FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 41 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 51 91 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #1201
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Jahas...snakebaittasin Steilacoomin kyljestä puhki tänään Rajamäen metsätiesepeligravelissa. Oli pitkästä aikaa myös sellainen olo, että jostain 45-millisestä tjsp. renkulasta ei olisi ollut haittaa. Kun on mukavakulkuinen pyörä alla tulee näköjään vahingossa ajettua vähän tarpeettoman huolettomasti. Meni kyllä vanne lommolle siinä samalla, että ei se ihan itsekseen puhjennut.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #1202
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat




    Autuus ja onni jatkuu näiden Snoqualmie Passien kanssa. 3000km ajettu ja monesti lenkillä vastassa tuollaista soraa kuin yllä olevassa kuvassa. Ei ole EL-versiot olleet moksiskaan ja kyyti pysyy mukavana kun voi kellutella yli matalilla paineilla ja silti rullaa vielä kovemmalla alustalla kuin unelma.

    Tuli kuitenkin kakkoskiekot laitettua kunnon lällykelejä ja talvea varten. Reynoldisin ATR:t kiekkoina ja Panaracerin GK 38 EXT:t kumeina. Panat ovat ihan kohtuu mukavat kyydiltään ja eivätkä vetele niin kuin sliksi veljensä, mutta rullauksessa tulee takkiin aikamoisesti vs Herset. Ja hiljaiset ovat assulla nappulakumeiksi. Painokaan noilla ei ollut järkyttävän paha, 407g ja 412g. Leveyttä 21mm sisäleveällä kiekolla 39,4mm.

    No, kyllä noille Panan kumeillekin paikkansa ja aikansa on. Ehkä.


  3. #1203
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ 38mm Gravelking Extremet on olleet hyvät väärinpyöräilykumit ja oikeinpyöräilyssäkin soralla ihan ok. Ainut miinus turhan herkästä reikiintymisestä, voi olla myös kuskista kiinni, ja assulla aika hirveät vaikka yhden 140km maantiepainotteisen lenkuran tulinkin kesällä heittäneeksi. Lihavuusleikkaukseen, jossa amputoidaan perse, joutaisin nykyisessä kunnossa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #1204
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    ^ Joo, jos en paremmasta tietäisi, niin sanoisin, että tuo EXT on varsin mainio gg-kumi. Ero rullauksessa GK sliksiin oli pienempi mitä luulin. Paineista aika tarkka tuon asfaltilla rullauksen suhteen, mitkä on soralle mukavat paineet, niin ne vastaavasti syö rullauksen assulta. Tuo nappuloiden asemointi vaikuttaa kuitenkin ihan toimivalta.

  5. #1205
    Saattaa olla, että jossain jo vihjailin hankkineeni Pirellin Cinturato Gravel H:t 40-millisinä. Nyt parit kokemukset, kun kilsoja kertynyt. Rullaavat varsin asiallisesti. Kyljet eivät ole kovin pehmeän tuntuiset normiajossa, mutta eipähän heti ala pompottaa. Vajaan 3 barin paineilla Fiskarsissa meno oli oikein nautittavaa, eli kovemmassa rynkytyksessä/vauhdissa kylkien "kovuutta" ei huomaa enää laisinkaan. System weight hieman päältä satasen.

    Tubeleksena i22-vanteella about 3 barin paineilla leveys on jossain 41 ja 42 mm välillä. Toistaiseksi Effetton litkuilla 0 reikää. Pitävät ilmaa hyvin. Hankin nämä 40-millisten Vittorian Terreno Dry'den jälkeen ja ovat melko samantyyppiset. Eivät ainakaan huonommat.

  6. #1206
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Carbonda-rojektiin saapui pari 43 mm Panaracerin Gravelking SK Plus -gummeja. Onko kellään kokemusta näistä? Nyt teen perinteisesti niin, että kyselen foorumilla kommentteja tuotteesta, jonka jo itse omistan ja jota en ole vielä testannut Runko on nimittäin vielä laivan kyydissä ja nämä eivät mahdu mihinkään nykyiseen pyörään, joten joutuu odotella hetken, että pääsee kokeilemaan...

    Näissähän on ilmeisesti se ylimääräinen pistosuojauskerros jota tavan SK:ssa ei ole. Näyttivät kyllä siisteiltä, mutta keittiövaa'alla punnittuna 538 g/kpl, joten eivät ole mitenkään höyhenenkevyet. Toisaalta nämä tulevat kovaan metsäautotieajeluun, joten mielelläni otan pistosuojauksen hieman kevyemmän renkaan sijasta. Pyörä kulkee nimittäin kovempaa karkealla sepelillä hieman painavammasta renkaasta huolimatta, kun ei tarvitse kuumotella rengasrikkoja. Toisille kiekoille on kapeammat G-One Speedit, joten nopeammille soralenkeille on eri rengastus.

  7. #1207
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Eat Sleep Cycle hilloaa tilausta...

    Louise again, false alarm. We received the standard casing & not the extra-light version - these are still on the way!

    Please let me know if you are still happy waiting? We will have them en route to you as soon as they arrive!
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #1208
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Kuinka paljon nuo René Hersen nappularenkaat ottavat takkiin rullauksessa verrattuna heidän slikseihin? Harkinnassa olisi WTB Bywayn tilalle hieman paremmin rullaavaa kumia 650b ~48 mm koossa. Toisaalta pyörään löytyy myös 700c -kiekot, jolloin niille voisi laittaa maantierenkaat ja 650b -kiekoille rouheampaa rengasta, mutta toisaalta kiekkoja ei jaksa hirveästi vaihdella ja helpompaa on hoitaa kaikki ajot yksillä kiekoilla ja renkailla. Maastoajoa gravelilla ei itsellä tule muutamia lyhyitä polunpätkiä lukuun ottamatta. Muuten lenkit ovat varmaan aika lailla 50/50 asfalttia ja soraa, välillä myös pelkkiä asfalttilenkkejä ja välillä puhdasta GG:tä.

  9. #1209
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    ^ Linkistä löytyvän testin perusteella 14W parilta 30km/h vauhdissa. Tuossa siis 44mm Snoqualmie Pass sliksi ja Steilacoom 38 nappula. Molemmat EL versioita.

    Tuo SP ei häviä kuin kaksi wattia 23mm Contin nelitonniselle. Ja tarjoaa mukavuutta ja pitoa eri tavalla.

    https://docs.google.com/spreadsheets...cdGk/htmlview#

    http://bikeblather.blogspot.com/2020...-list.html?m=1

  10. #1210
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    ...ja tuon testin perusteella 47mm Byway rullasi yhtä hyvin kuin 700c 38 mm Steilacoom. Eli siihen (tai vastaavaan 650b 48 mm) vaihtamalla ei mitään voittaisi, mutta eipä kyllä paljon häviäisikään. Kiitoksia linkistä, nyt täytyy vielä pohtia tarvitseeko niitä nappuloita vai ei. 90% ajoista tuntuu, että niitä ei tarvitse, mutta aina välillä kun eksyy mutaiselle pätkälle tai nurmikolle, on slikseillä aika pelottavaa ajella.

  11. #1211
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    Tässä oma epätieteellinen rullaustesti Snoqualmie Pass vs Panaracer GK EXT 38. Yritin pitää ap:n 200W:n paikkeilla, eli itselle vielä pk:n puolella. Molemmissa edestakas ajatuissa lenkeissä suht tyyni sää. Kiekkosettien paino 20g sisällä sama. SP:t LB:n 25mm sisälev. ja 38mm korkeilla kehillä, kun Pana:t Reynoldsin ATR 21mm sisälev. ja 28mm korkeilla kehillä. Paineet koitettu hakea molemmille optimaalisiksi assulle.

    Eka kuva SP ja toka GK EXT. Eli 0,9km/h tuli takkiin Panalla, vaikka ap oli 5W suurempi. Lenkit eivät tosin olleet ihan samanpituiset, mutta ei olisi vaikuttanut kokonaisuuteen. Eli samaan keskariin olisi GK:llä tarvittu vielä varmaankin n. 15W tehoa lisää? Tuo parikymmentä wattia on ainakin minulle merkittävä ero. Se vastaa suurinpiirtein omaa FTP:n kasvua viime talven aikana 270W -> 293W.



  12. #1212
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Paksut gg renkaat ovat suhteellinen käsite. Testasin juuri, että ultegra r8000 jarrulänkien sisään menee helposti 30mm g-one speedit.
    Onhan nuo oikeasti aika jämäkät renkaat kyljiltään vaikkapa gp5000tl verrattuna. Muistelen, että aiemmat s-onet olivat selkeästi ohuemmat kyljiltään.

    BH g7 rungossa on myös tilaa enemmän kuin riittävästi, eli kivien väliin jäämistäkään ei tarvitse pelätä.
    Nyt pääsee ajamaan aerogravellia.

  13. #1213
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    @velib, vaikka Steilacoomeista tykkäänkin kovin, niin ehkä itse ostaisi niitä 50/50-renkaiksi. Mun gravelointityyli on sellainen, että kierrän mieluummin mutkan saadakseni sorat maksimoitua ja asfalttiajoa tulee vaan siellä, missä muuta mahdollisuutta ei ole. Sellaisessa ajossa ovat erinomaiset.

    Ramblerit nyt testattu kahdessa pyörässä ja en kyllä vaan koe niitä omikseni. Ne lentää sillalta. Seuraavaksi tilaan testiin ne Continentalit. Kiinnostaa, miten ne voi rullata niin hyvin kuin nuo testit antaa ymmärtää.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #1214
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ne lentää sillalta.
    Joidenkin renkaiden kohdalla meri on ainut oikea ratkaisu.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #1215
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Melko uhkarohkeata oli riisua Ramblerit aamulla ja laittaa tilalle Donnellyn sisuri-MSO:t tubeleksena juuri ennen töihin lähtöä. Meno- ja paluumatkan yhteensä noin viidentoista pumppauskerran jälkeen voin kertoa, että olisi kannattanut miettiä kahteen kertaan..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #1216
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    ^ Se ei pelaa, joka pelkää.

  17. #1217
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Kävin minäkin hakemassa Terra Speedit.
    Ensivaikutelmana kädessä pyöritellessä nää on tosi koppuraiset kikkareet verrattuna Challengen Gravel Grinder HTLR, ei toki yllätä. Ajokokemusta karttuu kaiketi huomenna.

  18. #1218
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Conti Terra Speed 40c, varmaan yksi helpoimmista TL asennuksista tähän asti.

    Renkaat sai todella iisisti kehälle, nousivat hyllylle ilman boosteria, pysyvät hyllyllä tyhjinä ja paineet säilyi suht ok yön yli ilman litkuja.

    Nää on ehkä aavistuksen alimittaiset, mittasin ~40.5mm sisäleveydeltään 25mm kehällä.

  19. #1219
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Harvinaisen kivat on kyllä 42mm resolutet ajaa. Rullaavat myös iloisesti. Ehkä noita ei tarvitse conteihin vaihtaakkaan.

    Olen myös pääsemässä yli lutterofobiasta. Eilen 2.2/2.5 72kg painolla.

  20. #1220
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Conti Terra Speed 40c, varmaan yksi helpoimmista TL asennuksista tähän asti.

    Renkaat sai todella iisisti kehälle, nousivat hyllylle ilman boosteria, pysyvät hyllyllä tyhjinä ja paineet säilyi suht ok yön yli ilman litkuja.

    Nää on ehkä aavistuksen alimittaiset, mittasin ~40.5mm sisäleveydeltään 25mm kehällä.
    Samat kokemukset tubelessin vaivattomuudesta. Omat 35c versiot on 32/25mm kiekoilla 37,5mm leveät.

  21. #1221
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Eat Sleep Cycle hilloaa tilausta...
    Ei oo kuluneella viikolla vieläkään mitään kuulunut Rene Ruumisautoista. Onneksi oon poskiontelontulehduksessa antibioottikuurilla, niin ei voisi kuitenkaan ajaa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #1222
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Tätä kauppaa voin suositella, jos Rene Hersejä halajaa. Toimitus oli todella nopea ja ystävällistä asiakaspalvelua tarjosi hän.

    https://dailybreadcycles.de

  23. #1223
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Nyt on kuitenkin hivenen pakko epäillä tuota rene hersen hehkutuksen todellisuutta. Mitattu data näyttää, että tuo rullaa gravell kingejä vastaavasti, ainakin noin muistelen Miksi maksaa renkaasta noin tolkuton summa, jos 30e saa vastaavan renkaan?

  24. #1224
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Tätä kauppaa voin suositella, jos Rene Hersejä halajaa. Toimitus oli todella nopea ja ystävällistä asiakaspalvelua tarjosi hän.

    https://dailybreadcycles.de
    Voi kuukunan muna. Ehdin täyttää 99 ennenkuin espanjalaiset saavat aikaiseksi lähettää ne
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #1225
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062

    Paksut GG renkaat

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nyt on kuitenkin hivenen pakko epäillä tuota rene hersen hehkutuksen todellisuutta. Mitattu data näyttää, että tuo rullaa gravell kingejä vastaavasti, ainakin noin muistelen Miksi maksaa renkaasta noin tolkuton summa, jos 30e saa vastaavan renkaan?
    Rene Herseissakin on eroja eri mallien välillä. Snoqualmie Pass EL rullaa noista mitatuista RH-kumeista parhaiten. Jääden tosiaan vain pari wattia Contin 23mm maantiekumille. Lisäksi noiden mukavuus on oma lukunsa. Varsinkin EL-versioiden. Minulla on ollut käytössä myös GK 38 sliksi ja eron rullauksessa ja mukavuudessa huomaa selkeästi. Toki nuo SP ovat 44 millisinä huomattavasti isommat ilmatilaltaan, joka mahdollistaa yhdessä leveän kehän kanssa matalat paineet.

    Eilen ajoin noilla SP:llä hiukan päälle 130km maantielenkin (sis. n. 15km soraa). Keskari oli 30,6km/h ja ap 185W. Noissa luvuissahan ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, mutta paineet kumeissa oli 1,65/1,75bar, kun jätin lähtiessä option isommallekin määrälle gravelia. Noilla paineilla ei kyllä GK rullaa enää häävisti. Sen sijaan Renet rullasi vielä niin hyvin, etten viitsinyt alkaa lenkin aikana enää nostamaan paineita sinne n. 2,5barin kantturoihin, joka noille on minun alla optimaalinen assulle.

  26. #1226
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Missä noita mittauksia taas olikaan? Minäkin kyllä uskon sen, ettei muutamien wattien eroja huomaa missään muualla, kuin kaverin kanssa rinnakkain kovaa ajettaessa. Muuten mukavuus menee edelle.

  27. #1227
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Tuossahan se.

    https://docs.google.com/spreadsheets...cdGk/htmlview#


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #1228
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Tässä vielä em. valmistajan propagandaa paineista ja ”supple” kylkisistä kumeista.

    https://www.renehersecycles.com/find...tire-pressure/

  29. #1229
    Mahdotontahan noita on mitata siten että tulokset pitäisivät paikkansa joka kuskilla ja joka paikassa. Se että joku rengas rullaa toista paremmin testissä 60kg kuskilla, sileällä asvaltilla ja vaikka +30c lämpötilassa, pätee vain näillä suureilla. 120kg kuski ja hieman pehmeä hiekkatie niin voin luvata että SP EL 44mm rullaa aika monta wattia lujempaa kuin 23mm conti.

  30. #1230
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Vähän hotsittais mid reach -maantiejarrullinen teräs-allroadi 36-millisillä Strade Bianceilla.

    Vredesteinin Aventura tubeleksena rullaa melkein yhtä yhtä hyvin kuin Gravel Grinder PRO lateksisisureilla ja molemmat rullaa paremmin kuin Steilacoomit sekä asfaltilla että soralla vaimon kanssa ajettujen vertailujen perusteella. Steilacoomit on mukavammat ja pehmeällä alustalla pitävämmät kuin kumpikaan edellisistä. Noissa taulukoissa ainoat Gravel Kingit on monta vuotta vanhat 32-milliset. Mulla on pieni epäilys, että niissäkin on kyljet paksuuntuneet sen jälkeen. Ainakin mulla hetken aikaa olleet 40-milliset SK:t tuntuivat ihan umpikumirenkaita Steilacoomiin verrattuna.

    Mun mielestä monissa renkaissa on tosi pieni painealue, missä ne toimii niin, että ovat jollain tapaa mukavat, mutta rullaavuus ei kärsi vielä liikaa. Rene Herset rullaa hyvin tosi pienilläkin paineilla ja toisaalta ne kestää monia muita renkaita kovemmat paineet ilman, että menettävät joustavuutensa. Kalliita ne on, mutta mun mielestä hinnalle saa myös vastinetta.

    Ultradynamicot on luultavasti tehty suunnilleen samoille rungoille kuin Rene Herset.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •