ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 4 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 870

Aihe: Shimano moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset

  1. #91
    Kuulostaa lähes samalta kuin mitä oman Shimanon toiminta oli. E010 jos sitten välillä sai myös W013 aikaiseksi eli kadenssitunnistuksen virheen, ikäänkuin jalka olisi polkimen päällä virrat laittaessa.
    Takuuseen meni, vaihtomoottorin saanti päätöksestä (muutama päivä) oli lähes 3kk homma. Odotusajan ajoin lenkit sen mukaan kuin avustusta ei olisi ollenkaan eli kohtalaisen matkan päästä kotoa tai autolta. Välillä kuitenkin saattoi päästä kymmeniäkin kilometrejä avustuksen kanssa. Kun uusi moottori saapui, ei se ollutkaan enää kuin about päivän homma. Ei ongelmia sittemmin, tosin uusi moottori on äänekkäämpi kuin vanha.

    Tein myös vikatestejä, huolto teki testejä, mutta tuntuu näissä olevan että jos ei lähde nollauksella pelaamaan on aina uuden moottorin paikka. 2v takuuajan jälkeen voikin olla jännittävät ajat edessä. Näitä ei taideta kokonaisina edes myydä loppukäyttäjälle?

  2. #92
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lowkku Katso viesti
    2v takuuajan jälkeen voikin olla jännittävät ajat edessä. Näitä ei taideta kokonaisina edes myydä loppukäyttäjälle?
    Virhevastuu ei kuitenkaan pääty takuuajan loputtua. En tiedä kuinka pitkään esim. moottorin tulisi kestää normikäytössä. Kaiketi se menee niin että mitä kalliimpi laite sen pidempään sen on kestettävä. Kännyköillä se voi olla kolmisen vuotta ja jollain kodin koneella vaikka kymmenen.

  3. #93
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    547
    Shimano lupaa muistaakseni 50000 km ja vieläpä huoltovapaasti joten sen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa.

  4. #94
    Tänään pyörää tai siis moottoria tutkittu liikkeessä ja tais olla momentin tunnistin mikä oli hajonnut. Uusi kone tulossa.

  5. #95
    Viikko sitten vein tunturi emax:n huoltoliikkeeseen ja nyt hain takas uudella moottorilla. Minusta nopeasti hoidettu.

  6. #96
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    No mikäs siinä nyt sitten?

  7. #97
    Ai vika, se momentin tunnistin oli hajonnu.

  8. #98
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Onko tietoa mihin se hajosi? Vettä? Paljonko kuskilla painoa? Saitko mitään muuta tietoa kuin että se anturi on vain rikki?

  9. #99
    Ei ollu vettä, oon hyvin teipannu jo uutena sen aukon sieltä alhaalta ja mudguard ollu myös suojana. Huoltoliikkeen omistaja sanoi ettei yhtään vettä tai likaa sinne koneen päälle ollut päässy. Oli yritetty ensin toisella akulla käyntiin ja nollaamalla/ resetoimalla softa mutta ei auttanut. Moottorissa oleva liitin oli myös katsottu mutta oli ollut kuin tehtaalta tullessa. Muuta tietoa en saanut. Painoa kuskilla 95kg. Onneksi sain viikossa takas, kuulosti pahalta lowkku:n mainitsema 3kk odotus.

  10. #100
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Pyörä seisoi pari viikkoa. Nyt on E010, eikä poistu millään.

  11. #101
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Ajelin tänään pari kierrosta Tahkon summer trailia, ylämäet vauhdilla pääosin boostilla. Lopussa himmailin että El Grandeen olisi avustukset riittäny ja näytti ennen sitä 10km rangea ja yksi palkki. Ensimmäinen isompi nousu niin avustukset lakkasi, eikä palanneet vaikka käynnistelin uudelleen. Kotona sitten oli taas 8km rangea... Olisiko ollut jotain jippoa jolla olisi saanut loput virrat käyttöön?

    Mutta olipahan aika hapokas nousta 23kg pyörällä El Grande ilman avustusta 😂

  12. #102
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eakin Katso viesti
    Ajelin tänään pari kierrosta Tahkon summer trailia, ylämäet vauhdilla pääosin boostilla. Lopussa himmailin että El Grandeen olisi avustukset riittäny ja näytti ennen sitä 10km rangea ja yksi palkki. Ensimmäinen isompi nousu niin avustukset lakkasi, eikä palanneet vaikka käynnistelin uudelleen. Kotona sitten oli taas 8km rangea... Olisiko ollut jotain jippoa jolla olisi saanut loput virrat käyttöön?

    Mutta olipahan aika hapokas nousta 23kg pyörällä El Grande ilman avustusta 😂
    niin kait nuila simanon akuilla on tapana, ainakin meidän porukan kolmessa canyonissa. jopa kahdesta tolpasta kyykkää jos on ajellut sievästi siihen asti ja lopuksi boostilla ajaa, ei välttämättä pääse kuin muutaman minuutin täysi syöttö päällä

  13. #103
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    579
    Akun varauksen "kuluminen" ei ole shimanossa aivan lineaarinen. Loppu menee nopeasti, niinkuin auton bensatankissa konsanaan.

  14. #104
    Joo Itselläkin on kaksi pyörää shimanon tekniikalla. Siinä vaiheessa kun on yksi tolppa akkua jäljellä niin ei kyllä ihmeitä tehdä. Maastopyörä imaisee parissa kilometrissä ja Retkipyörällä pääsee reilu 5km vaikka range näyttäisi 20km. Vähän isompi ylämäki niin homma kyykkää heti ja menee offille.

  15. #105
    E8000 käynyt nyt neljästi takuuhuollossa. Pukkaa E020 ja E010 virheitä usein tiukassa ylämäessä boost modella. Tähän mennessä kokeiltu uutta akkua, vaihdettu moottorin ja akun väliltä johdot ja vaihdettu moottori. Moottorin vaihto jopa auttoi jonkin aikaa, mutta eipä se näemmä asiaa ratkaissut. Neljäs kerta oli oikean rengaskoon ohjelmointi uuteen moottoriin. Jännä nähdä, tuleeko tuosta mitään koskaan.

  16. #106
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Nuo palkit eivät kyllä todellakaan putoa samaan tahtiin, ensimmäisen palkin putoaminen kestää miltei yhtä kauan kuin lopun neljän. kaksi viimeistä kun on näytössä niin maastossa trail modella reippaasti ajaen tuskin pääsee edes 10km
    Juu ei pudonnu, omassa eka palkki kesti sen likimain 20km, ja kuitenkin akulla pääsi luokkaa 35km. Jos joka palkilla pääsisi sen 20 sehä olis 100 km eikä tarttis kantaa repussa toista akkua...

  17. #107
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Makkispekkis Katso viesti
    E8000 käynyt nyt neljästi takuuhuollossa. Pukkaa E020 ja E010 virheitä usein tiukassa ylämäessä boost modella. Tähän mennessä kokeiltu uutta akkua, vaihdettu moottorin ja akun väliltä johdot ja vaihdettu moottori. Moottorin vaihto jopa auttoi jonkin aikaa, mutta eipä se näemmä asiaa ratkaissut. Neljäs kerta oli oikean rengaskoon ohjelmointi uuteen moottoriin. Jännä nähdä, tuleeko tuosta mitään koskaan.
    No aika lailla kumma juttu, jos on jo kaikki vaihdettu ja vika vaan pysyy. Tuo rengaskoon laittaminen tuskin asiaa korjaa. Mikä pyörä kyseessä?

    Virhekoodit E010 ja E020 viittaavat kyllä samaan: moottori kadottaa yhteyden akkuun. Onhan akku varmasti tiiviisti telakassaan? Mulla oli joskus päässyt löystymään, niin aina isommassa kuopassa pudotti avustuksen pois päältä ja sammutti moottorin. Seuraavaksi ehkä ehdottaisin telakan vaihtoa, vai onko sisäinen akku?

  18. #108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No aika lailla kumma juttu, jos on jo kaikki vaihdettu ja vika vaan pysyy. Tuo rengaskoon laittaminen tuskin asiaa korjaa. Mikä pyörä kyseessä?

    Virhekoodit E010 ja E020 viittaavat kyllä samaan: moottori kadottaa yhteyden akkuun. Onhan akku varmasti tiiviisti telakassaan? Mulla oli joskus päässyt löystymään, niin aina isommassa kuopassa pudotti avustuksen pois päältä ja sammutti moottorin. Seuraavaksi ehkä ehdottaisin telakan vaihtoa, vai onko sisäinen akku?
    Tunturi Emax kyseessä, jossa on ulkoinen akku. Luulisin, että on telakan kuntoa katsottu huollossa, mutta mistä näitä tietää. Saattaisihan tuohon voida jotain liitosrasvaa läträtä akun liittimiin, mutta en lähde itse säätämään, kun takuu on voimassa.

  19. #109
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    ^Kannattaa liikkeestä kysyä, että ovathan varmistaneet akun telakan säädöt. Jos tuo putoaa pois päältä aina Boostilla ylämäkeen runtattaessa, niin vaikuttaisi, että jotain virransyötön häikkää.

  20. #110
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    ^Tai itse akussa jotain, mikä aiheuttaa häiriöitä kun boost modessa imetään riittävästi akusta mehuja ulos? Boschillahan oli akuissaan jotain sisäänrakennettua "älyä", onko näissä Shimanoissa myös?

    Mutta jos kerran takuuta on jäljellä, niin sitä kautta vaan...

  21. #111
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    ^Alkuperäisen postaajan mukaan akku vaihdettu, joten vika ei liene siellä. Eikä moottorin päässä, kun sekin vaihdettu. Sekä kaapelointi välissä. Niin ei oikein enää jää kuin se telakka.

  22. #112
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kouvostoliitto
    Viestit
    116
    Yt Decoyn moottori (E8000) on alkanut isosti napsumaan tai jopa pienesti kollisemaan. Kammet ja polkimet kiristetty. Koneen näkyvät ruuvit kiristetty myös. Napsuu /kolisee kuormituksen lopulla satunnaisesti, juuri ennen kun lopettaa polkemisen, yleensä...ehkä... Ja mielestäni ääni tulee koneesta...

    Ja vapaaratas ei myös aina toimi, koneessa ilmeisesti? Onhan seillä varmaankin vapaaratas? Eli kun en polje ja pyörä liikkuu, niin takarenkaan vapaaratas ei rallata aina. On kuitenkin niin tehnyt uutena. Oliskohan yhteydessä moottorin napsuntaan...?

    Pitää vissii ruveta raapustamaan takuulappuja taaasss......
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

  23. #113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Alkuperäisen postaajan mukaan akku vaihdettu, joten vika ei liene siellä. Eikä moottorin päässä, kun sekin vaihdettu. Sekä kaapelointi välissä. Niin ei oikein enää jää kuin se telakka.
    Uutta akkua kokeiltiin, mutta sitä ei saanut pitää, koska ongelma ei sillä ratkennut.

  24. #114
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.977
    Oma e-max odottaa edelleen uutta moottoria. Tässä meni siis kesä- ja varmaan koko heinäkuukin. Onko nuo moottorit tosiaan noin kiven alla? Luulisi että ebikebrothers olisi edes tarjonnut lainapyörää tai jotain.

    Olispa ostanut bafangia, saisi osia ainakin.

  25. #115
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.733
    ^Tämä on kyllä yksi sähköpyörän huonoista puolista. Mutta tosiaan luulisi että liike voisi tarjota lainapyörää tai napata moottorin jostain.

  26. #116
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Tämä on kyllä yksi sähköpyörän huonoista puolista. Mutta tosiaan luulisi että liike voisi tarjota lainapyörää tai napata moottorin jostain.
    Ei kannata yleistää tässäkään kohtaa.

    Itse olen toistaiseksi vielä ainakin tyytyväinen omaan valintaani, eli Bafangin moottoriin ja muihin moottorivalmistajasta riippumattomiin sähkökomponentteihin.

    Akku ja kontrolleri toki on selvästi tehty propietary-malliin eli akku+teline on vain tälle valmistajalle tuotettu, samoin kontrolleri ja sen hallinta jossa esim. asetukset hiukan eri muodossa/järjestyksessä kuin normaalisti Bafangilla.

    Mutta jos joku em. komponenteista hajoaa, niin maailmalta saa tilattua helpohkosti uuden vastaavan tilalle. Vaikka tuon akku + telakka + laturi - paketin. Tai pelkän moottorin. Tai kontrollerin ja näyttöpaneelin + säätömoduulin. Koska mitään elämää loppupeleissä vain hankaloittavaa ylimääräistä valmistajan omaa "älyä" ei noihin ole tungettu. Ja hinnatkin yleensä noissa aika lailla kohtuullisemmat kuin näillä kalliimmilla merkeillä kuten Bosch, Shimano jne.

    Mutta jos vain joku tietyn valmistajan moottori tarjoaa juuri ne ominaisuudet joita itse arvostaa, niin silloin tietysti valinta on selvä.

  27. #117
    Liittynyt
    09/2017
    Viestit
    249
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Tämä on kyllä yksi sähköpyörän huonoista puolista. Mutta tosiaan luulisi että liike voisi tarjota lainapyörää tai napata moottorin jostain.
    Eri merkeillä erilaiset toimintatavat vaikka olisi samat moottorit. Oman Huraxdaxin Brose rupesi ääntelemään , otin yhteyttä myyjään Kangasalalle torstaina ja maanantaina laitettiin uusi moottori. Viallinen lähtee Saksaan ja palaa huollettuna takaisin sitten joskus. Siihen saakka ajan laina moottorilla.Tämä on Maxxin toimintatapa ja vielä palvelualtis ja ammattitaitoinen jälleenmyyjä niin homma kyllä pelaa. Onko kaikilla Shimanoa käyttävillä pyörämerkeillä samanlaiset toimintatavat? Jos on niin oisko sitten Shimanon päättämä tyyli.

  28. #118
    Liittynyt
    02/2019
    Viestit
    40
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesku61 Katso viesti
    Eri merkeillä erilaiset toimintatavat vaikka olisi samat moottorit. Oman Huraxdaxin Brose rupesi ääntelemään , otin yhteyttä myyjään Kangasalalle torstaina ja maanantaina laitettiin uusi moottori. Viallinen lähtee Saksaan ja palaa huollettuna takaisin sitten joskus. Siihen saakka ajan laina moottorilla.Tämä on Maxxin toimintatapa ja vielä palvelualtis ja ammattitaitoinen jälleenmyyjä niin homma kyllä pelaa. Onko kaikilla Shimanoa käyttävillä pyörämerkeillä samanlaiset toimintatavat? Jos on niin oisko sitten Shimanon päättämä tyyli.
    Ei ole, tiedän että monessa liikkeessä on moottoreita hyllyssä ja Shimanolla on Suomessakin oma varasto. Tiedän parikin tapausta joissa moottori on vaihdettu seuraavaksi päiväksi. Kääntyisin ehkä jälleenmyyjän puoleen, kai sieltä joku selitys on annettu, miksi kestää niin kauan? Vai oliko pyörä viritetty ja on nyt testattavana?

  29. #119
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Kannattaa liikkeestä kysyä, että ovathan varmistaneet akun telakan säädöt. Jos tuo putoaa pois päältä aina Boostilla ylämäkeen runtattaessa, niin vaikuttaisi, että jotain virransyötön häikkää.
    Nyt on akun telakka kiristetty. Joitakin kymmeniä kilometrejä menty ilman ongelmia.

  30. #120
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    106
    Terve, kuinka muilla on kestäneet Shimano E8000ssa moottorin laakerointi? Kaverin pyörässä kyseinen moottori ja klappaa rattaanpuolelta varmaan millin puolitoista ja moottorista kuuluu ikävää rutinaa, niinkuin ei rattaat oikein istuisi toisiinsa, pyörällä ajettu 3 tonnia. Pyörä toki Ranskassa, että nousuja on reilummin, kun täällä.

Samanlaisia aiheita

  1. Yamaha moottoreiden kokemukset viat ja korjaukset
    By Canno in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35
    Viimeinen viesti: 08.09.2025, 20.13
  2. Moottoreiden (Shimano, Bosch, Steps jne.) luotettavuus ja huollon tarve
    By Speedgoat in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 02.08.2023, 12.29
  3. Kokemukset www.motocard.com/en/
    By Odottakaa in forum Kaupat
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 13.07.2019, 15.25
  4. Moottoreiden tehot?
    By Fat Boy in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 04.06.2018, 20.39

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •