Suurempi pyörä saattoi tuntua 'sporttisemmalta' siksi, että siinä on pidempi vaakaputki ja siten ohjaustanko kauempana. Tällöin asetut enemmän horisontaaliseen asentoon kuin pienemmässä pyörässä joka saattaa tuntua sporttisemmalta. Tässä on se vaara, että saatat joutua melkein huomaamattasi kurottelemaan ohjaustankoa ja pidemmillä matkoilla (usein se selviääkin vasta pidemmillä matkoilla) se on ainakin minulle myrkkyä, sillä silloin hartiat nousee ja niskan seutu jännittyy. tankoa voi tosiaan laskea jolloin saa aeromman asennon. Ja jopa pidemmän ohjainkannattimenkin voi laittaa jos sellaista hienosäätöä tarkoittaa. Minulla oli jonkin aikaa pitkäjalkaisena ja lyhytselkäisenä se ongelma, että kun tuijotettiin pelkkää haaramittaa, niin se tapa antoi niin isoja pyöriä etten tahtonut ohjaamoon kunnolla ylettää. Kun tuo asia minulle selvisi, olikin jo paljon helpompaa valita fillari. Siis pienempää minäkin suosittelen.
Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika
Kirjanmerkit