GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 228 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 128 178 218 226 227 228 229 230 238 278 328 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.811 - 6.840 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #6811
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    https://granfondo-cycling.com/rose-backroad-2020-review/
    "All cables pass through a special spacer underneath the stem, where they then enter the frame."
    Auttaisiko tämä mitenkään?



  2. #6812
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sil Katso viesti


    Elikkä tuossa kuvassa näkyy valittavissa olevat vaihtoehdot. Noista epävarmuutta, mitä tarkalleen ottaen tarkoittavat. Tarkoittaako ensimmäinen kuvassa valittuna oleva vaihtoehto (keltaiset reunat kuvassa) 15 mm Acros clamppi + 5 mm + 10 mm spacerit eli yhteensä 30 mm?

    Ja tarkoittaako esim. tuo 25 mm vaihtoehto sitä että on 15 mm clamppi + 25 mm spacereita eli yhteensä maksimissaan 40 mm?
    Tässä pari kuvaa 50cm koon Backroadista.
    Eli 5/10mm spacerit on 15mm Acros spacerin alapuolella. Spacerit näyttää olevan halki, joten luulen, että ne saa pois välistä, jos tarve laskea tankoa. En ole avannut tuota hässäkkää, joten en voi luvata kyllä...





    Näissä kuvissa ei ole orkkis stemmiä ja stemmin alapuolella oleva n. 5mm spacer tulee alunperin stemmin yläpuolella ja sen kuuluu siellä ollakin. Kuvan stemmi on Spessun "säätöstemmi" jolla saatu ajoasento kohdalleen lyhyelle, mutta todella pitkäjalkaiselle kuskille.

  3. #6813
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sil Katso viesti

    Ja onko tuossa kuvassa spacer tuon clampin alapuolella? Eli spacer on halkaisijaltaan suurempi eikä ole siirrettävissä stemmin yläpuolelle, jos haluaa tangon alemmas? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

    Onko tosiaan niin, että tämän Rosen kohdalla pitäisi olla etukäteen varmuus siitä, miten ylös/alas tangon haluaa?
    Näyttää tosiaan siltä, että orkkis spacereita ei voi siirtää stemmin yläpuolelle mutta ne voinee poistaa ja laittaa stemmin yläpuolelle normispacerit.

  4. #6814
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sil Katso viesti

    Ja onko tuossa kuvassa spacer tuon clampin alapuolella? Eli spacer on halkaisijaltaan suurempi eikä ole siirrettävissä stemmin yläpuolelle, jos haluaa tangon alemmas? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

    Onko tosiaan niin, että tämän Rosen kohdalla pitäisi olla etukäteen varmuus siitä, miten ylös/alas tangon haluaa?
    Edit, äkssee ehti ensin mutta jätän tämän silti

    Kuvista katsellen sanoisin että Backroadissa on aina stemmin alla kartionmallinen transition spacer, korkeus about 15-20mm, ja sitten headset bearing cover, korkeus näyttäisi olevan about 10mm.
    Konfiguraattorissa valittavat spacerit ovat siis näiden kahden palikan väliin jäävät osat, voit siis valita vakiona 15-25mm spacereita tähän.

    Stemmin päälle näyttäisi menevän täysin vakio 1 1/8 tuuman kaulaputkelle sopiva pyöreä spacer.
    Eli stemmiä voi laskea kunhan hankkii sen päälle tavallisia rinkuloita, laskuvaraa on valitsemasi spacer-määrän verran.

    Luonnollisesti varmasti oikean vastauksen saa kysymällä Roselta.

  5. #6815
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    140
    Kiitokset hyvistä vastauksista! Kuvista varsinkin näkee asian aika selvästi. Kyllä se niin täytyy olla, että spacerit voi poistaa kartion alta ilman, että kaapeleita tarvitsee irrottaa. Stemmin päälle pitää sitten hommata normaaleja pienempiä spacereita.

    Vähän mietin, että miten kaapelit asettuvat, jos stemmiä laskee esim 2 cm, kun kaapeleita on vain lyhyesti tuossa ulkona näkyvillä. Kyllä ne varmaan siihen ihan hyvin asettuvat tai ehkä ylimääräinen pituus menee rungon sisälle.

    Laitoin myös Rosebikesille asiasta viestiä aamupäivällä mutta vielä ei ole vastattu.
    Tilasin kuitenkin jo pyörän, Rosen arvio saatavuudesta on 7 viikon päästä. Toivottavasti saan pyörän käyttöön ennen kuin alkaa olla liian kylmä maantielenkeille

  6. #6816
    Gravelhugger vaikuttaa omaan käyttöön sopivalta ja on oikeasti nopeasti asennettavissa. Ei hyppää edes silmään pahasti, vaikka eiköhän se silti kuivalla kelillä löydä paikkansa hyllystä.


  7. #6817
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142

  8. #6818
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Pässilä olikin yks semmonen miltä oisin odottanut GG pyörää. Geo näyttääkin hieman siltä, että ovat maastopyörämerkki.

  9. #6819
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dieselman Katso viesti
    Gravelhugger vaikuttaa omaan käyttöön sopivalta ja on oikeasti nopeasti asennettavissa. Ei hyppää edes silmään pahasti, vaikka eiköhän se silti kuivalla kelillä löydä paikkansa hyllystä.

    Saako tuota GravelHuggeria mistään kohtuullisilla postikuluilla? Syksylle ja alkutalven työmatkoille ois kyllä oiva peli.


  10. #6820

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Paljon lienee wigglen toimituskulut, hugger maksaa noin 33e.

  11. #6821
    Ei taida Gravelhuggeria saada vielä muualta kuin suoraan valmistajalta. Tuo omakin on ennakkotilaus ensimmäisestä valmistuneesta erästä.

  12. #6822
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577

  13. #6823
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ..............................
    brilleaux muokkasi tätä : 30.06.2020 at 10.53 Syy: Tuplat

  14. #6824
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    140
    Nyt Roselta viimein vastattiin kysymykseen Backroadin spacer systeemistä. Vastausta sai odotella 9 päivää.

    Hi

    the stack is without the cover and spacers.
    We can offer the cover with 15 or 25mm spacer, but this is not adjustable and there is no option to put a spacer over the stem.
    Of course we can build a 62cm bike with 90mm stem too.
    Voiko tosiaan olla, niin ettei ohjainkannattimen korkeutta voi säätää jälkikäteen? Onkohan kysymykseen vastannut asiaspalvelija oikeasti perillä pyörien tekniikasta.
    Luulisi, että ohjainkannatinta voi laskea myöhemminkin, jos ottaa Acros kartion alta spacereita pois ja lisää saman korkuisia spacereita ohjainkannattimen yläpuolelle. Tietysti pitäisi ensin itse hankkia halkaisijaltaa pienempiä 1 1/8 haarukkaputkelle sopivia spacereita.
    (Aiheeseen liittyviä kuvia ym. ylempänä keskustelussa.)

    Tämä kyllä alkaa jo olla kynnyskysymys. Jos pyörässä on lukittu tangon korkeus, niin menee peruutukseen/palautukseen tilattu pyörä.
    Vaikea tietää tarkasti etukäteen millaiseksi gravel-pyörän ajoasennon haluaa säätää. Lisäksi joskus saattaa esim. tulla tarvetta säätää ajoasentoa matalammaksi, kun pyörä toimii maantiepyörän korvikkeena.
    Ohjainkannattimen tai tangon tuohon toki voisi vaihtaa myöhemminkin mutta tuntuu käsittämättömältä, jos ei muulla tavoin voi säätää mitään. (Stemmin voisi toki kääntää ylösalaisin).

  15. #6825
    TetedeCourse Guest
    Minusta tuo Backroadin spacer systeemi näyttää aivan samanlaiselta kuin uudessa Rose Revealissa (joka mulla on). Laskin juuri tankoa 1 cm alemmaksi, ottamalla kartion alta kaksi spaceria pois (ovat kahdesta osasta ja helposti saa pois) ja laittamalla stemmin päälle sitten 1 cm normaalin pyöreän spacerin (jonka tulevaisuudessa varmaan poistan ja lyhennän kaulaputkea).







  16. #6826
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Luulisin asiakaspalvelijan tarkoittavan etteivät kustomoi tilausta enempää kuin tarjotut vaihtoehdot.

    Heillä todennäköisesti on käytössä kiinteät jigit, joilla kaulaputket lyhennetään määrämittaan valitun spacer stackin mukaan.

  17. #6827
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    140
    Joo, ihan varmasti on sama systeemi kuin Rose Revealissa. Ja oon kyllä vakuuttunut, että juuri Tetedecoursen kuvaamalla tavalla homma toimii eikä pitäisi olla mikään ongelma.

    Laitoin vielä uuden kysymyksen Rosen asiakaspalveluun, jossa mielestäni aika lailla rautalangasta vääntämällä kysyin, että eikö tosiaan voi ottaa kartion alta spacereita pois ja laittaa normaalin spacerin (haarukkaputken koon mukaisen) stemmin yläpuolelle ja vastaus oli:

    the cap with the hole for the cables and the spacer are one unit, we have it with 15 and 25mm Spacer and the spacer is under the cap with the hole, you can't put it over the stem.

    To switch the stem would be possible of course.
    Vaikuttaa vähän siltä, ettei tuolta Rosen asiakaspaluvesta nyt oikein irtoa kattavia ja asiantuntevia vastauksia ja oli aika turhaa kysellä sieltä mitään. Miksei vaan voitu vastata, että onnistuu mutta joudut itse hankkimaan sen normaalin spacerin sinne ja tarvittaessa lyhentämään haarukkaputkesta ylimääräisen mitan pois.

    Mua nyt ei pieni savupiippu haarukkaputkessa haittaa, joten en ala sentin tai puolentoista takia lyhentämään putkea.


    Visqun kommentti osuu myös varmasti oikeaan.

  18. #6828
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Chapeau!



    Tämmönen siitä koronapyörästä sitten lopulta tuli. Runko, vanteet, voimansiirto, vaihteet ja kaikenlaista kilkettä löytyi tallista. Satula, ohjauksen putkiosat ja renkaat on tässä viimeisessä kuvassa uudet. Hioin rungon puhtaaksi ja kaveri vetäs Escortin sinisen automaalin pintaan. Lopputulos on vähän semmoinen Nippon henkinen adventure -fillari. Paino polkimineen 11,5 kg (ilman lokareita). On muuten hankala saada nuo Kompassi-renkaat istumaan hyvin vanteelle, jos on syvät reunat vanteissa. Olen lopputulokseen esteetisesti aika tyytyväinen - muu hyvyys ratkeaa lähipäivinä kun pääsen kunnolla tien päälle.

  19. #6829
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Rule #1: Obey The Rules

  20. #6830
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    http://rondo.cc/

    Onkos kukaan tutustunut Rondoihin tarkemmin? Näissä olilsi itselle kiinnostavia piirteitä, mutta ainakin tuota säädettävää haarukkaa pitäisi kyllä päästä käpistelemään ennekuin liipaisee. Noin pintapuolisesti hyviä ominaisuuksia eli iso rengastilavuus, tarvittaessa suht maantiepyörämäinen geo ja myös 2x11 mikä ainakin itselle pitkänmatkanajossa on vielä se ykkösvalinta..

  21. #6831
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti

    Tämmönen siitä koronapyörästä sitten lopulta tuli.
    No on hieno!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  22. #6832
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296

  23. #6833
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    No on hieno!
    On kyllä!

  24. #6834
    Heipähei,

    ottakaas foorumilaiset kantaa, että saisiko tästä tarjous-syklosta ihan ok joka paikan höylän. Ajo on varmaankin 70/30 -suhdanteella maantietä sekä hiekkatietä (tämä saattaa toki ajan saatossa muuttua). Omistan myös maastopyörän ja polkuhommat luulisin tulevaisuudessakin ajavani sillä. Arvostelujen perusteella runko on tässä erittäin anteeksiantamattoman jäykkä, eli mukavuuden pitäisi sitten tulla melkeinpä rengasvalinnasta. Minulla oli jo testiajossa Orbean Terra L-koossa ja tykkäsin siitä kyllä tosi paljon, mutta saatavuus sille meni syksyyn. Tässä scotissa on reach aika pitkä, ja mietin, että menevätkö ajo-ominaisuudet aivan piloille, mikäli tuohon jonkun 90mm -stemmin istuttaa. Mittani ovat 190cm/92cm.

    Linkki pyörään:
    https://www.hawaii.ee/fi/addict-cx-r...?frame_size=XL



    Ässänä hihassa sama firma myy myös toista Scottia hyvällä alella:
    https://www.hawaii.ee/fi/addict-10-d...?frame_size=XL

    Pystymmällä geometrialla ja mahtuu 32mm -rengasta pyörimään.

    Pahoittelut vielä siitä, että kumpikaan pyörä ei varmaan varsinaiseen gravel-kategoriaan kuulu. Oman sekakäyttöpyörän etsintä tässä huonojen saatavuuksien ajanjaksossa alkaa vain saada erittäin epätoivoisia piirteitä

  25. #6835
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Jos ajelet enemmän pidempää lenkkiä tiellä niin tuo jälkimmäinen on varmaan parempi valinta. Alat kuitenkin kohta specsaamaan tuohon cyclocrossiin kisarenkaan tilalle jotain slicksimpää road/gravel kumia yms, mahdollisesti vaihtamaan välityksiä ja muuntamaan pyörää täten cc:stä lenkimmäksi. Tuo endurancemankeli olisi valmis paketti.

  26. #6836
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Jos ajelet enemmän pidempää lenkkiä tiellä niin tuo jälkimmäinen on varmaan parempi valinta. Alat kuitenkin kohta specsaamaan tuohon cyclocrossiin kisarenkaan tilalle jotain slicksimpää road/gravel kumia yms, mahdollisesti vaihtamaan välityksiä ja muuntamaan pyörää täten cc:stä lenkimmäksi. Tuo endurancemankeli olisi valmis paketti.
    Hyviä huomioita, tuohon sykloon olinkin ajatellut heti kättelyssä laittaa jotkin 32mm GP four seasonsit tai schwalben g-onet. Lenkeistä varmaan 80% on sellaisia noin parin tunnin rykäisyjä.

  27. #6837
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J4nn3R Katso viesti
    Mä tein käytetyille Spyreille huollon netistä löytyvien ohjeiden mukaan, homma on suoraviivainen ja varsin simppeli, en tosin ole kasannut pyörää vielä, etten osaa sanoa miten hyödytti. Mut hyvät ohjeet löytyy ja satulat saa ihan kotityökaluin purettua ihan alkutekijöihin, kaikki välit saa putsattua ja rasvattua.

    Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla
    Purin Spyret, puhdistin ja voitelin. Kahvat olivat irti ja saivat saman käsittelyn. Uudet kuoret (Shimano), vaijerit, jarrulevyt ja -palat. Joustavan kuoren takia palat pitää säätää lähes kiinni levyihin. Nyt toimivat kelvollisesti.

  28. #6838
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    ^Eikö kannattaisi laittaa mekaanisten levyjen kaveriksi ei-joustavat kuoret?

  29. #6839
    K.Kuronen Guest
    ^Edelliset olivat, mutta nyt menin hinta edellä. Stevens palveli hyvin soratiepyöränä, mutta viettää nyt eläkepäiviä työmatkapyöränä.

  30. #6840
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    480

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •