VelobeElectrobikeAjopyoraCanyonAlltricksContinental
Sivu 51 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 53 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 2214

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

^Vuotie ja Laajasalontie. Molemmat sellaisia ihmeellisiä motareita 50 km/h rajoituksella. Tai Laajasalontiellä taitaa olla 70 km/h. Mutta ei riitä järki ymmärtämään moisten rakennelmien tarvetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Vaikeaa on elämä liikenteessä. Pasilan tötteröt kiusaavat Kepperiä:
    https://www.youtube.com/watch?v=sLKVIgjOCqk

Toimivat ilmeisesti näkemäesteinä (autoilija näkee pyöräilijän vasta...)
    Ajan tuosta usein autolla ja autosta katsoen minua häiritsee enemmän tuossa alussa vasemmalla oleva betoniaita. Näkyvyyden kannalta kyllä hiukka nihkeä kiertoliittymä, mutta ei mitenkään ihmeellinen.

^ Totta, muuri on turhan peittävä.

Mittailin kartalta noiden Kepperin tötteröitten sijainteja suojatiehen/fillarikaistaan nähden. Autoilija näkee suojatielle hyvinkin 20-25 metrin päästä vaikka joutuukin tötteröitten "takaa" tulemaan. Jos ei siinä matkalla saa hiljennettyä/pysäytettyä niin sitten kaikki stadin kadunkulmat ovat kuolemanloukkuja ja ruumiita pitäisi tulla iso kasa joka vuosi. Viime vuoden tilasto taisi olla nolla kuollutta jalankulkijaa Helsingissä.
    Normaalikadulla ison pakun saa pysäköidä viiden metrin päähän suojatiestä. Mitään ei autoilija nää ennen sitä. Tuolla 5 metrin matkalla autoilijan on kyettävä pysäyttämään autonsa jos jalankulkija sattuu kadulle astumaan ja ilmeisesti näin onnistutaankin tekemään. Tämä vaatii ennakointia ja varovaisuutta. Eiköhän tötteröidenkin kanssa onnistu ihan hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    ^ Totta, muuri on turhan peittävä.

Mittailin kartalta noiden Kepperin tötteröitten sijainteja suojatiehen/fillarikaistaan nähden. Autoilija näkee suojatielle hyvinkin 20-25 metrin päästä vaikka joutuukin tötteröitten "takaa" tulemaan. Jos ei siinä matkalla saa hiljennettyä/pysäytettyä niin sitten kaikki stadin kadunkulmat ovat kuolemanloukkuja ja ruumiita pitäisi tulla iso kasa joka vuosi. Viime vuoden tilasto taisi olla nolla kuollutta jalankulkijaa Helsingissä.
    Normaalikadulla ison pakun saa pysäköidä viiden metrin päähän suojatiestä. Mitään ei autoilija nää ennen sitä. Tuolla 5 metrin matkalla autoilijan on kyettävä pysäyttämään autonsa jos jalankulkija sattuu kadulle astumaan ja ilmeisesti näin onnistutaankin tekemään. Tämä vaatii ennakointia ja varovaisuutta. Eiköhän tötteröidenkin kanssa onnistu ihan hyvin.
    Perustan ehdotukseni omaan kokemukseeni. Olen ajanut risteyksestä aiemminkin, kuvaamatta, ja silloin todellakin tunneliin autoilevan ajatus oli jo tunnelissa. Vasemmalta tuleva pyöräilijä (minä) tulin eteen yllättäin. Jollen olisi ollut hereillä, niin olisin ollut konepellillä.

Tuuletuksen tarpeen tiedän. Savu poistuu myös matalammilla tötteröillä.

Tötteröt ovat hienot. Veistoksellisuutta en sekoittaisi liikenneinfraan. Kauheen kiva olisi, jos kaikki noudattaisivat liikennesääntöjä, mutta sen voi tehdä joko helpommaksi tai vaikeammaksi infralla. Aina voi kysyä tarvitseeko johonkin paikkaan tarkoituksella tehdä näköesteen.

Päivä päivältä rupeaa maantiepyöräilyn vaarallisuus arveluttamaan enemmän ja enemmän autoilijoiden tekemien hengenvaarallisten ohitusten takia. Taas eilen kun poljin Pertunmaalta Mäntyharjulle johtavaa maantietä jossa ei ole piennarta menee joku vajaaälyinen BMW-kuski ohi noin kahden sentin päästä varmaankin noin 100 km/h vauhdilla.

Aivan käsittämätöntä kun tiellä oli hyvä näkyvyys, muita autoilijoita ei näkynyt missään ja ajoin lähellä tien oikeaa reunaa. Tuollaisessa tilanteessa todellakin on jo hengenlähtö lähellä.

Voisiko olla että tuo kyseinen apina räpläsi kännykkää eikä edes huomannut minua kun noin läheltä meni ohi... Harmi että tuollaisia vitun juntteja on näin paljon tässä maassa.

Millään värikkäillä ajoasuilla ja isoilla takavilkkuvaloilla ei näytä olevan mitään vaikutusta tuollaisiin tyyppeihin. Etu- ja takakamerakaan ei henkeä pelastaisi vaan voisi ainoastaan päälleajo tapauksessa äärimmäisen hyvällä tuurilla saada syyllisen vastuuseen. Peilikään ei mitään yliajoa estäisi tuollaisessa tilanteessa.

Kai tässä vaan joutuu jättää lenkkireiteiltä pois kaikki sellaiset vähänkään isommat tiet missä ei ole tarpeeksi leveää piennarta.

^joo, maantie ei houkuttele.

Ajelin tuossa taannoin grainderilla 132-tietä pohjoisesta kohti Klaukkalaa (joitain kilometrejä ennen taajamaa) hyvin siellä leveän pientareen puolella. Tummansininen VW Polo (taisi olla?) ohitti kiilaten eteen ja jatkoi matkaansa muutama sata metriä pientareella.

Ilmeisesti kyseessä oli jonkilainen "koulutus", mutta en oppinut mikä oli tarkoitus. Jos joku Klaukkalan ympäristössä kohtaa ko. kuskin niin... antakaa sille joku opetus, lopettaa ei tarvitse.

Lisäksi pelottaa liikenteessä sokeat ja osaamattomat paulakoivuniemet ja muut vanhukset.

Tosin eipä hiekkateilläkään turvassa ole. Lauantaina niinikään Nurmijärvellä Koivumäentien gravelilla tuli omaa kulkusuuntaansa nähden vasenta reunaa vastaan mutkan takaa papparainen. Olin jo väistämässä ojapusikkoon, mutta vastaantulija siirtyi omaan reunaansa.

F. Kotlerburg Guest
    Kouluttamisesta molemmissa tapauksissa kyse. Joidenkin mielestä pyöräilijä ei vaan kuulu liikenteeseen ja perseilijöiden perseilyistä koulutetaan sitten kaikkia.

En voi kuin sympatiseerata. Täällä Uudellamaalla voivat asfalttilenkkitiet olla huonokuntoisia, mutta ajettavia teitä piisaa. Tai siis ei juurikaan tarvitse ajaa isompia pääteitä pitkine suorineen ja kapeine pientareineen. Teitä joiden nopeusrajoitus on 80 km/h voi varsin helposti ylipäätäänkin välttää tai ajaa vain niiltä osin kun pientareet ovat leveitä ja asfaltti hyväkuntoista.

Mä voisin avautua autonkuljettajasta jonka oli aivan pakko ahtautua ohi aivan kiertoliittymään tullessa, vaikka joutui tietenkin hidastamaan koska (1) liittymässä oli jo auto jota hänen oli väistettävä ja (2) hän oli kääntymässä ensimmisestä oikealle eli tässä tapauksessa niin tiukasti että hänen vauhtinsa putosi alle fillaristin.

Ei minua se niin kauheasti kiusannut etten voinut ajaa liittymässä niin nopeasti kuin olisin voinut vaan se että jouduin jarruttamaan melko voimakkaasti etten olisi päätynyt auton ja reunakiveyksen väliin sen kavetessa noin puoleen tangon leveydestä.

Toisaalta vasemmalla kulki pyörätie jota olisin toki voinut käyttää

Ehkä sekin autoilija joka kääntyi vasemmalle aivan edestäni - jälleen edellyttäen taholtani törmäystä estävää toimintaa - oli sitä mieltä ettei spandexiin tällöin tarvitse suhtautua normaalina liikenteen osapuolena vaan voi ja on itse asiassa ihan oikein jättää noudattamatta normaalia väistämisvelvollisuutta.

Olin joskus suunnittelemassa sellaista piiskaa jostain onkivavasta pyörän vasempaan laitaan. Ideana se, että jos auto ohittaa alle puolenmetrin päästä niin saa siinä samalla Ranskalaisen parkkisakon kylkeensä.

Luovuin ideasta ja päätin että tuo yksi maantiepätkä jossa noita tapahtui ei kaada maailmaa jos jätän väliin. Varmaan samoihin aikoihin kyllästyin muutenkin maantielenkkeihin koska ne nyt vaan on niin tylsää hommaa.

^Olihan ennen turvaviirejä. Mutta jos haluaa sellaisen, joka jättää auton kylkeen jonkun jäljen, niin todennäköisesti sitä löytää myös itsensä ojan pohjalta. Viimeistään kun joku rekka pyyhkäisee ohi ja ottaa kiinni siihen tolppaan.

Itse hankin gräveliin Garminin tutkan ja se tuo turvallisuudentunnetta yllättävän paljon, kun etukäteen osaa varautua takaa tuleviin autoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^joo, maantie ei houkuttele.

Ajelin tuossa taannoin grainderilla 132-tietä pohjoisesta kohti Klaukkalaa (joitain kilometrejä ennen taajamaa) hyvin siellä leveän pientareen puolella. Tummansininen VW Polo (taisi olla?) ohitti kiilaten eteen ja jatkoi matkaansa muutama sata metriä pientareella.

Ilmeisesti kyseessä oli jonkilainen "koulutus", mutta en oppinut mikä oli tarkoitus. Jos joku Klaukkalan ympäristössä kohtaa ko. kuskin niin... antakaa sille joku opetus, lopettaa ei tarvitse.

Lisäksi pelottaa liikenteessä sokeat ja osaamattomat paulakoivuniemet ja muut vanhukset.

Tosin eipä hiekkateilläkään turvassa ole. Lauantaina niinikään Nurmijärvellä Koivumäentien gravelilla tuli omaa kulkusuuntaansa nähden vasenta reunaa vastaan mutkan takaa papparainen. Olin jo väistämässä ojapusikkoon, mutta vastaantulija siirtyi omaan reunaansa.
    En tiedä mikä vaivaa autoilijoita Klaukkalassa, mutta on ehdottomasti varmin paikka tavata kuvatulla tavalla käyttäytyviä tielläliikkujia. Omallekin kohdalle osunut tällä kaudella muutama "kouluttaja" nimenomaan Klaukkalassa...

Vanha juttu, mutta edelleen täysin ajankohtainen! https://yle.fi/urheilu/3-6797028

"Harjoitusmaastot eivät ole ainoa asia, joka nostaa urheilijan hymyn huulille Pontresinassa harjoiteltaessa. Sveitsiläiset kunnioittavat autoillessa esimerkillisen hyvin kevyttäliikennettä. Maantiepyöräilijöitä, juoksijoita ja rullahiihtäjiä väistettään ihan reilusti ja jos vastaan tulee toinen auto, odottaa autoilija takana vuoroa ohitukseen.Tätä arvostan kyllä todella korkealle, sillä monesti kotipuolessa saa sivupeilien hipaisuja tiellä liikuessa. Sattuipa kesällä joku tuntematon naishenkilö ajamaan pitkän matkaa töötti pohjassa perässäni, kun rullahiihdin normaalisti tien sivussa. Pysähdyin ja näytin tiellä olevan tilaa ohittaa, sain kiitokseksi keskisormen vilautuksen. Tämä oli varmaan vain ”ystävällinen huomautus” suksia kuuseen tai jalkakäytävälle.
    Liikkujia pitäisi arvostaa enemmän. Urheileminen on meille kaikille eduksi. Ei se ole meiltä keneltäkään mitään pois, jos väistäisimme vähän reilummin tai tiukassa välissä löysäisimme kaasua, emmekä puskisi väkisin ohi. Sitä on kuitenkin niin pyöräilijänä kuin rullahiihtäjänäkin aika voimattomassa tilanteessa, jos sattuu vaikka vähän horjahtamaan." -Iivo Niskanen

Ei lisättävää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    En tiedä mikä vaivaa autoilijoita Klaukkalassa, mutta on ehdottomasti varmin paikka tavata kuvatulla tavalla käyttäytyviä tielläliikkujia. Omallekin kohdalle osunut tällä kaudella muutama "kouluttaja" nimenomaan Klaukkalassa...
    Haluan vielä tarkentaa, että vaikka olin liikkeellä "kilpapyörällä" (siis käyrätankoisella, eli maallikolle "kilpapyörä") en missään nimessä ollut "kilpapyöräilijän" oloinen kun fillari oli lastattu retkikamoilla ja ylläni oli Pearl Izumin retkeilyhenkiset löysät kuteet, ruutupaita ja sillee eikä "kondomiasu". Minussa ei olisi pitänyt olla mitään vastenmielistä, mutta silti kävi näin.

Entä jos kyseessä olisi ollut lapsi tai joku herttainen mummo, olisivatko he saaneet osakseen saman kohtelun?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Mä voisin avautua autonkuljettajasta jonka oli aivan pakko ahtautua ohi aivan kiertoliittymään tullessa...
    Täysin samanlainen kokemus muutama päivä sitten, kyse oli tällä kertaa asuntoautosta eli tilaa jäi mulle sähköpyörän kanssa pelottavan vähän. Pitkiin ei noin läheltä ole auto mennyt.
    Tuo meidän nurkilla Vaaralaan ja Kehä 3 suuntaan vievä kiertoliittymä on lisäksi sen verran loiva, että autoilijan ei tarvitse kaasujalkaa pahemmin höllätä.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Mä voisin avautua autonkuljettajasta jonka oli aivan pakko ahtautua ohi aivan kiertoliittymään tullessa...
    Kiertoliittymä Lahdentie Kuninkaanmäki. Muutama vuosi sitten liittymään ajaessani tein sen virheen että jätin vierelleni auton menevän tilan. Ja johan siihen joku henkilöautolla änkesi. Siitä viisastuneena; katse taakse, ota tila haltuun, älä jätä mahdollisuutta autolle tulla rinnalle, reippaasti ympyrän läpi. Eikä enää ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Kiertoliittymä Lahdentie Kuninkaanmäki. Muutama vuosi sitten liittymään ajaessani tein sen virheen että jätin vierelleni auton menevän tilan. Ja johan siihen joku henkilöautolla änkesi. Siitä viisastuneena; katse taakse, ota tila haltuun, älä jätä mahdollisuutta autolle tulla rinnalle, reippaasti ympyrän läpi. Eikä enää ongelmia.
    Kannatan. Ajokaista haltuun.

Itse hankin kameran pyörääni. Olen päättänyt tehdä jatkossa kaikista alle puolen metrin läheisyyteen tulevista autoilijoista rikosilmoituksen. Kyseessä on nimittäin sen sortin leikki että ei naurata.

Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla

Kun ei ole omakohtaista kokemusta noiden pyöräkameroiden käytöstä, niin täytyy kysyä kuinka helppoa on arvioida sivusuuntaista ohitusetäisyyttä tuollaisesta eteenpäin osoittavan kameran kuvasta? Tätä voi nimittäin joku poliisi, syyttäjä ja/tai käräjäoikeuden tuomari joutua joskus arvioimaan rikosilmoituksestasi.

Jos kuvassa näkyy pyörän eturengas, niin siitä voi melko suoraviivaisesti arvioida ajolinjasi, ja pyörän ohjaustangon leveys on tietysti tiedossa. Ohittavan ajoneuvon etäisyys tien oikeasta laidasta ohituksen jälkeen pitäisi olla kuvasta helposti laskettavissa, jos tiedetään ohittavan ajoneuvon leveys ja tien/kaistan leveys kyseisessä kohdassa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Kun ei ole omakohtaista kokemusta noiden pyöräkameroiden käytöstä, niin täytyy kysyä kuinka helppoa on arvioida sivusuuntaista ohitusetäisyyttä tuollaisesta eteenpäin osoittavan kameran kuvasta? Tätä voi nimittäin joku poliisi, syyttäjä ja/tai käräjäoikeuden tuomari joutua joskus arvioimaan rikosilmoituksestasi.

Jos kuvassa näkyy pyörän eturengas, niin siitä voi melko suoraviivaisesti arvioida ajolinjasi, ja pyörän ohjaustangon leveys on tietysti tiedossa. Ohittavan ajoneuvon etäisyys tien oikeasta laidasta ohituksen jälkeen pitäisi olla kuvasta helposti laskettavissa, jos tiedetään ohittavan ajoneuvon leveys ja tien/kaistan leveys kyseisessä kohdassa.
    Samaa pohdin itsekin. Oma eturengas ei näy, mutta ajolinja lienee keskellä kuvaa lähtökohtaisesti. Ohittavan paikka näkyy esim. keskiviivaan nähden ja loppu onkin selvitettävissä pienellä työllä. Poliisilta lienee turha odottaa paneutumista moiseen, joten kaistan leveyden ja ajoneuvojen ulottuvuudet voi vaikka itse selvittää (jos jaksaa).

Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla

Taisin illalla miettiä asioita taas turhan monimutkaisen kautta. Tänä aamuna nimittäin muistui mieleen yksinkertaisempi keino ohittavan ajoneuvon paikan mittaamiseen.

Jos ohittavassa ajoneuvossa on rekisterikilpi, niin kuvasta pitäisi olla melko helppo määrittää ajoneuvon etäisyys tien oikeasta laidasta rekisterikilven leveyksinä siinä vaiheessa ohitusta kun rekisterikilpi näkyy selvästi. Koska rekisterikilpiä on vain muutamaa vakioleveyttä, pitäisi tästä olla melko helppoa laskea vastaava etäisyys senttimetreissä. Jos taas ajoneuvossa ei ole rekisterikilpeä tai se ei näy selkeästi kuvassa, niin rikosilmoituksen käsittelyssä voi tulla muitakin ongelmia.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Kävin muutaman päivän prätkäreissulla Keski-Suomessa pari viikkoa sitten. Ajelin pienempiä teitä, joilla näytti liikkuvan paljon myös pyöräilijöitä ja varsinkin pidempää rupeamaa taittavia maantiepyöräilijöitä. Noin 70%:lla pyöräilijöistä oli mitäänsanomattoman väriset vaatteet. Tämmöinen keski-ikäinen havaitsee ne olosuhteista riippuen kohtuudella tai kehnosti, mutta ainakin itseäni mietityttää kuinka hyvin eläkeläiset näkevät tuommoiset tummiin pukeutuneet pyöräiljät.
    Prätkällä tulee kiinnitettyä erityistä huomiota muihin tiellä liikkujiin varsinkin, kun on kerran ollut onnettomuudessa, jossa iäkäs vastapuoli menehtyi.
    Kun itse lähden maastopyörällä liikenteeseen ja asuinpaikan vuoksi joudun usein ajamaan pienen asfalttitien reunaa jonkin matkaa, niin laitan kyllä sen kirkkaimman urheilupaidan päälle riskien minimoimiseksi omalta osaltani.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simila Katso viesti
    Kävin muutaman päivän prätkäreissulla Keski-Suomessa pari viikkoa sitten. Ajelin pienempiä teitä, joilla näytti liikkuvan paljon myös pyöräilijöitä ja varsinkin pidempää rupeamaa taittavia maantiepyöräilijöitä. Noin 70%:lla pyöräilijöistä oli mitäänsanomattoman väriset vaatteet. Tämmöinen keski-ikäinen havaitsee ne olosuhteista riippuen kohtuudella tai kehnosti, mutta ainakin itseäni mietityttää kuinka hyvin eläkeläiset näkevät tuommoiset tummiin pukeutuneet pyöräiljät.
    Prätkällä tulee kiinnitettyä erityistä huomiota muihin tiellä liikkujiin varsinkin, kun on kerran ollut onnettomuudessa, jossa iäkäs vastapuoli menehtyi.
    Kun itse lähden maastopyörällä liikenteeseen ja asuinpaikan vuoksi joudun usein ajamaan pienen asfalttitien reunaa jonkin matkaa, niin laitan kyllä sen kirkkaimman urheilupaidan päälle riskien minimoimiseksi omalta osaltani.
    Minä olen miettinyt ostetaanko huomiovärisiä autoja miten paljon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepper Katso viesti
    Minä olen miettinyt ostetaanko huomiovärisiä autoja miten paljon.
    Vaikuttaisiko asiaan mitään se, että auto on melko paljon isompi ja siinä on valot päällä myös valoisan aikaan. Motoristit pitää usein valoisalla pitkiä päällä näkyäkseen paremmin ja myös huomioliivejä näkee paljon. Aidosti ihmettelen, ettei maantienlaitaa polkeva panosta näkyvyyteensä. Minä ainakin panostan ja jostain syystä, äärimmäisen harvoin tulee tilanteita, että auto ajaisi ohi läheltä. Luonnollisesti, myös valot löytyy edestä ja takaa jos on hämärämpi keli.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Luonnollisesti, myös valot löytyy edestä ja takaa jos on hämärämpi keli.
    Tämä ei kyllä pidä paikkaansa! Ajoradalla nimenomaan ongelma ovat autot, joiden taka-ajovalot eivät pala! Ennen autojen takavalot paloivat ja ne erotti hämärän sateen keskeltä. Nykyään tulee (säädetyillä ajonopeuksilla ajaessa) kohdattua pisarameren keskeltä auton peräpäitä yllättäen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    Tämä ei kyllä pidä paikkaansa! Ajoradalla nimenomaan ongelma ovat autot, joiden taka-ajovalot eivät pala! Ennen autojen takavalot paloivat ja ne erotti hämärän sateen keskeltä. Nykyään tulee (säädetyillä ajonopeuksilla ajaessa) kohdattua pisarameren keskeltä auton peräpäitä yllättäen.
    Viittasin tuossa kohden omiin ajamisiini maantiellä, pyörällä. Tosin, myös omistamistani autoista vain yksi yrittää säästää pitämällä takavalojaan pimeänä ja siinäkin ne syttyy varsin herkästi ja sateen sattuessa aina.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Jos näkyvyys on niin huono, ettei autoa takavalojen puutteen takia erota, silloin jää paljon muutakin havaitsematta liikenneympäristössä ja se antaa aihetta tarkastella omaa ajotapaa.

Ja tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö takavaloista olisi sateella tai hämärässä hyötyä. Mutta se ero kuitenkin edestä päin katsottuun näkymätömyyteen on, että yleensä takavalot etenee samaan suuntaan kuin itse ja tällöin nopeuserot ovat aika pieniä toisin kuin kohdatessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti simila Katso viesti
    Tämä. Miksi ihmeessä pitää olla ne mustat ajokamat siellä maantiellä? Hoikentaa??
    Itse hankin maantielle kypäränkin ajatellen näkyvyyttä taaksepäin.

Nykyinen kuumankelin paita on kyllä musta/valkoinen, muut paidat ja takit ovat kirkkaan keltaisia.
    Kesäpaitakin vaihtuu johonkin näkyvämpään heti kun tulee sopiva vastaan sopivalla hinnalla.

Maantiellä ajaessa näkyvyys on pääasia, takavalon käyttäminen päivällä ei ole yhtään hullua sekään.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

Aina päällä punaiset vaatteet, alla punainen pyörä. Myös kypärä on punainen. Takavalo nyt kesällä ikävä kyllä meinaa unohtua mutta syksyllä se ja etuvalo sekä huomioliivit. Todella harvoin tulee läheltä piti ohituksia mutta eilen bussi veti varmaan puolen metrin päästä ylinopeutta ohi. Vauhtia varmaan joku 60-70 km/h.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Aina päällä punaiset vaatteet, alla punainen pyörä. Myös kypärä on punainen. Takavalo nyt kesällä ikävä kyllä meinaa unohtua mutta syksyllä se ja etuvalo sekä huomioliivit. Todella harvoin tulee läheltä piti ohituksia mutta eilen bussi veti varmaan puolen metrin päästä ylinopeutta ohi. Vauhtia varmaan joku 60-70 km/h.
    Hyvät huomioliivit jotka ei lepata?
    Viime Hankasalmen reissulla oli noname-liivit päällä mutta pakkasin alkumatkasta ne ajopaidan taskuun, pärisi ja lepatti niin että luulin helikopterin olevan olan takana

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Hyvät huomioliivit jotka ei lepata?
    Viime Hankasalmen reissulla oli noname-liivit päällä mutta pakkasin alkumatkasta ne ajopaidan taskuun, pärisi ja lepatti niin että luulin helikopterin olevan olan takana

Joo ostin aikoinaan stadiumista tai vastaavasta liian pienet huomioliivit niin istuu päälle kuin tuuliliivi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin lepatus

Kyllä kohta pitäisi saada pyörään latausyksikkö mistä noi kaikki sähkövehkeet saisi yhdellä kertaa ladattua. Tehonmittauspoljin, sähkövaihteet, pyöräilytietokone, etuvalo ja takavalo. On siinä latauksen muistamista muka ei-sähköpyörässä. Syy miksi takavalo jää monesti käyttämättä on se ettei ole muistanut ladata sitä...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •