ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 156 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56 106 146 154 155 156 157 158 166 206 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.651 - 4.680 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4651
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Wtb toimii efetton litkulla. Ihan turhaa etsiä vikaa muualta.
    Niin! Puhumattakaan siitä etteikö vika voisi olla myös teippauksessa, venttiilissä (/ sielussa) tai vanteessa. Tubeless-hommat on kyllä mielenkiintoisia.

    Wtb kyllä itsekin myöntää harvinaisen kylkien vuodon renkaissaan, että kyllä niissäkin syytä on mutta käytännössähän litkunki pitäisi toimia kaikenlaisiin vuotoihin lukuunottamatta sitte ne suurimmat repeytymiset. Effetto on vissiin matalamman viskositeetin tuotteita, joten se helpommin pystyy hakeutumaan minimaalisiin vuotopaikkoihin. Ei siinä muuta taikaa taida olla eli muillakin varmaan toimii mutta pitää olla renkaan kyljellään pitkiä aikoja sitten.

    https://www.wtb.com/pages/frequently-asked-questions

    "Loss of substantial tire pressure over a few days is likely indicative of ineffective/old tire sealant or air seeping through the tire sidewall. In these rare cases, we suggest removing the complete tire and wheel system from the bike, adding the proper amount of fresh sealant, then shaking the tire to ensure sealant has covered the entirety of the sidewall. Simply spinning the tire on the bike will only push the majority of the sealant more towards the tread region of the tire, where air loss is less common."

  2. #4652
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Varmaan joo toimii muillakin, kun leipoo aikansa. Minä vaan kahden eri wtb:n kanssa kyllästyin lenkin aikana vajuvaan renkaaseen ja vaihdoin efettoon. Laakista tiivis.

    Muutenhan se on tosiaan vähän kökköä ainetta. Jämähtää paljon nopeammin renkaan sisään, mitä stani ja orange.

  3. #4653
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Effetto ja Orange on kalvon muodostavaa litkua niin siksi ne toimii noissa WTB:n gummeissa vs. Stani.
    Caffelatexi tosiaan kuivuu äkkiä tai ainakin siltä se tuntu. Jjohtuuko siitä, että se vaahtoutuu renkaan sisällä.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  4. #4654
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Jännä juttu, miten tubeless tuntuu toimivan maastokiekoissa ja -kumeilla ongelmitta (parhaillaan oli kolme vuotta ilmat sisällä ilman säätöä). Nyt kun gravelin kanssa aloitin litkutuksen niin olisin voinut projektin dokumentoida tähän ketjuun. Lopulta vika paikantui kolmeen kirjaimeen: wtb. Tällä kertaa kuitenkin vika on vanteessa. Sisurit takas ja speksaamaan uudia kehiä...
    Roots, bloody roots

  5. #4655
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Itse päätin kokeilla toisia renkaita, josko samalla sais rullaavuutta lisää..

  6. #4656
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Ompas kätevä tuommonen pieni painemittari paineiden seurantaan, kun asensin vasta Contin Terra Trail / Speed-renkaat kiekoille. Kiekot eivät edes vielä pyörään ole päätyneet. Kohtalaisen hyvin ovat ilmatkin pysyneet... jospa sitä huomenna olis aikaa ajellakin. Hieman taas oli haasteellista jalkapumpulla nuo saada nousemaan. Harkinnassa oli tilata painesäiliö tuohon hommaan mutta ilmeisesti tunnin jumppa noitten kanssa on aina paikallaan.

  7. #4657
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Eilen lenkillä viimeisen noin 15km aikana pyöräilin kaatosateessa. Tänään sit vähän huolsin pyörää, eli putsaamassa ketjua ja öljyämässä niitä. Huomasin että pinnanipoista tulee vähän laimeata maitoa.. olisko sateella ollut jotain tekemistä asian kanssa? Eturenkaassa vanneteippi alkuperäinen ja ei näy mitään vuotoja. Takarenkaaseen teippasin uudelleen vanneteipin joka ei ollut niin siistin näköinen kuin tehtaan jäljiltä. Paineita on tarvinnut pumpata taakse vähän useammin kuin eteen. Eli ilmeisesti takana teippi vuotaa ja puskenut maitoa vanteen sisälle. Onko sade pahentanut tätä tilannetta?
    Paineet näyttää pysyvän normaalisti. Pitäiskö vanneteippi tehdä uusiksi?

  8. #4658
    F. Kotlerburg Guest
    Kyllä on Schwalben laatu mennyt rankasti alas, kun aiemmin idioottivarma JumboJimikään ei pysy vanteella paineiden laskiessa.

  9. #4659
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    369
    Miten kannattaa toimia kun tubeless-renkaaseen tulee ajaessa reikä ja ilma pihisee ja litku lentää:
    a: ajaa eteenpäin vai b: pysähtyä ihmettelemään paikkaantuuko reikä vai ei?

  10. #4660
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Miten kannattaa toimia kun tubeless-renkaaseen tulee ajaessa reikä ja ilma pihisee ja litku lentää:
    a: ajaa eteenpäin vai b: pysähtyä ihmettelemään paikkaantuuko reikä vai ei?
    Jos ei heti paikkaudu niin olen itse pysähtynyt ja pitänyt reikäkohtaa alhaalla että litku pääsee sen paikkaamaan.
    Ride and Smile!

  11. #4661
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Varovaisesti saatan olettaa että ilmat pysyy nyt WTB:ssä paremmin kun vaihdoin prestan sielun.

  12. #4662
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Onko jossain selkeää listausta noista litkuista? Missä on luonnon lateksi ja missä synteettinen lateksi. Tai mitkä sisältää ammoniakkia ja mitkä ei.
    Törmäsin tekstiin missä Maxxis suosittaa ammonium-free litkuja... Ja kertooko tuo lateksi vs. synteettinen heti että onko siinä ammoniakkia vai ei?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  13. #4663
    Stani ainakin haisee ammoniakille

  14. #4664
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    No niin, nyt on hengitys tasaantunut ja annetaan Stanille toinen mahdollisuus. Eli DT 1900 Spline kiekko, Schwalbe Racing Ray, Stanin teippi ja Stanin Race sealant. Katsotaan miten käy...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  15. #4665
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    ^Mitkä ne sun WTB renkaat olivatkaan? Nehän on WTB, joten syy löytyy niistä (ja litkusta).
    Kyllä tällä kertaa syy löytyi prestan sielusta. Paineet näyttää pysyvän sielun vaihdon jälkeen.
    Litkuna siis Zefal. Ja Zefalin nauha vanteella.

  16. #4666
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Stani ainakin haisee ammoniakille
    Samoin Zefal.

  17. #4667
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Tämän triidin perusteella hieman huolestuttaa perjantain tubeless projekti, kun löytyy WTB:n kiekot ja renkaat Effettoo sentään löytyy.

  18. #4668
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Tämän triidin perusteella hieman huolestuttaa perjantain tubeless projekti, kun löytyy WTB:n kiekot ja renkaat Effettoo sentään löytyy.
    Kyllä se efetto ne paikkaa heti. Stanilla en kyllä uskaltaisi wtb:n renkaita litkutella ennne lauantain grävelliä.

  19. #4669
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kyllä tällä kertaa syy löytyi prestan sielusta. Paineet näyttää pysyvän sielun vaihdon jälkeen.
    Litkuna siis Zefal. Ja Zefalin nauha vanteella.
    Joo. Oon ehkä mennyt vähän törkeesti yleistämään. Ei varmasti päde kaikkiin WTB renkaisiin. Exposure 36mm renkaat mulla oli ajossa ja toinen rengas oli mainio maanantaikappale, kun omia aikojaan (varastossa) neulan mentävää reikää ilmestyi kylkeen ja ammetestissä ilmakuplia tuli oikeasti kyljistä. Oli siinä ihmettelemistä kun aloin ilmaa pumppaamaan. Noi selvät reiät litku kyllä paikkasi kunhan vain sopivaan asentoon rengasta käänteli. Takarengas piti alusta alkaen ilmat mutta oli mielestäni herkkä taasen reikiintymään. Siihen tulikin keskelle ajopintaa reikä jota ei sitten litku pysyvästi paikannut vaan tulppa irtoili mutta syytä on myös litkun tehossa... Kuitenkin paloi vähän käämit noiden renkaiden kanssa.

    Olen itsekin huomioinut nyt tuon sielun ja venttiilin vuotamisen ylipäätänsä tarkemmin, kun noi Continentalin Terrat laitoin. Vaihdoin myös itsekin noi sielut ja pitänee tilata pussillinen lisää jostakin. Asennuksen jälkeen kummassakin oli se venttiilin ulkopuolinen kiristysmutteri löysän oloinen paineistuksen jälkeen enkä tätä ensin huomannut niin ilma karkasi nopeaan. Tämän nyt kuuli ihan korvalla venttiilin vierestä että jotain siellä tapahtuu.. Pientä vuotoa noissa on tällä hetkellä molemmissa, sillä tällä hetkellä niissä on enää alle 2 bar kun sunnuntaina pumppasin ne 3.5 bariin. Pitänee tilailla uudet venttiilit, mahdollisesti ne dt swissin versiot missä kartion sijasta on pohjauraa muotoileva kaareva tiiviste. Myöskin monissa bling bling tubeless-venttiileissä näyttää olevan ihan asiallisen paksu tuo kiristysmutteri niin saa sormivoimin tiukaksi ne. Voisin tietty laittaa jostain vanhoita venttiileistä toisen mutterin siihen päälle niin ei ainakaan pyörähdä auki.

    edit: Korjataan noita painelukemia kahden päivän tapahtumilla siten, että renkaissa oli edessä 1.45bar ja takana 2.5bar ja allekirjoittanut oli itse sunnuntain lenkillä pudottanut paineita edestä 0.9 yksikön verran 3.5 bar on muutenkin näissä Terroissa aivan liikaa ja edessä 2-2.3 bar tuntui hyvälle ja takana voi olla 2.5-3.0 bar, kun pyörän ja kuskin massa on pikkasen reilu 100 kiloa.

  20. #4670
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Tämän triidin perusteella hieman huolestuttaa perjantain tubeless projekti, kun löytyy WTB:n kiekot ja renkaat Effettoo sentään löytyy.
    WTB KOM light kiekot ja WTB Riddler renkaat —> eikä mitään ongelmia litkuttaa stanin litkulla. Hyvin pitää ilmaa.

  21. #4671
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Tässä on jo useamman vuoden miettinyt tubelessia sorapyörään, kun lenkeillä kovasti kehutaan ajomukavuutta. Uskon kyllä vierintävastuslukemia ja näkeehän sen silmälläkin, että matalilla paineilla meno on mukavaa ja tasaista. Mutta sitten toisella puolella on tämä vanteelle nousemisen, tiivistymisen ja litkujen kanssa säätäminen, mikä ei kuulosta lainkaan mukavalta. Eikä mahdollinen vaatteiden sotkeentuminen litkuihin renkaan puhjetessa myöskään varsinaisesti hoikuttele. Ehkä vielä pitää odotella, että tubeless-teknologia kehittyy hieman.

  22. #4672
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    ...Mutta sitten toisella puolella on tämä vanteelle nousemisen, tiivistymisen ja litkujen kanssa säätäminen, mikä ei kuulosta lainkaan mukavalta....
    Oikeasti se on helppoa ja mukavaa. Toki niinkuin monessa muussakin tapauksessa elämänhallinnan alalla joillekin asiat vain ovat vaikeita.

    Eikä mahdollinen vaatteiden sotkeentuminen litkuihin renkaan puhjetessa myöskään varsinaisesti hoikuttele...
    Ei sellaista tapahdu.


  23. #4673
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oikeasti se on helppoa ja mukavaa. Toki niinkuin monessa muussakin tapauksessa elämänhallinan alalla joillekin asiat vain ovat vaikeita.



    Ei sellaista tapahdu.
    Mulle on tapahtunu, ja ilmeisesti mulla on sitten elämänhallintakin vaikeaa.

  24. #4674
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ^ei tubeless ja elämä välttämättä korreloi, mutta voivat korreloida. Tai korreloida käänteisestikin. Moni ulkoisesti täydellistä elämää viettävä saattaa olla epäonnistuja tubeless-asioissa, ja ojanpohjien tonkijalla täydellinen zen tubelessin suhteen.

    Asioilla ei siis ole tekemistä välttämättä toistensa kanssa.

    Se, että saisi vaatteet peruuttamattomasti sotkettua litkulla renkaan puhjetessa vaatii kumin lähes täydellistä tuhoa räjähtämällä tjsp. Ja läskipyöräilyä maitotölkillinen litkua renkaassa. Normaaleja puhkeamisia ei edes huomaa.

    Tässä on ehkä kysymys jostain samanlaisesta asiasta kun jotkut ihmiset saavat täysin kunnossa olevia tavaroita rikki. On sellainen taipumus. Voisi melkein ehdottaa jonkun yliopiston sopivalle laitokselle, että tästä saisi gradunaiheen jollekulle. Kenties useammallekin?


  25. #4675
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ja läskipyöräilyä maitotölkillinen litkua renkaassa. Normaaleja puhkeamisia ei edes huomaa.
    Ja 10mm oksan renkaaseen...

    Mutta joo, normaaleja puhkeamisia ei tosiaan edes huomaa.

  26. #4676
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Kun tässä miettii ostoksiaan viimeisten vaikkapa 25 vuoden aikana, niin enemmän ja enemmän on tullut siirryttyä teknologian käyttöönotossa early adopter -joukosta early/late majority -ryhmään. Ei vain jaksa enää säätää niin kuin nuorempana, jolloin oli rajattomasti aikaa ja viitseliäisyyttä juuri tällaiseen.

    Juuri tällä hetkellä on suunnitelmissa ajaa cyclon avorenkaat kudoksille sen selvittämiseksi miten pitkään niillä oikeastaan voi ajaa.

  27. #4677
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Tubeless-leikki olisi oikein kivaa kun olisi lämmin, valaistu säätämö ja siellä nurkassa kompressori starttivalmiina. Nyt ollaan säiden armoilla, rivarin pihassa ja kompuran korvaa jalkapumppu/poksautuspullo turaaminen. En suosittele.

    Kyllä silläkin leikin aloittaa, mutta ei se kompuraa korvaa...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  28. #4678
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Yksi harvoista asioista, joka pyöräilyhistoriassani hieman harmittaa, on viivyttely vuodella-parilla tubeless elämään siirtymisessä.
    --

  29. #4679
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Olen harrastanut maastopyöräilyä vuodesta -95. 2 krt olen joutunut lenkillä rengashommiin. Kerran Seinäjoen Joupiska maratonilla ja kerran Tour de Jämsä lenkillä yhdessä Mc Krampin kanssa. Eli aika vähillä vaurioilla on tullut selvittyä ilman litkujakin.

  30. #4680
    Siirryin tubeless renkaisiin vasta 4 vuotta takaperin. Kerran olen joutunut paikan laittamaan sinä aikana. Viimeisimmät oli wtb horizon ja wtb asym i23 vanteet. Napsauttimella laakista hyllylle ja stanin litkut perään, ei mitään ongelmaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •