AjopyoraGiantCanyonElectrobikeLostInLapland
Sivu 1 / 4 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 98

Aihe: Maksimi syke

Maksimi syke

Minulla on nykyään käytössä Polarin H10 sykevyö. Voinko jotenkin listata suoritukset tai etsi suorituksia suorituksen aikana olleen maksimi syykkeen arvon muuttujana flow:sta tai stravasta?
    Nyt olen lähiaikoina koittanut saa maksimi sykettä, eilen ajoin maastopyörällä kohtuu pitkän ja korkean mäen päälle (Oulussa Kaakkurin liikuntamaan maastopyöräilyradan mäen päälle), mutta sain sykkeeksi oli vain 155. Minulla on ikää 42v, niin ei kai maksimi sykkeen pitäisi vielä noin alhainen olla? Siksi olisin kiinnostunut etsimään vanhoja suorituksia, että onko siellä korkeampia arvoja, mutta en viitsi yksitellen lähtä niitä selaamaan. Toki vasta tämän vuoden aikana ostin tuon vyö, aiemmin käyttänyt toista vyöta tai kelloa.

Flowsta jos valitset ensin raportit ja sitten treeni, niin sieltä voit valita viivakaavioon maksimisykkeen, jolloin saat esiin kaavion, josta näkee valitun kuukauden jokaisen treenin maksimisykkeen. Tämä siis desktop versiossa. En tiedä saako mobiiliappilla tuota kaaviota esiin...

Tuskin onnistut saamaan pyöräilessä maksimisykkeitä, itse en ainakaan ole onnistunut. Minulla on korkeimmat sykkeet tulleet jalkapallossa, kun yritin suojata palloa vastustajalta ja lopuksi olin niin hapoilla etten kunnolla jaksanut potkaista palloa. Tuossa tilanteessa sain maksimiksi 184 (ikä 48). Maksimin hakeminen onnistuu paremmin kun koko kroppa tekee töitä uupumukseen asti. Yhtenä keinona on jyrkkää hiekkarinnetä ylös niin paljon kuin lähtee ja useampaa kertaa.
    Itsekkin käytän H10 ja hyvä tarkka vyö jolla pystyy mittaamaan sykevaihtelyväliä.

^Vähän samat kokemukset, mutta lätkästä. Pyöräillessä tai muuten liikuntaa harrastaessa, jos ei ole "pakko" painaa redlinelle, se jää myös tekemättä. Jossain pelitilanteessa on vain painettava, vaikka ei jaksaisikaan. Ehkä jos ajaisi fillarilla kilpaa?

Poy mene sinne Kaakkuriin portaille ja kävele portaat ylös joka toiselle portaalle astuen koko jalkapohjalla esim 3 kertaa peräkkäin. Kävellen jokaiselle portaalle alas. Sitten on hyvät alkulämmittelyt tehty. Tämän jälkeen harpot juosten joka toiselle portaalle astuen ylös muttet ihan täysillä. Ja kävelet alas. Sen jälkeen lähdet vetämään juosten ylös taas joka toiselle astuen. Kovaa heti ja vielä vain matkalla kiihdyttäen jos mahdollista. Siten että portaiden loppupäässä jo uupumuksesta todennäköisesti hiipuu vauhti. Maksimissykkeen pitäis olla siinä tai ainakin max 1-2 lyöntiä vaille. Huom päivän vire voi vaikuttaa varmaan myös eli joku päivä ei irtoa yhtä hyvin kuin joku toinen.

Oma maksimi vaikuttaa olevan näin 41 vuotiaana siinä 184 tienoilla. 10 vuotta sitten oli 193 ja 15 vuotta sitten sain 197. Noin yhdellä tuntuu laskevan per ikävuosi.

Mä saan fillaroidessa 186, joka on ollut "maksimi" jo vuosia. En tiedä pitäisikö jotenkin saada korkeammaksi jollain rajummalla testillä. 53 vee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä saan fillaroidessa 186, joka on ollut "maksimi" jo vuosia. En tiedä pitäisikö jotenkin saada korkeammaksi jollain rajummalla testillä. 53 vee.
    Sama ikä ja korkein fillaroidessa havaittu syke parin lyönnin tarkkuudelle sama. Samaa myös että rajummalla testillä voisi olla korkeampi, tuon lukeman kellottamisen jälkeen oli vielä 10 km kotiin. Aika pitkään kyllä kesti, että syke laski alle 150 lyönnin.

189 ja 48v oli ikää tuolle lukemalle, maantiepyörällä.
    Kuukauden keskisykkeet pyöräillessä n. 135.

Polarin vo2 on 58.

Onhan nuo maksimisykkeet henkilökohtaisia ja myös lajikohtaisia.
    Alkuun oli vaikea saada pyörällä (162) samaa kuin juosten (172) tai hiihtäen (172), harjoittelun myötä nousi samoihin.
    Nyt ovat kaikki jo laskeneet (165).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nyt 56 vuotiaana tulee myös tuollaisia maksimeja.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Nyt olen lähiaikoina koittanut saa maksimi sykettä, eilen ajoin maastopyörällä kohtuu pitkän ja korkean mäen päälle (Oulussa Kaakkurin liikuntamaan maastopyöräilyradan mäen päälle), mutta sain sykkeeksi oli vain 155. Minulla on ikää 42v, niin ei kai maksimi sykkeen pitäisi vielä noin alhainen olla? Siksi olisin kiinnostunut etsimään vanhoja suorituksia, että onko siellä korkeampia arvoja, mutta en viitsi yksitellen lähtä niitä selaamaan. Toki vasta tämän vuoden aikana ostin tuon vyö, aiemmin käyttänyt toista vyöta tai kelloa.
    Itse olen ainakin havainnut, että nuo Kaakkurin liikuntamaan mäet on liian pieniä, että niissä saisi oikeasti sykkeen samalle tasolle kuin vaikka Syötteen alueen pitkissä nousuissa, joissa jyrkissä kohdissa joutuu oikeasti ponnistelemaan, että pääsee eteenpäin. Ruskotunturin jyrkimmät nousulinjat on parempia.

Pitäisi ehkä runtata putkelta ylös, mutta pito muodostuu sitten ongelmaksi, kun pohja on kuitenkin sen verran irtonaista.

Eilen innostuin ajamaan ulkolenkin jälkeen trainerin päällä kilpailun omaisesti alppinousun. Viimeiset 2,3 kilometriä nostin tehoja sen verran kuin arvelin pystyväni kymmenisen minuuttia pitämään. Sitten ihan lopussa yksi jannu yritti päästä oli ja tuli rinnalle. Piti vielä kaivaa taskunpohjilta lisää tehoja, joten aika maksimilla mentiin. Syke kävi 170:ssä. Jos olisi ollut vähän kauempana maali, ehkä pari lyöntiä lisää olisi löytynyt. Ikää 53.
    10k-kerhon jäsen

Pitäis kyllä jossain käydä kokeilemassa maksimit, ihan kuntotestiä mietin mutta 200e on minusta liikaa.

https://www.sportslab.fi/?palvelu=619

Josko menis juoksemaan portaita...

max syke pyöräillen n.165 ikää ensikuussa 60v.nuorempana oli n.191/30v.220-ikä aikasta lähellä totuutta.

jos sykettä haluaa kokeilla mihin nousee niin sopiva mäki ja riittävä määrä nousuja täysillä.myös alkulämmittelyt tarpeen.

Junnuna maksimisyke oli 220+ todistetusti, kun vedettiin uimatreeneissä esimerkiksi 10 x 50m 30 sek välein. Siis taukoa tuli sen verran kun sai uitua matkan alle 30 sek. Syke mitattiin joka vedon jälkeen. Nyt yritin Stravasta kaivella mikä on maksimisyke ollut kautta aikojen tuonne hillotuissa ajoissa, mutta en löytänyt mistä sen voisi katsoa. Muistaakseni profiilissa mulla on 168 ja aika lähellä tuota se on. Olisinko vetänyt joskus viime vuosina jonnekin 172:een, mutta 162 yli kun menee, ollaan jo redlinella pahasti.

Juosten 173, fillarilla 168. Ja 50v lähenee uhkaavasti. Yöllä nukkuessa mennään 40:een ja allekin. Laitteena polar vantage v titan

BMX radalla vedetty ennätys viitisen vuotta sitten, 185, nyt näyttäisi olevan joku 178 maastofillarilla jyrkkään ylämäkeen. Maantiellä ei taida irrota 165ä enempää.

Garmin Connectista löytyi maksimisyke. Se nyt on tietysti vain siltä ajalta, kun Garmin on mulla ollut, eli jostain marraskuusta. Niin joulukuussa on jossain harjoituksessa maksimi ollut 184, seuraava toukokuussa 176. Mutta nuo on mielestäni jo "ylikierroksilla", joten en noiden pohjalta lähde muuttelemaan mitään arvoja.

Viime kesänä Seinäjoen xcm-kisassa pääsin 198 sykkeisiin. Muutama viikko siitä saatiin (elämäni ekassa) polkupyöräergometrissä maksimiksi 201. Ens viikolla uuteen testiin tarkastamaan onko mitään kehitystä tapahtunut, ku ei oo enää pelkän fiiliksen mukaan vetäny. Mut intervalleissa helposti nousee 180-185. Nii ja ikää on se kohta 45v.

Maksimi syke

Kävin juoksemassa 4 krt Ylistönmäen kampuksen portaat ylös.
    En saanu sykettä nousemaan kuin 170, aika loppuun vedin.
    Ehkä sisulla olis jaksanu ehkä vielä yhden vedon mutta tuskin se tuosta juuri ois noussu.
    Ikää siis kohta 51v.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

^Näkisin, että tuossa ei juttuna ole tehdä sitä viidettä toistoa, vaan tuo toinen (viimeistään kolmas) nousu olisi pitänyt puristaa niin että silmät popsahtaa päästä. Lisäksi ainakin minulla "verryttelyn" pitää olla kovempi ja pidempi.
    10k-kerhon jäsen

Maksimi syke

Max. 198, lepo 35. Ikä 43.

Mitatut kynnykset aerk. 160, ank. 182.

Maksimi syke

^^No verryttelin mä senverran että ajoin pyörällä paikalle, 2-3km. Ja kävelin kolmasti rappuset ylös.
    Toki tiistai-aamuna klo 6 ajoin 4x8 min intervallit, tiedä oisko pitäny levätä enemmän..

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

r.a.i Guest
    Näillä maksimisykkeillä ei kannata päätään vaivata, joillakin on varpusen sydän ja toisilla vähän isompi pumppu. Froomen maksimisyke on 165 ja tuntuu pyörä kulkevan.

Satasen temmossa pari viikkoa sitte sain viimesellä kilsalla 182. Ikää 56. Oli tiukka veto -eikä ois pystyny ainakaan lopussa kovempaan. Ja mitä tällä on väliä -ei mitään, mutta luulin jo 180-tason karanneen iteltäni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Näillä maksimisykkeillä ei kannata päätään vaivata, joillakin on varpusen sydän ja toisilla vähän isompi pumppu. Froomen maksimisyke on 165 ja tuntuu pyörä kulkevan.
    Jokaisella maksimisyke on yksilöllinen eikä se kerro kunnosta tai muustakaan oikein mitään. Kaipa se on se sykereservi, mitä pitäisi tuijottaa, jos jotain haluaa katsella.

Mutta mielenkiinnosta toki omaa maksimia seuraa suhteessa siihen mitä se joskus on ollut. Maksimisykkeen hakeminen ei vain ikääntyessä ole enää ihan vaaratonta, kun voi tulla rytmihäiriöitä ja eteisvärinää.

Kaikessa mittauksessa on tärkeintä seurata ja verrata sinun omaa mittaustasi, mittaat sitten millä mittaat. On olemassa erilaisia kaavoja, taulukoita tjms. jotka antavat osviittaa mutta eivät ole mikään raamatun teksti.

Liiallisella mittauksella, vertailulla ja muulla saat itsellesi helposti turhaa huolta/stressiä jne. Kaikki ovat vain osa harjoittelua tai elämää, eivät vain se.

F. Kotlerburg Guest
    Ei kyllä tämä on kilpailu siinä kuin muutkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ei kyllä tämä on kilpailu siinä kuin muutkin.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 09.10.2016, 20.59
  2. syke
    By kaleva1 in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 24.12.2015, 13.26
  3. Kuntopyörä ja matala syke
    By TuulaEJ in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 28.10.2013, 19.28
  4. Syke yli 150, energia-, suola- ja nestetasapaino