Jos täällä on sisurikansaa vielä niin surlyn 41x622 knardit on oikein mainiot. Köykäset, rullaa kivasti ja maastossakin ajettu menestyksellä. Tänään heitin 90km josta assua iso osa eikä harmittanut.
Jos täällä on sisurikansaa vielä niin surlyn 41x622 knardit on oikein mainiot. Köykäset, rullaa kivasti ja maastossakin ajettu menestyksellä. Tänään heitin 90km josta assua iso osa eikä harmittanut.
Eka reissu gravelking slick plussalla (700*38) takana täyden bikepacking varustuksen kanssa. Ensimmäinen päivä 140 km, josta noin 90% länsi-uusmaalaista soraa. Toinen päivä 70km jossa soraa 10%.
Asennus melko vaivatonta Mavicin vanteelle. Litkut pysyivät sisällä. Ei liikkunut vanteella. Paineet noin 3bar.
Soralla ok, pehmeässä ei tietenkään yllä sliksinä muiden tasolle. Asfaltilla tietenkin kotonaan. Ihan ok yleisrengas siis. Ei herätä intohimoja.
Reunahuomautuksena: yllättävän paljon nousua saa ajettua maastossa, jossa ei ole merkittäviä mäkiä. 1400 metriä nousua 140km matkalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Biermanin rullaussivusto on vihdoin saanut Gravel kategorian aikaiseksi ja panaracerin kumiakin testattua
gravelking sliksi ja rene herse/compass sliksi siis tulee samalta tehtaalta, kuvio on lähes identtinen (keskiurassa on eroa), paino on lähes identtinen. ja yllättäen rullaus on myös lähes identtinen (ainakin tuon normi version osalta):
tuoreesta gravel kategoriasta:
gravelking TLC 38c (mitattu 37mm)
2,6bar = 20,8W
3.1bar = 18,6W
3.7bar = 17.3W
https://www.bicyclerollingresistance...er-gravel-king
vuoden 2018 testistä, touring -kategoriasta:
compass/rene herse bon jon pass 35c (mitattu 35mm), normi, ei extra light
3bar = 21,8W
4bar = 18,6W
https://www.bicyclerollingresistance...-jon-pass-2018
molemmissa käytetty contin sisuria. Vanhemmassa testissä (eli bon jon pass) on ollut 10g painavampi touring sisuri
Contin Terra Speed myös käytännössä tasoissa gravelking sliksin kanssa. Schwalben kumit vielä puuttuu tuolta (G One Ultrabiteä lukuunottamatta) mutta muiden (esim Tour lehden) testien perusteella G One allround on tasoissa Contin Terra Speedin kanssa. G One Speedin osalta en ole tässä kokoluokassa nähnyt rullausmittauksia mutta oletettavasti se on vielä hiukan G One allroundia nopeampi kuten myös oletettavasti rene hersen extralight on tuota normiversiota nopeampi
Terra speed on uusi cyclocross speed.
The rengas gravelliin.
Gk-sliksi varmastikkin assulla edelleen nopeampi. Ilmanvastus tekee paljon.
Taitaa olla maccilla testin paikka taas![]()
Testit ei koskaan lopu!
muutama grävel segmentti pitää käydä ajamassa ja selvittää mikä seuraavista jatkoon ja millä ajautuu ojaan:
GK Sliksi 38c
Challenge Gravel Grinder Pro HTLR 36mm
G One Speed 35mm
GP5000 TL 32mm
Challangen htlr voi olla aika mahatava rengas. Todennäköisesti kestää asfaltillakin paremmin, mitä terra.
Aja järjestyksessä:
Htlr
G-one speed
Gk
Gp5000
Paras mahdollisuus saada aika kaikille.
Niin ja kypärän hihnaa tiukemmalle loppupäässä![]()
Rene Herseistä mulla on kokemusta vaan Steilacoomeista, joten en osaa vertailla, mutta sillä perusteella miten paljon foorumille on kantautunut GK-sliksien kestävyysongelmia ja sillä perusteella, mikä kokemus mulla on GK SK:sta epäilisin, että sliksi-GK:ssakin on Rene Herseä paksummat kyljet, mutta ohuempi kulutuspinta. Rene Herseissä puolestaan kyljet ohuemmat, mutta kulutuspinnan alla enemmän tavaraa. Mutta voi olla väärässäkin.
Joka tapauksessa Rene Herse taitaa olla ainoa tai yksi ainoista gg-rengasmerkeistä (Challengen HTLR:n rakenteesta ei oikein ole selvyyttä), jonka renkaat on edelleen tehty samalla tapaa kuin tubeless ready -renkaita tehtiin vielä pääsääntöisesti vielä joku 5-10 vuotta sitten eli luottaen siihen, että litku tukkii kudoksen huokoset. Suurimmassa osassa nykymaailman tubeless ready -renkaita on butyylilaminaatti rungossa eli käytännössä butyylisisuri laminoitu runkoon kiinni. Tubelisointi on tehty "idioottivarmaksi" mutta samalla renkaiden ajo-ominaisuudet heikkenee.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Rene Hersestä puheenollen, niin nyt on Snoqualmie Passeilla reilut 1800km alla. Alustana ollut kaikenlaista soraa n. 60% ja assua loput. Takakumin kulutuspinnassa näkyy vielä nuo vaakasuuntaiset urat, eli ihan sliksiksi sliksi ei ole vielä kulunut. Eikä myöskään kulutuspinnassa ole näkynyt noita märkiä läiskiä, mitä GK sliksissä näkyi jo ennen tuota kilometrimäärää.
Litkua ole myöskään merkittäviä määriä tihkunut kyljistä läpi. Käytössä siis Orange Sealin normiversio. Yksi kuljettajasta johtunut flätti tuli n. 500km kohdalla, kun ajovirheen takia ajoin suureen monttuun, jonka reunassa oli terävä kivi, joka viilsi kylkeen naarmun ja reiän. Litku paikkasi tuon nippanappa ja laitoinkin tuohon kohtaan kotona pikku tiptop-paikan varmistukseksi. Tämän jälkeen ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa, vaan pelkkää matalalentoa, on nuo niin törkeän nopeat ja mukavat.
Ajopaineiksi vakiintunut edessä 23psi ja takana 25psi. Kokeilin viime lenkillä jopa 18psi painetta takana, eikä oltu vielä pohjaamista lähellä soralla. Asfaltillakin rullasi vielä käsittämättömän hyvin noinkin alhaisilla paineilla. Mutta oma sweetspot on tuo 23/25psi. Hienot kumit ja samanlaiset tulee sitten aikanaan alle, kun nämä on ajettu loppuun. Ei mitään muuta moitittavaa kuin hinta, mutta senkin maksaa ilomielellä tällaisesta kyydistä, mitä nämä tarjoaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Asia on juuri noin Biermanin sivun mittausten mukaan. Kyljet 0,7mm (GK) vs 0,6mm (Rene Herse) ja kulutuspinta 1,8mm (GK) vs. 2,9mm (Rene Herse).
Schwalbelta löytyy myös ainakin yksi LiteSkin malli: 50mm 650b kokoinen G One speed, 400g (tätä toki ei edes mainosteta tubeless readyksi ja näköjään vuodelle 2020 jo korvattu ei niin kovin kiinnostavalla 67epi/480g versiolla)
Joo ne saattaa luottaa vaan siihen paksumpaan 60 tpi -kudokseen ja sisuriversioita reilumpaan kumimäärään sen ympärillä, joskin ainakin vielä muutama vuosi sitten Cross Bossien kyljet oli melko ohuet. Tubeless ready Nanoissa olikin jo sitten kyljet selvästi paksummat kuin sisuri-Nanoissa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tänks. Enpä ollut huomannutkaan, että kylkien paksuuksista löytyy faktaakin. Viimeinen versio edellisen kuvion Ralliranesta, joka kuitenkin oli jo tubeless ready toisessa sukupolvessa näyttäisi olevan 0,5 mm ja saman aikakauden Speedking 0,45 mm. Alkuperäisessä sisuriajan nuolenpääkuvioisessa Ralliranessa kyljet oli vieläkin ohuemmat. Suurin osa noista mitatuista nyky-GG-renkaista näyttää olevan 0,8-1,0 mm haarukassa. 2019 Rallirane 0,95 mm. Siinä näkyy keskimääräisen kehityksen suunta.
Challengen Pro-runko onkin sitten ihan oma lukunsa. Kylki on paksumpi kuin muissa, mutta silti joustava ja rullaava sen erilaisen materiaalinsa takia. Kiinnostaa, miten HTLR:ien rakenne eroaa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Olikos 650b 48mm gravelking sk ylikokoiset leveydeltään? Entäs 43mm?
48 sk on minulla 24 mm vanteella 51 mm.
Kiitos, näin vähän uumoilin. Revikoissa vähän vaihteli tuo ilmoitettu leveys. Hain paikallisesta 47mm wtb venturan taakse joka on ilmoitetun kokoinen. 51mm mahtuu kyllä mutta haluan vähän enemmän tilaa kuralle.
On muuten oiva pari wtb senderolle, ajelin polkuja ja gravelia tässä iltasella. Jos enempi ajaa assua niin ei toki optimaalinen kombo.
No ei siellä budjetissa mitään tilaa olisi ollut, mutta tilasin silti maasturiin uudet kiekot, ja siirsin grävelpyörään Mcarbonit niin 38mm Panaracerin Gravelking Slickit venyivät 30mm ulkoleveällä kehällä peräti ~41mm kokoisiksi. Katsotaan oliko jotakin vaikutusta itseohjautuvuusongelmaan.
Rene Perseet kiinnostavat.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Ihan pelkällä maalaisjärjellä ja ilman sen syvällisempiä teoreettisia pohdintoja epäilisin, että vaikutus itseohjautuvuuteen on sitä lisäävä. Mutta voin olla totaalisen väärässäkin.
Vredesteinit on nyt vaimon pyörän alla ja vaikuttaisi siltä, että rullaavuudessa eivät ainakaan häviä Steilacoomeille. Vaikuttavat hyviltä renkailta muutenkin.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
..vaikutus itseohjautuvuuteen on sitä lisäävä.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Gravel King SK 33:et vaati näköjään kolme kierrosta Stanin teippiä ja ei horottanut ilmoja pihalle. Ihmeen löysät renkaat sisähalkaisijaltaan. Mutta nyt kun ovat paikoillaan, niin tykkään renkaista. Kiva rengas ajaa asvaltilla, kovalla soralla, kangaspoluilla, sepelilläkin jopa menee. Suohon en oo viittiny lähtä rypemään.
Steilacoomista tulee näköjään Lael Wilcox -spesiaali 700x48-versio, Oracle Ridge.
https://www.renehersecycles.com/shop...acle-ridge-tc/
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Yön hämärinä tunteina laitoin tilaukseen Epsanjasta Eat Sleep Cyclestä kun sai postikuluitta.. Kirpaisi silti.
Product Total René Herse Barlow Pass 700 x 38 mm× 2
- Casing: Extra-Light
- Colour: Tan
- version: extra light
€ 170,00
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Mulla meni 38mm Gravel Kingeillä taluttamiseksi pari ylämäkeä reitti2000:sta ajaessa, ekan kerran ekassa jyrkässä maankaatopaikan jälkeen kun reisi riittänyt satulassa ylös ja putkelta sutaisi saman tien vauhdin pois. Toinen paikka olikin jo vähän haastavampi... Kyllä kaipasi 27.5 rocket roneja mutta kiekot on telakalla.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Et vaan osaaNoihin mutapaikkoihin vedetään täysillä ja katsotaan minne päin rengas luistelee.
Oikein muistettu, 40mm Maxxikset (todellinen leveys muistaakseni vähän enemmän) aiheutti ikäviä skraaduja satulaputkeen. Ongelma korjattu paksulla rungonsuojateipillä.
Muuten ei mitään ongelmaa ja jos 38mm Panaracerin Gravelking Slickit oli 30mm ulkoleveällä kehällä lähes 41mm niin olettama että Rene Ruumisautot ovat vähintään samat.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
No hyvä, sitten pitäisi mahtua. Nautinnollisia kilsoja!![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tak sanoi tanskalainen. Kyllä kokemukset (mm. sun ja Raahen miehen) täällä yhteisössä puoltavat sitä että ovat hintansa väärti. Positiiviset kamelinpaskaelämykset nostattavat itseluottamusta ja väärinpyöräilyt ovat vähenemään päin kunhan Wheel-Tec.nl saa toimitettua maasturiin kiekot.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Joo "hintansa väärti" on näissä asioissa tietty vähän vaikea suure, mutta siitäkin huolimatta renkaat on tyhmin paikka säästää.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit