HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 139 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 89 129 137 138 139 140 141 149 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.141 - 4.170 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #4141
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Uusimmassa Saksan Bike-lehdessä (08/2020) oli muutamia uutuuspyöriä yksittäistesteissä ja niistä osa oli ainakin lähellä endurokategoriaa. Tässä lyhyt yhteenveto testien tuloksista.

    Testatut pyörät:

    - Orbea Occam M-LTD:
    * Hinta: 7.599 eur
    * Paino ilman polkimia: 12,92 kg
    * Rungon paino ilman iskaria: 2.512 g
    * Joustomatka (e/t): 148/145 mm
    * Loppuarvostelu: Erittäin hyvä (202 p (max. 250 p))

    - Pivot Switchblade Pro XT/XTR:
    * Hinta: 7.649 eur
    * Paino ilman polkimia: 14,1 kg
    * Rungon paino ilman iskaria: 2.912 g
    * Joustomatka (e/t): 161/142 mm
    * Loppuarvostelu: Erittäin hyvä (204,25 p)

    - Last Tarvo:
    * Hinta: 8.649 eur
    * Paino ilman polkimia: 12,74 kg
    * Rungon paino ilman iskaria: 2.153 g
    * Joustomatka (e/t): 171/158 mm
    * Loppuarvostelu: Loistava (210,75 p)

    - Rose Root Miller 3:
    * Hinta: 3.399 eur
    * Paino ilman polkimia: 14,17 kg
    * Rungon paino ilman iskaria: 3.271 g
    * Joustomatka (e/t): 150/152 mm
    * Loppuarvostelu: Erittäin hyvä (181 p)

    Aika kova tuo Last Tarvon rungon paino 2.153 g ilman iskaria noin pitkäjoustoiselle pyörälle. Runko tehty Saksassa.

    Samassa lehdessä oli myös uusi Santa Cruz 5010 testissä. Laitetaan senkin tiedot tähän vaikka ei enduropyörä olekaan.

    - Santa Cruz 5010 (tarkempaa mallia ei mainittu):
    * Hinta: 8.399 eur
    * Paino ilman polkimia: 13,38 kg
    * Rungon paino ilman iskaria: 2.681 g
    * Joustomatka (e/t): 142/129 mm
    * Loppuarvostelu: Erittäin hyvä (192,5 p)
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  2. #4142
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Han$a Katso viesti
    Tuommonen orbean ralloni ois nyt kiinnostuskiikareiden kärkipäässä mallia m10 . Erittäin vertailukelponen ainakin osien puolesta ja carboni runkonen vielä. eikä hinta pahasti huimaa päätä. Rungolla elinikänen takuukin vielä. Kävin kokeileen vastaavaa trailipyörää, eli occamia. Sama geometria rungossa, pieni ihmetys ehkä tuon rungon koon kannalta, hitusen eteen tulee ohjaamo, mutta kait se traili/endurovehkeissä ohjaamo kuuluukin olla hieman lähempänä kuin xc-vehkeissä millä ajanut nyt viimiset 10 vuotta. toki stemmin vaihdolla helppo tehdä pieniä muutoksia.
    Onko kellään käyttäjäkokemusta kyseisestä merkistä?
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...%F6r%E4t/page7

  3. #4143
    Propain Tyee:stä oli puhetta edellissivulla niin väliaikatietona, jos joku suunnittelee sellaisen hankintaa: Tehdas vahvisti juuri tilatun CF 29 mallin kokoonpanoajaksi 30.10. Siihen sitten kuljetusaika päälle niin marraskuun alkupuolella sopinee odottaa pyörää kotiin.

    Mitä ulkomaalaisilta foorumeilta olen lukenut, on pyörät tulleet usein hieman luvattua aikaisemmin. Saa nähdä miten tässä tapauksessa.

  4. #4144
    Pitkät on toimitusajat tällä hetkellä. Mun alu versiolle tais olla 9.10 arvioitu aika.

  5. #4145
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    mulla 17.7 eli ei ainakaan mulle oo tulossa etuajassa(tietenkään..)

  6. #4146
    2021 vuoden commencal meta tr 29 essential. Siinä vasta on vastinetta rahoille, kohtuu hinta (3400€), ja ehdottomasti parhaita geometrioita tuolla rahalla.

  7. #4147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oiva K Katso viesti
    2021 vuoden commencal meta tr 29 essential. Siinä vasta on vastinetta rahoille, kohtuu hinta (3400€), ja ehdottomasti parhaita geometrioita tuolla rahalla.
    Hyvältä paketilta vaikuttaa tosiaan.

    Näyttää siltä että moni valmistaja työntää omia enskamallejaan yhä rankempaan suuntaan. Keulakulmat hätyyttelee kohta 63 astetta ja keulalle laitetaan 38mm putkea. Takajousitus alkaa useissa malleissa olemaan 170mm ja kohta varmaan vastineeksi istutetaan keulalle 180mm. Pyörän painona esimerkiksi 16kg ilman polkimia on ihan ok.

    Tuoko tämä kehityssuunta enää kauaa lisää vauhtia niille EWS radoille vai alkaako radat muokkautua nopeammiksi ja raffimmiksi vastaamaan yhä kyvykkäämpiä mini-DH pyöriä?

  8. #4148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jpkainulainen Katso viesti
    Hyvältä paketilta vaikuttaa tosiaan.

    Näyttää siltä että moni valmistaja työntää omia enskamallejaan yhä rankempaan suuntaan. Keulakulmat hätyyttelee kohta 63 astetta ja keulalle laitetaan 38mm putkea. Takajousitus alkaa useissa malleissa olemaan 170mm ja kohta varmaan vastineeksi istutetaan keulalle 180mm. Pyörän painona esimerkiksi 16kg ilman polkimia on ihan ok.

    Tuoko tämä kehityssuunta enää kauaa lisää vauhtia niille EWS radoille vai alkaako radat muokkautua nopeammiksi ja raffimmiksi vastaamaan yhä kyvykkäämpiä mini-DH pyöriä?
    Oon ite tyytyväinen tuohon spessun evoon. 150 keulassa ja kierrekeppi takana. Varsinkin jos haluaa ajaa enskaa ja perus polkulenkkiä yhdellä pyörällä.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  9. #4149
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Ews kiertueen radoissa on kyllä jo nyt aika kovan näköistä menoa. Eli 180-170 ja loivat kulmat ihan paikallaan. Sam Hill ajaa enskansa Nukeprooffin pyörällä, jossa 180 keula. Polen tiimi ajaa isommalla Staminalla jne.

  10. #4150
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Maailmalla nuo xc radatkin näyttää raffimmalta mitä suomienska Onhan nuo raffimman pään enskat nykyään vähän kuin sinkkukruunusia dh pyöriä. Kehittyyköhän dh pyörät enää rajummaks kun kaikki miedommat kategoriat noussu pykälän ylemmäs. Veikkaan, että enskapyöriin ei enää hetkeen mitään radikaaleja muutoksia kulmien ja jouston suhteen tule, varmaa pitää uus kiekkokoko keksiä tai optimaaliseksi rengaskooksi todetaan 2.7” leveä tms Ite toivon et tulevat innovaatiot mm helpottaa huoltoa ja vähentää pyörän rassausta.

  11. #4151
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Uus rojektirunko meni tilaukseen. Takakepiksi tulee Jade X, joustoa takana 160-175 taitokompensaatioyksikköä, kiekot 29 imperiaalin kokoiset. Nyt pitäs keksiä vielä keula jostain. Eteen runko kelpuuttaa 150-170 taitokompensaatioyksikköä maks 40mm putkilla ja tuplakruunulla eli mikä vaan menee. Lyrik ois varma mutta tylsä valinta. onyx sc:n värit sopis iskariin, mutta käyttökokemuksia ei löydy kuin sponsoroiduilta kuskeilta. Entäs sittenkin mezzeri? Tai saman tein dorado tai boxxer.
    Foxit, formulat, ohlinsit ja canecreekit on poissuljettuja kustannussyistä.

    Juu on töissä ollu vähän liikaa aikaa speksata..

    Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  12. #4152
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267
    Perhana ku ei saa päätöstä tehtyä ,orbea ralloni ja nyt on kona process 153 CR/DL 29, myös mielenpällä. Luin konasta pitkän arvostelun ja jos jotain ymmärsin englannin käännöksestä ,niin on oikea pyörä kovempaakin ajoon.
    Jos joku osaa heittää konasta jotain oleellista ja tärkeää ,niin avatkaa sanainen arkkunne .

  13. #4153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Han$a Katso viesti
    Perhana ku ei saa päätöstä tehtyä ,orbea ralloni ja nyt on kona process 153 CR/DL 29, myös mielenpällä. Luin konasta pitkän arvostelun ja jos jotain ymmärsin englannin käännöksestä ,niin on oikea pyörä kovempaakin ajoon.
    Jos joku osaa heittää konasta jotain oleellista ja tärkeää ,niin avatkaa sanainen arkkunne .
    Konan (vai molemmat?) Saa tilattua bikeshopista kotiin koeajettavaksi.

    Ajatus joka herää niin nykyinen 153 taidettiin esitellä 2018. Saattaa olla uudistumassa lähiaikoina?

  14. #4154
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Konan cs on omaan makuun liian lyhyt (samoin orbean mutta vähemmän) ja satulakulma aika loiva jos on pitemmät jalat (oikea kulma, ei virtuaalinen). Toki jos omat kropan mitat passaa noihin niin varmasti kelpo pelejä molemmat.

    Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  15. #4155
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267
    Bikeshopilta sain myös todella hyvät erot näistä kahdesta että kallistuin orbeaan. Tuohon hintaan mitä rallon M10 myydään saa aika makialla kokoonpanolla ,ni ei kait tuota enää voinut pitempää miettiä.
    Saa nähä kui nopeaa saa pöörän.

  16. #4156
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jpkainulainen Katso viesti
    Hyvältä paketilta vaikuttaa tosiaan.

    Näyttää siltä että moni valmistaja työntää omia enskamallejaan yhä rankempaan suuntaan. Keulakulmat hätyyttelee kohta 63 astetta ja keulalle laitetaan 38mm putkea. Takajousitus alkaa useissa malleissa olemaan 170mm ja kohta varmaan vastineeksi istutetaan keulalle 180mm. Pyörän painona esimerkiksi 16kg ilman polkimia on ihan ok.

    Tuoko tämä kehityssuunta enää kauaa lisää vauhtia niille EWS radoille vai alkaako radat muokkautua nopeammiksi ja raffimmiksi vastaamaan yhä kyvykkäämpiä mini-DH pyöriä?
    Maailma lienee täynnä paikkoja joissa polut eivät tarvitse noin paljoa joustoa. Jos Enduro käsitteenä lipuu pois ihmisten käytännön tarpeista, on miljoona markkinointi-henkilöä jo hieromassa käsiään, valmiina keksimään jotain uutta ”enduro-lite” luokkaa jota kaikki tarvitsee.

  17. #4157
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Nuo "liian pitkät" joustomatkat on ihan mielenkiintonen topikki. Vorsprungilla on ihan hyvä video netissä siitä. Itte tilasin täysin tietoisesti ihan "liian ison" pyörän koska olen niin toivoton kuski alamäissä ja lisäpaino ylämäessähän pitää vain mahan pienempänä ku kaloreita kuluu.

    Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  18. #4158
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mun edellinen pyörä oli 180mm joustolla, nykyisessä vähemmän. Harvoin käytännössä normaaleissa metiköissä tarvitsee edes 160mm joustoa, jos ei käy keskuksissa pärjäis varmaan 130mm’lläkin.

    Kaikella voi toki ajaa, ja se voi olla tosi kivaakin. On kuitenkin eri asia ajaa alas alppeja tai keskuspuistossa.

  19. #4159
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Jep. Nykyinen 150mm on suurimpaan osaan ajoja aivan liikaa ja ylläksen ja levin radoillakin sillä pärjää ihan ok näilläkin taidoilla.

    Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  20. #4160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    ...sillä pärjää ihan ok näilläkin taidoilla.
    Tämä "virheenkorjausyksikköjen" määrän eli joustomatkan tarve on monitahoinen asia. Vaikka suurempi joustomatka ja alamäkiorientoituneempi pyörä antaa virheitä anteeksi, itse olen kokenut että tarvitsen enemmän joustoa ja raskaampaa pyörää sitä mukaan kun taidot kehittyy, koska kehityksestä seuraa mäessä kovempi vauhti.

  21. #4161
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Näinhän se menee. Toisaalta osa ihan oikeasti kovista enskakuskeista maailmalla ei halua yli 150millistä perää koska ilmeisesti liika jousto syö vauhtia alamäissäkin. Hyvä esimekki on pätkä missä Claudio yrittää pysyä Nino Shurterin perässä alamäessä dh pyörällä ja Nino ajaa Sparkilla penkki ylhäällä. Ammattilaiset on ammattilaisia.

    Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  22. #4162
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    28
    Heippa.

    Tulevan(toivottavasti) pyörän kanssa liikutaan traili- enskapyörän välimaastossa, runkona tarkoitus ostaa. Kiikarissa on tällä hetkellä Commencalin uusi meta tr 29", Banshee Prime v3 29" ja pienin varauksin Santacruzin hightower alumiinisena. Viimeisen kanssa aikataulu venyisi pitkälle ensi vuoden puolelle.

    Onko kukaan tilannut tuota metaa ennakkoon? Tai onko kokemuksia bansheen verkkokaupasta? Vai ajaako joku jo tuolla uudistetulla primellä?

    Nykyinen trekin fuel ex 8 on palvellut hyvin muutaman vuoden, perus lenkkeilystä, parkkiin ja enska kisailuun. Tarkoitus siis mennä loivempaan ja aavistuksen pidempi joustoiseen suuntaan.

    Toki olen avoin ehdotuksille ja muitakin vastaavia 29" runkoja voi ilmiantaa, hintaluokassa 2000 euroa rungolle ja iskarille.

    Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla

  23. #4163
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    En nyt jaksa muistaa taikka tarkistaa trekin joustoja, mutta Polen evolink rungot on ollu juuri noissa hinnoissa.

    Edit: on muuten komea tuo bansheen titankin.

    Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  24. #4164
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    28
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    En nyt jaksa muistaa taikka tarkistaa trekin joustoja, mutta Polen evolink rungot on ollu juuri noissa hinnoissa.

    Edit: on muuten komea tuo bansheen titankin.

    Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla
    Trekissä on perässä 130mm ja keulilla 140mm.
    Poleakin voi harkita, niitä vaan on joka nurkalla.


    Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla

  25. #4165
    Privateer?

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  26. #4166
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jpkainulainen Katso viesti
    Propain Tyee:stä oli puhetta edellissivulla niin väliaikatietona, jos joku suunnittelee sellaisen hankintaa: Tehdas vahvisti juuri tilatun CF 29 mallin kokoonpanoajaksi 30.10. Siihen sitten kuljetusaika päälle niin marraskuun alkupuolella sopinee odottaa pyörää kotiin.

    Mitä ulkomaalaisilta foorumeilta olen lukenut, on pyörät tulleet usein hieman luvattua aikaisemmin. Saa nähdä miten tässä tapauksessa.
    Minulle tulossa alu Tyee, tuossa jo harmittelin että ei ainakaan etuajassa tule kun se arviotu aika meni jo(17.7 pe) eikä ilmoitusta tullut mutta heti maanantaina tuli! Eli mallikkaasti ovat pysyneet ilmoitetuissa ajoissa toisin kuin monet muut merkit..

    Tähän saakka kyllä propsit Propainille toiminnasta, toivottavasti pyörä ei tuota pettymystä. Se on ilmeisesti jo maassa mutta siirtynyt DHL:ltä Postin huomaan, kädet ristiin että eivät haudo sitä liian pitkään, olis lomaa vielä ensi viikko jäljellä.

    Hitto kun ylipäätään siirty postille, tuo DHL terminaali olis ihan omilla nurkilla..

  27. #4167
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    42
    https://huntteri.fi/fi/tuote/polkupy...hreahopeamusta

    Onko näistä kellään mitään kokemuksia? Sain melko edullisesti keväällä ja tuntuu asiansa ajavan, mutta muutamia lapsuksia on matkan varrella tullut esiin. Merkki itselle ainakin suhteellisen tuntematon mutta painoin "osta" -nappia kun speksilista oli mielestäni ihan OK siihen nähden mitä lopulta jouduin pyörästä maksamaan. OVH hinta vaikuttaa vähän kalliilta. Valmistajasta ei kyllä ole tosiaan oikein mitään kokemuksia. Yhden rungon kerkesin jo poikkasemaan mutta oli selkeä valmistusvika ja takuu toimi ihan OK.

  28. #4168
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    834
    Tyee on nyt tullut ja ensilenkki ajettu. Ei tullut pettymystä ensilenkin perusteella, jopa positiivisesti yllättynyt muutamasta asiasta. Jarrut sekä tolppa oli korvattu paremmilla mitä tilatessa, ilmeisesti ko komponentit loppu ja laittaneet parempaa tilalle jotta saavat pyörän toimitettua.

    Ajo-ominaisuuksita ei hirveän tiukkaa analyysia pysty vielä antamaan mutta se mitä arvosteluissa hiukan moitittiin niin oli perän herkkyys, tätä vähän pelkäsin mutta valitsin coilin taakse ja hyvinkin herkältä tuntuu, ei yhtään pintakovalta.
    Pyörä myös nousee odotetusti mäkiä hyvin.
    Seuraavaksi täytyy lähteä parkkiominaisuuksia testaamaan hissimäkeen.

  29. #4169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Tyee on nyt tullut ja ensilenkki ajettu. Ei tullut pettymystä ensilenkin perusteella, jopa positiivisesti yllättynyt muutamasta asiasta. Jarrut sekä tolppa oli korvattu paremmilla mitä tilatessa, ilmeisesti ko komponentit loppu ja laittaneet parempaa tilalle jotta saavat pyörän toimitettua.

    Ajo-ominaisuuksita ei hirveän tiukkaa analyysia pysty vielä antamaan mutta se mitä arvosteluissa hiukan moitittiin niin oli perän herkkyys, tätä vähän pelkäsin mutta valitsin coilin taakse ja hyvinkin herkältä tuntuu, ei yhtään pintakovalta.
    Pyörä myös nousee odotetusti mäkiä hyvin.
    Seuraavaksi täytyy lähteä parkkiominaisuuksia testaamaan hissimäkeen.
    Mukava kuulla ja onnittelut uudesta pyörästä. Kerrohan lisää kokemuksia jahka kertyy.

  30. #4170
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    57
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Märdis Katso viesti
    Heippa.

    Tulevan(toivottavasti) pyörän kanssa liikutaan traili- enskapyörän välimaastossa, runkona tarkoitus ostaa.

    ....,..

    Toki olen avoin ehdotuksille ja muitakin vastaavia 29" runkoja voi ilmiantaa, hintaluokassa 2000 euroa rungolle ja iskarille.

    Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Miten osuis Ibis Ripmo AF?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •