvalla voi käskyttää record/super record vaihtajaa?
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Tämä ; https://www.campagnoloservicecentre.co.uk/faq/?id=18 antaisi ymmärtää että kyllä voi. Ultra-Shift:t vivut ja vaihtajat, kun ovat samaa perhettä, toimivat ristiin.
2011-2014 Chorus takavaihtajan jos vaihtaa uudempaan 2015->Chorukseen, netti antaa ymmärtää ettei vipu käy.
Voiko olla mahdollista?? Että osasopivuudet ovat Campalla vm-sidonnaisia?
Italians...vaihtaiskohan koko osasarjan Shimanoon...
Taitaa nimittäin olla hiukan väljä toi takavaihtaja kun sivusuunnassa häkkiä vääntelee.
Kyllä haukkasin tän pyörän kanssa hatullisen paskaa.
Ja myyjä ei näistä tietty tiennyt mitään/ katsonut asiakseen kertoa...
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Juu. tuo -14/15 on rajana, eivät toimi yhteen. Tuolla ;http://glorycycles.blogspot.com/2014...cal-group.html lisää.
Takavaihtajan rakenne ja toimintaperiaate on sellainen ettei pieni pehmeä sivuttaisjoustavuus haittaa ollenkaan. Luulenpa jo uutena vähin heiluvan. Kun korvake ja häkki ovat suoria, jousipalautteiset voimat kunnossa, samoin vaijerin kulku, niin toimii vuodesta toiseen ja tonnista toiseen. Toimii vähän kuin koura, peukalo ja sormet puristuvat vastakkain. Campasta en tosin tiedä mitään, mutta noin yleisperiaate, ei hevin kannata vaihtaa, kunhan ei mitään rymäystä satu.
Osaisiko joku sattumalta sanoa mikä ohjainlaakeri on Bianchi Impulso pyörässä. Vm 2013. Joku FSA se on mutta ennen kuin aukaisen sen niin voisin jo katsoa löytyykö miten helposti uusi tilalle.
Lähes varma tieto, Fsa ZS4-CUSTOM. Tätä ovat käyttäneet hyvin monissa pyörämalleissaan.
Pyörässäni oli aluperin 11-32 -takapakka, vaihdoin tilalle 11-28:n enkä lyhentänyt ketjua sillä kaikki toimi ongelmitta. Nyt haluan tilalle 11-25:n, tarvitseeko ketjua lyhentää vai meneekö vanhalla pituudella hyvin?
Vaihteisto on 6800 Ultegraa ja edessä 50/34.
Minulla oli pitkään maantiefillarissa edessä 52/36 ja takana 11-28. Pieni/pieni yhdistelmällä ketju jäi tietenkin löysälle kunnes päätin vaihtaa 52 eturattaan 50 piikkiseksi. Yksi linkki pois ja nyt on ketju sopivan kireä myös pieni/pieni yhdistelmällä. Toinen vaihtoehto olisi ollut vaihtaa 36ratas 38 piikkiseksi niin ei olisi tarvinnut ketjua lyhentää.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Supertärkeä kysymys Shimanon hydrauliletkujen päähän työnnettävästä päätynipasta / insertistä! Valmiiden GRX jarrusatuloiden letkujen päässä oli valmiiksi asennettuina nämä ja päätynippojen päällä kalvo jottei neste valu pois eikä ilmaa pääse letkuun. Lyhensin kuitenkin letkut asennusvaiheessa ja ajattelin ottaa nämä talteen letkunpätkistä, kun helposti lähtee pois vetämällä kun letkunpätkän halkaisee pitkittäissuunnassa. Osoittautui kuitenkin sitkeäksi tapaukseksi irroittaa tuo kalvo. Jos olisin lyhentämättömänä asentanut niin, onko tuohon tarkoitus tökätä reikä vaiko riittääkö jarrukahvan painamisen aiheuttama paine puhkaisemaan tuon kalvon?
Kirjanmerkit