..mä en kyllä hehkuttelisi vitosen voittoa ajalla 16.21,69...
..mä en kyllä hehkuttelisi vitosen voittoa ajalla 16.21,69...
Jaa nekö kisat sitte alko jo. Ei muka mahu kolmeen päivään
Tätä tänään:
Perjantain ohjelma:
15.00 M Moukari Karsinta
15.05 N Korkeus Karsinta A + B
15.10 M 10-ottelu Kuula
16.05 M 3-loikka Karsinta A + B
16.30 N Kuula Karsinta
17.05 M 10-ottelu Korkeus A + B
17.10 M Kiekko Loppukilpailu
18.00 N 100m aidat Alkuerät
18.05 M Kuula Loppukilpailu
18.30 M 1500m Loppukilpailu
18.40 N Pituus Loppukilpailu
18.45 N 1500m Loppukilpailu
19.00 M Korkeus Loppukilpailu
19.05 M 400m Loppukilpailu
19.10 N Moukari Loppukilpailu
19.30 N 400m Loppukilpailu
19.55 M 10-ottelu 400m
20.25 N 100m aidat Loppukilpailu
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Topi Raitanen Monacossa myös tänään:
3000 metrin esteet ovat ohjelmassa perjantaina kello 22.47 Suomen aikaa.
Jaa se tulee taas osaksi koosteena. Jotenki tuo ylen lähetysten laatu kärsiny. Mulla meni ihan ohi pituushypytki paavo nurmi pelissä ku jättivät näyttämättä miten siinä kävi. Tai sitte siinä ei tapahtunu mitään niin eivät kertonu.
Helkkaristi turhanpäivästä ohjelmatäytettä valmiiksi kuvatuilla haastatteluilla yms. Vois vaikka niitä koostepätkiä näyttää niihin väleihin ku kentällä ei tapahdu mitään
80-luvulla oli kaksipäiväiset, muistaakseni maaottelutkin oli kaksipäiväiset. Nyt mukana on kävelyt ja lajeja on muutenkin enemmän, aiemmin oli naisille 3000m ja 10 000m.
- me ollaan äiteen kanssa ...hymyilty, ei se mene siihenkään että "ikäisekseen hyvä suoritus" kun ei ole hyvä suoritus. Ei vitsit jos naisten pitkiä matkoja voitetaan about samalla ajalla mitä mä 17-vuotiaana jalkavammaisena ( olin aina) hölkkäsin 37 vuotta sitten niin siihen ei voi sanoa kun että on todella pohjalla naisten kestävyysjuoksu.
Mua nolottaisi jos SM-kulta voitetaan vuonna 2020 ajalla 16,21 ja osia. Hopeeta tuli Johanna Peiposelle 16,33 ja pronssia jollekin ( sori) 16,44....
Lisäys, ja sitten taas näitä:
– Tiistaina pohkeessa ollut kramppi saatiin hieronnalla hoidettua pois. Hieronta oli kuitenkin niin voimakasta, että se tuhosi hermoston pohkeesta. Mitään pahempaa vammaa siinä ei pitäisi olla, Junnila kertoi.
Aika paha jos hermosto on tuhottu, siinä on hypyt hypätty ja kävelykin vaikeeta....mä epäilen kuitenkin että pohkeen hermostoa ei ole tuhottu...
Mä en ymmärrä muuten sitäkään että kestävyysjuoksijoitten pitää?? harjoitella ulkomailla. Mä harjoittelin 70-80-luvuilla ihan Valkeakoskella, ja talvet oli hieman enemmän talvisia kuin nykyisin. Ja juoksin samoja aikoja. En kokenut mitään olosuhteita ongelmaksi. Ehkä se on just siinä että pitäisi muka harjoitella korkealla ja lämpimässä ja hyvissä olosuhteissa....no ainakin kuluneen vuoden olosuhteet on Suomessa olleet aika upeat, helmikuussakin sai esimerkiksi pyöräillä sileillä gummeilla. En tiedä mutta tuntuu että jos on harjoitellut karummissa oloissa, niin kesäkisoissa ei mikään haittaa. Tosin kuin jos on harjoitellut mukavissa olosuhteissa ja sitten vastassa onkin karummat kelit...
Penkkiurheilen ensi kertaa kuukausiin. Mukavaahan tämä. Bongasin myös uskomattomimman urheiluseuran nimen kuunaan, Saarijärven Pullistus.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Harala on mun suosikki. Niin ja se Aaro-moukarimies
- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -
Se kävi kieltämättä mielessä. Näin kun Harala kiipesi Leppävaaran kisan jälkeen 3m aidan yli palauttelemaan parkkipaikalle, ja kirjoitteli samalla nimikirjoituksia. Hollantilainen 800m voittaja heitti samalla aidan takana tukkimiehen pizzaa ruusu kädessä. Legendaarinen meno.
-L.
Saarijärven Pullistus on legendaarinen urheiluseurajo vuosikymmenten takaa.
Mun suosikki on ehdottomasti Reetta Hurske.
ps. no ei noi 1500m tytötkään kovin lujaa viittiny, just alle 4.30 meni voitto...
pps. on semmoinenkin seura kun Jakobstads Rostfria. Sitä ei ole - jostain kumman syystä - suomennettu ja lyhennetty ( vrt. SaaRiPul...vaikka tämä taitaa olla sun vapaa lyhenne, olisiko SaarPu? se lyhenne) vaan laitettu nätisti Pietarsaaren JaRo...
Moukaria heittää Ojaloo, Waterloon suomalainen vastine.
-L.
Mulla on paljon lajeja ja urheiloita joita tykkään katsoa. Pääasiassa naisten lajeja. Pituus, loikka, seiväs, miksei moukarikin (myös miesten), korkeus, pika-aidat, 7-ottelu.
Hauska kun tuolla naisten pituudessa dominoi muut kuin varsinaiset pituushyppääjät. Nyt kolmiloikkaaja kun nilkka ei kestä loikkaa ja kesän ennätys on Huntingtonin.
Joo mutta oli kyllä hienoo kattoa sannin hyppyjä. Kyl se on nopeus joka ratkasee paljon tossa lajissa.
Miksihän satasen juoksijat ei hyppää pituutta niinku aikoinaa.
Carl lewis jne
Bolt olis voinut olla kova pituudessakin
Kaikki muu teknologia menee eteenpäin, mutta kilpailutasosta huolimatta paperiset numerolaput on aina kiinni hakaneuloilla...
Raitanen Monacossa uuteen ennätykseensä esteissä, 8.16 ja osia. Hienoa Topi, sijoitus Monacossa 6.
Ja Sara Kuivisto: – Oli hätäinen olo. Ei jaksaisi kökkiä, tekisi mieli lähteä.– Haluan juosta niin, että maalissa on sellainen tunne, etten pääsisi yhtään kovempaa. Sellaista tunnetta ei ole vielä tullut.
Monacon Timanttiliigan kilpailussa nähtiin perjantai-iltana uusi maailmanennätys.
Ugandalainen Joshua Cheptegei paineli Kenenisa Bekelen 5 000 metrin ME:n rikki. Uusi ennätys on nyt 12.35,36. ( kääk!)
^Tätä olen miettinyt itsekin todella usein.
Nähtii myös uusi Euroopan ennätys 1500 metrillä
1 CHERUIYOT Timothy KEN 20 NOV 1995 12 3:28.45 WL
2 INGEBRIGTSEN Jakob NOR 19 SEP 2000 9 3:28.68 AR PB (Euroopan ennätys)
3 WIGHTMAN Jake GBR 11 JUL 1994 5 3:29.47 PB
4 INGEBRIGTSEN Filip NOR 20 APR 1993 10 3:30.35 SB
Naisten kymppiä hölkätään parhaillaan. Alisa Vainio EI ole mukana? selostajan mukaan olisi mukana jos tuntuisi siltä että voi....
Ja kyllähän toi aika hölkältä näyttää, ihan odotetusti Peiponen ( voiei, on värjännyt hiuksensa aivan mustaksi!) ja Annemari on se kaksikko, mutta ei tässä mitään ihmeempää loppuaikaa ole tulossa.
En kyllä ymmärrä mitä pelkkä Suomen Mestaruus tuo plussaa jos häviää itelleen ( oma vanha aika) pari minuuttia?
Vaihtaakohan Nooralotta Neziri lajia, päälajiaan, satasen sileään?
ps. no kyllä me äiteen kanssa naureskeltiin, että ihan oikeesti noi tuossa "kunniakierrosta" ( omasta mielestään varmaan joo) sori nyt vaan mutta mä muistan kun sen huonoimman kympin aikani 34.04 viereen piirsin ristin, ja hävetti.
Kyllä on naisten kestävyysjuoksu alas vajonnu. Tuskin kenelläkään on tähän vastaan sanomista.
Nooh, jos Kiekara voittaa, niin selostajan mukaan ekan ja vikan voiton välissä olisi 26 vuotta. Ekan kerran mukana jo -94
Saa siinä ajassa vähän jo ajat heikentyäkin... eikä noissa SM-kisoissa aikaa juosta, vaan mestaruudesta.
Enemmän pitäis olla huolissaan siitä, että 40+ vuotias voittaa... lajissa kun lajissa.
Ja 47-vee pronssille.. Se on yksilötasolla hieno mutta lajin kannalta huono asia (indisio)....40+ vuotias voittaa... lajissa kun lajissa.
-L.
No seli seli, nämä on yleisen sarjan SM-kisat eikä siinä erotella ikää. Ei eroteltu vuonna 1983 eikä erotella vuonna 2020. Ei yhtään auttanu asiaa ajatellen että joo, mutta olinkin 17-vuotias. Tai nyt siis että joo, yli nelikymppinen...
Kestävyyslajissa ikä on eduksi, myös 80-luvulla Sinikka Keskitalo ja ruotsalainen Ewy Palm olivat kovia. Ainakin tiettyinä vuosina....
Ei kuule pojat yhtään auta, kyllä on hölkäksi menny pitkän matkan ratajuoksut ja kuten sanottu, olisi hävettäny jos voittaisin tolla ajalla. Ei ajatustakaan mistään "kunniakierroksesta", äkkiä pukuhuoneeseen ja kotimatkalle sori nyt ei tule haastattelua...
Voi olla että ajattelette toisin, mutta mä olen kokenut tämän ja myös tempossa tuli eteen että jaha, aika lopettaa. Katson asiaa hieman eri näkökulmasta, ja sanon että mulla on näkemystä asiaan hieman enemmän.
Olihan sitä tempossa 2000 ja 2002 lähtöjonossa kisakumppaneina tyttöjä jotka ei ollut vielä syntyny kun mä jo juoksin Suomen Mestariksi. Eipä mitään, samassa kisassa ja tasavertaisina. En tosin tiedä miten olisi käynyt jos ei olisi tullut vakavaa sairautta ja kaikki mun urheilu ja liikunta loppui 2007. Ei tosin mitään kiinnostusta sen jälkeen pyristellä kisoissa keskinkertaisilla tuloksilla, vaan kohti uusia juttuja
Kyllä se nyt näin on että huonosti meni ja ainakin me kotikatsomossa saatiin mukava lauantai-ilta![]()
Juu, en oo ollut kalevan kisoissa muuta kun katsomossa, mutta sen tiedän, että kuka tulee ekana maaliin on sen vuoden mestari. Sekunneista tai senteistä huolimatta.
Eri juttu on sitten, kun kokeillaan arvokisojen tulosrajoja.
Ties vaikka Kiekara olis 32min kunnossa, mutta kun ei tarvi juosta kovempaa voittoon, niin miksi juoksis, jos tolla saa mestaruuden?
Että olet ollu katsomossa. Kuule voin sanoa että kyllä se tulos on aika tärkeä, jos ei ole niin mä en arvosta. Kisoihin tullaan kisaamaan, meneen siis täysillä ja lenkkeillä voi kotipuolessa itekseenkin. Aika monta kertaa tätä maantieajossa ihmettelin, miksi ihmeessä tullaan kisoihin lenkkeilemään, aattelin että ainakin tehdään nyt kova harjoitus ( kun tiesi että jos lenkkeillään olen loppukirissä viimeinen joten yritetään tätä toista vaihtoehtoa...). Yhden ainoan kerran, juurikin kotikisoissa pysähdyin totaalisesti ja sanoin että nyt piruvie joku muu vetää.
Ei noi Suomen Mestaruudet nyt niin ihmeellisiä ole. Kuten sanottu, häpesin kympin tulostani 34.04 kun juos...hölkättiin 10 x 10 000m maaottelua, ja oltiin Ahvenanmaalla joten ei päässy kotiin pakoon ja piiloon, oli ihan kärsimystä koko se matka. Olin paras suomalaisista, mutta hävisin ruoåtsalaiselle parilleni ( just Ewy Palm) ja näin ollen ainoa joka EI saanut palkintoa. Kyllä siinä 17-vuotias tyttö itki, ja katkerasti, ja siitä jäi ikuinen häpeä.
Kuten sanottu, mulla on tähän hieman erilainen ja lähempi näkökanta.
Niimpä ja voittamaan. Eri asia on se, kun yritetään ennätyksiä tai kisarajoja jänöjen takana. Mutta ei tästä kannata enempää vääntää. Mun mielestä SM-voitto on ihan yhtä arvokas, tehdään se taktikkajuoksussa tai ei. Kaikkien aikojen listoissa lukee kuitenkin vaan vuosi ja voittajan nimi. Ennätykset listataan sitten eri taulukoihin. Jos noi voittoajat merkkais jotain pitkässä juoksussa (heh) pl. ennätykset, niin sitten pitäis listata oliko vesisadetta tai tuulta, ja oliko mondo vai kengurukengät ym... Voitosta juostavat kisat on niin erilaisia keskenään.
Mutta hattu päästä, kun Annemari juoksi voitot 26 vuoden ajalla. Sitä saa lähtä kuka tahansa kokeilemaan. Krugerilla tais olla vastaava saavutus. Kova sekin!
Kirjanmerkit