GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 215 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 115 165 205 213 214 215 216 217 225 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.421 - 6.450 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #6421
    1983 teräsrunko projekti etenee

  2. #6422
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.664
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Monen mutkan kautta kauden enskapyöräprokkis liikahti vihdoin eteenpäin, noin 3kk suunniteltua jäljessä. Eli Pole.

    Tilausvahvistus näytti seuraavaa:
    Pole Evolink 158 XL
    Cane Creek db coil 600lbs
    Rock Shox Zeb 180mm
    Hope 4 Pro / DT ex471 / dt swiss competition
    Gx Eagle 32T
    Guide Re 220/200
    Fox Transfer Perfomance
    Ergon SM Enduro
    Magic Mary 2.6 Addix soft supergravity x2
    Ergon GD1 evo factory
    Sixpack racing 825mm
    Crankbrothers Mallet E


    Plus ketjunohjurit litkut laakerit jne. härpäkkeet. Painoa tulee mutta mäkipyörähän tästä tehdään. Maryt oli 1382gr kappale.
    Kuulostaa hyvältä ja menevältä paketilta

  3. #6423
    Ei loma voisi paremmin alkaa kuin että aamulla saapui kasa pyöräkomponentteja

    Tästä alkoi päivän urakka jota pitkitti vielä käynti ei niin paikallisessa pyöräkaupassa hakemassa puuttuva työkalu ja lisää litkua kun kaapista juuri pääsi loppumaan, eikä lähipyöräkauppiskaan onnistunut helpotusta tuomaan.



    Pitkän päivän jälkeen tulos on vihdoin valmis polkupyörä, mitä nyt kaikki säädöt vielä aivan päin honkia ja alkaa olemaan jaksaminen siinälajissä että säätölenkin ajaminen jää huomiselle kunhan vain ei sataisi.
    Osalista:
    Titus Fireline EVO 29
    Rock Shox SID 120mm remote lockoutilla
    Mavic XA kiekot
    Vittoria Barzo kumit
    Täysi Shimano SLX osasarja
    180mm jarrulevy edessä ja 160mm takana 2pot jarruilla
    Vanhasta pyörästä otettu 80mm Pro Koryak hissitolppa joka menee todennäköisesti jossain kohtaa vaihtoon
    Ritchey +-5mm tanko 9asteen backsweepillä
    XT traili polkimet

  4. #6424
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Kona Lava Dome 1996(ilmeisesti) tuli vastaan. Karmeassa kunnossa toki mutta edelleen tuo paikoin haalistunut väri ruosteesta huolimatta henkii niin uskomatonta ysäriä, että tämä on saatava arki& hupiajoon jossakin muodossa!
    Läjän originaaleja osia onnistuin myös pelastamaan mutta tarkoitus ei ole mitään entisöintiprojektia tästä tehdä.
    No tämähän valmistui pikimmiten kun Hailuotoa kiertäessä paukahti kivi soratie/jokatiepyörän vaihtajan häkkiin.

    Ysäri gravel grinderihän se siinä!
    Tämän bongasin onneksi ajoissa, eikä mennyt Kona sulatukseen. Kona Lava Dome 1996 neoretro modattuna minimibudjetilla jälleen. Väritys on älyttömän magee ja runko on tuplaohennettua ja keula triplaohennettua cromoa.
    Sen verran joutui uutta palikkaa hankkimaan, että normien vaijereiden ja kuorien lisäksi voimansiirron kulutusosat eli ketju, taakse Shimanon 11-42 kymppipakka, eteen ratas ja jatkopalikka vaihtajalle tuli hankittua.
    Satula on placeholderi kun ei muuta peffalle sopivaa nyt ole tarjolla. Brooksia tähän yritin mutta eihän B17 istunut ollenkaan meikän peffalle tässä ajoasennossa.

    Runko oli surkeassa kunnossa mutta osoittautui, että se on vain patinaa. Pintaruostetta, maalichippejä ja haalistuneita kohtia maalissa. Orkkis satulatolppa oli yhtä rungon kanssa. Sahaamalla yritin mutta hapolla se lopulta lähti. Kylvetin muutenkin putket ja täräytin ruosteenestot vielä päälle.

    Ohjaamo on alkuperäinen tuunattuna lisäsarvilla pitkiä suoria ja vastatuulta varten.

    Kiekoista oli alkuperäinen STX navalla varustettu 7 pakkalla oleva takanen ehkä pelastettavissa. Etunen oli joku halpa varaosa. Sopivat korvaavat kiekot kuitenki löytyi kaverilta niin en ruvennut askartelemaan. Aika hipoiset DT Swissit 240 navoilla. Ovat kevyen oloiset ja rullaavat!

    Renkaiksi Furious Fredit käytettynä. 2,25" on kuitenkin ehkä turhankin leveät. Runkoon kyllä mahtuu 29" kiekkokin. Jos jostain saisi Gravelkingit 26" mutta kun just möivät kaikki loppuun.

    Alkuperäiset Curve canti-jarrut ehkä saisi toimimaan mutta upean ulkomuodon vastapainoksi ne ovat vaikeat säätää. Toistaiseksi lainajarrut mallia Avid v-jarrut.

    STX kammet vaihtuivat lahjoituksena saatuihin SLX kampiin. Jos nuo tuossa pidän niin maalit voisi poistaa, jotta passaisi paremmin.

    Takavaihtaja on vanha päivityskepillä mankeloitu 10 XT kytkimellä. Häkki naputeltu suunnilleen suoraksi.

    Lainajarrut joutuu jossain vaiheessa tästä palauttamaan ja toivottavasti Gravel king SK:ta saisi kohta taas 26" kokoisena. Muuten tämä on ns. valmis. No, muutama pultti pitää vaihtaa ruosteettomaan.
    Mahtavasti kulkee kyllä!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  5. #6425
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957

    Pyöräprojekti

    ^ Hieno projekti, erityisesti ohjaamo! Mikä noiden lisähärpäkkeiden merkki/malli on?


  6. #6426
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^Hieno ja vetreä vanhus. Näitä kun katselee, niin aina alkaa harmittamaan, että tulin käyrätankopäissäni myyneeksi oman Reiska 631-putkisen -98 Kilauean pois muutamia vuosia sitten. Perinteisempiä kampia kyllä huutaa mielestäni ehdottomasti. Jotkut vanhat nelikantti XT:t tms (tai ne STX:t) ja niihin narrow wide -ratas olisi piste i:n äälle.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #6427
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^^^ Todella härski restomod-grävellyspyörä! Moternit kammet ja renkaat on just hyvät, samoin stonga.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #6428
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    ^ Hieno projekti, erityisesti ohjaamo! Mikä noiden lisähärpäkkeiden merkki/malli on?
    Spinachit oisin halunnut mutta nämä on jotkut nonamet. Ehkä Kalloyn. En tiiä mutta ehkä pitäis jotkut modernit vastaavat laittaa siihen moderniin graveliin kans

    STXiin ei saanut narrow wideä ku tyyliin 32t ja hinta 70e. Ehkä Kiinasta?
    Ajatuksena on, että nuo lahja SLX-kammet voisi hioa kirkkaaksi. Ei meinaan korkealta putoa. Pikaisen hiontatestin jo tein kammen taustapuolelle.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  9. #6429
    Mites jos tuohon 29 kiekot laittaa, niin minkälaiset jarrut?

    Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla

  10. #6430
    Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Runkoon kyllä mahtuu 29" kiekkokin
    On ne vanhat pyörät komeita, käynyt mielessä jos hävittäis pyörät ja hankkis tilalle yhden teräs runkoisen kaksilla kiekoilla, eli näihin vanhoihin 26" maastureihin mahtuis 28" kiekko kapeilla renkailla?

    Edit: Tosiaan jarru ongelmiksi menisi isomilla kiekoilla
    Pitäis olla levarit kaksien kiekkojen systeemissä.

  11. #6431
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    29 kiekot mahtuu joo. Tämmöseen vanhaan ku levyjarruille korvakkeet juottaa niin sillähän siittä pääsee.
    Antakaa vanhoille pyörille uusi elämä
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  12. #6432
    Juu juottamalla ja hitsaamallahan muokkautuu.

    Omaan 26" maasturiin tein jatkopalat takahaarukkahan, että sain 29:in vanne jarrulla toimimaan.

    Edessä omavalmiste truss keula, niin siihen tein pidemmät alakiinnikkeet.

  13. #6433
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Mä kokeilin 28 kiekkoja 42c kumeilla(wtb resolute), 2005 konan fire mountain runkoon, niin se ei kyllä mahtunut, otti kiinni chaintayn poikkitukeen.

  14. #6434
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Qilty Katso viesti
    Mä kokeilin 28 kiekkoja 42c kumeilla(wtb resolute), 2005 konan fire mountain runkoon, niin se ei kyllä mahtunut, otti kiinni chaintayn poikkitukeen.
    Tapauskohtaista. Ei mahdu 1998 Fire Mountainiin edes 2.2" gummit meikällä.
    2.15" menee justiinsa.
    Tämä projekti jakaa satulan edellisen kanssa. Tai oikeastaan toisinpäin.
    Lahjoituksena saatu Kona Fire Mountainin kulunut voimansiirto muuntui 1x10 muotoon. Tämä oli parts bin buildi pl. Ratas ja renkaat. Ovaali nw ratas triplakampien keskipaikalla ja isoin alumiininen ratas hiottu bash guardiksi. Rengastus tosiaan 2.15 DTH:t. Ohjaamoon kapea riseri ja lyhempi stemmi.
    Aivan ihastuttavan näppärä asiointipyörä.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  15. #6435





    Runko suojateipattu, laakerit käyty läpi ja rasvattu,hilavitkuttimia asennettu kuten tämä stfu trail. Kiekot saapuivat, actionsportsilta hyvää laatua. Jarrut vaihtuivat Shimpan Saintteihin, pääsin noita RE jarruja hiplaamaan enkä tykästynyt.
    Embrace the moment

  16. #6436
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Maailmankaikkeuden hitaimmin edennyt xc-täpäriprojekti on nyt tässä vaiheessa. Edellisestä pyörästä siirtyi stonga, jarrut, polkimet ja keula. Loput on uutta, kiekot vielä uupuu. Grippariin palaaminen kohottaa mielialaa kolmen triggeröitymisvuoden jälkeen.









    Takaiskarin lockout-vivun asennus sai miettimään, että taisi olla viimeinen pyörä jonka rakennan itse. Ei oikein mitään järkeä nykyisessä elämäntilanteessa, kun ei ole tilaa eikä aikaa. Rahaakin taitaisi lopulta kulua vähemmän, esim. kun en lopulta kelpuuttanut edellisessä maasturissa olleita kiekkoja tähän (siirsin Exploroon), niin tilasin wheel-tec.nl:stä Duke Lucky Jack SLS Ultrat + 240 EXP:it, kera jarrulevyjen oli 1.600€ *ka-ching*. Projektin seuraavat vaiheet saa varmaan lukea voe bergele -topicista..
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #6437
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.664
    Tuo on kyllä ihana väri Pitkään harkitsin tuon ja harmaan välillä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti





    Runko suojateipattu, laakerit käyty läpi ja rasvattu,hilavitkuttimia asennettu kuten tämä stfu trail. Kiekot saapuivat, actionsportsilta hyvää laatua. Jarrut vaihtuivat Shimpan Saintteihin, pääsin noita RE jarruja hiplaamaan enkä tykästynyt.

  18. #6438
    Nickname Guest
    Miksi rullavaihdevipu
    Eikö tuo ole maastossa ajaessa ikävä käyttää kun vaihteet vaihtuu tiuhaan, saati sitten kun tuo kumi kuluu ja sehän kuluu kun paljon pyörittelee
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti

  19. #6439
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Eikö tuo ole maastossa ajaessa ikävä käyttää kun vaihteet vaihtuu tiuhaan, saati sitten kun tuo kumi kuluu ja sehän kuluu kun paljon pyörittelee
    Grippari on maastossa mitä mainioin. Mitä tarkoitat tiuhaan vaihtumisella, sitäkö että voi vaihtaa kerralla pakan laidasta laitaan? Sehän on vain hyvä juttu. Tai ehkä pelkäät vaihteiden vaihtuvan itsestään? Ei sellaista tapahdu.

    Kumi on kulutustavaraa, niinkuin vaikka ketjut, sen voi vaihtaa. Mä vaihdoin 12000 km kohdalla.

    Kokeile joskus, saatat hämmästyä. Ergonomisesti huippuvehje vipuihin verrattuna.


  20. #6440
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Grippari on maastossa mitä mainioin. Mitä tarkoitat tiuhaan vaihtumisella, sitäkö että voi vaihtaa kerralla pakan laidasta laitaan? Sehän on vain hyvä juttu. Tai ehkä pelkäät vaihteiden vaihtuvan itsestään? Ei sellaista tapahdu.

    Kumi on kulutustavaraa, niinkuin vaikka ketjut, sen voi vaihtaa. Mä vaihdoin 12000 km kohdalla.

    Kokeile joskus, saatat hämmästyä. Ergonomisesti huippuvehje vipuihin verrattuna.
    Ei lisättävää. Enemmän virhevaihtoja sain aikaan liipaisimella, kun kovemmassa rytyytyksessä menee joskus isommalle vaihtaessa useampi pykälä sisään kun oli tarkoitus. Gripparin huonoin puoli on kahvojen epäsymmetria, mutta kaikkeen tottuu ja, noh kaikkea ei voi saada.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #6441
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ... Gripparin huonoin puoli on kahvojen epäsymmetria, mutta kaikkeen tottuu ja, noh kaikkea ei voi saada.
    Laita etuvaihtaja


  22. #6442
    Nickname Guest
    ^^^ "Tiuhaan vaihtamisella" ajoin takaa sitä jos ajaa mäkisessä maastossa ja pitää vaihdella usein muutaman pykälän välillä, taasen tuolle isolta pienelle kerralla hyppäämiselle olisi usein käyttöä.

    Näin taas nöösi oppi jotain uutta pyöräilystä, pitänee joskus kokeilla.

  23. #6443
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Laita etuvaihtaja
    Tahi hissiivitolppa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  24. #6444
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.134


    Saksalaisen pyöräkaupan näkemys italialaisesta maantiepyörästä joka valmistettu Kiinassa. Laitoin maantiepyörän myyntiin ja meni vahingossa kaupaksi, niin loppukaudeksi pitää saada pyörä. Punnittu paino 890g.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  25. #6445
    Ei jää nimi epäselväksi.

  26. #6446
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    641
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Laita etuvaihtaja
    Mikset laita Foxien lukituksia hoitamaan RockShoxin Twistlocia? Niin mä tein ja toimii niin hienosti ja ohjaamo vähän siromman näköinen.

  27. #6447
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Mikset laita Foxien lukituksia hoitamaan RockShoxin Twistlocia? Niin mä tein ja toimii niin hienosti ja ohjaamo vähän siromman näköinen.
    Taivas varrrjele mitä sieltä tulee, sieltä tulee teknillinen, esteetillinen ja kahvasymmetrinen ratkaisu!!

    https://r2-bike.com/ROCK-SHOX-Remote...oc-Hebel-links

    Painoahan tuossa tulee mutta ei oikein herätä luottamusta tuo DT Swissin (?) pikkuvipu. Käyhän vetovälitys?
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #6448
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Grippari on maastossa mitä mainioin...
    Vivuilla voi vaihtaa peukalolla pykälää kun etusormi on jarrulla. Varmaan se gripparillaki onnistuu mutten ikinä jaksanu opetella..


    Lähetetty minun SM-A202F laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  29. #6449
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Taivas varrrjele mitä sieltä tulee, sieltä tulee teknillinen, esteetillinen ja kahvasymmetrinen ratkaisu!!

    https://r2-bike.com/ROCK-SHOX-Remote...oc-Hebel-links

    Painoahan tuossa tulee mutta ei oikein herätä luottamusta tuo DT Swissin (?) pikkuvipu. Käyhän vetovälitys?
    Jos tämä on sama kuin yhdessä trekissä mitä koeajoin niin on kyllä todella toimiva ratkasu.

    Edittiä. On se sama, sram twistlock nimellä kulkee trekin tiedoissa ja siinä pyörässä (topfuel 9.8) se ohjasi foxin alustaa

  30. #6450
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    .... Varmaan se gripparillaki onnistuu ...
    Juu.


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •