GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 132 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 82 122 130 131 132 133 134 142 182 232 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.931 - 3.960 / 10534

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #3931
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Sopivatko eri merkkien flatmount-adapterit eri merkkien jarrusatuloihin? Esimerkiksi sopiiko TRP:n 160 mm flatmount-adapteri Shimano Ultegra -takajarrusatulaan? Kuvien perusteella näyttävät ainakin melko lailla samoilta.

  2. #3932
    K.Kuronen Guest
    ^shimanon pultit ovat ainakin erilaiset: päähän tulee lukkosokka.

  3. #3933
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti putkitunnus Katso viesti
    Saako DT Swissin 370-takanapaan (Boost) vaihdettua XD-vaparin tilalle Microsplinea? Kiekko on M1900 ja vm. 2018. Kiinnostaisi vaihtaa nykyinen sekasikiö 11s Shimpan 12s SLX-sarjaan.

    Lähetetty minun J9210 laitteesta Tapatalkilla

    Käsittääkseni pitää ensin selvittää, onko 3-prawl vai ratchet vapari kyseessä ja sen mukaan sitten valitaan vapaarattaan runko. Myös akselistandardi pitää olla oikea.

    Esim 148 boostille

    https://r2-bike.com/DT-SWISS-Freehub...or-Pawl-System

    tai

    https://r2-bike.com/DT-SWISS-Freehub...OOST-Thru-Axle

  4. #3934
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    370 on kynsivaparilla ellei ole jälkeenpäin päivitetty ratchetille. Toki jos vaparia on vaihtamassa niin päivitys olisi "helppo" tehdä samalla.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  5. #3935
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Käsittääkseni pitää ensin selvittää, onko 3-prawl vai ratchet vapari kyseessä ja sen mukaan sitten valitaan vapaarattaan runko. Myös akselistandardi pitää olla oikea.

    Esim 148 boostille

    https://r2-bike.com/DT-SWISS-Freehub...or-Pawl-System

    tai

    https://r2-bike.com/DT-SWISS-Freehub...OOST-Thru-Axle
    Eikös (-18) 1900-sarjaa ole alunperin vain kolmikyntisenä?

  6. #3936
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    https://bikerumor.com/2019/05/30/shi...-weight-lists/

    Kirjuutin kuukkeliin ”m8100 brake weight”.

    Toimii ainakin XT itselläni Centerline levyillä. Ei se pala tai satula tiedä, mitä hinkkaa.
    Mulla on kokemusta centerline (180 ja 160mm) levyistä ja m675 slx -jarruista. Palat meni vähän yli levyn ulkolaidalta. Pyörässä oli alunperin Avidin jarrut, joten voi olla että adaptereissakin on eroja.

    Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

  7. #3937
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Mulla on läskissä i9:n takanapa ja ovaali eturatas. POE on 120 eli aika tiuha. Täpäreissä ilmeisesti näillä luvuilla saattaa tulla pientä takapotkua jos pyöritys ei ole tasaista mutta voiko läskissä olla samaa ilmiötä? En jaksa (osaa) nyt oikein miettiä miten tää menee. Semmonen tunne vaan on enkä oikein tiedä mitä muuta se voisi olla.

  8. #3938
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    75
    Shimanon deoreen resin palojen tilalle metallit. Tuntuu että resin ei oikein teho riitä varsinkaan märällä. Onko odotettavissa selvää parannusta jarrun purevuuteen?

  9. #3939
    Liittynyt
    11/2016
    Viestit
    47
    20x110mm ei-boost napa pitäisi sovittaa 15x110mm boost-keulaan. En löydä adapteria, onko vinkkiä mistä löytyisi?

  10. #3940
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti t.j.k Katso viesti
    Shimanon deoreen resin palojen tilalle metallit. Tuntuu että resin ei oikein teho riitä varsinkaan märällä. Onko odotettavissa selvää parannusta jarrun purevuuteen?
    Mitä olen resin ja metal paloja käyttänyt samoissa jarruissa, niin en pysty huomaamaan eroa tehossa. Teoriassa kai pitäisi purra pikkasen enemmän, todennäköisesti myös etenkin märällä ulvoo enemmän.
    Ero on lähinnä kestossa, metalliset on pitkäikäisemmät.

  11. #3941
    Liittynyt
    11/2018
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frenik Katso viesti
    20x110mm ei-boost napa pitäisi sovittaa 15x110mm boost-keulaan. En löydä adapteria, onko vinkkiä mistä löytyisi?
    Mikä napa?

  12. #3942
    Liittynyt
    11/2016
    Viestit
    47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laars Katso viesti
    Mikä napa?
    FCF siinä lukee

  13. #3943
    Liittynyt
    11/2016
    Viestit
    47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frenik Katso viesti
    FCF siinä lukee
    Foxcompin logo, laitoin sinnekin kyselyä.

  14. #3944
    Mikä on korvake englanniksi?

    Ja tähän jatkokysymyksenä suoraan, että mistähän löytäisin minkälainen korvake tuossa miun Orbea Wild FS H25-fillarissa on?

    Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla

  15. #3945
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Derailleur hanger.
    Kysyisin esim täältä: https://huntteri.fi/fi/tuotteet/vara...vakkeet?page=3
    Näkyy olevan myös vaihtoehtoja vuosimallin tai vaihtajan kiinnityksen mukaan (direct mount tai normaali). Direct mount käy vain shimano 10s ja 11s vaihtajille, mutta niilläkin käy normaali kunhan on vaihtajassa ns. b-link mukana, niitä saa tarvittaessa erikseenkin.

  16. #3946
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Derailleur hanger.
    Kysyisin esim täältä: https://huntteri.fi/fi/tuotteet/vara...vakkeet?page=3
    Näkyy olevan myös vaihtoehtoja vuosimallin tai vaihtajan kiinnityksen mukaan (direct mount tai normaali). Direct mount käy vain shimano 10s ja 11s vaihtajille, mutta niilläkin käy normaali kunhan on vaihtajassa ns. b-link mukana, niitä saa tarvittaessa erikseenkin.
    Kiitti paljon!

    Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla

  17. #3947
    Mitäs tehdä teräsrunkoisella (Kona Rove 2012 tai 13) pyörällä jossa ei ole takavaihtajan korvaketta joten runko on vääntynyt takavaihtajaan tulleen osuman seurauksesta.

    Pähkäilin vaihtoehdoiksi sinkulaksi tekemisen tai rungon kiinnityskohdan vääntäminen takaisin suoraksi. Miten lienee jälkimmäinen paras toteuttaa ettei napsahda rungon korvakepaikka kokonaan poikki...

  18. #3948
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henrique Katso viesti
    Pähkäilin vaihtoehdoiksi sinkulaksi tekemisen tai rungon kiinnityskohdan vääntäminen takaisin suoraksi. Miten lienee jälkimmäinen paras toteuttaa ettei napsahda rungon korvakepaikka kokonaan poikki...
    Teräs kestää oikaisun.


  19. #3949
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kai noi Campagnolot on sentään keskenään yhteensopivia?
    11sp Chorus-kahvalla voi käskyttää record/super record vaihtajaa?


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  20. #3950
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Tämä ; https://www.campagnoloservicecentre.co.uk/faq/?id=18 antaisi ymmärtää että kyllä voi. Ultra-Shift:t vivut ja vaihtajat, kun ovat samaa perhettä, toimivat ristiin.

  21. #3951
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    2011-2014 Chorus takavaihtajan jos vaihtaa uudempaan 2015->Chorukseen, netti antaa ymmärtää ettei vipu käy.

    Voiko olla mahdollista?? Että osasopivuudet ovat Campalla vm-sidonnaisia?
    Italians...vaihtaiskohan koko osasarjan Shimanoon...

    Taitaa nimittäin olla hiukan väljä toi takavaihtaja kun sivusuunnassa häkkiä vääntelee.
    Kyllä haukkasin tän pyörän kanssa hatullisen paskaa.
    Ja myyjä ei näistä tietty tiennyt mitään/ katsonut asiakseen kertoa...


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  22. #3952
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Juu. tuo -14/15 on rajana, eivät toimi yhteen. Tuolla ;http://glorycycles.blogspot.com/2014...cal-group.html lisää.

  23. #3953
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Takavaihtajan rakenne ja toimintaperiaate on sellainen ettei pieni pehmeä sivuttaisjoustavuus haittaa ollenkaan. Luulenpa jo uutena vähin heiluvan. Kun korvake ja häkki ovat suoria, jousipalautteiset voimat kunnossa, samoin vaijerin kulku, niin toimii vuodesta toiseen ja tonnista toiseen. Toimii vähän kuin koura, peukalo ja sormet puristuvat vastakkain. Campasta en tosin tiedä mitään, mutta noin yleisperiaate, ei hevin kannata vaihtaa, kunhan ei mitään rymäystä satu.

  24. #3954
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Osaisiko joku sattumalta sanoa mikä ohjainlaakeri on Bianchi Impulso pyörässä. Vm 2013. Joku FSA se on mutta ennen kuin aukaisen sen niin voisin jo katsoa löytyykö miten helposti uusi tilalle.

  25. #3955
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lähes varma tieto, Fsa ZS4-CUSTOM. Tätä ovat käyttäneet hyvin monissa pyörämalleissaan.

  26. #3956
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    42
    Pyörässäni oli aluperin 11-32 -takapakka, vaihdoin tilalle 11-28:n enkä lyhentänyt ketjua sillä kaikki toimi ongelmitta. Nyt haluan tilalle 11-25:n, tarvitseeko ketjua lyhentää vai meneekö vanhalla pituudella hyvin?
    Vaihteisto on 6800 Ultegraa ja edessä 50/34.

  27. #3957
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Lähes varma tieto, Fsa ZS4-CUSTOM. Tätä ovat käyttäneet hyvin monissa pyörämalleissaan.
    Kiitos tiedosta, täytyy avata ja katsoa olisiko siellä jotain tyyppimerkintää ennen kuin tilaa uuden. Facessa kun kysyin samaa niin sain pääasiassa vittuilua siitä että kun ei tiedä ulkoa mikä on oikea osa niin kannattaa käyttää ammattihuollossa.

  28. #3958
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El Cheapo Katso viesti
    Pyörässäni oli aluperin 11-32 -takapakka, vaihdoin tilalle 11-28:n enkä lyhentänyt ketjua sillä kaikki toimi ongelmitta. Nyt haluan tilalle 11-25:n, tarvitseeko ketjua lyhentää vai meneekö vanhalla pituudella hyvin?
    Vaihteisto on 6800 Ultegraa ja edessä 50/34.
    Ei ole välttämätöntä, edelleen ketju löysimmällä 34/11 rattailla. Halutessaan voi lyhentää, etenkin jos ei enää vanhaa pakkaa laita, niin järkevääkin.

  29. #3959
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.396
    Minulla oli pitkään maantiefillarissa edessä 52/36 ja takana 11-28. Pieni/pieni yhdistelmällä ketju jäi tietenkin löysälle kunnes päätin vaihtaa 52 eturattaan 50 piikkiseksi. Yksi linkki pois ja nyt on ketju sopivan kireä myös pieni/pieni yhdistelmällä. Toinen vaihtoehto olisi ollut vaihtaa 36ratas 38 piikkiseksi niin ei olisi tarvinnut ketjua lyhentää.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  30. #3960
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Supertärkeä kysymys Shimanon hydrauliletkujen päähän työnnettävästä päätynipasta / insertistä! Valmiiden GRX jarrusatuloiden letkujen päässä oli valmiiksi asennettuina nämä ja päätynippojen päällä kalvo jottei neste valu pois eikä ilmaa pääse letkuun. Lyhensin kuitenkin letkut asennusvaiheessa ja ajattelin ottaa nämä talteen letkunpätkistä, kun helposti lähtee pois vetämällä kun letkunpätkän halkaisee pitkittäissuunnassa. Osoittautui kuitenkin sitkeäksi tapaukseksi irroittaa tuo kalvo. Jos olisin lyhentämättömänä asentanut niin, onko tuohon tarkoitus tökätä reikä vaiko riittääkö jarrukahvan painamisen aiheuttama paine puhkaisemaan tuon kalvon?

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7215
    Viimeinen viesti: 18.10.2025, 06.21

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •