GarminGiantElectrobike
Sivu 63 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 53 61 62 63 64 65 73 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.861 - 1.890 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

+1 Assoksen housuille. Hyvästä kannattaa varsinkin tässä tapauksessa maksaa.

+2 Siirryin kaikissa ajokamoissa Assoksen leiriin. Ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

Varmasti on hyvät mutta 250€ noista Cento Evoista on kyllä jo liikaa.

^ Kyllä. Kannattaa kyttäillä, jos jossain on tarjouksia noista. Itse olen ostanut käytännössä kaikki Assokset jostain tarjouksista, joko poistuvina malleina, tai viimeisimpänä nuo T Equipe Evo bibsit XXL:n alesta. Olivat tosin ihan kurantit mallit, mutta muuten vaan alessa tuolla, muiden pyöräilykamppeiden ohella.
    misopa muokkasi tätä : 07.06.2020 at 00.27

Minä olen tykännyt Newlinen ja Santinin housuista. Molempia on onneksi saanut Jypsin ja Kanuunoiden jäsenhinnoilla.

Pyöräilyhousut

Näköjään omistakin Castellin Aeroista pehmusteen sauma auennut. Eli seuraavaksi voisi testata tuota Assosta.
    Miten Assoksen koot vertautuu esim tuohon Castelliin? Mulla Castellin Free Aero Race bibsit kokoa L vaikka kokotaulukon mukaan niistäkin olisi omien mittojen mukaan pitänyt olla XL tai XXL-koko.

Minusta sama kokoa. Assos ei ole ainakaan pienempi. Älä osa niitä halvimpia millejä. Ovat huonot. Kalliimmat ihan eri laatua.

Uusin yksiosainen castellin pehmuste on selkeästi parempi. Progetto menettää jotenkin muotonsa vaikka ei ratkeakkaan.

Bibsithän venyy. Omalta osalta (186cm/95kg ja jaloissa aika hyvin lihasta) XL on ollut Assoksista juuri oikea koko. Olen joskus miettinyt että jos joku ns. pyöräilijän rakenteen omaava (vaikkapa saman pituinen ja 70kg) pöksyt pelkän pituuden perusteella ostaa, niin voi lahkeet tuulessa lepattaa aika kivasti.

Castellissa on pienemmät koot, mulla Assokset kokoa L (pari viime vuotta T Equipe Evo), Castelli Free Aero kokoa XL (kokeilin L:ää, jäi pieneksi). Tosin Assoksen lahje jää mulla koossa L hieman lyhyeksi (olen 188 cm), Castellin lahje koossa XL ok, mutta lienee osittain makuasia... kun nyt asian ytimessa ollaan, pidän Assoksesta enemmän, miellyttävämpi materiaali, niukasti parempi istuvuus, tykkään leveistä henkseleistä (mukavat), ainoa miinus siis että lahje voisi olla muutaman sentin pidempi

Okei, kiitokset kokovinkeistä. Pituutta mulla on vain 175cm ja sen puolesta olisin M-kokoa mutta painoa 85kg ja vyötärönympärystä sitten XL-koon mukaisesti. Pitää varmaan M tai L-koko ottaa ja kyttäillä tarjouksia.

Assos tosiaan tuntui venyvämmältä. Kaikki castellin housut ei veny samalla tapaa. Minulla preemio M koossa ja se on kyllä pieni. Puristaa jo reisistäkin. 72/178. Assos m-koossa ok.

Free aerot on taas L-koossa vähän liian isot. Sama omlooppien kanssa.

Pyöräilyhousut

On nämä pyöräilykuteiden koot hämmentäviä.
    Hankin Northwaven bibsit S-koossa.
    173cm/75kg ja just sopivan napakat.
    Samoin nykyinen no-name paita on kokoa S. Just hyvä paitsi että hauis vähän tiukka.
    Northwaven paitaa sovitin XXL:ssä, L-koko jätti navan näkyviin...

Että osta näitä nyt sitten tilaamalla...

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vihtis83 Katso viesti
    Okei, kiitokset kokovinkeistä. Pituutta mulla on vain 175cm ja sen puolesta olisin M-kokoa mutta painoa 85kg ja vyötärönympärystä sitten XL-koon mukaisesti. Pitää varmaan M tai L-koko ottaa ja kyttäillä tarjouksia.
    Kyllä haluasin nähdä, kun 85 kg kaveri tunkee itsensä M-koon Assoksen pöksyihin. Tai korjaus, en halua nähdä, joten älä osta M-kokoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    On nämä pyöräilykuteiden koot hämmentäviä.
    Niin on. Koot ei mene pelkästään merkin mukaan vaan myös malliston mukaan. Gore kertoo aika selkeästi mitä on lupa odottaa 3/5/7 luokituksella ja kyllähän muutkin valmistajat välillä kertoo onko race, performance tai comfort fit.
    Nykyään castellin rosso corsasta mulle näyttää menevän parhaiten XXL-koko. Assoksen equipesta ehkä sopivin olis L mutta otin XL että sain pidempää punttia ja henkseliä.
    Castellin aero ja assoksen equipe on kyllä niin eri malliset ettei oikein toisen koon perusteella voi arvata mikä toisesta sopis. Assoksen malli antaa selvästi enemmän pelivaraa.

Varmasti on hyvät mutta 250€ noista Cento Evoista on kyllä jo liikaa.
    https://www.swissiconic.com/ Tuoltahan niitä taisin aikanaan (siis sitä vanhempaa mallia) ainakin neljät pökät noin 0,75% hintaan tilata. Mutta on ne itelle ainakin niin hyvät, että on hintansa väärtit. Ja ne kestää...ja kestää...ja kestää. Kaikki muut on menny kiertoon. Tykkään kyllä ajaakin vähän pidempää matkaa.

Kapealahkeiset MTB-housut hakusessa. Ei trikoot. Jalan sisäpituus on 90cm ja vyötärönympärys on 89cm. Bikesterin kokotaulukoiden mukaan jos pituus natsaa niin on vyötäröltä löysä. Ja vastaavasti jos vyötärö natsaa niin housut jäävät lyhyiksi.

Kysymys kuuluukin minne kannattaa katse suunnata? Onko joku merkki jolla esimerkiksi eri pituisia lahkeita tarjolla tai joka muuten tekisi pitkälle mutta ei paksulle miehelle vaatteita?

Onko kokemuksia Castellin pitkien housujen lahkeen pituuksista?

Minullakin olisi syksyä ja tulevaa kevättä ajatellen etsinnässä housut. Yksi vaihtoehto olisi irtolahkeet ja lämpimät bibsishortsit, mutta vähän enemmän houkuttaisi täyspitkät byysat. On löytynyt tasan kaksi valmistajaa, joiden tarjonnasta voi ennakoida millaiseen keliin mikäkin vaate on tarkoitettu. Castelli ilmoittaa oikein kivasti pitkien housujen tarkoitetun käyttölämpötilan ja varsin kohtuuhintaisissa Velocissimo 4:ssä olisi Suomen kevääseen ja syksyyn varsin sopiva 5 - 12 C skaala. Sitä kylmemmässä ei tee mieli lenkkejä ajella ja jos alkaa olla jo tuosta vähän lämpöisempää, normaalit shortsit jo riittää. Yleensäkään tällaisen kamojen hankintaa ei auta se että sisäsauman pituus mulla 89-90 cm ja suurin osa tarjonnasta auttamatta liian lyhyitä kun useimmat valmistajat mitoittaa kamat lyhyemmille ihmisille (ylivoimaisesti säälittävin on Bontrager jolla 2XL-koossakin inseam huimat 76 cm).

Varsinaiseen ongelmaan: Isona poikana Castellin suurin koko olisi aika sopiva JOS lahkeen pituus on riittävä. Tässä nimittäin nyt on sellainen ongelma, että Castellin amerikkalaisilla sivuilla mittataulukossa opastetaan mittaamaan inseam niin, että mitataan nivusista nilkan luuhun. Silloin ilmoitettu 87 cm olisi ihan ok,jopa hieman pitkä mutta liian pituuden kanssa varmaan vielä jotenkin pärjää. Mutta kun vaihtaa sivuilla maan mihin tahansa eurooppalaiseen maahan, mittataulukon havainnekuvassa opastetaan mittaamaan normaaliin tapaan nivusista lattiaan. Jos Castelli on tarkoittanut nuo pisimmät housut max. 87 cm pituisille jaloille niin että ovat silloin oikean pituiset, niin vaarana on että lyhyeksi jää ja koko ostoksen idea kärsii. Sukkien kanssa tietysti voisi ehkä kuroa muutamat vajaaksi jäävät sentit kiinni mutta oma kokemukseni on, että liian lyhyet housut ei vaan tunnu hyvältä. Mites onko kellään kokemuksia että miten nuo Castellin mitat menee etenkin pituuden osalta?

Muista vaihtoehdoista Assoksellakin on annettuna raamit, millaisia varusteita mitäkin kelityyppiä varten suositellaan, mutta tuon merkkisten kamojen saatavuus on aika huonoa, etenkin näiden pitkien housujen, eikä muutenkaan kiinnostaisi sijoittaa 200 - 300 e vaatteisiin kun olen sikäläisessä mittataulukossa kokojen rajoilla, joten oikea kokokin saattaa vaihdella ruokahalun mukaan ja ollut pitemmällä ajalla enemmän pienentymään päin. Olisi tietysti 3/4-lahkeella tarjolla jotenkin järkihintaan mutta tuo pituus tuntuu ihan turhalta. Teinitytöt tykkää kuljeskella nilkat paljaana pakkasillakin mutta en näe itse järkeä altistaa säärtä ja nilkkoja kylmyydelle ja sateelle.

Helpoin tietysti olisi vaan ostaa lyhkäiset lämpöisät bibsit ja niiden kanssa sellaiset sexyt säärisukat eli irtolahkeet / leg warmerit, miksi niitä sitten kutsutaankin. Ei sentään sukkanauhoilla tarvi kiinnittää niitä.

Castellin pitkistä ei kokemusta, Assoksesta on.

Oma inseam n. 91-92 cm ja koko äijän pituus 188 ja paino n. 77-78 mikä tarkoittaa että Assoksen racingfit/campionissimo bibsit (esim Equipe) ovat kokoa L (XL jää liian väljäksi, tosin L:n lahje voisi olla pari senttiä pidempi, mutta se ei bibseissä hirveästi haittaa), sama 3/4 housuissa kokoa L istuvuuden puolesta, joskin pituus näissä on sitten ihan rajamaille ettei liian lyhyet. Kokopitkissä olen sitten ottanut XL, ei ole L:n pituus riittänyt kun olivat vielä sellaista mallia missä renksut tulivat jalan alle, ja istuvuudesta on voinut tinkiä kun käytän alla lyhyitä bibsejä kun mun pitkät Assokset ovat vielä sitä mallia missä ei pehmustetta ole. Nyt näyttää siltä että uudemmissa housuissa ei enää renksuja ole, mutta pehmuste on. Malleista Habu sopii mainitsemallesi kelille, kylmemmälle löytyy omasta kaapista vielä Bonka jolla pärjään pariin plusasteeseen saakka (oma pakkasraja). Assosta löytyy aika hyvin osoitteista bike24.com tai bike-discount.de, tai nykyään ihan Assoksen omilta kotisivuilta mutta silloin maksaa ihan listahinnan ja shipping oli aika suolainen kun viimeksi katsoin. Kivijaloista olen Assosta löytänyt Helsingin Velosportista.

Mulla haaramitta 89 ja Castellin Sorpassot ja Sportfulin Fiandre No-Rain pitkikset riittää hyvin. Muut mitat 78 kg ja 184 cm.

Sent from my iPad using Tapatalk

^ ja ^^ kiitokset.

Assos Habua olen katsellut, mutta ei vaan niitäkään kuten muitakaan Assoksen välikauden pitkiä housuja löydy mun koossa mistään. Sopiva koko olisi luultavasti XLG (pituudella 186 ja painoa tasaraha 100). Assos LL.Mille Winteriä olisi kyllä XXL:ssä oikeassa koossa ja vielä maksuhalun rajoissa olevassa hinnassa, mutta se taitaa olla jo ennemminkin oikean pakkaskelin housu. Castellia löytyy sentään hyvin paristakin paikasta ja hinnat hyvinkin siedettävät, joten ehkäpä uskallan ottaa sellaiset testiin kun Kommuutterin kokemusten pohjalta uskallan odottaa pituuden sattuvan tarpeeksi hyvin.

Ensi kesän tarpeisiin täytyy kyllä jossain vaiheessa talven mittaan tutustua mm. Assoksen lyhyien bibsien tarjontaan, kun persus rupeaa aristelemaan nykyisten Pearl Izumien kanssa 70 kilsan jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jra72 Katso viesti
    Kapealahkeiset MTB-housut hakusessa. Ei trikoot. Jalan sisäpituus on 90cm ja vyötärönympärys on 89cm. Bikesterin kokotaulukoiden mukaan jos pituus natsaa niin on vyötäröltä löysä. Ja vastaavasti jos vyötärö natsaa niin housut jäävät lyhyiksi.

Kysymys kuuluukin minne kannattaa katse suunnata? Onko joku merkki jolla esimerkiksi eri pituisia lahkeita tarjolla tai joka muuten tekisi pitkälle mutta ei paksulle miehelle vaatteita?
    Olen ratkaissut tämän saman ongelman siten että ompelimo tekee vyötäröstä oikean kokoisen.
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kollinjoki Katso viesti
    ^ ja ^^ kiitokset.

Assos Habua olen katsellut, mutta ei vaan niitäkään kuten muitakaan Assoksen välikauden pitkiä housuja löydy mun koossa mistään. Sopiva koko olisi luultavasti XLG (pituudella 186 ja painoa tasaraha 100). Assos LL.Mille Winteriä olisi kyllä XXL:ssä oikeassa koossa ja vielä maksuhalun rajoissa olevassa hinnassa, mutta se taitaa olla jo ennemminkin oikean pakkaskelin housu. Castellia löytyy sentään hyvin paristakin paikasta ja hinnat hyvinkin siedettävät, joten ehkäpä uskallan ottaa sellaiset testiin kun Kommuutterin kokemusten pohjalta uskallan odottaa pituuden sattuvan tarpeeksi hyvin.

Ensi kesän tarpeisiin täytyy kyllä jossain vaiheessa talven mittaan tutustua mm. Assoksen lyhyien bibsien tarjontaan, kun persus rupeaa aristelemaan nykyisten Pearl Izumien kanssa 70 kilsan jälkeen.
    Toivottavasti löytyy jotain sopivaa. Noista Habuista vielä että ovat Assoksen hieman slimmimpää mallistoa eli mun alle 80 kg painolla tuo XL:kin istuu kyllä ihan kiitettävän napakasti. Tosimiehen satkun painolla Mille-mallisto voisi olla parempi, vaikka mulla ei niistä kokemusta ole joten en pysty sanomaan sopivatko sitten miten paljon paremmin hieman lihaksikkaammalle vartalolle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pedalatleten Katso viesti
    Toivottavasti löytyy jotain sopivaa. Noista Habuista vielä että ovat Assoksen hieman slimmimpää mallistoa eli mun alle 80 kg painolla tuo XL:kin i7stuu kyllä ihan kiitettävän napakasti. Tosimiehen satkun painolla Mille-mallisto voisi olla parempi, vaikka mulla ei niistä kokemusta ole joten en pysty sanomaan sopivatko sitten miten paljon paremmin hieman lihaksikkaammalle vartalolle?
    Tämäpä voisi selittääkin, miksi joskus olen Assoksen taulukoiden mukaan tainnut ollut joskus isompaa ja joskus pykälää pienempää kokoa: ilmeisesti onkin omat taulukot vaatemallin mukaan. Ehdin jo välillä ihmetellä kun taulukko näytti eri kokoa kuin mitä mielestäni edellisellä kerralla toista vaatetta katsoessa oli ollut.

Riittääkö bibsit ainoiksi housuiksi? Syksyn tullessa sitten päälle hengittävät housut vai alkaako tämä yhdistelmä hiertämään kun on kahdet housut?

Suosituksia hyvän hintalaatusuhteen omaavista vaatteista. Assos on varmasti hyvä, mutta liian kallis. Lidl vaatteet taas huonoja joten jotain välimallia etsinnässä.

Onko esimerkiksi Rosen oma tuotanto ihan kelpo kamaa? https://www.rosebikes.fi/rose-cyw-bi...ct_shape=black

Pyöräilyhousut

Wigglen omaa DHB -merkkiä kehuneet hyväksi brittipalstoilla. Omaa kokemusta ei ole ja teinin ”örm iha ok” ei ehkä kelpaa testiksi henkselittömälle dhb Flashlight housulle.

Ja kyllä niitä housuja sais olla kahdet, talvella tosin saattaa riittää linerit tai sitten hyvät sporttikalsarit ilman säämiskää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti potatocouch Katso viesti
    Riittääkö bibsit ainoiksi housuiksi? Syksyn tullessa sitten päälle hengittävät housut vai alkaako tämä yhdistelmä hiertämään kun on kahdet housut?
    Itsellä on kevättä ja syksyä varten pitkät bibsit kaapissa. Talvella ei tule ajettua muuta, kuin työmatkaa ja ehkä max. 50km lenkkiä niin siihen ei periaatteessa tarvitse edes pehmusteita.

Sigr nyt on ainakin hyvää hinta-laatu-suhdetta omaava brändi, tässä muutamat bibsit mun kaupan valikoimassa: https://classycyclist.net/collection...horts-and-bibs

Lainaus Alkujaan tämän lähetti potatocouch Katso viesti

Suosituksia hyvän hintalaatusuhteen omaavista vaatteista. Assos on varmasti hyvä, mutta liian kallis. Lidl vaatteet taas huonoja joten jotain välimallia etsinnässä.

Onko esimerkiksi Rosen oma tuotanto ihan kelpo kamaa? https://www.rosebikes.fi/rose-cyw-bi...ct_shape=black
    Kauppias ite. www.classycyclist.net ja www.classycyclist.fi.

Toivottavasti ostit M-kokoiset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Toivottavasti ostit M-kokoiset.
    Ei ole vielä tullut ostettua, kyttäillään nyt tarjouksia

Sellainen julkinen tiedonanto että Goren C5 Linereissa on pieni Windstopper-tuulensuoja nivusissa etupuolella, että jos niinku jos joku olis sattunut kiireessä tilaamaan sellaiset sen kummemmin spekseihin perehtymättä niin ei ehkä tarvis ihmetellä että on yllättävän hikiset paikat helteellä.

Muuten kyllä hyvät, napakka ohuehko säämiskä jne.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •