Le Mansory, kustantoo 2,1m$
![]()
Le Mansory, kustantoo 2,1m$
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Photoshopit tulilla mutta ideaa on
![]()
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Onko lavalla kaksi ovinen nappisilmä wankkel padalla
Eiköhän lavalla ole Hoonicorn
![]()
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Kyllä se latuska mahtaa olla. Rekan lipassa ainakin lukee ”Lada Perfomance”. Ja muotokieli viittaa vahvasti, että kyydissä olisi ”Lujaa laatua”.
Menee mittarin mukaan hikisesti 160 km/h.. Vain 72 kääkkää
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Yllättävän paljon golfin jättöpyörre ravistelee meisseliä.
Työkaverilla Lapissa oli Seatin turboton diisseli joskus 2000-luvun alun tienoilla kun turbot oli jo arkipäivää. Kyselin että eikös se ole aika hidas kiihtymään niin totes että "joo, mutta eihän se haittaa kun tarttee työmatkalla vain kahdesti kiihdyttää kun ei turhaa jarruttele". Sitä työmatkaa oli 100km yhteen suuntaan,
^varmaan sama 1.9SDi -moottori kuin 2000-luvun alussa työkaverin Polossa... ihmettelin kyydissä kun puoli päivää kesti kiihtyä maantienopeuteen.
200D Mersun kiihtyvyydestä kuulin joskus hupaisan vertauksen: Lasse Viren ei olisi treenaamallakaan ikinä voittanut 100m olympiakultaa, mutta kukaan ei väitä että Lasse olisi ollut huono juoksija!
Kaar ittelles vaa
Kaikki varmaan tietää miksi Hartsa hiihti aina pää kallellaan.
Tokihan pitää muistaa, että 200D on aikakaudelta jolloin Turbo Saappi oli hirveä ohjus ja sekin viipyi yli 9s 0-100km/h välillä. Nyt tuon alle menee melkein jokainen Octaviakin.
^Siksikin, toinen syy oli juuri tuo 200D.
Kaverilla oli ysärin alkupuolella Daihatsu Charade kolmemukinen diesel (turboton tietty), ja siinä oli myös tehon puuttumisen tunne vahvasti läsnä. Meitä oli 4 jätkää kyydissä , kun Vaitinarosta lähdettiin Rantatietä keskustaa kohden, ja muistaakseni just ennen Haarlan mutkia saatiin 70kmh (nopeusrajoitus) kelattua vauhtia... sitten pitikin jo jarruttaa, koska ajo-ominaisuudet kuormattuna mutkissa...
http://www.autowiki.fi/index.php/Daihatsu_Charade_(G11)
Tekniikan Maailma 20/1983 mittasi Daihatsu Charade TS Dieselin kiihtyvyydeksi 0–100 km/h 27,3 sekuntia. Huippunopeus on valmistajan mukaan yli 130 km/h. Moottori on äänekäs ja joutokäynnillä kuuluu voimakas kalina.
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Meillä oli opiskelukaverina sellainen karmea jässikkä joka punnersi 140 kiloa penkistä, mutta ajoi Nissan Micralla. Tuo yhdistelmä oli vähintäänkin hauska. Yhden kerran kun Micra oli ruokatauolla kyytiläisiä täynnä (4 x aikuisia miehiä) ja istuttiin liikennevaloissa ja naurettiin kulkupelin suorituskyvyttömyydelle, niin kaveri latasi lapun lattiaan ja kytkin vihreältä valolta ylös, ja alta kuului kuin kuuluikin 0,1s ajan renkaan ulahdus. Auton omistaja hymyili leveästi.. Oli muuten aikamoista huutonaurua vähän aikaa![]()
Tälleen vähän väsyneenä hyvä torkutusvideo, kun odotteli sitä 160.
Mutta siis 200 D:ksi ihan hyvinhän tuo kulki. Ainakin kun oma kokemus rajoittuu vain automaativaihteiseen W124 200 D:hen. Kyllä, se automaatti todellakin teki siitä vielä laiskemman. Manuaalina ajanut vain W123 200 D:tä ja siitä oli jo osa poneista karannut.
Noiden ikiliikkuminen taitaa lähinnä rajoittua siihen moottori-/voimansiirtopuoleen. Kyllä niissä ainakin silloin oli vähän väliä hajalla vaikka mitä, mutta ei ne viat kulkuun pahemmin vaikuttaneet. Vain tämmöistä pedanttia riisikupistia kauhistuttaisi moiset.
Tee-se-itse avomersu.
![]()
^ On kyllä komea pilu-Hanna. SA-Int sadeviitta ja kaasunaamari päälle ja korona-auto on valmis
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kirjanmerkit