Ketjujen voitelu
Mun squirttailut loppu alle 1000km testijaksoon. Pelko persiissä, koska lenkillä alkaa kitistä, alkaako lenkillä sataa, kauanko märässä maastossa möyrintää kestää squirtti yms. Ei sovi mun luonteelle. Tehdasrasvoilla menen ja kun ne loppuu, tovin venytän jaksoa lisävoitelulla, kunnes uudet ketjut alle. Uudet ketjut putsaan pinnalta pienkonebensalla kostutetulla rätillä, kunnes tahmaisuus katoaa. Ei tartu edes hiekkapöly näin
Tehdasrasvojen aikana lenkin jälkeen pyyhin ketjut puhtaiksi (jos tarve) ohuella öljyllä kyllästetyllä rätillä. Jos ketjut kastuneet, paineilmalla kuivaan rattaat ja ketjun ja samaisella öljysellä rätillä käsittely.
Lisävoitelu
1 tippa öljyä ketjun linkin keskelle (chainstayn alapuoli) takarissan ja eturattaan väliselle alueelle. Laita rasvaa vain pieni tippa. Älä käännä kampia
2 anna imeytyä minuutti. Älä käännä kampia
3 kuivaa ketjusuora rätillä hyvin
4 käännä kampia että tulee uusi rasvattava ketjusuora takarissan ja eturattaan väliin. Mene kohtaan 1
Näin rasva ei kulkeudu rattaille!! ja omakohtaisen kokemukseni mukaan pysyy toimintavarmana, puhtaana ja vesisateen kestävänä. Saa käyttää, muttei todellakaan ole pakko, enkä tuomitse squirtin tai muun, kuin tehdasrasvalla ajajia.
Maasturissa on nyt 600km takana lisärasvaamatta (shimanon siltec). Märkää maastoajelua, vesipesua pelkästään. Paineilmalla kuivaus ja ohuella öljyllä kyllästetyllä rätillä pyyhintä. Linkkejä kun painaa toisiaan vasten, litisee tehdasrasva vielä nivelissä.


Asiasta oksanhaaraan, millä voitelette näitä ja kuinka monen käytön jälkeen vaihdatte ketjun uuteen
?
EsaJ muokkasi tätä : 15.06.2020 at 18.02
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
Kirjanmerkit