GarminElectrobikeGiant
Sivu 140 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 90 130 138 139 140 141 142 150 190 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.171 - 4.200 / 5848

Aihe: Mikä se tänään sut hyvälle tuulelle sai?

Haagalaisessa puistossa penkillä istuskeleva mies, joka tervehtii kaikkia ohikulkevia koiria antamalla pieniä makupaloja.

tempokisu Guest
    ^^ ja mä olin niin innoissani kun pystyin tasasellakin ajaan kolmeakymppiä eikä edes hengästyny....mutta olen jaksanu ajaa satasia ihan yhtämittaisinakin ( tosin se toinen puoli on työmatkaa ja semmoista kiertelyä...mutta kuitenkin)
    Ja sain tänään kaikki stressaavat hommat hoidettua; alkulenkki, lääkkeen haku ( kuinkahan kallis tää on...165e) ja sitten neurologilla käynti ( mitäs tää maksaa...134e) mutta ne on hoidettu ( ja siinä sivussa 4 tunnin työpäivä) ja nyt alkaa 3 päivän viikonloppu. Aurinkoinen viikonloppu, ja uskoisin saavani nämä pari aurinkoisen päivän kuvausprojektia hoidetuksi.

Ja kas, näköjään mun koetilaus-mukit no2 ja no3 on noudettavissa. No nyt on "näin virnistää nahkiainen"-mukeja joka huoneeseen. Juuri tämä kuva oli se kun inspiroi "tää on mun juttu". Tulen nahkiais-jutuista aina hyvälle tuulelle.

Tämä 4kymppiä lähestyvä tätiläinen on siskontytön Steam-kaveri. Ja täytyy sanoa, että siskontytöllä on hyvä maku pelien suhteen.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Aamukaste ja tsiljuuna tuoksua tuossa viiden pintaan ku oltiin haukkujen kaa kylän ilmaa nuuhistelemassa
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

^ Sama homma täällä noiden mölömuuttien kanssa, kyllä ollaan niin terävänä joka suuntaan, kun nyt ollaan aamuvarhaisella lenkkeilty

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lapin rajavartioston video rajan avaamisesta:

https://twitter.com/i/status/1272411792304680960

*

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Alkanut vuosiloma ja äx-kaupan Ilmo Niilo-sedän "uuden" vinyylirieskan saapumisesta.

Huikean hieno juhannusaatto merellä. Lähes pläkä, pilvetön taivas ja helle.
    Kaar ittelles vaa

Seurannut autistisen poikani siirtymistä vaihdepyörän käyttäjäksi, tosi nopeasti oppi ja on niin intoa piukalla, että joutuu vähän rauhoittelemaan.

SUPpailu. Majesteettinen fiilis lipua seisallaan ison järven selällä Suomen suvessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sempre Katso viesti
    Seurannut autistisen poikani siirtymistä vaihdepyörän käyttäjäksi, tosi nopeasti oppi ja on niin intoa piukalla, että joutuu vähän rauhoittelemaan.
    Meillä 8-v valitteli tänään tyhjiä renkaita aivan liian pienessä fillarissaan. Otettiin isoveljen 20-tuumainen vaihdepyörä alle, laskettiin satula ja ei kun menoksi. 30 sekunnin pikakurssi miten niitä viittä vaihdetta käytetään ja enää puuttuu kypärä...vauhtia ei todellakaan puutu. Nyt sitten puuttuu yksi fillari, mitenköhän mä tän selitän?

Tällä nuoremmalla oli pilttinä kapearenkainen potkumopo eikä koskaan tarvinnut fillarointia edes opettaa...otti eräänä päivänä pyörän alle ja polkaisi menemään ensimmäisellä. Isoveljellään oli pienenä sellainen leveärenkainen potkumopo joka pysyy pystyssä itsekseen ja jolla ei edes voi kantata...oli tuskaa se fillaroinnin opettelu. Näin vinkkinä pienten lasten vanhemmille.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    Meillä 8-v valitteli tänään tyhjiä renkaita aivan liian pienessä fillarissaan. Otettiin isoveljen 20-tuumainen vaihdepyörä alle, laskettiin satula ja ei kun menoksi. 30 sekunnin pikakurssi miten niitä viittä vaihdetta käytetään ja enää puuttuu kypärä...vauhtia ei todellakaan puutu. Nyt sitten puuttuu yksi fillari, mitenköhän mä tän selitän?

Tällä nuoremmalla oli pilttinä kapearenkainen potkumopo eikä koskaan tarvinnut fillarointia edes opettaa...otti eräänä päivänä pyörän alle ja polkaisi menemään ensimmäisellä. Isoveljellään oli pienenä sellainen leveärenkainen potkumopo joka pysyy pystyssä itsekseen ja jolla ei edes voi kantata...oli tuskaa se fillaroinnin opettelu. Näin vinkkinä pienten lasten vanhemmille.

Meidän autistipoika(9v) on ollut pienestä pitäen hyvin varovainen.
    Polkupyörä hänellä on jo pitkään, muttei se kiinnostanut ollenkaan. Toimintaterapeutti yritti polkimettomalla pyörällä tasapainoharjoituksia, muttei sekään oikein napannut poikaa.

Pikkuveli(5v) kiinnostui isoveljen pyörästä viime kesänä ja oppi ajamaan tosi nopeasti.
    Isovelikin osoitti jo hieman kiinnostusta ja sain serkun pojan vanhan 20" pyörän, jolla isoveli opetteli.
    Hetki mentiin appareilla, mutta nopeasti pyysi ne pois.

Viime kesä ja kevät mentiin vanhoilla 12" ja 20" tuumaisilla.
    Pienemmälle hommattiin toukokuussa 16" ja eilen isommalle 24" (24v).
    Pienempi on melko kohlo päästämään, leuka on nytkin teipattuna :-)

Kävin uimassa jo viideltä, pyöräily auringon noustessa.

Saksalainen. Se ei vaan petä. Paketti lähti tulemaan jo seuraavana päivänä tilauksesta.
    Ylläoleva saattaa sisältää provokatiivista haihattelua.

tempokisu Guest
    Kiva uinti ja kun tulin kotiin niin katsoin että mitäs saapumisilmoituksia tullu... voi että siis mä oon onnellinen, ne maaliskuun alussa USA:sta tilaamani mukit, sekä kun tuossa toukokuussa laittelin että en ole saanut niin lähettivät toiset ( en pyytänyt, laitoin vaan palautetta...) niin nekin on tullu.
    Nyt on mukeja.
    Mä julistan tämän päivän 26.6. kansainväliseksi mukipäiväksi.

Kyllä ne muutkin paketit sieltä sitten tulee, kestää vaan vähän pitempään. ( tosin ne joista sain rahat takaisin, en hae/tullaa niin palautuu lähettäjälle )

Ja sain tänään ajettua 110km.

Täydellinen päivä ostin eilen raparperi-juomasekoitusta ja tuolla on kippo tuoreita mansikoitakin että suu makeaksikin vielä.
    Nyt kannattaa olla iloinen, arki koittaa aikanaan mutta kyllä ne asiat näköjään aina jotenkin selviää.

Kotteron takajarruremontin yhteydessä porsinut jarruputki meinasi aluksi hieman vituttaa.
    Paikallismatkailin julkisella varaosakauppaan molemmille puolille uudet (ja päälärillisen nestettä).
    Tulipa eliminoitua mahdollinen "shit happens" noilta osin, liitoksista eteenpäin ei näytä olevan huolta.
    Samalla reissulla pikakorvikkeet hajonneelle sandaalille.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

Maksuton jätski! Ajelin iltapäivällä lenkillä Kivinokan ympäri tän kiskan ohitse, ja päätin ostaa munkin ja oli vain kortti mukana.
    Kysyin käykö kortti, "ei moisia hömpötyksiä pyh, maistuuko kahvi, tarjoan?"
    Kahvi ei maistunut helteen kuumuuteen ja sanoin että munkin olisin ostanut. Munkit oli loppu ja myyjä otti tyynesti pakastimesta tikkujäätelön kun kääreen väri oli samanvärinen kuin mun ajopaita.
    Biitsille rullailin jätskille, nams.
    Olipa rento paikka ja tähän vuoteen taitaa loppua, just kun löysin koko paikan ton hesarin artikkelin kautta.

Hurlumhei-meiningistään tunnettu kioski lopettaa Kivinokassa – Myös 1930-luvun kioskirakennuksen kohtalo vaakalaudalla

Mun mökissä asuu kimalaisia.

Tontin toisen linnunpöntön "sato". 9 kpl pieniä kirjosieppoja😀 Evästäkin on ilma sakeanaan...

Eikä! Tuli pompittua takapyörällä tasaiselta lähtiessä 10 kertaa ja etupyörä korokkeelta 15! Kehitystä ei voi enää mikään pidätellä. Viime aikoina on joka treenissä mennyt muutama enemmän ja hallinta mennyt muutenkin vakaammaksi.
    Ja vielä muutama viikko sitten takkusin (monta monta viikkoa), että miten ihmeessä en saa edes kahta pomppua tai että miten ihmiset valittaa että alkaa pomppia taaksepäin. Tai että miten voi seisoa paikallaan tanko staattisessa pidossa ilman kiemurointia ja kääntelyä. Näin se vaan vanhenevakin yksilö kokee oppimisen iloa kun vaan tekee.
    Ylläoleva saattaa sisältää provokatiivista haihattelua.

Monen tunnin kirjoitus- ja tekstinhinkkaustuokio terassilla. Sitä aina ajattelee olevansa aivan surkea ja tekstin huonoa, mutta noin 8 kk tauon jälkeen lukeekin sitä kuin aivan uutta ja miettii, kirjoitinko minä tuonkin? Oho. Mukava nostalgiatrippi myös samalla.

Längelmäveden puolikkaan (Rönnistä yli) ympäriajoon kuului kuulu Eräjärven nopea alamäki ja heti ensiyrittämällä sain viimeinkin 70 km/h ylitettyä. Jos keli pysyttelee poutaisena, ajelen uudelleen tuon reitin ja taatusti Eräjärvellä sagan-kyykyssä lähipäivinä.
    Keräsin koneelle oman tiedoston nopeimmista alamäkikokemuksistani:

2020: 70,25 km/h 28.06. Eräjärvi

2019: 68,80 km/h 07.07. Royal-pyöräily

2018: 68,72 km/h 08.07. Royal-pyöräily

2017: 69,06 km/h 02.08. Vuokatti-Kuluntalahti
    2017: 63,41 km/h 09.07. Royal-pyöräily

2016: 68,33 km/h 07.08. Vuokatti-Ristijärvi
    2016: 67,95 km/h 03.07. Royal-pyöräily

2015: 68,35 km/h 05.07. Royal-pyöräily

2014: 67,99 km/h 13.07. Royal-pyöräily

2013: 64,45 km/h 09.06. Pirkan Pyöräily
    2013: 64,26 km/h 07.07. Royal-pyöräily
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

Oikoreitti.

pulmark Guest
    Pohtiessani pyörälenkillä intersektionaalista feminismiä ymmärsin mitä eroja on lopputulosten tasa-arvolla ja mahdollisuuksien tasa-arvolla.

tempokisu Guest
    ^^^ usein katsoissani vanhoja ottamiani kuvia ....miten mä olen tommosen osannu, tai saanu ( kiitos Luonto) otettua..

Mutta jees, 997e "mätkyt" ...tai minun tapauksessani virallinen termi "jäännösvero" on oikeampi ilmaus...vaihtui korjaukseni jälkeen 17,95euroon. Tämä on ihan sopiva summa mulle.

Kiva tämäkin, että ei ole enää mitään kuvausprojektia kesälle eikä tarvi stressata sopivista sääolosuhteista. Eilisen lenkin perusteella on ihan mahdollista että Valkeakosken lenkit tulee vielä ohjelmistooni?!

Rovaniemi oli mukava ja rauhallinen kaupunki ilman turistilaumoja.

73,69 km/h saganina 29.06.2020

Huima lasku alkaa 3:10.

Itse ei ollut mitään ongelmia pyörän hallittavuuden kanssa, vaikkakin jatk.tuulennop. oli 5 m/s.

Längelmäen tienristeyksestä Eräjärven pohjoispuolella yli ajanut Ford Mondeo (keula ojassa ehyenä, taka-akselisto ilmassa) oli hinattu pois.
    En kohdannut sunnuntaina Kanuunaryhmää, joka liikkui samaisissa koordinaateissa.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7...c-eb5b8aeca65c

"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Pelkän työmatkan hinkkaamisen sijasta pääsin/jaksoin/ehdin/läksin tänään pitkästä aikaa lenkille - ja vaikka se crossari välillä naksuukin, niin jos se silti [kilttipyörähanikultamussukkaböö] jaksaisi pysyä kasassa tuonne loman alkuun asti, kun olisi silloin enemmän aikaa keskittyä huoltoiluun.
    *

Se sellainen kerran kesässä täydellinen lenkki: ideaali keli soratieseikkailulle, uusi mielettömän hieno metsäinen reitti yllätyksineen aina autiotaloista kauniiseen puroon sekä hyväkuntoisiin, mutkaisiin, sopivasti mäkisiin teihin.
    *

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •