Mulla jäi taas viimeiseltä lenkiltä Garmean navigointisoftan takia (OSM-kartalla tie ei jatkunut, joten piirsin kääntymispisteen 'metsään', todellisuudessa tie jatkui maastokartan mukaan sekä IRL) taas yksi ruutu hakematta. GPS sanoi, että tee uukäännös ja minä tein - liian aikaisin. Onneksi piste on aivan 2-tien varressa muutama sata metriä sivuun niin voi hakea vaikka tuopinjäljet-kauden päättäjäisissä tai sitten muuten vain kun voi ajella maantievermeellä.

Viimeisin kierros Vanjärven ympäristössä ei ollut oikein suksee muutenkaan. Maantiepyörän non-tubeless-gp5000 alkoi vajuilla jo Siipoon Nesteen jälkeen ja jouduin pumppaamaan siihen ilmaa. Jotkut noista haja-asutusalueen taloille vievistä metsäteistä on sellaista 32 - 64 mm mulkuraa että hirvitti ajaa ja niinhän sitten kävi, että kumi pääsi plurppaamaan. Vaihdoin sisurin paikoilleen, mutta ilmeisesti en siistinyt päälikumin sisäpuolta kyllin hyvin sillä n. 10 km jälkeen sisurikin puhkesi ja se oli ainoa varasisuri. Hain vielä kävellen yhden km lenkillä neliön ja lähdin talsimaan hirvimetsä/kavioura-väylää pitkin niin kuin oli reittikin piirretty kohti Vihtiä. Samalla varailin rouvaa hakureissulle.

Sain kuitenkin yhden Vihtiläisen kaverini kiinni ja hän toi Ojakkalantien varteen uuden sisurin ja pääsin kuin pääsin ajamalla kotiin. Ajopaluun turvasi sekin, että pimeästä huolimatta, mulla on maantiepyörässä pieni _punainen_ ledivalo, joka turvasi näkyvyyden taakse päin. Etupuolella ei ollut mitään, mutta sehän ei niinkään haittaa.

Se yksi neliö sitten reitin alusta jäi kuitenkin hakematta >(