GiantLostInLaplandBikeshopElectrobike
Sivu 11 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 61 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 2086

Aihe: Uusi maantiepyörä hakusessa

r.a.i Guest
    ^No niinpä onkin, en oo huomannu tuota.?

Vähän ehkä vika ketjussa, mutta oletteko huomanneet tätä?

https://www.schwalbe.com/en/kompatibilitaet

Scwalben insinöörit tehneet ison duunin.

Mulla siis nämä windit ja tosiaan tuli vahingossa testattua, etteivät blurbbaa 2.5bar paineillakaan.

https://www.mantel.com/fi/fulcrum-wi...ad-bike-wheels

Uusi maantiepyörä hakusessa

Zondan kuvia kun katsoin, tein päätöksen kyllä samointein. Lähti tilaukseen.
    Samoin Choruksen 11-29 pakka+ketjut.
    Nykyinen 12-25 on vähän liian pro mulle.

Että tässähän meni se uuden pyörän hinta jo. Mutta tämmöistä tämä on kun mä huseeraan.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

^Täälläkin Zondat ja palvelleet tosi hyvin tällaista sunnuntaikuskia. Pari miinusta, vaparin laakerit menivät vaihtoon yllättävän pienillä kilometreillä ja katkenneen pinnan tilalle uuden löytäminen osoittautui haastavaksi. Taisin tilata varapinnat suoraan Campalta. Jos nämä olisivat takuuvarmasti tubeless-kelpoiset, niin laittaisin myös sorapyörään.

^Syökö vapari ihan normi konelaakerit?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti

Syö

Minua kiinnostaisi, että pääseekö sillä pyörällä nyt sitten merkittävästi lujempaa, kun Rovella? Käsitin, että pyörä kuitenkin olisi ajokunnossa lainakiekolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Minua kiinnostaisi, että pääseekö sillä pyörällä nyt sitten merkittävästi lujempaa, kun Rovella? Käsitin, että pyörä kuitenkin olisi ajokunnossa lainakiekolla.
    Ja muu tuntuma? Onko mukava - sietämätön asteikolla mimmonen Taipuuko selkä?
    Kilpapyörähän tuo on ja en ole ikinä ite semmosella ajanut.
    Mitään perää tämmösessä arviossa ? http://www.bikepartsreview.com/ProBi...l#.XxvqDp4zZnJ

r.a.i Guest
    Mulla on reilusti yli 20 tuhatta ajetut Campan Bora ykköset, joissa käsittääkseni samat navat ja vapari. Vapari alkoi ääntämään jossain 20 tuhannen kohdalla ja ostin uuden, oisko ollu jotain 70 euroa. Joten ei tämän takia kannata huolestua.

Onhan omat kiekot aina parempi kuin lainakiekot. Ei tarvii miettiä milloin kiekkojen omistaja tarvii tai myy ne kiekot pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Mulla on reilusti yli 20 tuhatta ajetut Campan Bora ykköset, joissa käsittääkseni samat navat ja vapari. Vapari alkoi ääntämään jossain 20 tuhannen kohdalla ja ostin uuden, oisko ollu jotain 70 euroa. Joten ei tämän takia kannata huolestua.
    Mulla taisi alkaa rahinat noin 4-5tkm kantturoilla. Ei tosiaan mikään ongelma. Helpot navat huoltaa muutenkin ja Campan sivuilta löytyy vimosen päälle hyvät kuvat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Palaan tähän kun saan kilometrejä alle. On tässä muitakin pointteja kuin "lujaa pääseminen", toki ajan mä kilpaa itteni kanssa silloin tällöin.

Eikä ole lainakiekot vaan takakiekkona on väliaikaisesti tummilla kahvipavuilla ostettu Aksium.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Ja muu tuntuma? Onko mukava - sietämätön asteikolla mimmonen Taipuuko selkä?
    Kilpapyörähän tuo on ja en ole ikinä ite semmosella ajanut.
    Mitään perää tämmösessä arviossa ? http://www.bikepartsreview.com/ProBi...l#.XxvqDp4zZnJ
    Arvioon otan kantaa kun olen enemmän ajanut.
    Pikaiset koeajot vasta takana ja itseasiassa olen yllättynyt ajoasennon "mukavuudesta", jo kun ensikerran istuin pyörän päälle myyjän luona yllätyin ajoasennosta; oletin jotain paljon härskimpää. Tuntui melko kotoisalta.

Mutta jos huomenna tää lomasää sallii niin käyn heittämässä neitsyyslenkin.

Edit: asento ei tunnu noilla säädöillä yhtään pahalta, toki tuohon varmaan jotain viilataan kun ollaan ajettu enemmän. Stemmikin on nyt "väärin päin".

Hyvin ajettavalta näyttää noillakin säädöillä, ex. omistaja taisikin olla jokseenkin saman pituinen, satulaa alle 5 mm eteen päin, ehkä, niin ajaa vaikka kuinka. Hyvä pyörä, parempi kuin alkaenhintainen uusi, onnittelut uudelle pyörälle täältäkin!

Putosinkin jo vähän kärryiltä mikä oli tulossa, kuva johti takaisin kyytiin, hieno peli.

Jep. Ei se oikean roadinkaan ajoasento tosiaan ole yhtään agressiivinen, kuten kuvasta näkyy. Nyt sulla on kuitenkin ainakin 3cm vara laskea tankoa. Moni endurance olisi tuossa kohtaa jo tapissa.

Ajoa vaan ja modauksia oman pään mukaan. Matala ja pitkä on nopea ja asento muokkautuu siihen kuin itsestään vauhdin noustessa.

Ensimmäinen merkki liian lyhyestä asennosta on jyrkkään kulmaan jäävät kädet, jotka pakottavat selänkin köyryyn. Matalaksi meneminen ahdistaa. Mutta nämä sitten myöhemmin. Onnea fillarista.

Hieno se on ja varmaan nimenomaan hauska.
    Ite kun vaihdoin painavamman cyclon nykyiseen menevämpään hiilikuitupyörään niin ilahdutti juurikin sen kepeys, ketteryys, kiihtyvyys ja hauskuus. Varmaan ne keskinopeudetkin nousi vaikkei sillä niin väliä, koska itseäni vastaan vain ajelen. Ajoreiteititkin on enemmän maisemien takia valittuja (pitkin stadin rantoja, jossa riittää myös hitaasti ajettavia osuuksia). Tuntuma vaan on sporttisempi ja sikäli nautittava. No, on tää nykyinen myös oikeamman kokoinen (pienempi) kuin entinen.
    Toivotaan, että riittää kivoja ajokelejä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vaikka mä olen aina ollut vastaan roadtubeless virityksiä non-tubeless kehillä, niin kannattaa katsoa noista campan kiekoista hyllyä silmillä ja miettiä uskaltaako itse koettaa. Ainakin fulcrum windit toimivat hienosti tubeleksina, vaikka eivät sellaiset olekkaan. Windit siis kaiketi vastaavat pitkälti campan bora kiekkoja.

https://www.campagnolo.com/JP/en/Wheels/wheel_zonda
    Eikös Windit oo 2-Way Fit, eli tubeless ready?

Ei nämä yllätykset näemmä lopu; vinkkejä mistä uusi klamppi? Halkihan se on, tuokin.

Oisko tuo käypäinen, ja saako samalla option 7x9 kiskoille?

https://www.bike24.com/p238241.html

Yllätys sinulle
    Kysyisin myyjältä, joka selvästikin puuhaa fillareitten kanssa enemmänkin.
    Myynti-ilmoituksessa; ei kolhuja. No, eihän tuo ole "kolhu".
    Tässä kyllä yksi syy miksi en ole käytettyä ostanut, vaikka joskus sellaista rahapulassa harkitsin. Totesin, että mulla ei taidot ja tiedot riitä arvioimaan pyörän kuntoa eikä taidot/tiedot riitä korjaushommiin..
    Toivotaan, että jää viimeiseksi ylläriksi ja fillari on muuten toiveiden mukainen.

edit: eipähän tuo kallis osa ole

En usko että myyjäkään tuota huomannut. Osa ei tosiaan maksa maltaita, kaikki vaan myy eioota.
    Laitoin kyselyä paikalliselle Spessumyyjälle, josko sitä kautta onnistais.
    Ja sinänsä hyvä jos samalla saa option 7x9 kiskoille, se Cambium Carved kun kiinnostelee vielä.

En usko että myyjäkään tuota huomannut. Osa ei tosiaan maksa maltaita, kaikki vaan myy eioota.
    Laitoin kyselyä paikalliselle Spessumyyjälle, josko sitä kautta onnistais.
    Ja sinänsä hyvä jos samalla saa option 7x9 kiskoille, se Cambium Carved kun kiinnostelee vielä.

Voi olla ettei ole tiennyt, mutta kyllähän ihminen joka pyöriä rassaa, aika tarkkaan oman fillarinsa naarmut tuntee... No samapa tuo tiesikö vai ei. Käytettyjen kanssa homma joskus on tällaista. Eihän tuollainen osa maltaita maksa, mutta kuten totesit, saatavuuden suhteen voi joutua näkemään vaivaa. Haljennut kiekko onkin vähän eri kategorian juttu.. toki hyvät kiekot kun ostaa niin ne siirtyy seuraavaankin pyörään mutta sitten jo helposti koko paketin hinta tuplaantui..

^Juu tämmöistä(kin) voi käytettyjen kanssa sattua.
    En kiellä etteikö kyrpis, ajatushan oli ostaa pyörä ja ajaa.

Pyörä on nyt ostettu, ajamista vielä odotellaan.
    Myös kyllä sään takia...

Tänäänhän(kin) oli mitä hienoin keli ajaa...
    Vai oliko sarkasmia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veke Katso viesti
    Tänäänhän(kin) oli mitä hienoin keli ajaa...
    Vai oliko sarkasmia?
    No ei kyllä Jyväskylän suunnalla, vai onko se pilvi vain mun päällä?

Anyway, problem solved. Fillaritoriin ja avuliaisiin kanssaharrastajiin voi aina luottaa; osat löytyi.

Sori. Täällä ollut vähänkö hieno ilta polkea.
    Pyörä kuntoon ja kilometrejä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vaikka mä olen aina ollut vastaan roadtubeless virityksiä non-tubeless kehillä, niin kannattaa katsoa noista campan kiekoista hyllyä silmillä ja miettiä uskaltaako itse koettaa. Ainakin fulcrum windit toimivat hienosti tubeleksina, vaikka eivät sellaiset olekkaan. Windit siis kaiketi vastaavat pitkälti campan bora kiekkoja.

https://www.campagnolo.com/JP/en/Wheels/wheel_zonda
    En tiedä onko voi käytetyt Contit jo kuinka venyneet mutta menivät jopa liian helposti käsin Zondille.
    Esim uus Conti Dt:n kiekolle on jo melko haastava.

Paineet pois ja ei tahdo pysyä hyllyllä, mutta eipä tässä 1barin paineilla ajeta.
    Napsahtaa kyllä nätisti nostovaiheessa paikalleen.

Ilmat lähti pitämään heti, kun toisesta kiekosta teippas omituisen reiän. Hetken joutu etsimään että missä mättää.

Jos ei pysy hyllyllä ilman paineita niin ite en uskaltaisi ajaa moisella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Jos ei pysy hyllyllä ilman paineita niin ite en uskaltaisi ajaa moisella.
    Kuinka niin? Sekö tippuu sieltä hyllyltä 5 bar paineilla?

Isohko burppaamisriski.

Noniin nyt speksailut seis ja sisäkumit sisään ja kilometrejä koneeseen. Me vaadimme ajokokemuksia.

Samanlaisia aiheita

1. Maantiepyörä hakusessa
    By STN in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 22.09.2017, 19.12
  2. Uusi (GPS) mittari hakusessa
    By scalpel in forum Varusteet
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 06.04.2017, 11.37
  3. Uusi maantiepyörä hakusessa
    By jannevaro in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16