GiantBikeshopLostInLaplandElectrobike
Sivu 8 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 315

Aihe: YT Decoy

Tais tulla mullekin noin reiluviikko...siis entterin painalluksen jälkeen. Nopeasti tuli kuitenkin. Helmikuun alussa tilasin, silloin ei vielä ollut corona sotkemassa?
    YT Decoy comp, Salsa Blackborow GX 2016

Huikea pyörä tämä decoy base 29 XXL. Jousitusta pitää vielä säätää, sopivia ilmanpaineita hakea renkaisiin ja tanko vaihtaa, koska sen muoto ei sovi minulle. Takajousituksen vaihdoin high-asentoon, se sopii minun ajoihini paremmin.
    Nopea, vakaa ja hämmentävän hiljainen. Mitään kitinöitä, räminöitä tai kolinoita ei kuulu.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tärpätti Katso viesti
    Mitä tähän YT:hen olen tutustunut, niin erittäin kova hinta-laatu suhde eurooppalaiseksi valmistajaksi. Toivottavasti valtaa alaa HaiBikeltä ja Specializedilta.

Olisin itse ostanut kanssa Decoyn ellei olisi ollut tarvetta päästä 60 kmh...
    Todella laadukas tämä Decoy on kyllä ollut. Surettaa jos siitä joudun joskus luopumaan.

Haittapuolena vielä kuitenkin YTllä on luotettavuus ja sitä myötä huoltoreissut Saksaan. Itsellä ollut todella paljon epäonnea YTn omien akku-osien kanssa. Ylempänä olevien haasteiden lisäksi mulla hajosi nyt akkulaturi. Saa nähdä kauan kestää et saan uuden tännepäin. Tällä hetkellä 40% omistusajasta on pyörä ollut toiminnassa.

Mut tosiaan, ei näin paljoa epäonnea kaikilla, ja YT ilmeisesti parantamassa tätä ongelmaa — avasivat juuri oman paikallisen yksikön UKseen. Toivottavasti tekevät saman kuin esim Canyon Suomessa.
    YT Decoy Pro 29 2020, Santa Cruz Heckler 2014, Focus Jam2 Nine 2019

Spessussa näyttää olevan saman tehtaan akkulaturi.

Täytyy toivoa, että laatuvaihtelut on saatu hoidettua. Pyörä on hyvä ajaa.

^Jos luotettavuusasteen arviointi perustuu pelkästään keskustelupalstojen juttuihin ja omaan kokemukseen, niin ei siitä vielä kovin luotettavaa tulosta saa aikaiseksi? Hyvä, että Freyssä ei ole ollut vikoja. Enkä toivo niitä kenellekään. Eikös kaikki tehdä tänä päivänä Kiinassa oli miten saksalainen tai jenkkiläilen pyörä merkki hyvänsä?

Eipä ole mitään ongelmia ollut Decoyssä vaikka alamäki tykki onkin ja myös sitä saanut maistaa ihan kohtuullisesti.

Tähän mennessä pelkkää hyvää sanottavaa Decoysta. Lenkin jälkeen on hymyilyttänyt leveästi.

Oliko näin että Decoyssä on akku kiinni kahdella pultilla? Talvisinkin tulee työmatkaa pyöräiltyä eikä lämmintä säilytyspaikkaa löydy joten akkujumppaa on.

Akku on kiinni kahdella pultilla. Mielestäni helppo irroittaa ja kiinnittää. Ottaakohan akku niin kovasti siipeensä kylmästä että kannattaa irroitella..?
    https://ebike-mtb.com/en/yt-decoy-review/ tuossa vielä video.

Joo mulla on Decoy toiminut hyvin, paitsi iskarin osalta... Se on nyt takuu huollossa Saksassa, oiskohan kolmas viikko menossa

Oletan ongelman liittyvän lataukseen, pakkasessa kun akkuja ei sovi latailla.

Ja kun kennot menee kunnolla kohmeeseen, ei ne myöskään luovuta virtaa kovin hyvin. Kun kennot ajaessa purkautuu, niiden sisäinen resistanssi lämmittää kennoja, ne säilyttää toimintakykynsä pakkasessa. Kunhan kennot lähtötilanteessa ei ole jo valmiiksi jäässä. Mulla ei ole kemian tai sähkötekniikan nobel-palkintoja, joten jos meni pahasti väärin niin korjatkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Ja kun kennot menee kunnolla kohmeeseen, ei ne myöskään luovuta virtaa kovin hyvin. Kun kennot ajaessa purkautuu, niiden sisäinen resistanssi lämmittää kennoja, ne säilyttää toimintakykynsä pakkasessa. Kunhan kennot lähtötilanteessa ei ole jo valmiiksi jäässä. Mulla ei ole kemian tai sähkötekniikan nobel-palkintoja, joten jos meni pahasti väärin niin korjatkaa.
    Noin mäkin sen olen ymmärtänyt, että on sama vaikka olisi sata astetta pakkasta mutta kunhan lähdet lämpimällä akulla.

Muutamia lenkkejä takana. Helpossa maastossa näyttäisi virtaa riittävän ainakin 70-80 km. Pitää joskus ajaa akku tyhjäksi, jos vaikka satasenkin saisi ajettua. Haastavammassakin maastossa päässee noin 50 km. Boostissa on niin paljon potkua, että sitä olen käyttänyt vain jyrkässä nousussa lenkin loppupuolella. Tasaisella tulee ajettua ecolla ja monesti ihan ilman avustustakin. Kulkeehan tuo polkemalla helposti kolmeakymppiä.

Jarruja haukutaan monella foorumilla, itse olen niihin tyytyväinen.

Tanko meni vaihtoon, satulalla on vielä koeaika menossa.

On huonontunut palvelu YTllä. Neljä päivää sitten kysäsin että mikä on iskarin takuuhuollon tila? Koska sen saan? Eipä ole kuulunut vastausta...
    Iskari on ollut siellä jo kolmisen viikkoa ainakin.

Mun perberiin ei Decoyn satula asettunut. Tilasin Canyonin satulan https://www.canyon.com/fi-fi/gear/co.../10000266.html
    Siitä olen kuullut hyvää. Vielä en ole päässyt testaamaan...
    Jarrut on hyvät, parempia en ole kokeillut ainakaan, varmaan niitäkin on

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hana79 Katso viesti
    On huonontunut palvelu YTllä. Neljä päivää sitten kysäsin että mikä on iskarin takuuhuollon tila? Koska sen saan? Eipä ole kuulunut vastausta...
    Iskari on ollut siellä jo kolmisen viikkoa ainakin.

Mun perberiin ei Decoyn satula asettunut. Tilasin Canyonin satulan https://www.canyon.com/fi-fi/gear/co.../10000266.html
    Siitä olen kuullut hyvää. Vielä en ole päässyt testaamaan...
    Jarrut on hyvät, parempia en ole kokeillut ainakaan, varmaan niitäkin on
    Nuin, tänään tuli vastaus. Iskari on lähetetty Foxille ja siellä on tuketta... Kuukauden on iskari ollut matkalla nyt...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hana79 Katso viesti
    Nuin, tänään tuli vastaus. Iskari on lähetetty Foxille ja siellä on tuketta... Kuukauden on iskari ollut matkalla nyt...
    Mä en jaksais odottaa... Käyttäisin tilaisuuden ja testaisin kierrejousta.
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Mä en jaksais odottaa... Käyttäisin tilaisuuden ja testaisin kierrejousta.
    Joo eilen lähti tulemaan Rockshox Super Deluxe Ultimate Coil RCT ja 500 lbs jousi. Kokeillaan nyt niitä.
    Lomakin loppuu sopivasti Juhannuksen jälkeen niin kerkeää pyöräilemään.

Tuolla toisessa keskustelussa kerroin että mietin Canyon Spectral:ONin ja Cuben Stereo Hybridin välillä, ja vaikuttaa siltä että Cube olisi viemässä näistä vaihtoehdoista voiton. Ja pähkäilen vielä mallien 140 SL- ja 140 Actionteam- välillä. Mutta nyt huomasin tämän YT Decoy Compin, ja vaikuttaa siltä että siinähän saisi suunnilleen tuota kalliimpaa Actionteamia vastaavat komponentit melkein tuon halvemman SL:n hinnalla, ja lisäksi paljonkin pidemmän jouston!?! Joten ajattelinpa vielä kysyä että oletteko olleet kaikin puolin tyytyväisiä Decoy:ihinne, tai onko ollut jotain ongelmia/pettymyksiä? Suosittelisitko ko. fillaria muillekin ihan kaiken sorttiseen maastoajoon?

Erityisesti pari asiaa mietityttää:

• Monissa arvosteluissa mainitaan että tuon vahvimmillaan vauhdikkaassa alamäkiajossa, mutta kuinkas hyvin tuollainen toimii ihan yleispyöränä millä mennään välillä vauhdikasta XC:tä, välillä enduroa kivikossa, välillä tosi jyrkkiä metsänousuja, ja muutenkin ihan kaikkea mahdollista?
    • Cubessa olisi Boschin uusin ja vissiin vahvempi moottori, mitkäs on teidän fiilikset olleet tuosta Shimanosta? Massaa on kuitenkin luokkaa 90kg ja vieressä laskettelurinne, eli jyrkkääkin ylämäkeä kyllä piisaa kiivettäväksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AlliumPorrum Katso viesti
    Tuolla toisessa keskustelussa kerroin että mietin Canyon Spectral:ONin ja Cuben Stereo Hybridin välillä, ja vaikuttaa siltä että Cube olisi viemässä näistä vaihtoehdoista voiton. Ja pähkäilen vielä mallien 140 SL- ja 140 Actionteam- välillä. Mutta nyt huomasin tämän YT Decoy Compin, ja vaikuttaa siltä että siinähän saisi suunnilleen tuota kalliimpaa Actionteamia vastaavat komponentit melkein tuon halvemman SL:n hinnalla, ja lisäksi paljonkin pidemmän jouston!?! Joten ajattelinpa vielä kysyä että oletteko olleet kaikin puolin tyytyväisiä Decoy:ihinne, tai onko ollut jotain ongelmia/pettymyksiä? Suosittelisitko ko. fillaria muillekin ihan kaiken sorttiseen maastoajoon?

Erityisesti pari asiaa mietityttää:

• Monissa arvosteluissa mainitaan että tuon vahvimmillaan vauhdikkaassa alamäkiajossa, mutta kuinkas hyvin tuollainen toimii ihan yleispyöränä millä mennään välillä vauhdikasta XC:tä, välillä enduroa kivikossa, välillä tosi jyrkkiä metsänousuja, ja muutenkin ihan kaikkea mahdollista?
    • Cubessa olisi Boschin uusin ja vissiin vahvempi moottori, mitkäs on teidän fiilikset olleet tuosta Shimanosta? Massaa on kuitenkin luokkaa 90kg ja vieressä laskettelurinne, eli jyrkkääkin ylämäkeä kyllä piisaa kiivettäväksi.
    Mulla on nyt about puolivuotta kokemusta Decoy Base mallista. Pidän pyörästä paljon ja se tuntuu laadukkaasti kasatulta ja laadukkaista osista. Esim. Decoyn osalta akussa käytetään energiasisällöltään ja tehon annoltaan parempia 21700 kennoja kuin useimmissa muissa akuissa, joissa käytetään vanhempia ja edullisempia 18650 kennoja.

Isompia ongelmia ei ole ollut pyörän kanssa. Muutaman kerran talvella moottori lakkasi avustamasta ja antoi jonkun virhekoodin, jota en enää muista ulkoa. Toisen kerran jälkeen pienellä guuglauksella selvisi Shimanon sivuilta, että tunnettu ongelma ja uudempi moottorin firmware päivitys poistaa ongelman. Päivityksen pystyi tekemään itse ja tämän jälkeen ei ole uusiutunut eikä muita vikoja ilmaantunut.

Mun mielestä Decoy menee ihan hyvin yleis mtb pyöränä niin kuin monet muutkin. Mun ajot koostuu pääosin kivikkoisista enduro tyyppisestä polkuajosta mutta on siellä nopeata neulaspolku ja metsätie pätkääkin. Decoy tosin houkuttelee mua kokoajan yhä vaativammille poluille joissa vähän enempi haastetta.

Mun edellinen pyörä oli all mounting tyyppinen Scott E-Genius 27.5” Plussa renkain edellisen sukupolven Bosch moottorilla. Niin kuin täältäkin on saanut lukea, niin tuntuma on tuossa edellisen mallin Boschissa on konemaisempi kun Shimano taas tuntuu enempi polkupyörämäisemmältä. Boschissa oli enempi vääntöä pienillä kampikierroksilla ja Shimanossa käytetään enempi kierroksia.

Mulla ei ole kokemuksia uudesta Boschista mutta omien kokemusteni ja mieltymysteni mukaan teho ei ole useimmin se rajoittava tekijä vaan se miten teho annostellaan. Ja miten moottoria voidaan säätää omien makujen mukaan.

Talvella jouduin hienosäätämään Shiman moottoritehoja, kun pitoa ei ollut niin paljon. Esim. märässä lumessa ajaessa tuntui että vakioasetuksilla tehoa tuli liikaa ja takapyörä menetti pidon helpommin. Säätämisen jälkeen tehon annostelu oli helpompaa. Ja jokaista ajo-modea tuli säädettyä jotta erot modelta toiselle hypättäessä meni enempi linjassa. Edellisen sukupolven Boschissa en tuota pystynyt tekemään.

Vahvasti luulen, että jos et voi ajaa Shimanon moottorilla jotain mäkeä ylös, niin tuskin pääset muillakaan moottoreilla ja päin vastoin. Tai mistä mä varmaksi voin tietää mutta omien kokemusten perusteella sanoisin ks. tilannetta marginaaliseksi jossa jollain moottorilla pääsee ja toisella ei.

Ennemmin tuossa tapauksessa tulee vastaan pyörän geometria, toinen pyörä keulii helpommin epätasaisessa ylämäessä kuin toinen tai menettää takarenkaan pidon.

Esim tuossa aikaisemmassa Scottissa takahaarukka oli noin 5 cm pidempi kuin Decoyssa. Tämän huomasi talvella siten että Decoy on leikkisämpi ja hauskempi ajaa kuin Scott. Perä lähtee Decoyssa helpommin slaidaamaan puolelta toiselle esim lumisella metsätiellä. Ei ole nopein tapa edetä mutta fun kerrointa ja hauskaa riitti kun polkemalla sai pitkiä sladeja. Scott meni junamaisemmin saman tyyppisissä olosuhteissa ja olisi ollut tod.näk. nopeampi jos tuolla on merkitystä.

Ahtailla ja mutkaisilla poluilla, siinä missä Scott ei välttämättä kääntynyt jyrkässä mutkassa ilman erillistä jumpppaamista, Decoy menee useammin ajamalla läpi. Scottin pitkä takahaarukka tuli aina siellä perässä pitkänä johon joutui keskittymään että leikkaako liikaa ahdasta mutkaa vai ei. Kun Decoyn etupään saa mutkasta läpi, niin perä tulee sieltä usein läpi ilman sen kummemmin miettimättä leveämpiä ajolinjoja yms.

Jyrkissä ylämäissä Scottin jyrkempi geometria ja pidempi takahaarukka teki siitä helpomman ajaa jyrkkää ylämäkeä mutta Decoylla voi ajaa ihan samoista paikoista mutta erilailla. Decoyssa joutuu kroppaa työntämään eteen- ja ylöspäin enempi ja huomaan nousevani satulalta pois herkemmin tosi jyrkissä ylämäissä jottei keuli. Tällöin takarenkaan pito heikkenee mutta tuossa 27.5” 2.8 - 3.0” leveässä takarenkaassa lähes aina riittää pito kuivalla vaikka saattaa alkaa vähän sortamaan / luistamaan.

Tykkään tästä mullet ratkaisusta, 29” / 27.5”+ jossa vielä kunnon joustovarat Decoyssa. Jouston määrällä on ainakin itselleni merkitystä enduro-jumpassa. Vaikka 29” etupää ei ole niin ketterä hitaassa enduro jumpassa kuin 27.5+, niin vähän keulaa keventämällä se menee helposti yli kivistä kuin kivistä. Ja takapää tulee läpi aina sieltä mistä etupää on mennyt tarjoten hyvä pidon leveällä renkaalla. Mä pidän Decoyn lyhyestä takahaarukasta, jonka Shimanon moottori + 27.5”+ takarengas mahdollistaa. Pyörä on ketterä ja hauska ajaa poluilla, helppo keulia esteiden yli yms. Ei ehkä nopein mutta fun kerrointa riittää ainakin itselle.

Useimmat pyörät on tosi hyviä, ne on vain vähän erilaisia keskenään, joillekin erot saattaa olla dramaattisia joillekin taas ei. Pääasia että ajaa edes jollain.

Kyllä harmittaa että se Comp malli on loppuunmyyty. Just sitä "specciä" mitä itse haen tällä hetkellä... Pro Race malli on sitten aivan liian kallis omaan budjettiin.

Edit: Jos nyt jostain sais kokoon budjettia siihen Pro Race malliin, mikä olisi oikea koko mulle? Itse olen 174 cm pitkä. YTn mukaan M olisi 163-173cm kuskille ja L 172-182cm kuskille. Eli näiden kokojen "välissä".
    Motofinne muokkasi tätä : 21.06.2020 at 16.22

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Motofinne Katso viesti
    Kyllä harmittaa että se Comp malli on loppuunmyyty. Just sitä "specciä" mitä itse haen tällä hetkellä... Pro Race malli on sitten aivan liian kallis omaan budjettiin.

Edit: Jos nyt jostain sais kokoon budjettia siihen Pro Race malliin, mikä olisi oikea koko mulle? Itse olen 174 cm pitkä. YTn mukaan M olisi 163-173cm kuskille ja L 172-182cm kuskille. Eli näiden kokojen "välissä".

Mulla on viime vuoden Base malli joka vastaa nyt lähinnä tuota Comp mallia. Muutoksia komponentteihin on tullut mutta en noita geometriataulukoita / rungon mittoja vertaillut, että onko niihin tullut muutoksia eri vuosimallien välillä.

Menin ihan YT:n kokotaulukon suosittelun mukaisesti mutta satun olemaan puolessa välissä Decoyn XL -kokoa joten siltä osin valinta oli myös helppo. Mun edellinen Scott oli L-kokoinen ja nykyinen Decoy on XL -kokoa ja omaan makuun oikean kokoinen. Nuo kaksi pyörää on kokonaisuutena suht lähellä toisiaan rungon mittojensa puolesta joten ainakin noiden kahden valmistajan ja mallin osalta, YT tuntuu tekevän suhteessa vähän pienempiä pyöriä tiettyyn kokoluokkaan.

Minä olen 174 cm ja L-koon Decoy on just eikä melkein.

Pari juttua mitkä tässä Decoyssä mietityttää:
    - YT:llä ei taida olla minkäänlaista edustusta Suomessa tai edes pohjoismaissa, niin eikös se silloin mene niin että jos tulee mitään ongelmia tai takuuasioita hoidettavaksi, edessä on aina osien tai pahimmillaan koko pyörän postittaminen jonnekin Saksaan? Vaikka esim. Canyonkin on samalla tapaa postimyyntifillari, niin eikös niillä ole edustus ja huolto myös Suomessa, jos/kun ongelmia tulee?
    - YT:n akku on omaa suunnittelua -> kun akut ja fillarimallit kehittyvät koko ajan ja mallit muuttuvat harva-se-vuosi, niin mitenhän varma noiden YT:n omien akkujen saatavuudesta voi olla vaikkapa joskus 5 vuoden päästä? Akun ikä kuitenkin tuskin on tuota enempää. Vähän näet pännii jos sopivia akkuja ei tuossa vaiheessa enää ole saatavilla ja pyörä on silloin käytännössä arvoton.

Esim. Cube on tosiaan samoilla kamoilla ehkä tonnin kalliimpi, mutta niillä olisi kuitenkin paikalliset myynti- ja huoltoliikkeet sekä standardiakut.

Mitäs olette noista mieltä, onko ihan turhia pelkoja?

Oletko saanut koeajettua YT:n? En suosittele koeajamatta ostamista, minkään pyörän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Oletko saanut koeajettua YT:n? En suosittele koeajamatta ostamista, minkään pyörän.
    Ai niin no sekin vielä; missäpä tuota ajaisi kun ei ole myytävänä missään liikkeissä enkä tunne yhtään ketään ketkä moisia omistaa. Olettekos muut YT:n hankkineet onnistuneet sitä etukäteen jossain koklaamaan?

Mutta eikös noissakin kuitenkin ole palautusoikeus jos fillari ei sitten natsaakaan?

Nyt taitaa L-koon Pro Race malli olla myös loppu.

Ai niin no sekin vielä; missäpä tuota ajaisi kun ei ole myytävänä missään liikkeissä enkä tunne yhtään ketään ketkä moisia omistaa. Olettekos muut YT:n hankkineet onnistuneet sitä etukäteen jossain koklaamaan?

Mutta eikös noissakin kuitenkin ole palautusoikeus jos fillari ei sitten natsaakaan?
    Itse lueskelin pyörästä kaikki mahdolliset arvostelut, katsoin YouTube videot ja tutkin geometriat ja palikat. Sillä perusteella tilasin ja olen erittäin tyytyväinen omistaja. Taitaa olla joku 1500 km takana ilman mitään ongelmia.

Pari juttua mitkä tässä Decoyssä mietityttää:
    - YT:llä ei taida olla minkäänlaista edustusta Suomessa tai edes pohjoismaissa, niin eikös se silloin mene niin että jos tulee mitään ongelmia tai takuuasioita hoidettavaksi, edessä on aina osien tai pahimmillaan koko pyörän postittaminen jonnekin Saksaan? Vaikka esim. Canyonkin on samalla tapaa postimyyntifillari, niin eikös niillä ole edustus ja huolto myös Suomessa, jos/kun ongelmia tulee?
    - YT:n akku on omaa suunnittelua -> kun akut ja fillarimallit kehittyvät koko ajan ja mallit muuttuvat harva-se-vuosi, niin mitenhän varma noiden YT:n omien akkujen saatavuudesta voi olla vaikkapa joskus 5 vuoden päästä? Akun ikä kuitenkin tuskin on tuota enempää. Vähän näet pännii jos sopivia akkuja ei tuossa vaiheessa enää ole saatavilla ja pyörä on silloin käytännössä arvoton.

Esim. Cube on tosiaan samoilla kamoilla ehkä tonnin kalliimpi, mutta niillä olisi kuitenkin paikalliset myynti- ja huoltoliikkeet sekä standardiakut.

Mitäs olette noista mieltä, onko ihan turhia pelkoja?

Ei kai nuo täysin turhia pelkoja ole. Lopulta valinnoista se vain on kyse ja mitä asioita sietää ja mitä ei.

YT:lla ei ole kivijalkamyymälöitä, joten pahimmassa tapauksessa joutuu koko pyörän tai osan siitä lähettämään Saksaan. Kivijalkakauppa, jos se omaa valtuutetun huoltopisteen, on ylivoimainen tuossa mielessä.

YT ei itseasiassa ole tuota akkua suunnitellut vaan se on Simplo Technology yrityksen käsialaa. Ks. yritys suunnittelee ja tekee akkuja isoille toimijoille kuten Apple yhtenä esimerkkinä. Akun kiinnitys ja sovittaminen runkoon etc on YT:n käsialaa.

Mä en jotenkin osaa olla kovin huolissani tuosta akun elinkaaresta. Siinä vaiheessa kun moottori- tai akku on korjauskelvoton, niin enpä tiedä millainen pyörä muutenkaan on enää siinä vaiheessa (olettaen että YT Industries firmaa ei enää olisi). Rikkinäisiä kennoja pystyy tod.näk. vaihtelemaan ja akkufirmat perinteisesti kennottelevat akkuja. Mutta vaivaa siitä saattaa olla enemmän kuin jos vain voi käydä kaupasta ostamassa suoraan kokonaan uuden akun.

Mä kuulun siihen koulukuntaan jonka ei tarvitse välttämättä koeajaa pyörää. Se että ajan jossain liikkeen pihassa tai lähikaduilla pätkän koeajoa, ei sekään oikeasti kerro mulle paljon pyörästä. Tarvitsisin pyörän pidemmäksi aikaa kotiin ja aikaa säätää se itselle sopivaksi ja lähteä sitten poluille ajamaan, missä ajaisin muutenkin. Ja mieluiten pari eri mallia samaan aikaan jotta eroja voisi vertailla keskenään.

Kun on vähän kokemusta eri pyöristä ja tietää niiden geometrian ja vertaa sitä uuden pyörän geometriaan, saa jonkunlaisen käsityksen miltä se uusi pyörä voisi vaikuttaa. Ja kun lukee ja katselee vähän testejä + käyttäjäkokemuksia, niin niistä saa tiedonmurusia joukon jatkeeksi.

Toimin samoin kuten Jami2003 tuossa yllä kirjoitteli. Mutta ymmärrän myös ettei tuo ole sopiva tapa kaikille.

Kun on tarpeeksi kokemusta niin varmasti noinkin toimii. Korjaan lausuntoani: jos ei ole kokemusta pyöristä paljoa, ei kannata ostaa koeajamatta

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •