FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 24 / 31 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 903

Aihe: Thulen pyörätelineet

  1. #691
    Onko jollain hyvää vinkkiä/kuvaa miten turbo levon saisi parhaiten kiinni tuohon easyfold xt telineeseen? Tuntuu, että kaikki kohdat rungossa on jotenkin väärässä kulmassa noille kiinnityskourille, ei oikein tunnu kiristyvän luotettavasti paikoilleen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #692
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Mihinkähän tuo painoraja perustuu? Luulis että jostain kovasta kiihdytyksestä jo tulee sen verran voimia, että enemmin rajoittais sitä kovaa kiihdytystä kuin painoa.
    Jos sähköpyöristä ottaa akut pois, niin kyllähän se paino sillä ainakin vähän kevenee.
    Teslan omasta ohjekirjasta poimittu. Täytyy vain uskoa mitä käyttöohjeissa sanotaan, muuta kantaa en osaa asiaan ottaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #693
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    57
    Tuossa oma (lyhyt) kokemus Thule VeloCompactista: https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...86#post3000786

    Jos enemmän pitäisi kuskata isoja ja painavia pyöriä niin VeloSpace XT varmaan olisi parempi vaihtoehto, siinä on isompi pyörien väli. Nyt yhden sähkötäpärin kuskaukseen ja joskus harvoin toinen jäykkiäperäinen sopii Compactiin kyllä.

  4. #694
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tounip Katso viesti
    Onko jollain hyvää vinkkiä/kuvaa miten turbo levon saisi parhaiten kiinni tuohon easyfold xt telineeseen? Tuntuu, että kaikki kohdat rungossa on jotenkin väärässä kulmassa noille kiinnityskourille, ei oikein tunnu kiristyvän luotettavasti paikoilleen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Itellä ei tuota Levoa (vielä?) ole mutta monen näköistä fillaria välillä 20-29 tuumaa on tuolla EasyFoldilla tullut kuljetettua ja aina on jotenkin löytynyt sopiva kiinnityskohta kun vähän
    on niitä "kiinnitysvarsia" on käännellyt ylösalaisin ja sovittanut eri paikkoihin... ehkä jotain tuollaista vai eikö ole tarpeeksi tukevasti ??: https://www.emtbforums.com/community...t10468&slide=0

  5. #695
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    99
    Hiukan tarvisi jeesiä Thulen pyörätelineen hommaamiseen. Ongelma oikeastaan tulee siitä että autostani ei löydy peräkoukkua ja jotenkin pitäisi saada sähköläskipyörääni kuljetettua, muutenkin kuin ajamalla.
    Autona siis Volvo V60 T8 ja pyöränä Tunturi Emaxx Bluto ja molemmat mallia -20. Mitä vaihtoehtoja löytyisi kun koukkua ei ole tai hommaa? Saako takaluukkuun jotenkin, mitä tarvitsisin jos katolle tuon laittaisin? Jos olisi koukku niin en muuta miettisikään kuin Velospace xt 2:sta pidemmillä remmeillä... Kiitos jo etukäteen

  6. #696
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    242
    Onko kellään edes huhuja siitä milloin näitä Thule telineitä olisi mahdollista saada taas kaupoista. Thule Proride 598 on hakusessa mutta joka paikasta loppu.

  7. #697
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Itsekin piti saada vakuutuksen kautta uusi teline, kuulema tämän kuun aikana pitäis tulla, en tosin tiedä mikä malli, ei kuulema ollu freeride 532 saatavilla mikä multa hajos ni joku korvaava tulee.

  8. #698
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zorbuli Katso viesti
    Onko kellään edes huhuja siitä milloin näitä Thule telineitä olisi mahdollista saada taas kaupoista. Thule Proride 598 on hakusessa mutta joka paikasta loppu.
    https://tarviketori.fi/fin/proride_p...a-p-180479-315 tuolla näyttää olevan mustaa versiota varastossa.

  9. #699
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Itsekin piti saada vakuutuksen kautta uusi teline, kuulema tämän kuun aikana pitäis tulla, en tosin tiedä mikä malli, ei kuulema ollu freeride 532 saatavilla mikä multa hajos ni joku korvaava tulee.
    Ajokos sullaki poika katokseen jonku jonnen pyörä katolla eikä ihan mahtunut? Tämä kävi täällä viime viikolla. No telineet vähän mutkalla ja pientä palastelua, katto maaluuseen.
    Kehotin seuraavan kerran ajavan turvallisesti katolleen mesen jos meenaa jotain kolistella, ärsyttää tämmöset pikkupaikkailut.

  10. #700
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    ^ Ajoin ihan ite ja vielä toiseen kertaan Rättiväsyneenä illalla kun bikeparkista tuli kotiin ni peruutti liian rutiinilla ruutuun Aiemmalla kerralla ei ollu oma pyörä katolla niin ei rekisteröiny asiaa. Nää on näitä.. Enää ei innostais katolla kuljettaa, pakuakin alkanu miettimään... Toisaalta edellisellä autolla ei käynyt näin kun tuulilasin kautta näki eturenkaan, nykyisessä autossa katto menee tavallaa pidemmälle ja pyörä jää piiloon.

  11. #701
    Olen ostamassa turbo Levon kuljetukseen joko Thulen VeloCompact tai Easyfold xt2. Velocompact 250-300 halvempi.
    Löytyykö sinulta kuvaa miten Levo istuu XT:hen.
    Oliko muilla kokemusta Turbo Levo Compin kuskaamisesta Velocompactilla?

  12. #702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Hyvin on toiminut. Kaksi sähkäriä kulkee mainiosti. Toinen Turbo Levo ja toinen Meridan 130 milliä joustava. Eli myös pidempi pyörä istuu tuossa ihan mukavasti. Lisäksi mulla on hankittuna ne fatbiken pidemmät hihnat. Jotka noin rehellisesti sanottuna voisi tulla noin kalliin telineen mukana. Kuin myös hiilikuiturungon suojamuhvit.
    kumpaa Thulen tellinkiä olet käyttänyt Levon kuljetukseen? EasyFold XT vai Velospace XT

  13. #703
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624
    ^EasyFold XT, kahdelle pyörälle tarkoitettu.

  14. #704
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    ^ Ajoin ihan ite ja vielä toiseen kertaan Rättiväsyneenä illalla kun bikeparkista tuli kotiin ni peruutti liian rutiinilla ruutuun Aiemmalla kerralla ei ollu oma pyörä katolla niin ei rekisteröiny asiaa. Nää on näitä.. Enää ei innostais katolla kuljettaa, pakuakin alkanu miettimään... Toisaalta edellisellä autolla ei käynyt näin kun tuulilasin kautta näki eturenkaan, nykyisessä autossa katto menee tavallaa pidemmälle ja pyörä jää piiloon.
    Miten olis peräkärry? Vai onko pakettiautolle muutakin tarvetta?

  15. #705
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Kärrylle ei ole paikkaa, saati autossa koukkua, muutenkin vähän turhaa säätöä aina jos haluis vähän pidemmälle mennä ajelemaan. Ei sinänsä pakulle mitään erikoista tarvetta muuten, mutta ei myöskään ylimääräsille penkeille, niin ei se pienen pakun kuljetuskapasiteetti pahitteeks olis. Se vois toimia myös vaikka majotuksena pienillä retkillä. Plus pieni autovero ja kulutus kylkiäisinä. Mut toistaseksi meen nykysellä ja nyt kuskannu pyörää ihan kontissa vaan, mutta ehkä mä vielä katolle taas laitan jos keksin hyvän muistitavan että on se pyörä katolla

  16. #706
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hessos Katso viesti
    Olen ostamassa turbo Levon kuljetukseen joko Thulen VeloCompact tai Easyfold xt2. Velocompact 250-300 halvempi.
    Löytyykö sinulta kuvaa miten Levo istuu XT:hen.
    Oliko muilla kokemusta Turbo Levo Compin kuskaamisesta Velocompactilla?
    Tässä kuva miten oma xl turbo levo istuu easyfold xt2 telineessä. Itse käännän ohjaustangon/eturenkaan ympäri, jotta ei tulisi sivuulitystä. Kuva vähän huijaa, koska sivupeileistä katsoen renkaita ei näy juuri ollenkaan.




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #707
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624
    ^Poliisia voi kiinnostaa enemmän rekisterikilven puute kuin parin sentin sivuylitys... Mutta siis kun itse kuljettelin omassa telineessa kaverin Levoa, niin emme käännelleet mitään. Tosin auton leveydestähän se sivuylitys on kiinni, mutta telineessä istuu ihan hyvin ilman stongan kääntöäkin.

  18. #708
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Kärrylle ei ole paikkaa, saati autossa koukkua, muutenkin vähän turhaa säätöä aina jos haluis vähän pidemmälle mennä ajelemaan. Ei sinänsä pakulle mitään erikoista tarvetta muuten, mutta ei myöskään ylimääräsille penkeille, niin ei se pienen pakun kuljetuskapasiteetti pahitteeks olis. Se vois toimia myös vaikka majotuksena pienillä retkillä. Plus pieni autovero ja kulutus kylkiäisinä. Mut toistaseksi meen nykysellä ja nyt kuskannu pyörää ihan kontissa vaan, mutta ehkä mä vielä katolle taas laitan jos keksin hyvän muistitavan että on se pyörä katolla
    En raaskinut kallista perätelinettä (vielä) ostaa niin katolla olen ne muutamat kerrat vielä kuljettanut. Askartelin katospaikkaan stop-merkin jonka laitan lähtiessä paikan eteen, ettei tulisi ajettua pyörä katolla parkkiin. Ei tietysti auta kuin kotona, mutta harvoin sitä metsän laidalla / bike parkeissa halleja on.

  19. #709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Miten olis peräkärry? Vai onko pakettiautolle muutakin tarvetta?
    Itse olen siirtynyt peräkärrykuljetukseen. Kolme maasturia menee sellaisenaan mitään purkamatta kuomun alle ja sitten kaikki muut rojut helposti sinne. Itsellä merkittävä muutos oli kevään nopeusrajoituksen 80-100 nosto, eli nyt kärry ei näy juurikaan matka-ajassa vaikka moottoritielle suuntaisi ja painoahan pyörähommissa kärryn ei sataa kiloa lisää enempää tule vaikka kaikki pyöräkamat olisivat mukana. Pakussa on puolensa, mutta rajoittaa henkilömäärän noin kahteen. Lähinnä nuo henkilöautomaiset Caddy, Fiat Doblo, Opel Combo jne ovat itsellä harkinnassa. Auto on suunnilleen henkilöauton kokoinen ja ajettavuudeltaan samaa tasoa. Mitätön diesel vero on iso plussa pakulle. Itse veikkaan vielä joskus käyttäväni pakua pyörän kuljetukseen, mutta siihen saakka kuomukärry hoitaa homman niin hyvin, ettei pakulle mitään kiirettä ole.

    Kärry on mallia vanha, alumiininen rumalla neliskanttisella peltikuomulla, mutta erittäin toimiva peli. Käytännössä kuljetusrakenteena on normaalit katolle menevät thulen telineet, jotka ovat kiinni juuri oikeanmittaisissa rimoissa kärryn pohjalla. Oikeasti en edes kuormaa sido vaan rimat ovat täsmälleen kärryn kokoisia ja pysyvät siten sivusuunnissa paikallaan, jos sidon sidon koko pakettia kohti lattiaa, jolloin paketti ei kärryssä pääse pomppimaan epätasaisella tiellä.

    Toki tämä on näitä omakotiasumisjuttuja, eli kärryn säilytys vaatii aika lailla tilaa sekin.
    tikola muokkasi tätä : 18.08.2020 at 13.59

  20. #710
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624
    ^Vähänkään enemmän jos tulisi fillareita kuskattua, taipuisin kuomullisen peräkärryn suuntaan. Pyörät on helppo pakata, kulkee tosiaan kolme, jopa neljäkin fillaria + muut kamat. Ei tarvitse putsailla tai muutenkaan varoa pakatessa.

  21. #711
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tounip Katso viesti
    Tässä kuva miten oma xl turbo levo istuu easyfold xt2 telineessä. Itse käännän ohjaustangon/eturenkaan ympäri, jotta ei tulisi sivuulitystä. Kuva vähän huijaa, koska sivupeileistä katsoen renkaita ei näy juuri ollenkaan.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Lakiteksti taitaa sanoa, ettei sivuylitys saa olla suurempi kuin etuakselin leveys + 35cm. Poliisiltakin asiaa puhelimessa kyselin ja silloin kerrottiin, ettei sivuylitys saa ulottua sivupeilien ulkopuolelle. Aika iso ero näissä mitoissa. Omassa Volvossani (XC60) etuakseli+35cm olisi 198cm, joka olisi täsmälleen sama kuin Turbo Levo Compin pituus. Jos taas taustapeilejä käyttää mittana (212 cm), niin tilaa on yllin kyllin.

  22. #712
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Itsekin piti saada vakuutuksen kautta uusi teline, kuulema tämän kuun aikana pitäis tulla, en tosin tiedä mikä malli, ei kuulema ollu freeride 532 saatavilla mikä multa hajos ni joku korvaava tulee.
    Nyt sain telineen. Upride 599 tuli tilalle. Kokemuksia tuosta miten sopii pitkille pyörille? L koon evolinkki pitäis sovittaa.

  23. #713
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Nyt sain telineen. Upride 599 tuli tilalle. Kokemuksia tuosta miten sopii pitkille pyörille? L koon evolinkki pitäis sovittaa.
    Oon minä L-koon Evolinkkiä tuommosella kuskannut.

  24. #714
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    57
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hessos Katso viesti
    Lakiteksti taitaa sanoa, ettei sivuylitys saa olla suurempi kuin etuakselin leveys + 35cm. Poliisiltakin asiaa puhelimessa kyselin ja silloin kerrottiin, ettei sivuylitys saa ulottua sivupeilien ulkopuolelle. Aika iso ero näissä mitoissa. Omassa Volvossani (XC60) etuakseli+35cm olisi 198cm, joka olisi täsmälleen sama kuin Turbo Levo Compin pituus. Jos taas taustapeilejä käyttää mittana (212 cm), niin tilaa on yllin kyllin.
    L-koon Canyon Neuron:ON ei mene Golfissakaan silmämääräisesti peilien yli

  25. #715
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Oon minä L-koon Evolinkkiä tuommosella kuskannut.
    Tattista. Kaipa tuon voi sit pitää, jos muuten soiva teline. Lukitus pitää näköjään erikseen ostaa.

  26. #716
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.624
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hessos Katso viesti
    Lakiteksti taitaa sanoa, ettei sivuylitys saa olla suurempi kuin etuakselin leveys + 35cm. Poliisiltakin asiaa puhelimessa kyselin ja silloin kerrottiin, ettei sivuylitys saa ulottua sivupeilien ulkopuolelle. Aika iso ero näissä mitoissa. Omassa Volvossani (XC60) etuakseli+35cm olisi 198cm, joka olisi täsmälleen sama kuin Turbo Levo Compin pituus. Jos taas taustapeilejä käyttää mittana (212 cm), niin tilaa on yllin kyllin.
    Varmaan käytäntö kentällä on tuo peilien mitta ja sekin silmämääräisesti katsottuna. Eiköhän tuon määräyksen ajatuksena ole ollut, että takana sivuylitys ei ole sellainen, että sillä sitten kaappaa pientareelta sen succiksen mukaansa. Eli jos sitä ei saa peilillä tuupattua, niin ei se sitten enää tartu peräylitykseenkään.

    Tosin jos niitä peilejä on lähdetty jatkamaan jollain asuntovaunuvirityksellä ilman sitä vaunua, niin voihan siitä nootteja tulla.

    Mikäs muuten on asuntovaunun/peräkärryn kohdalla se leveydenmittaustapa & -normi?

  27. #717
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Tattista. Kaipa tuon voi sit pitää, jos muuten soiva teline. Lukitus pitää näköjään erikseen ostaa.
    On kait siinä se vaijeri millä pyörän saa telineeseen kiinni. Painavan kamppeen kanssa saa olla vähän tarkempana kuormatessa kuin ProRiden kanssa ettei kippaa yli.

  28. #718
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Jaa olihan se vaijeri tuossa, en aluksi huomannut. Jotain vaijeria(jykevämpää) myytiin myös erikseen niin oletin sen olevan lisävaruste

  29. #719
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    40
    Samainen EasyFold XT2 tuli hommattua. Aivan hitsin helppo käyttää: Kantaa, asentaa, laittaa pyörä (kunhan keksi yläkiinnitykselle sopiva paikan).

    Parasta on se, et kun tuo on niin helppo, niin sen voi pyörällä ajaessa ollessaan irrottaa ja heittää auton perälle pois näkösältä.

    Ainakin GZR Progressiv-e menee kyytiin:




  30. #720
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Poliisia voi kiinnostaa enemmän rekisterikilven puute kuin parin sentin sivuylitys... Mutta siis kun itse kuljettelin omassa telineessa kaverin Levoa, niin emme käännelleet mitään. Tosin auton leveydestähän se sivuylitys on kiinni, mutta telineessä istuu ihan hyvin ilman stongan kääntöäkin.
    Kysyin vähä vastaavassa tilanteessa tutun poliisin mielipidettä. Se oli jotakuinki näillä sanoin: Toihan on pirun hyvin kiinnitetty.

    Oli sitä miältä että se ny olis semmone syy pysäyttää jos se näyttää vaarallisesta, mut toki pitäähän se kilpi näkyä ja mahku muikkariin on. Tollasee telineesee laittasin kilven, mut jos ei oo paikkaa niin .. no aivan sama, ei oo koskaa pysäytetty enkä edes kuullu urbaania legendaa semmosesta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •