HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 157 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 57 107 147 155 156 157 158 159 167 207 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.681 - 4.710 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4681
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Eli aika vähillä vaurioilla on tullut selvittyä ilman litkujakin.
    Olet ymmärtänyt väärin. Ei kyse ole kestävyydestä.
    Se pito. Se rullaavuus. Se ajomukavuus. #aah
    --

  2. #4682
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    94
    Itsellä tällä hetkellä viidet tubeles renkaat yhdet maantie vanteet ovat normivanteet mutta tubeles renkaat .Yhdenkään kanssa ei mitään ongelmia.Neljän asennus meni kerralla alussa muutaman kerran lisäys yhdet eli wtb cyclo hiukan vaikeempaa hiukan on ylempänä mainittukin ongelmista kyljet hiukan harvat .Lopulta nekin pitänyt ei vajene juuri ollenkaan olenkohan tänä vuonna kerran ilmat tarkistanut.Maantie pyörän renkaat hiukan suotaa varmaan johtuu kovemmista paineista.Mutta periaatteessa menee lisäämättä muutaman viikon.Tarkistan kuitenkin aika useasti paineet.Fatbike ja maastopyörä pitää paineet tosi hyvin ei juuri tarvi lisäillä.

  3. #4683
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    4.8" Jumbo Jimit odottaa läskin alla. Vielä ei ole rohkeus riittänyt niiden litkutukseen. Pitäisi kaivella jostain 80 mm kehälle sopiva teippi...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  4. #4684
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    4.8" Jumbo Jimit odottaa läskin alla. Vielä ei ole rohkeus riittänyt niiden litkutukseen. Pitäisi kaivella jostain 80 mm kehälle sopiva teippi...
    Läskikiekot oli kyllä oma tarinansa. Lukuisia kokeiluja, lukuisia teippejä. Ainoa joka piti ilmat 100% oli iCanin hiilarikiekot, ei tarvinnu laittaa kuin Stanin teippiä palat reikien kohdille.
    FattyStripper oli sitten pelastus myöhemmin, yhdelläkään teipillä en saanut settejä kovin kauaa pitämään. Aina ryömi litku jostain teipin alle.

    Edit: niin ja joo, nykyinen setti näemmä nyt sitten pitänee ilmansa sen sielun vaihdon jälkeen; kolmatta päivää mennään ilman pumppausta.

  5. #4685
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    4.8" Jumbo Jimit odottaa läskin alla. Vielä ei ole rohkeus riittänyt niiden litkutukseen. Pitäisi kaivella jostain 80 mm kehälle sopiva teippi...
    Ei kannata. Paremmat pyöräilee ilman tubelesta.

  6. #4686
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Läskissä kannattaa ehdottomasti.

  7. #4687
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    94
    Samaa mieltä läskissä kannattaa ehdottomasti.Muissa ei itse oikein eroa huomaa.Ehkä maastopyörä vois olla,vois ajatella mitä paksumpi rengas ja vähemmän paineita niin eroa vois olla

  8. #4688
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Läski kyllä hyötyy tubeleksesta erittäin paljon. Erittäin suositeltava upgreidaus. Kannattaa vaan henkisesti valmistautua pikku säätöön...

  9. #4689
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Ehdottomasti Läskiin tubeless. Ja maastopyörään. Ja grainderiin.


  10. #4690
    F. Kotlerburg Guest
    Eijei kun siitä seuraa käsittämättömiä ongelmia ja jopa räjähdys.

  11. #4691
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    FattyStripper oli sitten pelastus myöhemmin, yhdelläkään teipillä en saanut settejä kovin kauaa pitämään. Aina ryömi litku jostain teipin alle.
    Tuo FattyStripper ei siis ole teippi? Se on jonkinlainen venytettävä kalvo, eikö? Ja sitä sai vain ameriikasta?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  12. #4692
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Venytettävä lateksinauha.
    Toimituskulut Suomeen on näemmä nykyään 8dollaria. Tuo ei oikeasti ole kallis investointi, ja tuli muistaakseni kohtuu nopeastikin ajalla ennen koronaa.
    28dollaria näyttää olevan kuluineen kun pistin ostoskoriin.

    Edit: nykyään on muitakin vaihtoehtoja näemmä:

    https://www.effettomariposa.eu/en/pr...ess-strip-fat/

  13. #4693
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    94
    Itse Rein ensimmäisen tubeless asennuksen läskiin ja kun oli tubeless vanne ja tubeless renkaat niin luulin että homma on aika simppeli eli sisuri pois ja teippaus renkas paikoilleen litkut sisään ja ilmaa vuoti niin julmetusti vanteen reiistä lopuksi alkoi pitämään mutta kesti kauan ja välillä tuli litkua vanteen reiistä.Tuntui että ei ole mun homma.Sitten mietin ja olin teipannut alkuperäisen vanne nauhan päälle eli vanne nauha oli liian leveä vanteen pohjan levyinen teippi ei ottanut kiinni ja purin homman ja laitoin kapeamman vanne nauhan joka peitti juuri reiät ja teippaus niin kerrasta valmiit ei vuotanut mistään.Eli tässä oma moka.Mutta ihmetys kyllä suuri ensimmäisen asennuksen jälkeen että tässäkö tubeleksen ihanuus.Mutta nyt toimii tullut hiukan kokemusta niin onnistumis prosennti hiukan suurempi.

  14. #4694
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    19
    Hankkija pelastaa tubeless kurimuksestakin. Ja edullisesti.
    https://www.hankkija.fi/Koneet/Tarvi...ne-1_25-litra/

    https://www.oko.com/products/bicycle...ree-for-bikes/

    Hiukan kannattaa laimentaa vedellä fillari käytössä.

  15. #4695
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Tuohan on halpaa kuin saippua. Onko kokemusta miten paikkaa?

    Hehee, lähin Hyvinkäällä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  16. #4696
    Liittynyt
    02/2020
    Viestit
    33
    Fattystripperit laitoin muutamien teippailukokeiluiden jälkeen. Ei vaan voi tubelesasennukset sen helpommaksi tulla. Tilasin saman tien hyllyyn muutaman lisäparit niin on heti vaihtaa jos tarvis tulee.

  17. #4697
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Oma tilanne saa taas kerran koomisia piirteitä. Takapää kun alkoi pitämään paineet prestan sielun vaihdon jälkeen niin etupää alkoi tiputtamaan paineita.
    Etupää siis alunalkaen on pitänyt paineet tähän asti.
    Mä niin odotan että saan ne Spessun kumit...

  18. #4698
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Olet ymmärtänyt väärin. Ei kyse ole kestävyydestä.
    Se pito. Se rullaavuus. Se ajomukavuus. #aah
    Olen tässä kevään hieronut eri renkaita ja eri paineita, niin olin yllättynyt kuinka paljon tavallisen 2.25" renkaan ajettavuus paranee kun muutaman kympin laskee paineita. Ja meikeläisen into litkutukseen heräsi, kun tämän tajusin.

    Nyt sisureiden kanssa täysjäykässä 29" paineet olleet 1.5 bar / 1.6 bar. Ja seuraavilla litkujen testilenkeillä olisi tarkoitus kokeilla edessä 1.4 bar ja takana 1.5 bar. (huom tuli ostettua digitaalinen painemittari )
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  19. #4699
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    ^^Mikäs siellä edessä nyt on sitten hätänä?

  20. #4700
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^^Mikäs siellä edessä nyt on sitten hätänä?
    No sepä se. Kai tubeleksen tuntemattomat tiet. Paineet alkaaneet pikkuhiljaa tippua itsekseen. Aamulla pistin 3bar, katsotaan mikä on tilanne huomenna.

  21. #4701
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Olet ymmärtänyt väärin. Ei kyse ole kestävyydestä.
    Se pito. Se rullaavuus. Se ajomukavuus. #aah
    Ja mukavuudesta reijän ilmaannuttua.
    Eilen viiltoreikä maantiekumiin jota litku ei paikannut kuin hetkeksi. Dartti reikään, pöhäys co2 perään ja matka jatkuu.

  22. #4702
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    94
    brilleaux en tiedä ajatko välillä pyörällä mutta pitäisi ajaa ja antaa viikko kaksi aikaa jos sitten ei ala pitämään niin sitten ei pidä.itsellä osassa renkaina noin viikko ja ajelua päivittäin niin näyttää suunnan jos ei aja niin vois pyöräyttää renkaita niin litku tukkii jos jotain on ilmaantunut mutta kyllä se loppujen lopuksi alkaa pitämmään toivottavasti

  23. #4703
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ajan pyörällä joka ikinen päivä. On näiden tubelesten kanssa muutama vuosi turattu jo ja tullu selväksi että näissä ei auta kuin korkeamman johdatus. Mitä se sitten lienee on..

  24. #4704
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    94
    Sitten en osaa sanoa mitään toivottavasti et menetä vielä toivoasi ja runsaita kilometrejä tubeleksilla

  25. #4705
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    19
    Oko litkusta vain lyhyesti kokemusta. Wtb ranger Light kyljillä paikkautui asennettaessa, kuten stanin litkulla. Ja nuo renkaat on ihan seulat. Reikiä ei vielä ole tullut.

  26. #4706
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Olen tässä kevään hieronut eri renkaita ja eri paineita, niin olin yllättynyt kuinka paljon tavallisen 2.25" renkaan ajettavuus paranee kun muutaman kympin laskee paineita. Ja meikeläisen into litkutukseen heräsi, kun tämän tajusin.

    Nyt sisureiden kanssa täysjäykässä 29" paineet olleet 1.5 bar / 1.6 bar. Ja seuraavilla litkujen testilenkeillä olisi tarkoitus kokeilla edessä 1.4 bar ja takana 1.5 bar. (huom tuli ostettua digitaalinen painemittari )
    Noinhan se menee. Ja sitten huomaa että renkaan paksuus ei riitä siihen, ettei tulisi läpilyöntejä. Seuraavaksi 5" läskirengasta ajetaan 0,21 tai 0,22 barin paineilla, lämpötilakorjattuna tietysti. Ja sitten nojataan läskirengasketjun baaritiskille ja valitetaan ettei isompia renkaita löydy.

  27. #4707
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.969
    Toinen suuntaus on eri huck norris ketjuihin nojaaminen.

  28. #4708
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    35
    Mie litkutin oman KONAN 29 tuumaset tänään. Vanteina WTB:n ST i27 TCS2.0 ja renkaina WTB:n Trail Bossit kokona 29" 2.25. Etu vanne meni suht hyvin paikalleen normi pumpulla mut takarengas ei noussut millään. Käväsin omalla VPK:lla ottamassa kompurasta ilmaa. Nous samantien. Lyhyt koeajo samoilla painella kuin sisurin kanssa, etu 25psi ja taka n30 psi, niin tuntuma oli ihan eri! Täytyy täs illal viel käydä ihan maaston puolella kokeilee.

    SKS:n setti bikesteristä.

  29. #4709
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    286
    FastTrackien kanssa mielenkiintoista ongelmaa: takarengas pitää ilmat tyytyväisenä, mutta etunen vajuu ja muuttuu hiljalleen pantteriksi

    Käynti@lbs edessä, pari kuukautta vanhat renkaat kyseessä


  30. #4710
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Kai olet katsonut veden alla, että vuoto tulee kyljistä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •