Jos mikään yllä luetelluistakaan ei auta, voisiko ketju olla vähän liian pitkä? Ja huom jos telineessä vain pyörittelee vaihteita, kahdella isoimmalla takarattaalla ketju ei välttämättä osu oikeisiin väleihin. Kaksi isointa takaratasta, kun on muotoiltu hieman eturattaan tavoin piikeiltään leveiksi ja kapeiksi.
Ylemmän rissan ja isoimman takarattaan etäisyys on vaikea arpoa sramin tarkoittamaksi ilman sitä punaista härpäkettä. Mutta ei niiden niin lähellä kuulu olla, että ylemmän rissan piikit ulottuisi koskettamaan isoimman takarattaan piikkejä saati että menisi lomittain. https://youtu.be/Ly4wDlMWR9o
ks. tuon videon kohta noin 8 min kohdilta alkaen. Siitä voit katsoa miltä sen etäisyyden tulisi näyttää. Ensin on liian kaukana ja sitten se säädetään kohdilleen. Ja huom., niin erinomainen kuin tuo video onkin, ketju on siinäkin liian pitkä kuten herra siinä alussa itsekin toteaa.
edit. okei, siis Harryn viestin alussa oli Laten viestiä ilman, että lukijalle olisi kerrottu, että kyse oli lainauksesta. Ihmettelinkin mikä mättää ja onko se punainen säätöpalikka vai ei vai mistä jälkimmäisessä kappaleessa puhutaan. Mutta viestini sinänsä sopii molemmille. Latella se korvake todennäköisimpänä vaihtoehtona ja ei taas b-tension. Korvake ei välttämättä ole runkoon ja vaihtajaan nähden täydellisiä vaikka korvake olisi uusikin. Niin ärsyttävää kuin se onkin. Harrylla taas nimenomaan b-tension parhaimpana veikkauksen mutta ilmeisesti kaikki muukin mahdollinen voi olla pielessä
Ketjun pituuden voi tietty molemmat varmistaa. Mutta huom, jos ketjua lyhentää, rattaiden etäisyys rissoista pitää tarkistaa ja säätää uudelleen.
edit2. Laten pyörä nyt on tuliterä ja ketju varmaan myös uusi mutta entäs Harryn ketju. Voiko se olla jo venynyt ja siksi ei enää istu nätisti isoimmilla rattailla? Itsellä kävi tämä hiljattain.









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit