HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 85 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 75 83 84 85 86 87 95 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.521 - 2.550 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Miksi pitää morjestaa? Morjestaako jalankulkijat toisiaan? Autoilijat? Juoksijat / lenkkeilijät?
    Bussikuskit morjestaa, taksiautoilijat morjestaa, retkelijät morjestaa.

Kyse ei ole minusta, että olisi pakko tervehtiä. Mutta olisi kyllä outoa paahtaa jossain teillä tietymättömillä mettässä ja olla morjestamatta vastaantulijaa. Eli tämä lienee paikka tai tilannesidonnainen juttu. En morjesta bussissa kaikki tuntemattomia Kaukojunaan istuessani tervehdin vastapäistä ihmistä vaikka en tunnekaan häntä. Lentokoneessa vähän riippuu kypsytysasteesta...

Moikkaan takaisin, jos huomaan. En oma-aloitteisesti yleensä tervehdi kuin jossain metsäpolulla kohdattaessa tai muuten paikassa, jossa on selvästi vähemmän liikennettä ja jossa esim. kohtaaminen tarkoittaa väistämistä.

Mun puolesta toki saa morjestaa ja hyvän mielenhän tuosta saa! Ei tehdä asiasta stressaavaa tekijää.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Hyvin oli taas pyöräilijöitä eilen perjantaina kehä kolmosen ja Vihdintien lähialueilla. Keli oli kuin morsian ja ihmiset tervehtivät toisiaan. Tuli hyvä mieli.

Joku herrasmies opasti Silvolan itäpuolella tänään. Kiitos siitä. Kannattaa sanoa moi.

Mistähän johtuu, mutta kahdella viimeisellä maantielenkillä vastaantulijoiden tervehtiminen on ollut aika vaatimatonta, kymmenestä kuskista kättä tangosta nosti yksi, toinen nyökkäsi. Oli ihan isojen pyöräilyseurojen tiimikuteita niskassa osalla. Luulin ensin että johtuu mun maastoshortseista ja niin ollen näytän satunnaispyöräilijältä mutta toiselle lenkille vedin päälle spandexit eikä vieläkään mitään vaikutusta, tervehtimisprosentti sama. Ymmärrän jos ison asutuskeskuksen vieressä kuskeja nönäyttää vastaan viiden metrin välein, ettei siinä ehkä jaksa enää heiluttaa mutta asun täällä periferiassa ja aika harvassa on vielä vastaantulijat.

Aiempina vuosina melkein kaikki vastaantulijat morjesti. Ei täällä kaikkia pallon tallaajia tarvitse tuntea, mutta jos harrastaa samaa lajia ja on tullut tuntemaan sen tuskat ja riemut niin kyllähän se on yhdistävä tekijä tuolla tien päällä. Lapanen pystyssä ilmaisee että arvostan mitä teet, terve vaan, maukasta lenkkiä, myötätuulia, kauniita kelejä, kireitä ketjuja, hyvää reeniä (alleviivaa valitsemasi vaihtoehto/vaihtoehdot, mutta maksimissaan kahdeksan). Voisi myös ihan v*ttuillakseen heiluttaa.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Yksi selitys voi olla harrastajien määrän kasvu, me nöösit olemme aluksi arkoja moikkaileman ja se voi heijastua seuralaisiinkin kun kaikki eivät enää moikkaa.

Viimeisellä "maantielenkillä" kun olin ja vastaan tuli oikeita pyöräilijöitä niin fiilis oli sama kuin olisin mopolla ajaessa nostanu lapasta parrakkaalle liivimiehelle.
    Ehkä rohkaistun vielä joskus nyökkäämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Voisi myös ihan v*ttuillakseen heiluttaa.
    Toteutan tätä ideologiaa ja pitävät jopa ystävällisenäihmisenä. Heiluttelen hiekkateillä suunnilleen kaikille, myös autoilijoille. Sieltä tulee ihan järjestään takaisin lavan heiluttelua eli varmaan ollaan samanmielisiä.

Hiekkateillä tervehditäänkin kaikkia.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Mistähän johtuu, mutta kahdella viimeisellä maantielenkillä vastaantulijoiden tervehtiminen on ollut aika vaatimatonta, kymmenestä kuskista kättä tangosta nosti yksi, toinen nyökkäsi. Oli ihan isojen pyöräilyseurojen tiimikuteita niskassa osalla. Luulin ensin että johtuu mun maastoshortseista ja niin ollen näytän satunnaispyöräilijältä mutta toiselle lenkille vedin päälle spandexit eikä vieläkään mitään vaikutusta, tervehtimisprosentti sama. Ymmärrän jos ison asutuskeskuksen vieressä kuskeja nönäyttää vastaan viiden metrin välein, ettei siinä ehkä jaksa enää heiluttaa mutta asun täällä periferiassa ja aika harvassa on vielä vastaantulijat.

Aiempina vuosina melkein kaikki vastaantulijat morjesti. Ei täällä kaikkia pallon tallaajia tarvitse tuntea, mutta jos harrastaa samaa lajia ja on tullut tuntemaan sen tuskat ja riemut niin kyllähän se on yhdistävä tekijä tuolla tien päällä. Lapanen pystyssä ilmaisee että arvostan mitä teet, terve vaan, maukasta lenkkiä, myötätuulia, kauniita kelejä, kireitä ketjuja, hyvää reeniä (alleviivaa valitsemasi vaihtoehto/vaihtoehdot, mutta maksimissaan kahdeksan). Voisi myös ihan v*ttuillakseen heiluttaa.
    Jos maantiepyöräilijä ei tervehdi toista maantiepyöräilijää, on kyseessä yksiselitteisesti moukka, joka ei ymmärrä että kyseessä on herrasmieslaji.
    Pirkanmaan alueella tervehtimisprosentti on kohtuullinen n.75%, joskus enemmänkin.

Tänä vuonna minun kokemukseni Uudellamaalla on, että maantiepyöräilijöiden tervehtiminen on todella yleistä.
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 24,7 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

Kaakonkulmalla oon havainnut tervehtimisen ylipäätään lisääntyneen. Jotkut (luultavasti säälittävät amatöörit) on mantielenkillään tervehtineet myös minua, joka ajaa lokasuojallisella gravelilla..

Emäntä aloitteli pyöräilykauttaan kelien lämmettyä ja ihmetteli, kun joka lenkillä ainakin yksi maantiepyöräilijä on tervehtinyt. Ja mammalla on perus napavaihteinen naistenpyörä, jossa jopa kori tarakalla. Rahvas lienee vallannut herrasmieslajin.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Kokemukseni itäiseltä ja keskiseltä Uudeltamaalta on aivan samanlainen kuin ArtoR:n; olisin valmis väittämään että tervehtimättä jättäminen on ollut poikkeuksellista jopa kauniina lauantaipäivänä jolloin suunnilleen kaikki maantiepyöräilijät ovat olleet liikkeellä ja vastaantulijoita on riittänyt.

Merkillepantavaa on yleensäkin ollut että mitä kokeneemman tai "oikean maantiefillaristin" näköinen on vastaantulija ollut, sitä suuremmalla todennäköisyydellä hän on tervehtinyt.

Oma suhtautumiseni on täysin sama kuin ikispessun. Mutta kukin taaplaatkoon tyylillään - eiväthän kaikki tervehdi naapureitaankaan - ja jos ihminen tulee mielestään autuaaksi sillä ettei tervehdi tuntemattomia tai jos hän piitää tapaa jokseenkin naurettavana, päälleliimattuna, epäaitona, muualta matkittuna tai suomalaiseen kansanluonteeseen tai pyöräilykulttuuriin sopimattomana, se on hänen asiansa ja mikä minä olen häntä neuvomaan.

Joo, tää on semmonen jännä juttu. Itte ajelen viidellä fillarilla, retro hybridi grand toureja ja muuta ajelua verten, maantiepyörä, cyclocrossari, jäykkäperäinen maasturi ja Pelagon prototyyppi ilman vaihteita, toimintoja, jarrut on. Niin millä ajan ja missä kuteissa milloinkin tuntuu vaikuttavan joihinkin. Sitten, kun olen grand tourilla, naama siistimättä, oltu viikko leireissä teltalla, kärry peräsä, rojua roikkuu niin lähes kaikki tervehtii siis kaikki ihmiset ylipäätänsä ja jotkut lähtee jopa seuraileen ja tulee jutteleen jos minä en aloita tarinoita. Kun sapuu ”jonnekin” Eräjärven Salen eteen tauolle niin on kuin sirkus olisi tullut kylälle.

Mielestäni kellään ei ole toisen kamoihin, fillariin nokan koputtamista. Tervehtiminen on ystävällinen tapa pitää yhteyttä, ei se ole pakollista, mutta kyllä koken sen suositeltavaksi, siitä seuraa vain hyvää.

Monesti kyllä ihan huikaan, terve ja kovaa varsinkin jos ei moikkailla.

Terveiset Klaukkalasta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Kokemukseni itäiseltä ja keskiseltä Uudeltamaalta on aivan samanlainen kuin ArtoR:n; olisin valmis väittämään että tervehtimättä jättäminen on ollut poikkeuksellista jopa kauniina lauantaipäivänä jolloin suunnilleen kaikki maantiepyöräilijät ovat olleet liikkeellä ja vastaantulijoita on riittänyt.

Merkillepantavaa on yleensäkin ollut että mitä kokeneemman tai "oikean maantiefillaristin" näköinen on vastaantulija ollut, sitä suuremmalla todennäköisyydellä hän on tervehtinyt.

Oma suhtautumiseni on täysin sama kuin ikispessun. Mutta kukin taaplaatkoon tyylillään - eiväthän kaikki tervehdi naapureitaankaan - ja jos ihminen tulee mielestään autuaaksi sillä ettei tervehdi tuntemattomia tai jos hän piitää tapaa jokseenkin naurettavana, päälleliimattuna, epäaitona, muualta matkittuna tai suomalaiseen kansanluonteeseen tai pyöräilykulttuuriin sopimattomana, se on hänen asiansa ja mikä minä olen häntä neuvomaan.
    Ystävällisesti

jokainen muistaa taluttaa fillaria jalkakäytävällä

Metässä morjestellaan reippaasti. Toki sieläkin porukka lisääntyny hurjasti ja kaikki ei morjesta. Hiekkatiellä tulee kaikenlaista sakkia vastaan ja niin paljon että harvemmin morjestan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Metässä morjestellaan reippaasti. Toki sieläkin porukka lisääntyny hurjasti .
    Köh.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Köh.
    Ei kai vastasyntyneiltä voi odottaa tervehtimistä vaikka olisivat metsässä Hannuna ja Kerttuna.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Jos vastaantuleva kuski sattuu olemaan 6 tuntia päivässä polkeva proffa, niin ehkä siinä ei jaksa kaikkia enää morjestaa. Tai sitten tervehtijä itse ei vain ole havainnut proffan hienovaraista parin sormen suoristusta kahvalla.

Paras kokemani tervehdys tuli eräänä kauniina kevätpäivänä seniori-ikäiseltä vintage-Olmon kuskilta. Tämä heilutteli kättään jo kaukana suoran päässä ja hymyili kuin pikkupoika uuden leikkikalunsa kanssa. Ei siinä voinut kuin yhtyä riemuun
    Pyöräily on kivaa!

^oikeaoppinen tervehtiminenhän on myös tärkeä hallita eli 2-4:n sormen nostaminen kahvalta irroittamatta otetta/kättä kahvasta. kaikki muuhan on väärin.

Maastopyöräilessä tai grävelöidessä en ole ottanut tavaksi tervehtiä(ehkä voisi, saapa nähdä), vaan minun näkemykseni mukaan tämä koskee vain ja ainoastaan maantiepyöräilyä. Mitään suoratankoja, mummomankeleita, hybridejä tai vastaavia ei tietenkään morjestella. Pelkkää lycraa.

Minä en tervehdi vaan lyön turpaan heti. Myös naisia, koska yhdenvertaisuus. Sillä lailla on parempi, tulee semmoinen elämänmakuinen ja aito kohtaaminen. Usein tulee myös verta
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Minä en tervehdi vaan lyön turpaan heti. Myös naisia, koska yhdenvertaisuus. Sillä lailla on parempi, tulee semmoinen elämänmakuinen ja aito kohtaaminen. Usein tulee myös verta
    Nyrkkeilyä on sanottu herrasmieslajiksi, joten kai sen voi yhdistää toiseen herrasmieslajiin, eli maantiepyöräilyyn. Ihan joka sunnuntaipyöräilijältä ei onnistukaan vastaantulijan lyöminen vauhdissa. Pitää olla ajolinjat hanskassa ja tasapaino kunnossa, että ylettyy niin kauas.

All you need is a kaksi metriä pitkät kädet.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pedelec Katso viesti
    Nyrkkeilyä on sanottu herrasmieslajiksi, joten kai sen voi yhdistää toiseen herrasmieslajiin, eli maantiepyöräilyyn. Ihan joka sunnuntaipyöräilijältä ei onnistukaan vastaantulijan lyöminen vauhdissa. Pitää olla ajolinjat hanskassa ja tasapaino kunnossa, että ylettyy niin kauas.
    Eräänlainen cross-fit-variaatio? Otetaan jokaisen vastaantulijan kanssa parin minuutin sähäkkä paini/nyrkkeilymatsi niin saadaan adrenaliini ja syke nousuun, ja sitten jatketaan taas matkaa...

Oon polkenut Tampereen seudulla viimeiset 12 vuotta ja sitä ennenkin tampereen välittömässä läheisyydessä. Kalustosta tuskin on kiinni ollut kun pyöriä on ollut monenlaisia ja tällä hetkellä täpäriin runkoa odotellessa olen ajellut vanhalla tunturilta. Tämä kevät on ensimmäinen kevät kun tuntemattomat pyöräilijät on alkaneet moikata. En ole keksinyt mitään muuta muutosta muuta kuin lajin suosion nousu, ehkäpä se on sitten tämän lieveilmiön tuonut. Itse en jaksaisi oikein veneillessäkään olla lapa pystyssä enkä ole oikein tajunnut moikata takaisin "tuntemattomille" pyöräillessäkään. Tämän topicin löydyttyä vasta tajusin että tämä on joku true-fillaristien oma juttu. Vähän niinkuin Alfalla ajellessa.

Muista että herrasmies ei koskaan lyö naista hattu tai kypärä päässä.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

All you need is a kaksi metriä pitkät kädet.
    Pioneerikomppanian miehiä?

Välillä tervehdin, välillä en. Eilen tuli pari mahdollisuutta osoittaa kohteliaisuuttaan, mutta passasin molemmat.

Tervehdin aina keskisormella. Aina joku nostaa kätensä tervehtiäkseen, mutta jämähtävät. Miksi näin? Autoilijatkin tervehtivät yleensä näin, eikä kukaan siitä jämähdä.

Ajoin eilen tavoistani poiketen päivän toisen lenkin hieman neljän jälkeen iltapäivällä(normaalisti ajan aamuisin 8-12 välillä).
    Huomasin että näköjään moukat ajavat myöhään iltapäivällä ja herrasmiehet(ja naiset) aamuisin. Tervehtimisprosentti oli myöhäisen iltapäivän lenkillä lähempänä säälittävää 20%, kun aamupäivisin ollaan 70-80% tienoilla.
    No aamuisin nyt on muutenkin parempi ajaa, joten pitäydyn jatkossa tavoissani.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •