Sykealueista puheen ollen. Mulla on sykerajat Karvosen kaavalla. Maksimit otettu intervalleista tms tosielämän lukuja. Ja eri lajeille omat sykerajat. Tosin laskin hiljan kävelyn maksipulssia (josta ei mittaustulosta) - oli aiemmin sama kuin juoksussa. Muutenkin rajojen määrittely kävelyssä vähän ongelmallinen kun pulssi ei enää nouse minnekään PK1:lle kävellessä niin sykemittarin verkkopalvelussa se ei näy raporttiosiossa muuta kuin kuukauden kokonaistunneissa. Koska ei osu zoneille ei tietenkään näy zone-kertymissä. Kuitenkin olen vähän sitä mieltä että alle PK1:nkin patikointi on hyväksi joten pohdin että pitäiskö laajentaa PK1-aluetta (Zone1) sykemittarin asetuksista alaspäin. Huomasin että jotkut puhuvat Zone 0:sta joka jää siihen PK1:n alle mutta on korkeampi kuin normi askartelupulssi. Ja pitkä, tunteja kestävä kävely, kyllähän se lihaksiston puolella tuntuu, vaikka ei ehkä sykettä nosta PK:lle. Sikäli siitä kertyy kuormitusta jota ei kannata jättää noteeraamatta myöskään. Kellona mulla V800. Joo ja ikää +50. Ylipainoa on - working on it.

Laktaatti tai muutakaan testiä en ole tehnyt, mutta syksyllä - kesän huvipyöräilyn jälkeen - menossa lahjaksi saatuun suoraan maksimaalisen hapenottokyvyn testiin. Ajattelin että syksy olisi hyvä kohta sillä kesällä prioriteetti treenamisen sijaan on retkipyöräily ja hissukseen ajelu. Nautiskelu.