GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 45 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aleksiron Katso viesti
    Sehän se on kun tarttis just XL kokoista. Ei auta hötkyillä jatketaan katselua!
    Itselläni oli sama ongelma, XL etsin ja ei tahtonut millään löytyä. Tuolta Mountainbikeshopista lopulta löytyi ja 3vko sitten jäi vielä sellainen ruskea xl comp hyllyyn. Kannattaa soittaa ja kysuä, olivat vissiin saamassa ulkomailta muutaman myyntiin. Onnea metsästykselle.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #1322
    Kävi mielessä että jos ottaisi L kokoisen ja hommaisi 20-30mm pitemmän stemmin. Liekkö järkeä. Olen 183cm lyhyt ja kävin liikkeessä koeajamassa perus Levoa kummassakin koossa ja XL tuntui vaan itselle sopivammalta.

  3. #1323
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aleksiron Katso viesti
    Kävi mielessä että jos ottaisi L kokoisen ja hommaisi 20-30mm pitemmän stemmin. Liekkö järkeä. Olen 183cm lyhyt ja kävin liikkeessä koeajamassa perus Levoa kummassakin koossa ja XL tuntui vaan itselle sopivammalta.
    Pituutesi perusteella L-koko menisi kyllä. Tuskin 20 -30 milliä pidempää stemmiä tarvittais, 15 mm pidempi varmaan riittäisi (60mm stemmi 45 mm sijaan). Ellei sinulla ole tosi pitkät kädet?

  4. #1324
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr Hyde Katso viesti
    Pituutesi perusteella L-koko menisi kyllä. Tuskin 20 -30 milliä pidempää stemmiä tarvittais, 15 mm pidempi varmaan riittäisi (60mm stemmi 45 mm sijaan). Ellei sinulla ole tosi pitkät kädet?
    Voitte olla oikeassa. Ei se liikkeen pihalla pyöriminen anna oikeaa kuvaa pyörän koosta. L koko tuntui vaan siltä että ohjaamoon tarvisi vähän tilaa lisää, jolloinka tuo 60 stemmi vois ajaa asian.

    Olen katseen kääntänyt jo keski-euroopan pyöräliikkeisiin joissa myös kato käynyt pyörillä. Yksi L kokoinen punainen olisi saatavilla 5890e

  5. #1325
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aleksiron Katso viesti
    Voitte olla oikeassa. Ei se liikkeen pihalla pyöriminen anna oikeaa kuvaa pyörän koosta. L koko tuntui vaan siltä että ohjaamoon tarvisi vähän tilaa lisää, jolloinka tuo 60 stemmi vois ajaa asian.

    Olen katseen kääntänyt jo keski-euroopan pyöräliikkeisiin joissa myös kato käynyt pyörillä. Yksi L kokoinen punainen olisi saatavilla 5890e
    Itse olen 181 cm ja L-koko oli jopa ison tuntuinen, kun oli tottunut toisen merkin L-kokoon. Uskon, että L on ihan toimiva koko, mutta sopivuus riippuu henkilökohtaisista tottumuksista.

  6. #1326
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    285
    Yhden koon pystyy melko helposti nykypyörässä kompensoimaan ylöspäin stemmillä ja satulan paikalla.

  7. #1327
    Vaimon Levosta lähti hissitolpan (TranzX) vaijeri irti tolpan puolelta. Vaijerin kiinnityspala ei tippunut ulos, kun ravistelin pyörää ylösalaisin.

    Onko moottorin ja rungon välissä niin paljon tilaa, että se pala voisi kulkeutua moottorin alapuolelle ja tippua ulos suojakuoren vesireiästä?
    Jos kiinnityspala on vielä rungon sisällä, pitääkö koko moottori ottaa irti vai auttaako pelkkä suojamuovien irrotus? Punnitsen tässä, että alanko itse kalastelemaan sitä ulos.

  8. #1328
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Kyllä se varmasti mahtuu läpi, jos vaan osaa tiensä. Ahdasta siellä kyllä on. Vaikea sanoa kummin on käynyt. Helppohan tuo toisen puolen muovi on irroittaa ja alkaa katsastella tilannetta.

  9. #1329
    Mitään kilinää sieltä ei ainakaan kuulunut, mutta voihan se olla jossain välissä jumissa. Pitää availla suojia ja katsoa löytyykö niiden takaa.

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

  10. #1330
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Lpr
    Viestit
    59
    Harkinnassa on Levo SL:n hankinta XL-koossa.
    Onko kellään kokemusta siirtymisestä isommasta pyörästä XL-koon Levoon?
    Olen 1,9m pitkä ja nykyinen pyörä on Evolink 140 L-koossa.

    Evolinkissa reach 510; HA 64,5; SA 78
    Levo SL:ssa reach 480; HA 66,0; SA 74,2

    Vertailuarvoissa on isoja eroja, joten epäilen tuon XL-koon sopivuutta itselleni.

  11. #1331
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tene Katso viesti
    Harkinnassa on Levo SL:n hankinta XL-koossa.
    Onko kellään kokemusta siirtymisestä isommasta pyörästä XL-koon Levoon?
    Olen 1,9m pitkä ja nykyinen pyörä on Evolink 140 L-koossa.

    Evolinkissa reach 510; HA 64,5; SA 78
    Levo SL:ssa reach 480; HA 66,0; SA 74,2

    Vertailuarvoissa on isoja eroja, joten epäilen tuon XL-koon sopivuutta itselleni.
    Levo on itse asiassa penkistä ajaessa pidempi pyörä, Polen jyrkkä satulaputken kulma vääristää tuota reach-mittaa. Spessun top tube on XL-koossa 664mm ja Polen L-koossa 644mm, eli spessun runko on pari senttiä pidempi, kun persaus on satulassa. Seisaaltaan tuo ero reachin osalta voi vaikuttaa jonkin verran, joten kannattaahan tuota joka tapauksessa kokeilla ennen ostoa. Ja stemmin pituuden kanssa voi tietty hienosäätää asentoa. Spessussa vakiona 45mm, joten pidennysvaraa on.

  12. #1332
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Viime viikolla testailtiin alustan säätöjä tahkolla.

    https://youtu.be/_WQMK3ZPmvU
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  13. #1333
    Mission Controliin on hiljattain tullut mahdollisuus päivittää Levon firmwareja. Kokeilin tuota äsken, display/TCU firmware päivitty 2020 Levossa versiosta 21 versioon 26.B.0. Sitä en tiedä onko mitään muuttunut, kun ei noista firmiksien versioista tunnu löytyvän mitään tietoa (aiemminhan ne on ollut vain jälleenmyyjien päivitettävissä).

  14. #1334
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    2021 malleissa on kaikissa 160mm joustoa ja 12 vaihdetta, tuossa joitain speksejä

    Levo Turbo


    Levo Comp

    • 4 different colors
    • Oak green
    • redwood
    • Matt black with red lettering
    • Spruce green / tobacco black
    • Fork: Fox36 Rhythm 160mm
    • Shock: Fox Float DPS Performance 150mm
    • Drive: Shimano SLX 1x12 10-51
    • Brake: Shimano SLX 4 pistons 200 / 180mm
    • 700 battery
    • X-Fusion-Maniac seat post
    • Roval wheelset aluminum with Shimano hubs
    • 29x2.6 "


    Levo Expert

    • 3 different colors
    • Cobalt blue
    • Sagegreen / Forestgreen
    • Gunmetal / redwoodred
    • Fork: Fox 36 Performance Elite Grip 2160mm
    • Shock: Fox Float DPS Performance Elite 150mm
    • Drive: Sram X01 Eagle 1x12 10-52
    • Brake: Sram Code RS 200/200 (from frame size L 220/200)
    • 700 battery
    • X-Fusion-Maniac seat post
    • Roval aluminum wheelset with DT-Swiss hubs
    • 29x2.6 "


    Levo S-Works

    • 2 different colors
    • Carbon Raw black matt
    • Red tint glaze
    • Fork: Fox 36 Factory Kashima Grip 2
    • Damper: Fox Float DPS Factory Kashima
    • Drive: Sram XX1 Eagle AXS 1x12 10-50
    • Brake: Magura MT7
    • Seat post: Rock Shox Reverb AXS
    • Roval carbon wheelset
    • 29x2.6 "

  15. #1335
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Oliskohan tää kolmas ja vika vuosi tällä rungolla ja Brosen moottorilla..? Perä toki 150 mm joustolla, mutta keula voi ollakin 160mm. Lähde olis aina kiva mainita, vaikka huhujahan nämä on ennen lanseerausta.

  16. #1336
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Oliskohan tää kolmas ja vika vuosi tällä rungolla ja Brosen moottorilla..? Perä toki 150 mm joustolla, mutta keula voi ollakin 160mm. Lähde olis aina kiva mainita, vaikka huhujahan nämä on ennen lanseerausta.
    www.pedelecforum.de




    https://www.youtube.com/watch?v=4OJQxM5hfnM

  17. #1337
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Emtbforumilla luki et 2021-mallien Brose tulis vahvemmalla hihnalla, joka tosin tekee siitä äänekkäämmän.

  18. #1338
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    104
    Moi, onko muutkin katkoneet Kenevon chainstayn kiinnityspulttia?...eli ns. pääakselina toimivaa pulttia, joka menee takahaarukan ja rungon läpi. Ilmeisesti huonoa suunnittelua, kahden millin seinämävahvuinen alumiiniputki, johon tehty vielä kierre n.15mm matkalle. Katkesi kierteen aloitus kohdasta. Löytyykö/onko jollakin korvaavaa pulttia ylimääräisenä, jopa vahvempana? (Kyseessä turbo kenevo expert 2018, pultin kannassa lukee Levo)

  19. #1339
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Emtbforumilla luki et 2021-mallien Brose tulis vahvemmalla hihnalla, joka tosin tekee siitä äänekkäämmän.
    On tuo tainnut tulla jo 2020 mallien loppupään pyöriin sekä vaihtomoottoreihin. Tosin moni on sanonut että vaihtomoottori on hiljaisempi kuin aiempi koskaan. Tiedä sitten....

  20. #1340
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    475
    2021-mallit ovat jälleenmyyjillä Suomessakin jo ensi viikolla. Virallinen julkaisupäivä on 15.7, mutta saattaa olla liikkeissä jo tiistaina...

  21. #1341
    Levo Comp tuli hankittua viime viikolla ja onpahan hauska painaa menemään! Lenkkejä vasta muutama takana niin vielä on etsikkoaika menossa. Moottori tuntuu todella hyvältä ja tosi helppo säätää itselle sopivaksi. Mietin etukäteen että pitää joku näyttö hommata, mutta en kyllä tarvitse. Tulee ajamiseen ja maastoon keskityttyä niin paljon että liika informaatio todennäköisesti vain haittaisi menoa. Käytetyn avustuksen näkee kyllä runkoputkesta jos se sattuu unohtumaan. Voi sitten lenkin jälkeen katsella speksejä äpistä jos ne kiinnostaa.

    Pyörä vaatii vielä säätämistä itsellä varsinkin etuhaarukan ja takajouston suhteen. Sägi säädetty alkuun edessä n. 25% ja takana n. 30%. Painoa 95kg ja paine edessä 105 psi, takana 230 psi. Tällä tavalla takaa tuli käytettyä joustomatkasta ehkä 55% maksimissaan ja edestä maks 70%, vaikka itselle nopeutta ja maastonmuotoa oli ihan riittävästi. Otin edestä yhden tokenin pois ja tuntuma parani heti, joustoa maksimissaan käytetty lenkillä n. 75-80%. Ei puhettakaan että olisi pohjaan ottanut missään vaiheessa. Defaulttina edessä oli kaksi tokenia.

    Takaa otin myös yhden bottomless tokenin pois. Sinne jäi vielä gnar dogi ja toinen bottomless. Tämäkin paransi tuntumaa itselle, vaikka edelleen joustosta tulee käytettyä maksimissaan vain 65-70%. Otan takaa todennäköisesti vielä yhden tokenin pois ja luulen että sitten päästään jo lähelle sitä mitä haen.

    Mittaatteko sägin seisten vai istualtaan?

  22. #1342
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Mitä kaikkea kuuluu Levon ensimmäiseen huoltoon?

    Mietin vain kun aina tullut tehtyä kaikki huollot itse, että jos tällä kertaa veisin liikkeeseen..

  23. #1343
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Satuin tuossa testaamaan Blevoa ja huomasin että sehän on varsin mainio softa. Onko kukaan saanut siinä toimimaan sellaisia karttoja jotka olisivat täällä suomessakin kelvoillisia? Trailmap.fi:n loistava kartta olisi mahtava saada tuohon.

  24. #1344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Satuin tuossa testaamaan Blevoa ja huomasin että sehän on varsin mainio softa. Onko kukaan saanut siinä toimimaan sellaisia karttoja jotka olisivat täällä suomessakin kelvoillisia? Trailmap.fi:n loistava kartta olisi mahtava saada tuohon.
    Itse kokeilin heti Levon hankkimisen jälkeen https://kartat.hylly.org/ sivustolta ladattavissa olevia Maanmittauslaitoksen karttoja BLevossa, mutta ne eivät toimineet. Laitoin asiasta silloin kommenttia emtbforums.comin BLevo ketjuun kehittäjälle ( https://www.emtbforums.com/community...06/post-169311) mutta asia ei ole tainnut edetä tuosta

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

  25. #1345
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Invisigoth Katso viesti
    Itse kokeilin heti Levon hankkimisen jälkeen https://kartat.hylly.org/ sivustolta ladattavissa olevia Maanmittauslaitoksen karttoja BLevossa, mutta ne eivät toimineet. Laitoin asiasta silloin kommenttia emtbforums.comin BLevo ketjuun kehittäjälle ( https://www.emtbforums.com/community...06/post-169311) mutta asia ei ole tainnut edetä tuosta
    Täytyykin hämmentää varmaan asiaa tuolla lisää.

  26. #1346
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    2019 & 2020 mallien levojen ja 2020 kenovojen moottoritakuu jatketaan 4 vuoteen ja mosaa tulee softapäivitys.

    Official release Specialized Bicycle Components Italia S.r.l.
    Milan, 29/07/2020

    The best repair for a bicycle is not needing it: New Guarantee extension and Firmware update for all Levo FSR 2019/20 and Kenevo 2020 models.

    For every cyclist, the best thing is not to need any intervention on their bike: this is our goal. If one of our bikes abandoned your riders, who counted on us, it doesn't fit so we'll fix things. Period.

    Our job is to make bikes that offer cyclists absolutely the best in terms of performance and reliability. Specialized Turbo Levo and Turbo Kenevo have kept this promise with hundreds of thousands of cyclists along millions of km around the world. Innovation in Specialized will never stop. When we find a way to improve a bike, we do it as soon as possible. We constantly make dozens of small improvements to our bikes and apps, and this allows us to offer cyclists the best, often before it's available elsewhere.

    Some time ago, we noticed a reduced but unacceptable number of technical failures, which affected some engines that equipped Levo 2019/20 and Kenevo 2020. beforehand.

    Since that time, we have been working tirelessly on a series of improvements that eliminate any kind of problem. Among these were interventions to reduce noise, mount more resistant straps, modify free wheel assembly and introduce additional optimizations aimed at improving robustness and overall reliability.

    All these improvements to components affected engines mounted on Levo and Kenevo's 2021 models. To ensure the serenity of all cyclists, we have extended from 2 to 4 years the warranty on the engines of Levo FSR 2019/2020 and Kenevo 2020. models. This guarantee starts from the purchase date, and is transferable (with the relative first purchase test) in case a cyclist decides to sell his bike.

    Recently, we have also detected a baco in the firmware 2.1 of the engines of the models on indicated, possible due to problems affecting the transmission belt. Following an update to Turbo Studio, released on July 23, we will release a new version of the engine firmware (scheduled from July 28) that improves the reliability of the belt without compromising power or performance, so update will be required of engine firmware as soon as possible.

    From July 31th we will activate through our social media channels to inform our riders about this new firmware, its benefits and the connected extension of warranty. Our goal is to avoid excessive crowding in stores, so we plan to send such communications to customers, initially through Mission Control and later by email. Don't hesitate to contact Rider Care for any clarification that may be necessary in the meantime.
    Thank you for your constant support and dedication.

    Mike Sinyard – Founder and CEO


    2020. Specialized Bicycle Components Italia S.r.l. All rights reserved.

    https://www.emtbforums.com/community...-kenevo.14469/

  27. #1347
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Takuun pidennys on tietysti hyvä juttu mutta kertoo kyllä siitä että moottoreita on täytynyt posahdella paljon että moiseen ryhdytään. Veikkaisin että ensi vuoden malleissa ei Brosea enää nähdä vaan Mahle astuu tilalle.
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

  28. #1348
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Takuun pidennys on tietysti hyvä juttu mutta kertoo kyllä siitä että moottoreita on täytynyt posahdella paljon että moiseen ryhdytään. Veikkaisin että ensi vuoden malleissa ei Brosea enää nähdä vaan Mahle astuu tilalle.
    2021 Levoissa on edelleen sama moottori.

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

  29. #1349
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Siis 2022 malleja tarkoitin.
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

  30. #1350
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Takuun pidennys on tietysti hyvä juttu mutta kertoo kyllä siitä että moottoreita on täytynyt posahdella paljon että moiseen ryhdytään. Veikkaisin että ensi vuoden malleissa ei Brosea enää nähdä vaan Mahle astuu tilalle.
    Itsellä tilanne on nyt loistava kun pyörä on 2020 mallia niin takuu jatkuu vuoteen 2024. Toivottavasti hajoisi takuuaikana niin saisi tuoreelle raudalla olevan mosan tilalle.

    Brosella ja spessulla on soppari vuoteen 2023 asti kirjoitettuna joten en usko mahlen tulemiseen.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •