LostInLaplandElectrobikeBikeshopGiant
Sivu 23 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 767

Aihe: Yt industries pyörät

Kaunis kyllä tuo elite! Joo Capra varmasti alamäissä tykki, mutta selättääkö juurakkoista ja kivikkoista ylämäkeä yhtä ketterästi, en tiedä. Tällä hetkellä trek fuel ex, joka kyllä ketterä mutta rynkyttää vähän liikaa välillä. Toisaalta vois hommata Capran toiseks pyöräksi niin ois ainakin kaksi erilaista.

Mulla oli tuo vanha jeffsy ja vaihdoin sen spessun evoon juurikin siksi että tulee ajettua parkissa ja enduroa. Tuo menee myös polulla mainiosti. carpa olisi tullut mutta ei ollut tyrkyllä just sillon.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Jokos täällä on kellään kokemusta Izzosta?

Kaverilla ainaki maistu ajo parkissa uuden geon Jeffsyllä. Sillä kyllä 27.5 versio missä enempi joustoa kun 29. Jykevältä vaikutti myös ainaki tuo kuitunen jeffsy.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Jokos täällä on kellään kokemusta Izzosta?
    Tää kiinnostaisi. Ajatuksen tasolla tökkii pahoin tuo PF92 keskiö maasturissa etenkin 29mm akselilla olevien dub-kampien kanssa, mutta muuten vaikuttaisi hyvältä.

Ajamista vailla...

that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

F. Kotlerburg Guest
    No no no joko?

Ainakin komia pyörä^^ Vähän tulee mielee mondraker foxy.

Pari kertaa olen käynyt ajamassa uudella pyörällä. Jos pitäisi lyhyesti kuvailla pyörää, niin vaivaton.
    Eka lenkki meni säätöjä hakiessa ja testaillessa että kaikki toimii.
    Hyvältä se tuntui, renkaat pitivät ilmaa tubeleksena ja kaikki vaihteet, jarrut, ym olivat tehtaan jäljiltä kohdillaan.
    Takaiskarin push-to-unlock ei ole kaikkein paras mielestäni ja maailmalla tuosta twist-lockin lipsumisesta on ollut juttua, mulla on nyt kahden lenkin aikana kerran mennyt iskari lukkoon tahattomasti. En ole varma osuiko käsi release-nappulaan vai menikö itsekseen, mutta kuulemma (mtbr foorumi) uudet pyörät tulevat PTL iskarilla.

Tokalla lenkillä kävin vähän enemmän polkuja ajamassa. Selkeästi tilavampi ohjaamo ja luottavaisempi ajoasento tässä on vanhaan pyörään verrattuna (Salsa Bucksaw 27+ kiekoilla). Tuntuu että kun polku vähänkin viettää alaspäin nopeus kasvaa ihan huomaamatta. Muutamia kivikko-juurakkopätkiä ekaa kertaa ajaessa oli fiilis, että tämähän on helppoa ja toisella kerralla koitin ajella mahdollisimman suoraan kaikesta yli ja siinä huomasin että täytyy kyllä pahasti mokata jos haluaa OTB suorittaa. Loiva keula ja muut "modernit" geometriat toimii.

Ylöspäin myös on helppoa ajaa, kiertelin muutamia jyrkähköjä nousuja ja en saanut keulaa vaeltamaan (voi olla myös uuden pyörän myötä pyrkimystä ajaa "tarkasti"). Muutaman kerran teknisellä nousupätkällä huomasin pyörän suuremman koon ja kankeuden(?) vanhaan verrattuna ja tutulla tavalla ei päässytkään kivien lomasta jalkautumatta. Varmaan totuttelun myötä alkaa sujumaan paremmin.

Renkaat on positiivinen yllätys, Maxxis Forekaster vaikuttaisi olevan poluille oikein passelit.

Hyvältä kuulostaa!

Ihmettelin twistlocin asennusta ja kysyinkin YT:ltä, miksi ovat tehneet sen noin päin. Eivät vastanneet erityisemmin. Trek top fuelissahan se on just toisin päin ja intuitiivisempi: kiertämällä kahvaa iskari lukittuu ja napista iskari vapautuu eli aukeaa. Eipähän vahingossa lukitu kuten nyt monella Izzon kanssa olen kuullut.

Saisikohan sitä ite muutettua toisin päin? Kiertäisi vaijerin vaan kulkemaan iskarin lukitusvipua toisesta suunnasta?

F. Kotlerburg Guest
    Mikäs malli tuo muuten on ja oletko punninnut eli pitääkö ilmoitettu paino lähellekään kutinsa?

Lukitus on iskarissa noin päin, Foxilla on sekä PTL että PTU mallit. Ainoa tapa on vaihtaa iskarin mekanismi tai uusi iskari. Kysyin myös YT supportista voisiko tuon vaihtaa, odotellaan vastausta.

Malli on Pro Race XL koossa, mä olen noin 187 cm. En ole punninnut, netissä taisi olla s tai m koon paino ilmoitettu.

F. Kotlerburg Guest
    ^koko tuntuu ilmeisesti hyvältä? Olen noin saman mittainen ja XL näyttää aika selvältä valinnalta. No kattoo nyt mille tässä alkaa.

Moi. Olen harkinnut tuota yt:n izzoa. Mutta kun en hirveästi ole perehtynyt noihin pyörien osasarjoihin ja muihin yksityiskohtiin pyörissä. Niin kysynkin täältä kannattaako maksaa vähän lisää ja tilata tuo pro: malli compin sijaan?Pyörän pitäisi kuitenkin kestää ajossa ja olla hauska ajaa poluilla. Nyt alla 150mm joustoinen cube stereo. Taitaa olla turhan enduromainen noille poluille joita itse ajelen. Kiitos etukäteen!

Prossa pykälää parempi keula, vaihteet, jarrut ja kiekot. Jos vaan on budjettia, ottaisin pron ehdottomasti.

GXää voi myöhemmin päivittää vielä X0 ja ylöspäin mutta NX päivitys vaatisi sitten takapakan osalta eri vaparin.

Jos on ostamassa ensimmäistä maastopyörää/täpäriä ja budjetti 3000 € niin Compissakin on paljon vastinetta rahalle. Toisaalta jos on varaa, ottaisin itsekin mieluummin Pron. Syinä lähinnä paremmat kiekot, parempi osasarja ja parempi keula. Painoakin on jonkin verran vähemmän (juuri noiden osien takia). Jos siis hintaero ei tunnu liian pahalta, kannattaa ottaa kalliimpi, mutta ei halvemmallakaan vikaan mene. Itselle Pron hinta oli liikaa ja Compissa taas liikaa painoa (ja osat olisivat olleet downgreidaus vanhaan pyörään nähden), joten päädyin lopulta toiseen merkkiin.

Vastauksista voisin siis päätellä, että rahalle saa vastinetta kun mietin tuota hinta eroa. Kiitos teille avusta.

Tänään saapui jeffsy comp 29” pitkän odottelun jälkeen. Tilasin fillarin huhtikuun lopulla ja nyt 4kk myöhemmin pyörä on pihassa. Ensifiiliksien perusteella aika mahtava laite mitä nyt muutaman kilometrin kerkesin testata ennen töihinlähtöä.

https://www.dropbox.com/s/kfi1v13r3q...08.22.jpg?dl=0

Hieno! Kiinnostava laite tuo Jeffsy.

Takuu asioiden hoito on sitten todella huonoa! Kannattaa miettiä toista merkkiä...

^Kerro toki tarkemmin.

Rungon takuu käsittely kestänyt 12kk. Lupasivat uuden rungon mutta ei ole vielä tullut. Siinä lyhyesti.

Yt industries pyörät

Vuosimallin 2018 Jeffsy 29 cf prosta alkaa kuitukammet vedellä viimeisiä, eli molemmat kammet klappaavat, koska ovat irronneet todnäk. Kiveniskuista hiilikuitukammen ja metallin liitoskohdista.

Kammet ovat RACE FACE NEXT R ja keskiö on Race face BB92.

Jos haen R-techistä alumiiniset kammet tilalle, niin mitkähän sopisi heittämällä tilalle?

En meinaa myöskään saada kampia irti, vaikka molemmilta puolilta on ruuvit jo irrotettu sillä 8->16mm adapterilla. Kumpiko kampi pitäisi irrota keskiöstä ja vaatiiko irrotus vielä lisäksi jonkin ulosvetäjän käyttöä?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti
    Vuosimallin 2018 Jeffsy 29 cf prosta alkaa kuitukammet vedellä viimeisiä, eli molemmat kammet klappaavat, koska ovat irronneet todnäk. Kiveniskuista hiilikuitukammen ja metallin liitoskohdista.

Jos haen R-techistä alumiiniset kammet tilalle, niin mitkähän sopisi heittämällä tilalle?

En meinaa myöskään saada kampia irti, vaikka molemmilta puolilta on ruuvit jo irrotettu sillä 8->16mm adapterilla. Kumpiko kampi pitäisi irrota keskiöstä ja vaatiiko irrotus vielä lisäksi jonkin ulosvetäjän käyttöä?

Oikean puoleinen. Laita se ulompi ruuvi takaisin kiinni ja avaa sisäpuoleista ruuvia. Ulompi on ns ulosveto tulppa

Kiitos. Enpä tuota muistanutkaan kun edellisestä avauskerrasta on pari vuotta.
    Sain nyt kammet irti ja molemmat tosiaan klonksuu metallin kiinnittymiskohdasta. 68/73mm spindle lukee kampien keskellä, joten eiköhän tuolla löydy vastaavat alumiiniset tilalle jostain.
    Ajattelin kuitenkin ajella vielä riskillä noilla kammilla viikon- parin verran uutta osaa odotellessa, kun ihan helposti eivät näytä kammet irti lähtevän niitä yhdistävistä metalliosista.

Nämä oli sitten kolmannet hiilarikammet jotka ovat näin porsineet. Dude läskipyörässä hajosi e13 kammet kahteen kertaan, mutta tehdas sentään tajusi niissä rakenteellisen virheen, joten ovat sittemmin uudistaneet kampien rakennetta. Duden kampia ei talvikäytössä paukuttanut kiviin kertaakaan.

Ei tule kyllä tähän tupaan enää hiilikuitukampia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fipcis Katso viesti
    Tänään saapui jeffsy comp 29” pitkän odottelun jälkeen. Tilasin fillarin huhtikuun lopulla ja nyt 4kk myöhemmin pyörä on pihassa. Ensifiiliksien perusteella aika mahtava laite mitä nyt muutaman kilometrin kerkesin testata ennen töihinlähtöä.

https://www.dropbox.com/s/kfi1v13r3q...08.22.jpg?dl=0
    Mikäs on ollut arvio Jeffsystä?

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sillimestari Katso viesti

Turbinet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Turbinet.
    Kannattaa laittaa joko 165 tai 170 kammet. Ellei ennestään ollut jo 170 pitkiä.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    Kannattaa laittaa joko 165 tai 170 kammet. Ellei ennestään ollut jo 170 pitkiä.

Niin no se riippuu ajosta ja mieltymyksistä. Itse en 165mm kammilla pysty ajamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin no se riippuu ajosta ja mieltymyksistä. Itse en 165mm kammilla pysty ajamaan.
    Joo 170 vois olla kompromissi. Ainakin juurakossa huomaa eron 175 pitkiin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •