GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 4 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 261

Aihe: Kona Sutra LTD

  1. #91
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Uusien kiekkojen hankinta ei ole koskaan huono juttu, alkuperäiset pyörissä enemmän kuljetustuet rungon naarmuuntumisen estämiseksi.😁

  2. #92
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    On kai noi alkuperäiset melko kevyet ja navat pyörii pehmeästi ainakin uutena?

  3. #93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Uusien kiekkojen hankinta ei ole koskaan huono juttu, alkuperäiset pyörissä enemmän kuljetustuet rungon naarmuuntumisen estämiseksi.
    Totta! Tällä hetkellä vahva ehdokas on DT 350 napa ja HX 491 sähköpyörävanne 150kg kantavuussuostiuksella. Menee 100kg kaveri ja romut helposti kyytiin. Pinnoiksi sitten competition 2/1.8 ja ammattilainen kasaamaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    On kai noi alkuperäiset melko kevyet ja navat pyörii pehmeästi ainakin uutena?
    Ihan hyvät kiekot ne on ajella. Ne olisi omalla kohdalla vaan pitänyt käydä erittäin huolellisesti läpi ekan 200km jälkeen ammattilaisen toimesta. Ei ole aiemmin ollut tarvetta minkään pyörän kanssa, vaan aina on omat taidot riittäneet. Muistaakseni joku muukin valitteli, että pinnakireydet oli ihan mitä sattuu.

  4. #94

    Taisin saada euroopan viimeisen 58cm sutturan ja ai ettien että. Onhan tuolla leuhka tykitellä soralla entiseen alumiiniseen sinkulaan verrattuna. Ennen kuin alan litkutushommiin, niin oliko näissä nyt vanteet teipattuna valmiiksi vaiko ei? Paketista löytyi ainakin WTB:n (oletus) tubeless venttiilit valmiina.

    Lisäksi akseleista paljastui omituisuus. Tuolta NDS puolelta kun yritin kiristää paikalleen, niin kuusiokolo ei uponnut kuin millin tai pari sinne istukkaan. Hieman yritin kiristää, mutta tunsin heti, että tämä pyöristyy tästä aika sukkelaan. Onneksi DS puolelta pystyi kans kiristelemään ja siellähän on syvät ja hyvät hahlot sitä varten. Vääntimenä oli Bondhusin kuusiokolo, eli työkalun laadusta ei pitäisi jäädä kiinni.

    Keula tuntui tuon alumiini/hiilari keulan jälkeen yllättävän löysältä. Jarruja sisäänajaessa tunsi selvästi keulan antavan myöten ja jopa antavan hieman tärinää kuskille. Rengaspaineet olivat kyllä aikalailla siellä Ventureiden suositusten yläpäässä.

  5. #95
    Liittynyt
    07/2006
    Viestit
    106
    Mulla ainakin 2019 mallissa oli vanteissa valmiina teipit. Kun litkutin, halusin jostain syystä teipata uudestaan, ja revin valmiit teipit pois. Alta paljastui toinen kerros kapeampaa teippiä, jonka tarkoitus on suojata vinyyliteippiä pinnoilta. En kuollaksenikaan muista tuon ohuemman teipin nimeä, enkä löydä sitä WTB:n sivuilta. Joku WTB:n oma systeemi se oli. Päädyin sitten vaan vetäsemään sähköteipillä sen kapean teipin päälle pari kiekkaa, kun ylileveällä vinyyliteipillä sain aikaiseksi vaan ilmakuplia.

    Kapealla Gorilla-teipillähän tuon teippauksen voi hoitaa, jos ei olisi valmiina vinyyliteippejä.

  6. #96
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Otin todesta markkinointitermin ”mountainbike with dropbars”. Pitkällisen shoppailun, hieman RCZ-kaupassa miinaan ajamista (tulikin vm. 2015 kiekot, ihan niin vanhaa en odottanut) ja em. syystä tarpeellisen, ystävällisen foorumijäsenen metallisorvausavustuksella Sutra sai toisen kiekkosetin maastorenkailla.

    Hulvattoman hauskaa oli lähipoluilla äsken testatessa, saa niistäkin uutta irti. En ehtinyt edes litkuja laittaa kun piti päästä testaamaan, ilmat kun pysyy ilmankin. Ajatuksena olisi ajella rohkeasti minne vain, välittämättä siitä jos tie muuttuu poluksi.


  7. #97
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    ^^^allekirjoitan hauskuuden, itsellä Sutrassa alla 2,2" Speedking Racesportit eikä tarvitse juuri jarrutella kun siirtyy asfaltilta polulle. 27,5" vanteet tilauksessa, niille olisi tarkoitus pyöräyttää 2.6" renkaat vähän karkeammalla kuviolla.

  8. #98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nessie Katso viesti

    Taisin saada euroopan viimeisen 58cm sutturan ja ai ettien että. Onhan tuolla leuhka tykitellä soralla entiseen alumiiniseen sinkulaan verrattuna. Ennen kuin alan litkutushommiin, niin oliko näissä nyt vanteet teipattuna valmiiksi vaiko ei? Paketista löytyi ainakin WTB:n (oletus) tubeless venttiilit valmiina.

    Lisäksi akseleista paljastui omituisuus. Tuolta NDS puolelta kun yritin kiristää paikalleen, niin kuusiokolo ei uponnut kuin millin tai pari sinne istukkaan. Hieman yritin kiristää, mutta tunsin heti, että tämä pyöristyy tästä aika sukkelaan. Onneksi DS puolelta pystyi kans kiristelemään ja siellähän on syvät ja hyvät hahlot sitä varten. Vääntimenä oli Bondhusin kuusiokolo, eli työkalun laadusta ei pitäisi jäädä kiinni.

    Keula tuntui tuon alumiini/hiilari keulan jälkeen yllättävän löysältä. Jarruja sisäänajaessa tunsi selvästi keulan antavan myöten ja jopa antavan hieman tärinää kuskille. Rengaspaineet olivat kyllä aikalailla siellä Ventureiden suositusten yläpäässä.
    Itse itselleni vastaten.. Pari tuntia tästä postauksesta olinkin jo tallissa ähertämässä ja sain ilokseni todeta, että teipit olivat valmiina. En ottanut edes koko rengasta irti, vaan jätin toisen puolen hyllylle ja tarkistin vain teipin kunnon, heitin tubeless venttiilin paikalleen ja (high volume-)lattiapumpulla toinenkin kylki paikalleen. Appelsiinimehut sisälle ja tubeless tehty. Aikaa meni 30min. Ikinä ei ole tubeless hommat olleet näin helppoja.

  9. #99
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Pitääkö perustaa eri ketju.. Kona on tuomassa ”ULTD”-mallin, joka tuo vahvasti mieleen sen mitä omalle LTD:lle tuli tehtyä. Maastorenkaat, mutta lisäksi vielä dropperi. Sen jätän itse laittamatta

    https://bikepacking.com/news/kona-sutra-ultd/

  10. #100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Tein kuitenkin karkean ruostesuojauksen, eli satulaputkesta, kaulaputkesta ruuvirei'istä ja putkien rei'istä ainetta sisään. Kampia en osannut irrottaa, joten se tärkein, eli keskiö on vielä suojaamatta. Onko joku osannut irroittaa nuo Racefacen kammet? Netistä löytyi tosi huonosti ohjeita. Yhdessä videossa käytettiin ulosvetäjää, mutta kyseisessä videossa ennen ulosvetäjän käyttöä avattua pulttia en saanut avattua turvalliseksi katsomallani voimamäärällä.
    Kysäisen tässä topikissa tyhmiä kun ei viitsi uutta avata. Olen miettinyt omaan Roveen vastaavanlaista karkeaa ruostesuojausta mielenrauhan vuoksi niin voiko kotelosuojasprayn suihkimisesta esim. satulaputken ja kaikkien kiinnityspaikkojen ruuvien rei'istä olla jotain haittaa muille osille, eli pitäiskö pyörää purkaa ennen kuin alkaa rungon sisälle suihkimaan tuota tököttiä?

  11. #101
    Hei, nyt kyselyjen jälkeen niin Kona Sutra LTD päälimmäisenä mielessä. Ensi vuoden malli. Tarkoituksena aika lailla puolet ja puolet työmatkapyöräilyä ja retkipyöräilyä. Sorateitä varmaan noin 20 prosenttia. Mitä mieltä kyseisestä tai ennen kaikkea ne huonot puolet? Osia katsoin jo niin aika laadukkaalta vaikuttaisi 2300 euron hintaan.

    Tällä hetkellä ollut alla xxl:n oma hybridi mutta aivan toivoton tapaus.

  12. #102
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JNAK Katso viesti
    Hei, nyt kyselyjen jälkeen niin Kona Sutra LTD päälimmäisenä mielessä. Ensi vuoden malli. Tarkoituksena aika lailla puolet ja puolet työmatkapyöräilyä ja retkipyöräilyä. Sorateitä varmaan noin 20 prosenttia. Mitä mieltä kyseisestä tai ennen kaikkea ne huonot puolet? Osia katsoin jo niin aika laadukkaalta vaikuttaisi 2300 euron hintaan.
    Hyvä pelihän se on, kiinnityspaikkoja ja rengastilaa löytyy. Huonoina puolina rungon paino ja tästä johtuva jäykkyys lastaamattomana sekä 1 1/8" emäputki johon sopivat hiilikuituhaarukat hyvällä rengastilalla ovat todella kortilla. Tämä joko häiritsee tai sitten ei, toisaalta runko on varmasti kestävää tekoa. Yhden eturattaan systeemissä maksimikoko on pienehkö 38T ja ainakin pari vuotta vanhoissa malleissa vaihtajankorvake oli tehty juustosta. Siinäpä ne huonot puolet sitten olivatkin, plussia kyllä riittää.

  13. #103
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    ULTD samantien, se on upea, kävin eilen katsomassa. LTD mallin hinta näkyy nousseen parin vuoden takaa vaikka ei ole osat muuttuneet mihinkään, kova kysyntä? Itsellä siis LTD ja tykkään kuin hullu puurosta

  14. #104
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    2.115
    Sutra LTD:n osto oli minulla mielessä jo vuosia sitten, kun ensimmäistä droppitankotyömatkapyörääni haeskelin. Koska liikkeet myivät silloinkin LTD:n osalta eioota ja toisaalta koska hinta tuntui kovalta, päädyin lopulta XLL:n tarjouspyörään, joka täytti silloiset tarpeeni (droppitanko, hydrauliset levyjarrut, kiinnityspaikat lokasuojille ja tarakalle, 1x11 voimansiirto jne). Ei Sutra LTD mielestä mihinkään missään vaiheessa hävinnyt ja keväällä sellaisen lopulta hankin. Ehdottomasti mukavin pyöräni ajaa.

    Hyviä ja huonoja puolia on ansiokkaasti jo lueteltu. Hybridistä siirtyvälle ajoasento on varmaan heti alkuun luonteva. Minusta tuntui koeajolla kuin olisin traktorin puikkoihin hypännyt. Miten tuon nyt sitten paremmin selittäisi. Sen voisi ehkä vielä sanoa, että pyörä on mielestäni vähän turhan hieno ympärivuotisessa työmatkapyöräilyssä sotkettavaksi, etenkin jos pelkää suolan syövän teräsrungon.

    Mukana tulevat renkaat (WTB Venture) keräävät sitten kaikki terävät kivet kuvion sekaan, joten rengasrikkoihin on syytä varautua. Omani ovat vielä litkuttamatta. Se saattaa auttaa tilanteeseen. Toisilla kiekoilla mulla on WTB Bywayt, eikä niillä rengasrikkoja ole vielä sattunut kohdalle.

  15. #105
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    ULTD samantien, se on upea, kävin eilen katsomassa. LTD mallin hinta näkyy nousseen parin vuoden takaa vaikka ei ole osat muuttuneet mihinkään, kova kysyntä? Itsellä siis LTD ja tykkään kuin hullu puurosta
    Ui hitsi! Menitkin sanomaan . Olisko 182cm/ 86 cm inseam 54 vai 56 koko ?

  16. #106
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Kona Sutra LTD

    ^Veikkaisin 56. Paras kokeilla tietty.

  17. #107
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Kokeilu olis tietysti paras, mutta eikös noista sanota että mieluummin pykälää pienempi kuin taulukko kertoo . No kait tuon sitten joku miulta edullisesti ostaa jos ihan mettään menee ostos

  18. #108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jona Katso viesti
    Yhden eturattaan systeemissä maksimikoko on pienehkö 38T
    Onko tämä varma tieto? Itse olen miettinyt 40T ovaalia eteen, mutta ilmeisesti ei sitten mahdu? Vai miksi 38T on maksimi?

  19. #109
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    32

    Kona Sutra LTD

    Rovessa ainakin tulee vakiona 40T


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  20. #110
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nyyppien nyyppä Katso viesti
    Onko tämä varma tieto? Itse olen miettinyt 40T ovaalia eteen, mutta ilmeisesti ei sitten mahdu? Vai miksi 38T on maksimi?
    On varma tieto, laittaisin itsekin suuremman jos menisi. 38T:n kanssa jää muutama milli rakoa chainstayhin, pyöreä 40T ei enää mahtuisi, ovaaleista puhumattakaan.

  21. #111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jona Katso viesti
    On varma tieto, laittaisin itsekin suuremman jos menisi. 38T:n kanssa jää muutama milli rakoa chainstayhin, pyöreä 40T ei enää mahtuisi, ovaaleista puhumattakaan.
    Ok. Kiitos tiedosta! Epähän tullut heitettyä rahaa hukkaan.

  22. #112
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Alkuyön hämärinä tunteina lähti ULTD tilaukseen.

  23. #113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Alkuyön hämärinä tunteina lähti ULTD tilaukseen.
    👍

  24. #114
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Eipä tuota näköjään enää olis tänään iltapäivällä ollut saatavillakaan miun kokoa bikeshopissa. Mites nuo maxxiksen rekon race kumit, liekö ihan hyvät ? Näin äkkiseltään vois muuten olla kerrankin pyörä, ettei tarvii heti uutuuttaan tehdä muutoksia kokoonpanoon.

  25. #115
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Varmaan sopii renkaat mainiosti. Itsellä Sutrassa Contin Race Kingit, aika vastaavat. Litkuttaa tietysti pitää heti.. Foorumeilta löytyy joka renkaasta haukkuja ja kehuja, paras kokeilla miltä tuntuu.

  26. #116
    Liittynyt
    06/2020
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    50
    Sutra ULTD on kyllä komean näköinen pyörä. Kävin muutama viikko sitten Ajopyörässä ajamassa Sutra LTD:n ja Rove LTD:n. ULTD-mallia ei ollut mulle sopivassa koossa. Rovessa oli ratkaisevaa mulle 2xvoimansiirto. Sutrassa kun oli 1x, niin tuntui että suoralla pyörätiellä loppui heti välitykset kesken.

  27. #117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    ULTD samantien, se on upea, kävin eilen katsomassa.
    Itselläni oli nimenomaan ULTD kiikarissa, mutta koeajo kallisti sitten vaa'an kuitenkin LTD:hen. Kun oli mahdollisuus koeajaa kumpaakin mallia peräkkäin aina välillä pyörää vaihtaen, tuntui LTD kuitenkin herkkäliikkeisemmältä ja kivemmalta. Ja vaikka mitään keijukaista ei kummassakaan olettanutkaan saavansa, niin ULTD oli silti ihan järkyttävän raskas. Polkimineen näytti puntari 13,4 kiloa, kun LTD:lle näytti 11,4 kg. En edelläänkään ymmärrä, miten hissitolppa, 2mm leveämmät kiekot ja eri renkaat voisivat aiheuttaa noin hurjan eron -- olisiko sitten runkokin tehty paksummasta putkesta.
    Kona Sutra LTD -21 | Trek Procaliber 6 -19 | Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One 1.5 -15 | Ragley BigWig -14 | 2 x Scott Peak -90

  28. #118
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630

    Kona Sutra LTD

    Kyseessä on teräsrunko, niin laitettu varmuusvaraa, ettei niin äkkiä ruostu puhki ja värikin valittu sen mukaan ettei niin ruosteet näy . Tiedostin kyllä tuon painoeron, mutta silläkin uhalla tilasin, kun vaakalla vähemmin tulee ajoa. Ajelen sitten ihan hiljaa ja oikeaa reunaa niin pääsee keijukaiset liitämään ohi

  29. #119
    Joo, hieno pyörä se ULTD on. Itselle vaan oli ylläri tuo ero ja kun koeajolla koin ULTD:n selkeimmäksi pihviksi hissitolpan niin päädyin LTD:hen. Nyt vaan odotellaan se joksus saapuu.
    Kona Sutra LTD -21 | Trek Procaliber 6 -19 | Trek Fuel EX 9.x -18 | On-One Rango 29+ -17 | Trek One 1.5 -15 | Ragley BigWig -14 | 2 x Scott Peak -90

  30. #120
    Mites tuon ltd:n renkaat soveltuvat maantieajoon? Itsellä tekisi mieli vaihtaa kapeammat alle.

Samanlaisia aiheita

  1. Kona Rove st ja Sutra ltd geometriat ja koot
    By Chito in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 03.06.2019, 18.20
  2. Kona Sutra LTD vs. On One Bish Bash Bosh - vai joku muu?
    By casanova in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 11.09.2016, 13.22
  3. Kona Sutra - Uusi pyörä ja uudet ongelmat
    By MatkaajaHemmo in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 06.09.2013, 14.04

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •