FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 12 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 1088

Aihe: Continental GP 5000

  1. #331
    Hei uusi fillaroija täällä niin en avaa uutta ketjua.
    Hommasin tovi sitten gravelpyörän jota nyt näköjään lähinnä maanteillä kuljetan joten pohdin josko uudet renkaat toisivat lisää vauhtia. Nämä renkaat kiinnostaisivat mutta voiko niitä laittaa tehdaskiekkoihin eli Bontrager Affinity Disceihin? Leveys on ilmeisesti 22mm eli renkaiden tulisi olla minimissään 32mm mikäli olen ymmärtänyt oikein? Kiitos jo etukäteen, pyöräliikkeisiin en helpolla pääse ja rengasasiat saavat pään pyörälle

  2. #332
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    No ainakin 28mm voi laittaa ihan huoletta.

  3. #333
    Vähän sai etukäteen jännittää gp5000 tubeless - versioiden asennusta tiukkuuden vuoksi ja kun toisessa kiekossa on gorillateippauskin. No mutta olikin erittäin helppo homma ainakin DT:n kiekoille ja mitä nyt yhden lenkin tein ni paineet pysy gorillateipatussa kiekossakin hyvin ilman litkuja. Litkut toki tulossa molempiin, mutta kunhan kokeilin ja kumit nousi äärimmäisen helposti vanteen reunalle muutamalla pumppauksella. Toivottavasti kestäisivät jollain lailla sorallakin

  4. #334
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    DT:n kiekot ja 32mm Grand Prix 5000 TL tulossa, josko saisi kokea tubeless-onnistumisen iloa.
    Mielenkiinnolla odotan mahdollista eroa ajokokemuksessa vs 650b WTB Venture.

  5. #335
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Vähän sai etukäteen jännittää gp5000 tubeless - versioiden asennusta tiukkuuden vuoksi ja kun toisessa kiekossa on gorillateippauskin. No mutta olikin erittäin helppo homma ainakin DT:n kiekoille ja mitä nyt yhden lenkin tein ni paineet pysy gorillateipatussa kiekossakin hyvin ilman litkuja. Litkut toki tulossa molempiin, mutta kunhan kokeilin ja kumit nousi äärimmäisen helposti vanteen reunalle muutamalla pumppauksella. Toivottavasti kestäisivät jollain lailla sorallakin
    Joutu sitten kuitenkin tappeleen tubeleksen kans vähän litkujen laiton jälkeen. Eturengas alkoi puottaan paineita ja päivän aikana saatto kadota 2-3 bar, ilman että litkua tuli mistään ulos. Lopulta päädyin vaihtaan alkuperäisen tubeless -teipin uuteen ja nyt ei oo viikon aikana tarvinnu kertaakaan pumppailla ilmaa. Kiekot eivät siis olleet uudet ja ilmeisesti alkuperäinen teippaus oli alkanu menettään tehoa, lopulta teippaus paukahti pinnan kohdalta puhki kun pumppasin reilu 6 bar ilmaa ja kumi tyhjenty samantien ihan tyhjäksi. Uutta teippiä tuli sitten laitettua kolme kiekkaa varmuuden vuoksi, kun ei mielellään halua maantiellä käyvän noin.

  6. #336
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Eilen asensin nämä DT e1800 Spline kiekoille. Hiukan joutui ähertämään rengasmuovien kera, mutta ei mahdottoman vaikea tehtävä.
    Paikalleen nousivat Bilteman pumpulla sielu paikallaan. Orange sealit sisään ja aamulla oli samat paineet kuin illalla.

    Nyt töihin tullessa ajoin kokeeksi yhden segmentin(todella väsyneet jalat, ei puhettakaan että esim putkelta vois ajaa). -9sek 1,9km matkalla parani aika edelliseen PR:ään WTB ventureilla ajettuna.
    Luulovaikutelmakin tukee sitä että nyt kulkee kepeästi.

  7. #337
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Nyt töihin tullessa ajoin kokeeksi yhden segmentin(todella väsyneet jalat, ei puhettakaan että esim putkelta vois ajaa). -9sek 1,9km matkalla parani aika edelliseen PR:ään WTB ventureilla ajettuna.
    Luulovaikutelmakin tukee sitä että nyt kulkee kepeästi.
    Oma ensivaikutelma GP 5000 TL:stä (25 mm): liikkuu todella kevyesti, erinomaisen mukava - suodattaa kovarunkoisessa pyörässä herkästi välittyvät karkean tienpinnan aiheuttamat värinät tolkuttoman hyvin pois. Sade yllätti, joten tuli märälläkin pinnalla ajettua enkä huomannut pidon heikkenemistä, tosin en kyllä mitään suurenmoisen sankarillisia temppuja yrittänytkään.

  8. #338
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Mulla on teräsrunkoinen pyörä, mutta nyt jälkeenpäin miettien en kyllä pannut merkille minkäänlaista kovuutta/epämukavuutta verrattuna edelliseen rengastukseen.
    Itseasiassa ainut asia mikä vei huomion oli tuo hyvä rullaavuus, liikkuu todella kevyesti kuten mainitsit.

    Odotin kyllä "kovempaa kyytiä", paineetkin oli 5,5-6bar. Mutta en kokenut epämukavaksi laisin. Loistava rengas, ainakin näin alkumetreillä.

  9. #339
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Kaiken hehkutuksen lomassa kannattaa muistaa että GP5000TL pidetään varsin kovana renkaana ajaa.

    Avorenkaista kokeilkaa jotain Challengen HTLR-rengasta tai spessun Turbo Cottonia latexilla ja palataan sitten asiaan.
    Toki GP5000 on suht kestävä ja erittäin nopea rengas, itselläkin on kestävyyden suhteen siihen kovempi luotto kuin kahteen ylläolevaan.
    Ride quality vaan on eri luokkaa open tubular -tyyppisillä notkeakylkisillä kumeilla, puhumattakaan laadukkaista tuubirenkaista.

    Viikonlopun mökkireissulle laitan itekin GP5000TL Turbo Cottonien tilalle.
    Ensi viikolla voisi sitten kokeilla Veloflexin uusia TLR-kumeja (25c 237g ja 28c 251g).

    Elämä on liian lyhyt tylsille renkaille

  10. #340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Mulla on teräsrunkoinen pyörä, mutta nyt jälkeenpäin miettien en kyllä pannut merkille minkäänlaista kovuutta/epämukavuutta verrattuna edelliseen rengastukseen.
    Itseasiassa ainut asia mikä vei huomion oli tuo hyvä rullaavuus, liikkuu todella kevyesti kuten mainitsit.

    Odotin kyllä "kovempaa kyytiä", paineetkin oli 5,5-6bar. Mutta en kokenut epämukavaksi laisin. Loistava rengas, ainakin näin alkumetreillä.
    Minulla nuo ovat kuiturunkoisessa Feltin F4:ssa ja sillä kyllä tuli edellisillä renkailla (Schwalbe One TL) läpi sellaista jatkuvaa, korkeataajuuksista tärinää samoilla paineilla ajaessa. Contien kanssa tuo tärinä loisti poissalolollaan.

  11. #341
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Viikonlopun mökkireissulle laitan itekin GP5000TL Turbo Cottonien tilalle.
    GP5000TL:n uskaltaa viedä hiekkatielle, ja vielä polkea surutta?

  12. #342
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    GP5000TL:n uskaltaa viedä hiekkatielle, ja vielä polkea surutta?
    Melko karkeaa soraa mökkitiellä niin ajaminen loppuu kyllä päällysteen loppuessa
    Vaihdan oikeastaan vaan mielenrauhan vuoksi, pientareet on yleensä niin törkeässä kunnossa ettei pidemmän päälle hotsita Turbo Cottonia niille viedä.

  13. #343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Odotin kyllä "kovempaa kyytiä", paineetkin oli 5,5-6bar. Mutta en kokenut epämukavaksi laisin. Loistava rengas, ainakin näin alkumetreillä.
    Varmaankin noin barin verran voit 32mm kokoisessa paineita tiputtaa ja kulkee entistä nopeammin ja mukavammin. Enemmänkin jos myös hiekkaa

    https://info.silca.cc/silca-professi...ure-calculator

  14. #344
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Varmaankin noin barin verran voit 32mm kokoisessa paineita tiputtaa ja kulkee entistä nopeammin ja mukavammin. Enemmänkin jos myös hiekkaa

    https://info.silca.cc/silca-professi...ure-calculator
    Mulla on 32mm avoversiot latexilla, kuskin paino 80kg ja paineta pidän takana 4bar ja edessä 3.5bar.

  15. #345
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Pidennetyllä työmatkalla oli kunnon soraakin muutamia kymmeniä metrejä. Aika huoletta saa näemmä 32mm Contilla päästää siinäkin. En toki väitä että mukavaa olis.

  16. #346
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    91
    'Pikkuongelmia' 28 mm asennuksen kanssa Mavic Ksyrium Allroad Elite vanteelle (levyversio, 'pronssinavoilla'). Eturengas meni ihan normaalisti, mutta taakse oli todella kireä (rikkoontunut sisuri ja ruhjoontuneet rengasraudat (muovit) työn aikana).
    Jos lenkillä menee takarengas, voi olla edessä autokyyti kotiin...

    Rengas on hyvä ajaa, tosin en koe suurta eroa 4-tonniseen.

    Olisiko joku muu rengas vähemmän tiukka - olisi mielenrauhan takia lenkillä mukavampaa. Vaikka eipä noita rikkoja ole montaa kohdalle sattunut (kop-kop). Siis samantasoinen; Michelin tms.

  17. #347
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Varmaankin noin barin verran voit 32mm kokoisessa paineita tiputtaa ja kulkee entistä nopeammin ja mukavammin. Enemmänkin jos myös hiekkaa

    https://info.silca.cc/silca-professi...ure-calculator
    Tänään 60km asfalttia 4,5bar painetta molemmissa päissä.
    Kuskin paino 75kg, oikein kivasti kulki.
    Noilla hujakoilla taitanee olla ne itselle sopivat paineet.
    Taakse vois ehkä 5baria kokeilla.


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

  18. #348
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Continental julkistaa GP5000-renkaasta tan-wall-version:


    https://road.cc/content/tech-news/co...n-tyres-275391
    Rule #1: Obey The Rules

  19. #349
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JPK-works Katso viesti

    Olisiko joku muu rengas vähemmän tiukka - olisi mielenrauhan takia lenkillä mukavampaa. Vaikka eipä noita rikkoja ole montaa kohdalle sattunut (kop-kop). Siis samantasoinen; Michelin tms.
    Mulla kanssa Mavicin kiekot ja Michelin Power Competition on tiukka myös asentaa.

  20. #350
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Kannattaa sit huomata, että nuo on feikki tanwallit maalattuna kumille. Oikeat tanwallit on syystä mukavempia ajaa. Kaipa tälläisillä olisi kuitenkin paikkansa kevään sepeleille ennen kuin viittii laittaa aitoa alle.

  21. #351
    Liittynyt
    01/2019
    Viestit
    46
    Continentalin 5000TL:llä DT:n R460 kehien kanssa ajeltu jotain 10tkm (kahdella rengasparilla toki) ja yhden ainoan kerran pettänyt tubelesointi totaalisesti ja tää oli Pariisissa kun joku terävä juttu meni katosateessa renkaan läpi ja litku ei pystynyt paikkaamaan varmaankin juuri kovasta sateesta johtuen. Toki kymmenen kilsaa pystyi tuolloinkin ajamaan alenevilla paineilla ennen kuin piti laittaa sisuri.

  22. #352
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JPK-works Katso viesti
    'Pikkuongelmia' 28 mm asennuksen kanssa Mavic Ksyrium Allroad Elite vanteelle (levyversio, 'pronssinavoilla'). Eturengas meni ihan normaalisti, mutta taakse oli todella kireä (rikkoontunut sisuri ja ruhjoontuneet rengasraudat (muovit) työn aikana). Jos lenkillä menee takarengas, voi olla edessä autokyyti kotiin... Rengas on hyvä ajaa, tosin en koe suurta eroa 4-tonniseen. Olisiko joku muu rengas vähemmän tiukka - olisi mielenrauhan takia lenkillä mukavampaa. Vaikka eipä noita rikkoja ole montaa kohdalle sattunut (kop-kop). Siis samantasoinen; Michelin tms.
    Samat ongelmat DT:n halpisvanteilla. Kerran mennyt puhki ja uusi sisäkumi vaihtui yllätävänkin kivuttomasti, liekö rengas ajossa lämmennyt, mutta kun myöhemmin vaihdoin renkaat takaa > eteen ja toisin päin niin asennus aivan yhtä hankalaa kuin ensimmäinen kerta.

  23. #353
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Yllättävän isoja kulutuskestävyyseroja näyttää olevan viisitonnisten eri yksilöiden välillä.

    Toisessa pyörässä renkaat alla pitkään jo viime kesänä ja renkaassa olevien kulumamerkkien perusteella edelleen hyvässä käyttökunnossa. Toisessa pyörässä keväällä 2020 alle laitetut kumit piti vaihtaa uusiin jokin aika sitten. Pyörissä on alla samantyyppiset kiekot, joten renkaan profiilit vastaavat toisiaan; molemmissa 25mm renkaat samoilla paineilla. Mitään tarkkoja kilometrejä en kummallekaan pyörälle osaa sanoa, mutta noin karkeasti voisi arvailla, että toisilla renkailla on ajettu lähes tuplasti noihin heikommin kestäviin verrattuna.
    Rule #1: Obey The Rules

  24. #354
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    92
    Cyclo/graveliin hakusessa ensimmäiset maantiegummit nappularenkaiden lisäksi. Eka Pirkan pyöräily edessä ja SUP:iin pitäisi saada hinta/laaturenkaat. Nykyinenkin ajo ollut 70/30 asfaltin hyväksi. Olisko nämä Continentalin GP5000 suositellut vai jokin muu edukkaampi?
    3T Exploro 2022, Trek Rail 5 2022

  25. #355
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    179
    Bike-discountissa GP5000 on kolmea eri 25-622 kokoa? Mitä eroa 25-622 S42, S60 ja S80 renkaalla on? https://www.bike-discount.de/en/buy/...3?varid=976271

  26. #356
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ahven Katso viesti
    Bike-discountissa GP5000 on kolmea eri 25-622 kokoa? Mitä eroa 25-622 S42, S60 ja S80 renkaalla on? https://www.bike-discount.de/en/buy/...3?varid=976271
    Venttiilin pituutta.

  27. #357
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Venttiilin pituutta.
    Thx

  28. #358
    Paljonko muilla "viistonniset" ovat kestäneet kilometrejä? Minulla on nyt takana pari kesää alla olleissa sisäkumillisissa renkaissa n. 6000km. Takarenkaan (25-622) kulumismerkinnät ovat juuri ja juuri luettavissa, joten luultavasti näillä ei enää kovin pitkästi ajoja ole jäljellä. Edessä (23-622) olevalla renkaalla sen sijaan tultaneen ajamaan vielä useampia tuhansia kulumismerkinnöistä päätellen, ehkä jopa 10 tuhatta menee puhki? Matkan varrelle on sattunut kolme rengasrikkoa. Ensimmäisen sattui n. 1000km:n kohdalla, tyhjenemisen syy ei selvinnyt koskaan. Seuraava rikko sattui n. 5000km:n kohdalla, kun pistosuojauksen läpi oli tullut kiilamainen terävä pieni kivensiru. Kolmas rikko sattui lähes välittömästi tämän jälkeen ja oletettavasti tämä rikko liittyi edelliseen tapahtumaan, koska tässäkin tapauksessa terävä kiilamainen kivensiru oli tullut pistosuojauksen läpi muutaman sentin etäisyydellä edellisestä pistosta.

  29. #359
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.164
    Havaintosi kestosta ovat aika lailla samat mitä noista renkaista yleensä sanotaan. GP5000 ei ole optimoitu pitkäikäiseksi vaan rullaavaksi, pitäväksi ja kohtuullisen hyvä suojaus.

  30. #360
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    Continental GP 5000

    ^ Ja 6000km kestävä rengas ei siis ole "pitkäikäinen"??


    Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

Samanlaisia aiheita

  1. Continental Gatorskin
    By kmw in forum Renkaat
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.09.2018, 14.55
  2. Continental Mud King
    By MK79 in forum Renkaat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 19.05.2018, 11.42
  3. Merida cyclocross 5000
    By Seniori in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.12.2017, 21.13
  4. Continental Racesport litkutus?
    By T.K. in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 07.06.2017, 20.22
  5. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 16.01

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •