GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 160 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 60 110 150 158 159 160 161 162 170 210 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.771 - 4.800 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4771
    Onko joku onnistunut maastokiekoilla Spessun omien venttiilien kanssa, joissa on pelkkä kuminen O-rengas juuressa? https://cdn.bike24.net/i/mb/75/a3/e8/312828-00-d-645947.jpg
    Roval Control Carbonin kanssa vuotaa kuin seula. Kokeilin laittaa lisäksi vähän sisuria ympärille ja teippasin venttiilinreiän kohdan uudelleen. En edes viitsi laittaa litkua sisään kun tuo tuntuu vuotavan niiiin paljon että varmaan valuu suoraan kehän sisälle.
    Stanin venttiilit löytyisi myös mutta niissä ei riitä pituus, näyttävät olevan melko arvokkaita nuo 60mm versiot, mutta ei kai se auta kuin hankkia?

  2. #4772
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Contin GP5000:t olis postissa noudettavissa, tubeless-asennus kauhutarinoita noista lukeneena intouduin jo etukäteen katselemaan youtubea;
    mainio vinkki kohdasta 6:00 eteenpäin, jos ne viimeiset sentit tuottaa ongelmia. Katsotaan tarvitseeko itse turvautua tuohon Contien kanssa.


  3. #4773
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    ^Eikös toi pitäs olla ihan peruskauraa tiputtaa rengas keskiuraan? Ei millään pahalla. Maalaisjärjelläkin ajateltuna renkaan tiputtaminen keskiuraan helpottaa kummasti ja jos aiemmin ei ole tiputtanut rengasta keskiuraan, niin en ihmettele, vaikka rengas kuin rengas olisi tiukka. Yleensä laitan renkaat ihan käsipelillä paikalleen ja renkaan poisottokin sujuu suurimmaksi osaksi ihan käsin ilman rengasrautoja. Kaikilla rengasvannekomboilla ei tosin onnistu, mutta monilla kuitenkin. Sekä maantiellä, että maastossa. Hutchinsonin Fusion vitonen ei meinannut kyllä käsin nousta Primen kuitukehälle sitten millään. Paitsi ähisemällä ja puhisemalla ja turvautumalla rengasrautoihin, eli -muoveihin.
    Ja en tosiaankaan kirjoittanut pahalla.

  4. #4774
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Ei millään pahalla, mutta eihän brilleaux'n tarkoittama mainio vinkki ollut renkaan pudottaminen keskiuraan. Katso suoraan kohdasta 6:00 jos et usko!

  5. #4775
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    ^Juuri näin.
    Laittelin Contit äsken kiekoille, oli hiukan normaalia työläämmät mutta ei nyt mitään järkyttävää.
    Ilman rengasmuoveja ois voinu olla kyllä rakot käsissä ja jopa muutama hikikarpalokin otsalla.
    Nousivat erittäin helposti Bilteman pumpulla sielua poistamatta.
    Että siinä mielessä helpoin tubeless-asennus tähän mennessä.

    Jätin nyt yöksi muhimaan Orangen litkujen kera, katsotaan aamulla missä mennään.


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  6. #4776
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Zori, my bad. Vedän sanani takaisin ja menen häpeämään nurkkaan. Periaatteessa samaa asiaa, nyt kun tarkempaa ajankohtaa katsoin. Eli ”piirin suhteellista kasvatusta”. Pahoittelut vielä.

  7. #4777
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Tuskin varsinaisia vastustajia on, odottajia ennemmin. Itse kuulun odottajien ryhmään, että sisäkumittomuus pääsee yksinkertaisuudessa ja ennustettavuudessa sisäkumillisen kanssa samalle tasolle.
    Melkein hetken mielijohteesta päätin haastaa itseni ja poikkesin Foxcompista hakemassa Gravelking SK:t (43 mm), litran litkua (Magic Milk Hi-Fibre) ja ruiskun. Kotiin päästyäni kävin heti asentamaan. Eteen nousi jalkapumpulla ongelmitta, mutta taakse joutui nostamaan ensin toisen reunan hyllylle sisurilla. Litkut sisään ja hetken pyörittelyä. Mitään ei ruiskunnut mistään ja hetken päästä nostin ajopaineet ja kävin koeajolla.

    Paineet olivat varmasti turhan korkeat (2,5/3,0 bar), eikä mitään kummallista tapahtunut. Kunhan selviää, pysyykö paineet, niin lasken ilmaa pätkän pois ja käyn ajamassa.

    (Yhden ominaisuuden Gravelkingit ehtivät esitellä: jokainen pieni kivi nousee kostealta soralta lentoon.)

  8. #4778
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Noinkohan olisi alla uran toinen tubeless-setti joka pitää paineet..

  9. #4779
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Sain pienen käytetyn kompressorin ja kyllä se helpottaa kovasti. Ei muuta kun johto seinään ja pistooli käteen. Jää se poksautuspullojen kanssa nysvääminen pois.

  10. #4780
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Melkein hetken mielijohteesta päätin haastaa itseni...
    Kahdessa vuorokaudessa paineet laskivat puoli baaria, sekä edessä, että takana. Lähdin ajamaan niillä paineilla (2,0/2,5 bar) pienet lähisorat. Asfaltilla tuntui vähän löysältä ja ylämäkeen jotenkin tahmealta. Soralla pehmeä ja mukava. Lenkin jälkeen painemittari näytti kymmenyksen vajetta.

    Huuhtaisin kurat renkaista ja hetken päästä jotakin valkoista taisi tihkua vanteen ja renkaan välistä.

    Toistaiseksi isoin ero sisuriin on, että sisureilla voisin lähteä huomenna vaikka päräyttämään sata sorakilometriä, mutta nyt en ehkä rohkenisi.

  11. #4781
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Neljättä päivää pysyneet paineet Conteissa, josko saisi jättää hyvästit tubeless-ongelmille...

  12. #4782
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Toistaiseksi isoin ero sisuriin on, että sisureilla voisin lähteä huomenna vaikka päräyttämään sata sorakilometriä, mutta nyt en ehkä rohkenisi.
    Rohkenet, ota vain pari sisuria mukaan varmuuden varalle.
    Pyöräily on kivaa!

  13. #4783
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Tai pumpun

  14. #4784
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Eikö kaikilla ole muutenkin aina sisuri ja pumppu mukana.

  15. #4785
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Rohkenet, ota vain pari sisuria mukaan varmuuden varalle.
    Noudatin neuvoa ja kävin eilen illalla sateiden jälkeen pyörähtämässä reilun satkun sekalaista, mukavasti soraakin.

    Lähtiessä paineitta oli 2.75/2.6 baaria ja palattuani kotiin noin 0.2 baaria vähemmän sekä edessä, että takana. Vosi sanoa, että tuon vajenemisen huomaa ajaessa, vaikka siitä ei erityistä haittaakaan ollut. Mikäli paineen häviäminen jatkuisi, niin pidemmillä rupeamilla pumppaus noin satkun välein olisi tarpeen.

    Mistään ei tihku mitään, joten mitään korjaavaa toimenpidettäkään ei voi tehdä. Kokeilu eri vanneteipeillä, venttiileillä ja litkuilla on juuri se, mihin en halua ryhtyä.

    Verrattuna aiempaan ajomukavuudessa ei ole valittamista. Rullaavuudesta on mahdotonta vielä sanoa mitään: ajonaikainen keskinopeus osui edellisten ajojen kanssa samaan haarukkaan. Tosin vertailu on vaikeaa, sillä renkaatkin ovat toiset.

  16. #4786
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ...
    Lähtiessä paineitta oli 2.75/2.6 baaria ja palattuani kotiin noin 0.2 baaria vähemmän ...
    Miten mittaat tuon niin, ettei paineen alenema johdu mittalaitteen kiinnittämisestä?


  17. #4787
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Kävin muuten Hyvinkään Hankkijasta ostamassa vähän jäykempää litkua. Toimii hyvin renkaissa joissa kyljet meinaa vuotaa. Tuolla on hyvä hoidella vaikeampia tapauksia. 1.25 l puteli maksaa 8.20 joten ei käy kukkarolle vaikka ei aina ihan onnistukaan heti. Kävin juuri yönyli-veloviewer -lenkillä ja contin GP urban, jota en saanut millään pitämään muilla aineilla, toimi koko matkan hienosti.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  18. #4788
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Miten mittaat tuon niin, ettei paineen alenema johdu mittalaitteen kiinnittämisestä?
    Käytän SKS:n jalkapumppua. Ja 0.2 baaria 43 mm:n renkaalla on jo kohtuullinen suhistelu. Lisäksi havaintoa tukee alun puolen baarin lasku ja eilen ajon lopussa perseen kertoma, että vajenee.

  19. #4789
    K.Kuronen Guest
    ^Kokeilin pumpulla vielä varmuudeksi useita irrotuksia ja kiinnityksiä. Suhistelematon kiinnitys tuotttaa noin pumpun viisarin paksuuden verran alenemaa (ehkä noin 0.1 baaria). Nostin paineet hyvin muistettavaan 3.0 baarin, ja odotan useita päiviä, niin näen.

  20. #4790
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Kävin muuten Hyvinkään Hankkijasta ostamassa vähän jäykempää litkua. Toimii hyvin renkaissa joissa kyljet meinaa vuotaa. Tuolla on hyvä hoidella vaikeampia tapauksia. 1.25 l puteli maksaa 8.20 joten ei käy kukkarolle vaikka ei aina ihan onnistukaan heti. Kävin juuri yönyli-veloviewer -lenkillä ja contin GP urban, jota en saanut millään pitämään muilla aineilla, toimi koko matkan hienosti.
    Onko pitemmältä ajalta kokemusta kyseisestä aineesta? Onko ammoniakkia vai mitä se "myrkky" stanissa on? Kovettuuko nopeasti renkaan sisään vai säilyykö nestemäisenä pitkään? Itellä vaan stania ollu käytössä.
    Työkaveri on jonkunlainen hevostilallinen niin sanoin että tuo lestin kun käy hankkijalla.

  21. #4791
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Onko pitemmältä ajalta kokemusta kyseisestä aineesta? Onko ammoniakkia vai mitä se "myrkky" stanissa on? Kovettuuko nopeasti renkaan sisään vai säilyykö nestemäisenä pitkään? Itellä vaan stania ollu käytössä.
    Työkaveri on jonkunlainen hevostilallinen niin sanoin että tuo lestin kun käy hankkijalla.
    Ei ole sen pitempää kokemusta. Melkoisen jäykkää on eli ei ihan heti leviä pitkin rengasta vaan vaatii jonkin aikaa. Palailen aiheeseen kunhan saan lisää kokemusta.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  22. #4792
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Sain nyt lestin tuota hankkijan mönjää. Melkoisen jäykältä näyttää kun pulloa kallistelee. Saapa nähdä milloin tulee kokeiltua , stania racea pullollinen jäjellä.

  23. #4793
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    ^Mutta eikös ole hieno integroitu syöttöputki?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  24. #4794
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    231
    Korvaa tuotteen 11-D, onko tämä samaa tuotetta uudella nimellä? Omat kokemukset 11-D:stä eivät ole kovin hyviä. Litku ei tiivistänyt vannetta läheskään niin hyvin kuin stan, mutta kuitenkin kuivui ja vuorasi renkaan sisäpinnan varsin tehokkaasti. Oli todella tuskainen puhdistaa pois, mutta ei sitä viitsinyt sinne jättää.

  25. #4795
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    ^Ei tietoa. Ei ole kokemusta 11-D:stä kuten ei Zyklon B:stäkään. Sisäpinnan vuoraus kelpaa semminkin kun ei tarvitse vaihdella kumeja vaan ajelee loppuun aina edelliset. Mun oma lähtökohtani on että jos kaikki kumit ja/tai vanteet eivät ole TLx niin ei tarvitse uhrata miljoonia saadakseen niistä lähes TLx.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  26. #4796
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Itsellä ei ole kokemusta tubeless-meiningistä, mutta aika usein tuntuu siltä, että harmia olisi hyötyä enemmän. Viimeisen vuoden aikana ei ole kertaakaan puhjennut sisuri maastopyöräillessä (trailia ja parkia) eikä myöskään katupyörässä koskaan. Onko säästö painossa niin merkittävää tai jonkin muu toiminnallisuus selkeästi parempi? Esim. bikeparkeissa näkee jatkuvasti jengiä säätämässä litkujen kanssa, kun rengas on burpannut kaarteessa ilmat pois tai muuten vaan vuotaa ilmat. Tai sitten on vedetty vanne soikeaksi. Siksi kysyn, että uuteen pyörään on tulossa tubeless kit mukana ja mietin kannattaako edes kokeilla? Lähinnä mietin, että se kaikki säätäminen on pois ajamisesta, kun aikaa ei ole rajattomasti.

  27. #4797
    Liittynyt
    04/2020
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    31
    Kyllähän se painon poistaminen pyörivästä massasta keventää menoa. Kokemuksen mukaan eron huomaa poluilla.
    Itsellä litkutusneitsyys hoitui kahteen renkaaseen noin 20 minuutissa, eikä ainakaan ensimmäisen 500km ole tarvinnut säätää renkaiden kanssa mitään.

    Ei se kai selviä kuin kokeilemalla?

  28. #4798
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Itsellä ei ole kokemusta tubeless-meiningistä, mutta aika usein tuntuu siltä, että harmia olisi hyötyä enemmän...
    Minä olin samoilla linjoilla vuosikausia, mutta nyt tämä kesä on menty litkuilla.

    Jäykkäpyörä ainakin hyötyy kun voi laskea rengaspaineita... se ekojen vanteiden tiivistys oli työlästä, mutta sen jälkeen homma on ollut aika helppoa.

  29. #4799
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^Kokeilin pumpulla vielä varmuudeksi useita irrotuksia ja kiinnityksiä. Suhistelematon kiinnitys tuotttaa noin pumpun viisarin paksuuden verran alenemaa (ehkä noin 0.1 baaria). Nostin paineet hyvin muistettavaan 3.0 baarin, ja odotan useita päiviä, niin näen.
    Iskin pumpun kiinni ja takana paineet olivat noin 2.5 baaria ja edessä karvan enemmän. Ei tuota vuodoksi voi sanoa, mutta paremminkin saisi pitää.

    Voisi tietenkin repiä vanteesta teipit, puhdistaa huolellisesti ja asentaa uudet; kokeilla toista venttiliä, ehkä toisia renkaita ja jotakin muuta litkua.

    Alkuperäinen ajatus oli, että hankituilla eväillä mennään, eikä säädetä. Pientä horjumista on havaittavissa ja ajamisen suunnittelun ja karttojen tutkimisen sijaan tutkin renkaita.

  30. #4800
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    ...Onko säästö painossa niin merkittävää...
    Tuo riippuu paljon siitä lähtötilanteesta. Painavista sisureista siirryttäessä tubeless tuo painonsäästöä, mutta kevyistä latekseista siirryttäessä painoero on mitätön. Yleisin virhe näissä vertailuissa on se, että tubeless-neste ja venttiili kuvitellaan painottomiksi.
    Rule #1: Obey The Rules

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •