ContinentalCanyonLostInLaplandElectrobikeGiantFantic
Sivu 50 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 2214

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

  1. #1471
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.092
    Kun maantiepyörällä ajetaan pyörätien sijaan ajoradalla, ilmeisesti muutamia pyörätien käyttöön liittyvien haittapuolien takia, olisiko kohtuullista edellyttää kiertoliittymässä edes suuntamerkin näyttöä. Jos se on autolla liian vaikeata, on vauhti liian kova. Sama pätee polkupyörällä ajamiseen. Kun ympyrässä pitää pyörää kallistaa, tietenkään suuntamerkin näyttäminenkään ei siinä vauhdissa onnistu.

  2. #1472
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Koska en autoile, kokemuspiirini luonnollisesti rajoittuu siihen miten itse toimin, miten ne porukat joissa olen mukana ajavat ja miten olen sattunut näkemään muiden maantiefillaristien liikenteessä käyttäytyvän, niin minun on kovin vaikea suhtautua Mohkkun kirjoitukseen muuten kuin tarpeettoman yleistävänä ja perusteettomasti tiettyä ryhmää muotisanaa käyttääkseni syyllistävänä.

    Tahtoo sanoa että succikset näyttävät kiertoliittymissä suuntamerkkiä kiitettävän hyvin eli huomattavasti suuremmalla prosentilla kuin autoilijat. Jos joku spandex ei suuntamerkkiä ole näyttänyt, kyse on yhdeksässä tapauksessa kymmenessä ollut siitä että ei ole ollut ketään jolle merkkiä näyttää. Ne kerrat kun mielessä olisi voinut käydä ajatus että pitäisi kysyä foorumilla "Kuka törttöili siellä?" ovat yhden käden sormilla laskettavissa.

    Sille en tietenkään voi mitään että ihmisten tapana on muodostaa käsitys jostain ryhmästä nimenomaan niiden ryhmään kuuluvien (tai kenties vain siltä näyttävien) poikkeusten, mustien lampaiden ja kusipäiden tekemisten tai tekemättä jättämisten perusteella


    PS Ei kommenttisi sentään ollut sitä tasoa jota foorumilla on etenkin viime aikoina saatu lukea ja josta voisi siteerata mitä tahansa lausetta tai kohtaa ja laittaa perään laumaa emojeita.

  3. #1473
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.092
    Kyllä tuo kommentti perustui eilen koettuun tilanteeseen, jossa oli osallisena yksi maantiepyöräilijä. Muuta en viestissäni edes väittänut.

    Jos olisin kirjoittanut, että autolla ei näytetty vilkkua, kukaan tuskin tällä palstalla olisi mieltään pahoittanut.

  4. #1474
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.471
    Ajamisongelmat poistuvat kokonaan kunhan saadaan toteutettua HEPO:n toiminnanjohtajan parannusehdotus uuteen tieliikennelakiin https://www.mtv.fi/sarja/uutisaamun-...lo-830-1244644 videolla kohdasta 8.55 alkaen:
    ”Väistämissääntöjen selkeyttäminen, tyyliin, että auto väistää aina, olisi ollut erittäin tärkeä”.
    Itseasiassa liikennemerkkejä ja sääntöjä tarvitaan tuolla ajatuksella tulevaisuudessa pelkästään autoille. Kiertoliittymiä ei ollenkaan, ei tarvi enää fillaristinkaan kiertää isommalla kehällä, ajaa vaan ja auto väistää aina.
    Perustuuko Helsingin Polkupyöräilijöiden vinksahtanut ideologia jonkinlaiseen intersektionaaliseen feminismiin tms?

  5. #1475
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.778
    ^ Olet nyt jankuttanut tuota Hepon toiminnanjohtajan komenttia useaan otteeseen useassa eri ketjussa. Jos asia noin kovasti mietityttää, niin mitäpä jos ottaisit ihan itse rohkeasti yhteyttä kyseiseen henkilöön ja kyselet lisätietoja häneltä sen sijaan että spämmäät täällä foorumilla?

  6. #1476
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.327
    Kannattaa ehkä käyttää sen verran älliä, jos sitä tuntuu siunatun omalle kohdalle, että tajuaa että ehdotus ei kata pyöräilijää ajoradalla vaan nimenomaan kelveillä ja ajoratojen ja kelvien risteyksissä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  7. #1477
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Ajamisongelmat poistuvat kokonaan kunhan saadaan toteutettua HEPO:n toiminnanjohtajan parannusehdotus uuteen tieliikennelakiin https://www.mtv.fi/sarja/uutisaamun-...lo-830-1244644 videolla kohdasta 8.55 alkaen:
    ”Väistämissääntöjen selkeyttäminen, tyyliin, että auto väistää aina, olisi ollut erittäin tärkeä”.
    Itseasiassa liikennemerkkejä ja sääntöjä tarvitaan tuolla ajatuksella tulevaisuudessa pelkästään autoille. Kiertoliittymiä ei ollenkaan, ei tarvi enää fillaristinkaan kiertää isommalla kehällä, ajaa vaan ja auto väistää aina.
    Perustuuko Helsingin Polkupyöräilijöiden vinksahtanut ideologia jonkinlaiseen intersektionaaliseen feminismiin tms?
    Onko sulla jäänyt repeat päälle? Onko nyt jo viides vai kuudes kommentti, jossa koitat mussuttaa samasta HEPO:n toiminnanjohtajan kommentista. Kyllä ihmiset täällä ne sunkin rasittavat ja huonosti kirjoitetut lapselliset viestit lukee. Niihin ei vaan reagoida todennäköisesti edellä mainituista syistä. Tosin jos sun viestien anti on jatkuvaa antipatiaa yhden ihmisen yksittäistä kommenttia kohtaan, on mahdollista, että olet jo useamman jäsenen hylkylistalla.

  8. #1478
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Kyllä tuo kommentti perustui eilen koettuun tilanteeseen, jossa oli osallisena yksi maantiepyöräilijä. Muuta en viestissäni edes väittänut.

    Jos olisin kirjoittanut, että autolla ei näytetty vilkkua, kukaan tuskin tällä palstalla olisi mieltään pahoittanut.
    Mahtoiko nytkään pahoittaa?

    Kai ymmärsit että en suinkaan sanonut sinun yleistäneen ja syyllistäneen vaan ainoastaan totesin kirjoituksesi niin tekevän? Tulkintaani ei voi edes pitää mitenkään haettuna.

  9. #1479
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.019
    Kun tämä ketju on nyt nostettu esiin niin mietin, uskallanko vai en...

    Tänään piti kopauttaa kevyesti auton sivuikkunaan kun autoilija sittenkin tunki minun ja liikenteenjakajan väliin. Repsikan paikalla istunut vähän protestoi, mutta protestoin ite kättä nostamalla ylöspäin takas (en näyttänyt finkkuu HUOM!). Kuski taisi ymmärtää virheensä, koska episodi ei jatkunut pidempään.
    Ja juu, tiedän mitä seuraavaksi tapahtuu.

  10. #1480
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Hidastetöyssyistä tuli autoilijoiden ”pujottelurata” Espoossa – Video näyttää, miten hidasteet ohitetaan vauhtia tiputtamatta

    https://www.is.fi/hs-espoo/art-2000006593496.html

    Tuskin tulee kenellekään yllätyksenä. Ainoa pyöräilijäkin taitaa ajaa varmuuden vuoksi jalkakäytävällä...

  11. #1481
    F. Kotlerburg Guest
    Ketään tuskin yllättää pujottelijoiden ajamien autojen merkki.

  12. #1482
    No tyhmäähän se nyt on tuollaisten töyssyjen päältä ajaa jos ne noin helposti on kierrettävissä.

  13. #1483
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    ^^Tai iltapulun videon editoijan valinnat. Jostain syystä kun on saatu parit bemmit, niin kuvakulma vaihtuu.

  14. #1484
    ^ Auton hintaluokka näyttää vaikuttavan käyttäytymiseen. ”Tutkimuksen mukaan rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhät.” ”Liikennesääntöjen rikkominen, valehtelu, huijaaminen ja karkin varastaminen lapsilta on huomattavasti yleisempää rikkaiden kuin keskituloisten tai köyhien keskuudessa.”

    Lähde > https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150
    I’m on the Koskenkorva diet. So far I have lost 2 days.

  15. #1485
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    Mun on vaikea uskoa, että Björn Wahlroos tai Antti Herlin varastaisivat lapsilta karkkia. Mutta mistäs sen tietää.

    Mutta siis tuon tilaston mukaan nämä tori.fi:n miehet, peltikattokorjaajat, puhelinmyyjät ja kulmahousuporukka on varsin äveriästä. En olisi uskonut.

  16. #1486
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Voi olla, ettei Wahlroos varasta lapselta karkkia, mutta mieluusti keplottelee lapsen äidin rahat omaan käyttöönsä, jos joku antaa siihen mahdollisuuden.

    Ja tietty, jos liikenne ei sitä estä, niin miksi kiusata autoaan töyssyissä jos ne voi kiertää. Kierrän minä tiessä olevat reiätkin. Jos töyssy on hyvin toteutettu, sen yli ajaa ilman kiertelyjä, mutta yleensä niissä on kaikki kulmat ns. Teräviä, joita yrittää vältellä. Ilomantsissa, jos oikein muistan, on mukavan jouhevat töyssyt. Niistä on likimain kiva ajaa yli, jos ajaa hiljaa.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  17. #1487
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.327
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Hidastetöyssyistä tuli autoilijoiden ”pujottelurata” Espoossa – Video näyttää, miten hidasteet ohitetaan vauhtia tiputtamatta

    https://www.is.fi/hs-espoo/art-2000006593496.html

    Tuskin tulee kenellekään yllätyksenä. Ainoa pyöräilijäkin taitaa ajaa varmuuden vuoksi jalkakäytävällä...
    a) Tuo katu on Vantaalla
    b) Ko. kohdassa menee kelvi juuri siinä missä pyöräilijä ajaa.

    Edit: Kohta a) Juuri ja juuri Espoon puolella.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  18. #1488
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.278
    Juuri ja juuri, 1km Vantaan rajalta.
    Ja kyllä siinä koko matkan on tosiaan kelvi.
    Töyssyjen kiertelijöistä on muualla pari kertaa ollut itsellekin vaaraa kun ovat kiertäneet kelvin kautta.

  19. #1489
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    ^Ok, videossa näytti, että siinä on kelvi ajoradan puolella erotettuna ajoradasta.

  20. #1490
    Luin toisaalla mielenkiintoisen keskustelun, jossa otettiin kantaa uuden tieliikennelain sallimaan tilanteeseen, jossa yksisuuntaista saa pyöräillä "vastakarvaan". (Tiellä voidaan sallia kaksisuuntainen polkupyöräliikenne lisäkilvellä H12.10 varustettuna tekstillä "Ei koske".)

    Keskustelussa mietittiin väistämisvelvollisuutta pyöräilijä osalta, kun yksisuuntainen tie loppuu ja hän saapuu risteykseen. Pyöräilijä näkökulmasta ei ole kielletty ajosuunta ja on normaalit väistämissäännöt voimassa. Toisen kadun autoilijat eivät välttämättä kuitenkaan ole kartalla eivätkä huomaa lisäkylttiä, joka sallii pyöräilijöiden vastakarvaan ajamisen eivätkä tajua, että oikealta saattaa tulla pyöräilijä ”ulos” ko. risteyksessä. Keskustelusta oli myös asiallinen pointti, että olisi kenties järkevintä laittaa pyöräilijöille kolmio risteyksiin, joihin päädytään yllä kuvatussa tilanteessa. Tämä saattaisi olla kaikkien kannalta turvallisin vaihtoehto.
    I’m on the Koskenkorva diet. So far I have lost 2 days.

  21. #1491
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    422
    Toisaalta kyllä muiden pitää katsoa ne kaikki kyltit, ei voi olla niin että tehdään merkkejä lisää kun ei osata katsoa selkeää sinistä lätkää.

  22. #1492
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    6.659
    ^Onko se lisäkilpi siellä sallitussa suunnassakin? Sieltähän se pyöräilijä tulee. Mutta miksei pyöräilijällä voisi olla väistämisvelvollisuus ko. kohdassa? Mun mielestä ihan validi pointti.

  23. #1493
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tubelix Katso viesti
    ulos” ko. risteyksessä. Keskustelusta oli myös asiallinen pointti, että olisi kenties järkevintä laittaa pyöräilijöille kolmio risteyksiin, joihin päädytään yllä kuvatussa tilanteessa. Tämä saattaisi olla kaikkien kannalta turvallisin vaihtoehto.
    Oikealta tulevaa pitää väistää. Muistaakseni Oulusta on sellainen ennakkotapaus että autoilija A ajoi yksisuuntaista väärään suuntaan. Autoilija B ei tuota huomannut ja kolarihan siitä tuli. Autoilija B oli syyllinen törmäykseen, kun ei väistänyt oikealta tulevaa ja autoilija A syyllistyi liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ajamalla yksisuuntaista väärin.

    En tiedä miten tilannetta tulkittaisiin uuden lain mukaan...

    j

  24. #1494
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.195
    Ajat sitten (80/90 luku) Helsingissä Ratakadun ja Korkeavuorenkadun risteyksessä vastaava tapaus. Muistaakseni Hovissa asti ja yksisuuntaista katua väärään suuntaan ajanut todettiin syylliseksi. Perusteena että ajoneuvon kuljettajan ei voi olettaa yksisuuntaisella kadulta kenenkään ajavan väärään suuntaan ja siten rikkovan liikennesääntöjä. Mikä mielestäni on aivan loogista.

  25. #1495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Onko se lisäkilpi siellä sallitussa suunnassakin? Sieltähän se pyöräilijä tulee. Mutta miksei pyöräilijällä voisi olla väistämisvelvollisuus ko. kohdassa? Mun mielestä ihan validi pointti.
    Hyvä kysymys että miten tullaa kyltit sijoittamaan. Oletin ehkä liikaa. Jostakin olisi autoilijoiden syytä tietää, että risteyksestä voi pyöräilijöitä tulla vastakarvaan pihalle. Muuten eivät välttämättä osaa huomioida asiaa, kun kerta kyseessä on yksisuuntainen tie. Vastakarvaan pyöräileville kolmio ainakin toimisi. Laista en äkiseltä löytänyt kohtaa, jonka mukaan pyöräilijä olisi muuten tilanteessa väistämisvelvollinen kaikkiin suuntiin.
    I’m on the Koskenkorva diet. So far I have lost 2 days.

  26. #1496
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tubelix Katso viesti
    ^ Auton hintaluokka näyttää vaikuttavan käyttäytymiseen. ”Tutkimuksen mukaan rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhät.” ”Liikennesääntöjen rikkominen, valehtelu, huijaaminen ja karkin varastaminen lapsilta on huomattavasti yleisempää rikkaiden kuin keskituloisten tai köyhien keskuudessa.”

    Lähde > https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150
    Samaa ihmetteli myös FB:ssä huvivenesatamayrittäjä. Purjehtijat ei keskimäärinkään köyhiä ole mutta satamamaksun jättäjät ovat useimmiten kaikkein kalleimpien veneiden omistajaia ja sen takia sitten tavallisten veneilijöiden maksuja joudutaan nostaa. Sama taitaa päteä verojen maksuun.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti avautuminen
    Tänä vuonna olemme tehneet tarkan tilastoinnin - ilman valvontaa 28 % jätti maksamatta. Tämä tarkoittaa käytännössä, että hintoja pitäisi rehellisiltä veneilijöiltä ottaa yli neljänneksen enemmän.
    Erityisen merkillepantavaa on se, että usein maksamatta jättää kaikkein kalliimpien veneiden omistajat. Esimerkiksi nyt lauantaina 6.6 satamassa oli 10 venettä joista 6 oli maksanut. 4 maksamattomasta 3 oli yli 100 000 euron veneitä. Tämä kuvio on toistunut vuodesta toiseen ja myös muissa satamissa. Ihmettelemme, miksi he, joilla nimenomaan olisi varaa maksaa, jättävät todennäköisimmin maksamatta? Toisaalta kukaan ei maksa yhtä todennäköisesti kuin vanhan, pienen perhepurjeveen omistaja (he myös roskaavat vähiten ja aiheuttavat vähiten häiriöitä).
    Ihmettelen siis, mikä antaa ökyveneilijälle suuremman oikeutuksen jättää maksamatta? Onko se palvelutason halveksuntaa, elitismiä vai silkkaa ahneutta? Ymmärtävätkö maksamatta jättäneet, että tämä johtaa rehellisten, vähävaraisempien veneilijöiden maksujen korottamiseen? Että vähempituloinen maksaa myös varakkaan maksut? Ei tunnu oikeudenmukaiselta: ei yrittäjälle, eikä kanssaveneilijälle.
    Todettakoon, että satama itsessään ei tuota meille voittoa. Satamamaksut käytetään käytännössä 100 % satamaan

  27. #1497
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Valtaosa nykyisistä isoista moottoriveneistä on kyllä kalliimpia kuin purjeveneet. Sisävesillä puhututtaa "ökyveneiden" tekemät peräaallot. Tietysti tilanne on vähän eri jos ostaa rikastuttaan 50 jalkaisen liukuvan veneen kuin että on koko ikänsä harrastanut veneilyä. Saattaa olla ettei ymmärrä millaiset peräaallot aiheutuu vielä satojen metrienkin päähän. Tai sitten on vain yksinkertaisesti kusta päässä.

    Niin tai näin, syy sinänsä varmaan sama kuin satamamaksujen maksamattomuudessa.

  28. #1498
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.457
    Tää oli Helsingin Isosaaren satamayrittäjä, siellä varmasti käy paljon myös moottoriveneitä Ulkosaariston pienkyläsatamissa purjeveneet on selvä enemmistö. Aaltojen muodostuksesta, isolla veneellä vierestä ajamisesta, tähystyksen ja merimiestaitojen puutteesta on jokavuotinen keskustelu.

  29. #1499
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.471
    Vaikeaa on elämä liikenteessä. Pasilan tötteröt kiusaavat Kepperiä:
    https://www.youtube.com/watch?v=sLKVIgjOCqk

    Toimivat ilmeisesti näkemäesteinä (autoilija näkee pyöräilijän vasta...) ja Kepper kysyy voisiko tötteröt poistaa. Ei voi, ne ovat käsittääkseni tunnelin savunpoistokuiluja.
    Samalla tietysti voi kysyä jokaikisesta kantakaupungin kadunkulmasta, jossa on näkemäesteenä kerrostalon kulma. Voisiko ne poistaa. No miksei...
    Mitä enemmän näkemäesteitä poistetaan ja kaduista tehdään väylämäisempi, sitä suuremmaksi kaikkien nopeudet kasvavat. Sitten asetellaan hidastetöyssyjä, vaikka hidasteena toimisi paremmin katugeometria. Tai tötteröt.
    Vuosaaren Vuotie tuli kuuluisaksi ulosajoistaan (autot) ja valaisintolppiin törmäämisistä. Syynä se, että tien geometria ja yleisilme on moottoritiemäinen liityntäramppeineen yms. Aivan loistamat näkemäalueet. Siinä siten ajettiin kuin moottoritiellä koska se näyttää siltä. Kaupungissa on syytä rakentaa katuja, ei väyliä.

  30. #1500
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kehä I sisäpuolella
    Viestit
    1.132
    ^Mun mielestä se Vuotien huono maine tuli niistä näyttävistä taidevalaisinpylväistä, jotka on ihan tien vieressä ja periksiantamattomia törmäystilanteessa, joten lipsahduksesta lähti helposti henkikin. Nyt siinä on kaiteet edessä.

    Toki myös tuo moottoritiemäisyys vaikuttaa, kun menee osittain kallioleikkauksien ympäröimässä kuilussa. Itekin siihen liittyessä ekalla kerralla kiihdytin epähuomiossa kunnon ylinopeuteen aikanaan 🙄.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •