HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 158 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 58 108 148 156 157 158 159 160 168 208 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.711 - 4.740 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4711
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    35
    Renkaiden litkutus päivällä. Illalla lenkille. Aluks liian vähän paineita. Takarengas pörppäs kaarteluissa. Takas kotiin pumppaamaan. Siitä lähti hyvä alkulenkki. Maatikselle laskemaan ja ekassa laskussa toisessa hypyssä , ennen sitä tai hypyssä, reikä takarenkaaseen. Ehkä jopa ponnistus vaiheessa. Siitä siteen bermiin jossa taka pörppäs. Mäki alas hissukseen. Tässä meni sit liian paljon ilmaa hukkaan et ei voinu enää ajaa ollenkaan. En oo viel ostanu pyörän mukana kulkevaa pumppua.

  2. #4712
    Tänään kyllä tubeless vastustajat sai vähän sympatiaa. Tuli uusi kiekko ja oli vähän rengasjumppaa. 4 rengasta vanteelta ja siirto toisille sekä kaksi lisää vanteille. Kaikki tubelessejä.
    Kahdessa renkaassa oli sopivsti litkua jäljellä. Yksi lähes kuiva ja yhdessä lähinnä veden näköistä nestettä eikä kovin paljoa. Kaksi noista ei olisi vuotoa tukkineet.

    Asennus:
    Eka GP5000 hiton jäykkä saada päälle (oli helppo edelliselle vanteelle). Sen jälkeen jalkapumpulla paineet jotka pysyi ilman litkua.
    Toinen Conti ei onnistunut koska ei ollut toista pitkää venttiiliä. Jatkoissa ei ole kierrettä millä venttiilin saisi kireäksi. Sisuri tilapäisesti
    Kolmas Conti meni myös vanteelle mutta ainoa tapa saada pomppaamaan oli kompuralla sielu irti. Ja niin nopeasti en sielua saanut kiinni ettei olisi tippunut hyllyltä. Emännän kumi joten sisuri käyttöön.
    Neljäs Conti vanhempaa 4000 mallia joten en edes yrittänyt ilman sisuria.
    Sitten kaksi Schwalbe X-one. Molemmat kevyesti vanteille eikä mitään saumaa jalkapumpulla ilmoja. Kompuralla helposti. Molemmista pihisi ja lensi litkua mutta lopuksi näyttivät pitävän jonkin verran. Huomenna nähdään tulos.

  3. #4713
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kai olet katsonut veden alla, että vuoto tulee kyljistä?
    Painehäviö oli n.1bar/vko, epäilen ettei ämpäriin laittamalla olisi paljoa näkynyt.

    En jaksanut enempää asiaa vatvoa, kävin paikallisesta uuden ja he selvittävät rekkulan Spessulta


    Lähetetty minun SM-A605FN laitteesta Tapatalkilla

  4. #4714
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Tänään kyllä tubeless vastustajat sai vähän sympatiaa. ...
    Tuskin varsinaisia vastustajia on, odottajia ennemmin. Itse kuulun odottajien ryhmään, että sisäkumittomuus pääsee yksinkertaisuudessa ja ennustettavuudessa sisäkumillisen kanssa samalle tasolle.

  5. #4715
    Varmaan noin. Joka tapauksessa saisi olla helpompaa. Ei se vaatisi kuin tarkemmat normit renkaan ja vanteen mitoille.

    Tänään kun lähdin ajamaan eilen asennetuilla kumeilla totesin että yksi rengas ei ollut asettunut kunnolla. Ilmat pois. Saippuaa. 7,5 Bar ja ruuvipenkissä vähän vääntelyä niin pomppasi viimeinenkin kohta.

  6. #4716
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Eli WTB ei tykkää Stanista, mutta pelaako Stanin Race Maxxis-renkaisiin?

    Ja liittyykö tuo WTB vs. Stans ongelma vain gravel renkaisiin? Vai kannattaako maastokumeihinkin ostaa suosista Orangen litkut?

  7. #4717
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...mutta pelaako Stanin Race Maxxis-renkaisiin?
    Kyllä ainakin Aspenin kanssa toimii.

  8. #4718
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Ja Rangereiden kanssa ihan tavallinenkin. Pari kertaa piti ajella mutta sitten alkoi pitämään. Ja Ardentien kanssa myös.

  9. #4719
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    No hyvä, koska varastosta löytyy Ardentit ja Rangerit.

  10. #4720
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK- Katso viesti
    Painehäviö oli n.1bar/vko, epäilen ettei ämpäriin laittamalla olisi paljoa näkynyt.

    En jaksanut enempää asiaa vatvoa, kävin paikallisesta uuden ja he selvittävät rekkulan Spessulta


    Lähetetty minun SM-A605FN laitteesta Tapatalkilla
    Oikeasti?

    Tuon takia viedään renkaita takuuseen?

  11. #4721
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    Jep, lähinnä tuo rakennemuutos oli aiheena: tuskin tuo tuosta ainakaan paranisi

    Joka lenkille piti pumpata ja ajossa miettiä josko tässä laskussa lojahtaa alle: miksi kiusata itseään jos ongelmaan on helppo muutaman kympin ratkaisu olemassa?

    Ostin tilalle uuden, jos takuuseen jotain kuuluu on tuo pelkästään positiivista

  12. #4722
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK- Katso viesti
    Jep, lähinnä tuo rakennemuutos oli aiheena: tuskin tuo tuosta ainakaan paranisi

    Joka lenkille piti pumpata ja ajossa miettiä josko tässä laskussa lojahtaa alle: miksi kiusata itseään jos ongelmaan on helppo muutaman kympin ratkaisu olemassa?

    Ostin tilalle uuden, jos takuuseen jotain kuuluu on tuo pelkästään positiivista
    Olen itse pitänyt tubeleksen toiminnan mittarina vuorokautta. Jos paine laskee vähemmän kuin 0.5bar, niin menee helkkarin hyvin. 1bar/wk on tosi vähän.

  13. #4723
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Olen itse pitänyt tubeleksen toiminnan mittarina vuorokautta. Jos paine laskee vähemmän kuin 0.5bar, niin menee helkkarin hyvin. 1bar/wk on tosi vähän.
    Samoilla linjoilla.

    Mun mittari on työpäivä.
    Jos iltapäivällä töistä lähtiessä sormin kokeillessa toteaa ettei tarvitse pumpata niin homma toimii.

    Lenkille tarkastetaan aina paineet.

  14. #4724
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mun mittari taasen on se, että jos paineet pysyy jotakuinkin samoissa parikin viikkoa niin homma toimii.
    Eli tubeless ei toimi, silti tämäkin puupää tubeleksena ajelee ja hipelöi renkaitaan joka aamu. Melko hölmöä touhua.

  15. #4725
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mun mittari taasen on se, että jos paineet pysyy jotakuinkin samoissa parikin viikkoa niin homma toimii.
    Eli tubeless ei toimi, silti tämäkin puupää tubeleksena ajelee ja hipelöi renkaitaan joka aamu. Melko hölmöä touhua.
    Kannattaa sitten kanssa unehtaa se rullaus ja ostaa vain e-bike merkittyjä renkaita.

    Jos oikeasti haluaa maksimaalisen ohuita ja nopeita renkaita, niin joskus ne vaan vähän vuotavat ja reikiintyvät. Pää selviää helpommalla kun ei tee ongelmaa jokaisesta asiasta.

  16. #4726
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Tubeless-touhujen kanssa on ehkä hyvä muistaa, että kuten kaiken kehityksen kanssa, ei osittain kypsymätön konsepti ole tarkoitettu heille jotka odottavat että asiat "vain toimii".
    Siksi minullakin on pyöräkellarissa sisureilla varustettu menopeli, jonka voin hetken mielijohteesta valjastaa piknik-retkelle tai terassiajoon, sen kummemmin rasvaamatta ketjua tai tarkastamatta rengaspaineita.

    Mistä muistuikin mieleeni, täytyy pumpata siitäkin nyt renkaat kun edellisellä ajolla vaikutti jo lötköltä, Continental lupaa 30pvää pumppausväliksi tour-sisureille.

  17. #4727
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Hieman seurailin tätä ketjua ja täytyy myöntää, että pikkasen pelotti ryhtyä litkujen kanssa pelaamaan, kun ei mitään aiempaa kokemusta ollut, mutta omalla kohdalla ainakin alku osoittautui erittäin helpoksi.

    Hommasin DT:n E1800 kiekot ja niihin Schwalben 35mm G-One-kumit ja Schwaben tubeless easy kyllä onnistui nimensä veroisesti. Sain käännettyä kumit vanteille paljain käsin ja molemmat nousi paikalleen välittömästi jalkapumpulla. Hieman kesti ennen kuin sain jarrulevyt ja pakan vaihdettua, niin ei tullut välittömästi laitettua litkuja sisään. Siinä sitten totesin, että takarengas ei viikon aikana juuri vuotanut ilman litkujakaan, mutta eturenkaassa ei paineet pysynyt kunnolla vuorokauttakaan. Torstaina sitten vihdoin pistin Stanin peruslitkua 60ml takarenkaaseen ja 70ml eturenkaaseen (varuiksi vähän enemmän, kun ei ilman litkuja pitänyt). Lauantaina kunnon testi 125km lenkillä, josta varmaan yli puolet soraa ja ei mitään ongelmia. Edelleenkin renkaissa sormituntumalla samat paineet kuin pumpatessa.

    Ja tyydyin tosiaan DT:n valmiiksi asennettuihin teippeihin, joita sormella hinkkasin kunnolla vannetta vasten ennen kuin laitoin kumeja. Pari ilmakuplaa siellä teipin alla oli, mutta sain ne aika hyvin pois.

  18. #4728
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Täällä olisi myös tarkoitus kokeilla tän kesän ja syksyn aikana miten tuo tubeless renkaisiin siirtyminen onnistuu ihan maantiepuolella, varsinkin syksyn mahdollisesti märempiin keleihin olisi kiva jos selviäisi ilman puhjenneita renkaita. Mutta tuo on tosiaan vielä ajatuksen tasolla - tosin Contin GP 5000 TL kummit ja litkut on vielä DHL:n matkassa. Jos arvata pitää niin tuo siirtyminen ja kokeilu tapahtuu heinäkuussa kesäloman aikana.
    - Just a lonesome rider -

  19. #4729
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    Hieman seurailin tätä ketjua ja täytyy myöntää, että pikkasen pelotti ryhtyä litkujen kanssa pelaamaan, kun ei mitään aiempaa kokemusta ollut, mutta omalla kohdalla ainakin alku osoittautui erittäin helpoksi...
    No sehän on justiinsa näin. Jos meillä olisi topic "Olipas taas helppo tubeless-asennus" tjsp. siellä olis varmasti enemmän viestejä kuin tässä ongelmatopicissa.


  20. #4730
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti

    Ja tyydyin tosiaan DT:n valmiiksi asennettuihin teippeihin, joita sormella hinkkasin kunnolla vannetta vasten ennen kuin laitoin kumeja. Pari ilmakuplaa siellä teipin alla oli, mutta sain ne aika hyvin pois.
    DT:n teippi on yksi niitä parhaita, olen kuullut. Omakohtaista kokemusta ei ole. Stanin teipit saattaa pettää, siitä on kokemusta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No sehän on justiinsa näin. Jos meillä olisi topic "Olipas taas helppo tubeless-asennus" tjsp. siellä olis varmasti enemmän viestejä kuin tässä ongelmatopicissa.
    En usko. Ne huonot kokemukset saa yleensä palstatilaa netissä. Ei kehut.
    Ja toihan olisi ihan liian tylsä ketju!

  21. #4731
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    175
    Toivottavasti homma myös pysyy yhtä helppona kuin mitä alku oli 😄

  22. #4732
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jabadabado Katso viesti
    Täällä olisi myös tarkoitus kokeilla tän kesän ja syksyn aikana miten tuo tubeless renkaisiin siirtyminen onnistuu ihan maantiepuolella, varsinkin syksyn mahdollisesti märempiin keleihin olisi kiva jos selviäisi ilman puhjenneita renkaita. Mutta tuo on tosiaan vielä ajatuksen tasolla - tosin Contin GP 5000 TL kummit ja litkut on vielä DHL:n matkassa. Jos arvata pitää niin tuo siirtyminen ja kokeilu tapahtuu heinäkuussa kesäloman aikana.
    Itse siirryin tubeleksiin maantiellä tänä keväänä. Tätä ennen on tullut ajettua yleensä lateksisisureilla joiden kanssa rullaavuus ja mukavuus ovat olleet kiitettävällä tasolla eikä lateksi elämä ole aiheuttanut mitään päänsärkyjä. Rengasrikkoja on tullut harvakseltaan, 1-3 kaudessa, ja kaikki tapaukset mitä jaksan muistaa ovat olleet snake biteja, yleensä porukkalenkeillä.

    Tämän kevään ensimmäisen snake biten jälkeen suivaannuin ja asensin hyllyssä odotelleet Schwalbe Pro One:t. Oppirahoja tuli maksettua, mutta ensi kerralla asennus menee jo rutiinilla. Nyt vähän reilun tonnin kokemuksella olen tyytyväinen ja varovaisen optimistinen myös pidemmän aikavälin suhteen. Optimismia valaa porukassa ajettu koko päivän mittainen lenkki ilman ongelmia. Rauhoittaa mieltä ja ajoa kun ei tarvitse stressata silmille tulevista kuopista yhtä paljon kuin sisurien kanssa.
    The older I get the faster I was

  23. #4733
    Teipit yksi heikko kohta tubeles hommassa joissakin luvattoman huono liima/tai kuivuvat niin ettei tartu olenkaan(pariviikkoa sitten avasin uuden teippirullan käyttökelvotonta).jesarilla piti mennä.harjoittelussa mennyt vanne solmuun liikaa painetta niin rengas "räjähti" ja vanne paskaksi,myös renkaita jäänyt sisäreunasta kiinni niin että piti leikata irti.myös venttiili tullut kierrettyä liian tiukalle, samoin huolimatonta putsaamista ollut.elikkä vannenauhan tarkastus,venttiilin tarkastus myös sielun,hyvä puhdistus (vanhat litkut ym.pois)asennuksen yhteydessä liukastetta reunoissa nousee paremmin kohdilleen itse laitan renkaaseen painetta niin että nouseee ylös kohdilleen ja sen jälkeen tyhjäksi ja litkut sisään(vähemmän sotkua)jonka jälkeen riittävä paineistus n.3 bar maastopyörään.pyöritystä eri asennoissa jotta litku menee joka puolelle.olen antanut olla yönyli "ylipainneesa"lenkille lähtiessä laittanut ajopaineet.

  24. #4734
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    WTB Asym i23 TCS kiekot ja WTB Venturet ovat nyt alkaneet pitää paineita jopa yön yli. Taitaa olla nyt pari päivää pysyny paineet. Hyvä saavutus tubelekselle.
    Edessä Stanin litkut+tehdasteippi(Stan, oletan), takana Zefalin tubeless-nauha ja Zefalin litkut.

  25. #4735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Taitaa olla nyt pari päivää pysyny paineet. Hyvä saavutus tubelekselle.
    Toivon että pääset vielä yli tuosta tubeless-kriisistä.
    Vuosi on hyvä saavutus, kuukausi pumppaamatta on minimi jos ei burppaile juurakossa.

  26. #4736
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    Hommasin DT:n E1800 kiekot ja niihin Schwalben 35mm G-One-kumit ja Schwaben tubeless easy kyllä onnistui nimensä veroisesti. Sain käännettyä kumit vanteille paljain käsin ja molemmat nousi paikalleen välittömästi jalkapumpulla.
    Lähtökohdat olivat hyvät eli Schwalben mukaan tuolla vanne/rengasyhdistelmällä oli kaikki onnistumisen ja jopa helpon onnistumisen edellytykset:

    https://www.schwalbe.com/en/kompatibilitaet

  27. #4737
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    35
    Ei jaksanut litku tukkia kunnolla renkaaseen tullutta reikää. Epäilin myös et rengas, WTB Trail Boss, on muutenkin ehkä mennyttä kun hetken verran rullasin aivan liian pienillä paineilla. Reikää varten käväsin ostamassa Stanin Dart paikan ja toivoin että auttaa. Ostin samalla Specialized Butcher black diamondin kaiken varalta jos WTB kyljet ei kestäkkään. Dartti toimi ja sain tehtyä hyvät treenit Saimaa Bike Parkissa. Lappeenrannan Varustamosta kävin hakee renkaan ja muut kilkkeet.

  28. #4738
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    2.115
    Tubeless-touhuihin aiemmin perehtymättömänä kysyn, minkälaisin välinein pitäisi lähteä liikkeelle, jotta voisi välttää otsikon mukaisen tilanteen? Mitä hankkia, mitä välttää?

    Kokeiluja odottavat parit WTB:n renkaat ja kiekoissa saman valmistajan kehät. Tubeless-teipit näyttävät olevan valmiina, mutta niiden pitävyydestä ei ole tietoa. Tulevat harrastuspyörään, joten tavoittelen uusien kokemuksien lisäksi lähinnä keveyttä, mukavuutta ja sepelin ym. kestoa. Työmatkapyörän kaltaista toiminta- ja ilmanpitävyysvaatimusta ei siis ole, kunhan renkaat eivät ajossa tyhjene.

  29. #4739
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Tubeless-touhuihin aiemmin perehtymättömänä kysyn, minkälaisin välinein pitäisi lähteä liikkeelle, jotta voisi välttää otsikon mukaisen tilanteen? Mitä hankkia, mitä välttää?..
    Eikös tässä topicissa ole 4737 viestiä aiheesta? Ettekö te ihmiset lue tätä foorumia

    No asiaan, tarviit litkua ja tubeless-venttiilit, siinäpä se. Joku sanoo, että pitäis olla Caffelatexin tai Orangen litkua WTB:n kumeille, mutta minulla Stanikin toimii.

    Joku kanisterillinen pumppu voisi olla hyvä renkaan nostamiseksi vanteelle ellei muuten nouse. Tai jos lähellä on huoltoasema niin pulllautat siellä sitten tarvittaessa.


  30. #4740
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Muc-offilta apua tubeless-ongelmiin: sisäkumeille tarkoitettu litku.

    https://muc-off.com/pages/inner-tube-sealant
    Rule #1: Obey The Rules

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •