GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 305 / 380 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 205 255 295 303 304 305 306 307 315 355 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.121 - 9.150 / 11400

Aihe: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

  1. #9121
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Useampikin väistämisvelvollinen auto ajanut eteen silmiin katsoen
    Sitä suuremmalla syyllä täytyy varautua. Sille ei mitään voi, jos autoilija on tahallaan harmia aiheuttava krpä, mutta katsekontakti ainakin varmistaa sen, että hän on havainnut.

    Liikenne on asiakaspalvelijan työtä. On hyväksyttävä se, että suurin osa ihmisistä käyttäytyy hyvin, jollekin osalle joutuu perustelemaan juurta jaksain ja jokin osa on mulkkuja. Mulkuista ei pääse eroon. Vaikka kuinka huutaisi ja itkisi ja polkisi jalkaa, niin silti mulkkuja on joukossa jokin osuus. Mulkkuuden taustalla olevat syyt ovat niin syvällä ja niin monimutkaisa, että ne eivät välttämättä selviä edes vuosien terapiassa. Hetkellisessä kohtaamisessa niiden selvittäminen on täysin mahdotonta.

    Ainoa tapa jaksaa asiakaspalvelutyötään tai liikennettään on hyväksyä se, että kaikilla ei kulje hissi ylimpään kerrokseen. Valittaminen näistä ihmisistä ei auta. Kannattaa vain opetella kylmän neutraali asenne eikä ottaa mitään henkilökohtaisesti. Jos pyöräilijä suikkaa henkensä uhalla eteen tai autoilija tahallaan kiilaa pyörätiellä, niin viisaampi väistää. Konfliktin aiheuttaminen ei ole kenenkään etu.

    Facebookin Kusipäisten pyöräilijöiden bongausryhmä on hyvä esimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun asenteita aletaan kärjistää. Käytännössä ryhmä tarjoaa tukea pyöräilyvihalle. Ryhmään postataan säännöllisesti videoita väärin tai vaarallisesti käyttäytyvistä pyöräilijöistä. Valmiiksi pyöräilyvihasta kärsivät autoilijat käyttävät ryhmää kasvualustanaan, imevät siitä tunteita ja tukea epäasialliseen käytökseensä.

    Sama näkyy pyöräilijöissä. Joillakin heistä on halu lietsoa tunteita, kärjistää ja syyllistää. He ovat tehneet liikenteestä itselleen viihdettä, joka tuo elämään sisältöä ja johon vetoamalla voi nostaa omaa häntäänsä. Vain harvalla heistä on todellinen pyrkimys sujuvampaan liikenteeseen. Monet heistä rikkovat sujuvasti sääntöjä itsekin, kun katsovat sen omaksi edukseen. Kunhan nillittävät, koska se palvelee joitain kieroutuneita psyykkisiä tarpeita.

    Liikenteeseen lähdetään palvelemaan muita eikä penäämään omia oikeuksia. Sillä tavalla se toimii. Sillä tavalla yleensäkin sosiaaliset yhteisöt toimivat ihan parisuhteista lähtien. Kun puolisolla on huono hetki, sitä ei ratkaise se, että aloittaa itsekin huutaa. Pysyvämmät ratkaisut syntyvät ajan kanssa rakentavalla asenteella.

  2. #9122
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    ^tähän olisi mun mielestä hyvä lopettaa, aika hyvin kiteytetty...

  3. #9123
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Edelleen, miksi ajoneuvolla ei voi lähestyä suojatietä nopeudella, jolla sen voi tarvittaessa pysäyttää? Kts. TLL.
    En yksinkertaisesti ymmärrä sun kysymystä tai ajatuksenjuoksua. En nyt muista onko TLL:ssä enää mainintaa asiasta, mutta silloin kun itse kävin autokoulun, niin linjaus oli, että ajoneuvo (!) on pystyttävä pysäyttämään tien näkyvällä osalla. Joka käsittääkseni sitten pitää sisällään myös tuon mainitsemasi tapauksen.

    Tosin moniko pyöräilijä ajaa niin, että kaikissa tapauksissa pystyy pysäyttämään pyörän turvallisesti tien näkyvällä osalla. Joka siis saattaa nyt olla jotain ja hetken päästä jotain ihan muuta.

    (tuossa sun ylläolevassa lauseessa "sen" viittaa suojatiehen, mutta luulen että tarkoitat sitä ajoneuvoa...)

  4. #9124
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    ^^^ Pelottavan viisaasti kiteytetty.

  5. #9125
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Kuka täällä on tyytymässä nykytilanteeseen tai vaikenemassa?
    Pohdit Herttoniemen onnettomuuspaikkaa pimeällä ja sateessa. Onnettomuus tapahtui keväällä päivänvalossa. Voisiko sitä kutsua harhauttamiseksi vai juurisyyn tunnustamisen välttelyksi?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Sen sijaan Kepper että kyselet jatkuvasti samaa asiaa näkemättä vastauksia, spämmäät ja mainostat täällä Youtube-kanavaasi
    Mainostan? Laitan esille videoita, jotka voivat sinullekin avata uusia ajatuksia. Saat ajatella niitä tietysti mainostamiseksi. Jos mainostaisin, niin jossain saattaisin mainita "tilaa kanava". En tee sitä edes videoissani.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    missä vilisee ihmisten ajoneuvojen rekisterinumeroita yms.
    Mikä niissä on ongelma? Aiemmin vihjasit loukkaavani videoilla henkilöitä. Näyttäisitkö missä loukkaan?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Vai onko oikeasti liian hankala asia sinulle?
    Nähdäkseni et ole halunnut rehellisesti sanoa ääneen missä suurin ongelma on.

  6. #9126
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Nämä ovat sellaisia tilanteita, joiden ennakointiin toivoisi ajo-opetuksessa kiinnitettävän huomiota enemmän. Eli jos ohitat samaan suuntaan ajavan pyöräilijän ja olet kääntymässä kohta risteyksessä, niin laita se pyöräilijä muistiin ja muista tarkistaa kääntyessäsi.
    Kannatan lämpimästi ajatusta.
    (Jätin vittuilusi pois lainauksesta.)

  7. #9127
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepper Katso viesti
    Mikä niissä on ongelma? Aiemmin vihjasit loukkaavani videoilla henkilöitä. Näyttäisitkö missä loukkaan?
    Oletko suuressa viisaudessasi tullut ajatelleeksi, että kun auto myydään niin yleensä se rekisterinumero seuraa auton mukana?

  8. #9128
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Oletko suuressa viisaudessasi tullut ajatelleeksi, että kun auto myydään niin yleensä se rekisterinumero seuraa auton mukana?
    Ja siitä seuraa mitä?

  9. #9129
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepper Katso viesti
    Ja siitä seuraa mitä?
    No lähinnä se, ettei se sama kuljettaja enää varsin todennäköisesti aja sitä autoa?

  10. #9130
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    No lähinnä se, ettei se sama kuljettaja enää varsin todennäköisesti aja sitä autoa?
    Olet oikeassa.

  11. #9131
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Sulla on siellä sun juutuupissasi videoita kuitenkin vähintäänkin kolmen vuoden takaa. En edes aio katsoa enää ensimmäistäkään niistä, mutta luulisitko että voisi olla aika luopua joistain jo useamman vuoden takaisista rekkareita esittävistä videoista? Saattaa kuitenkin jo syyllistää syyttömiä.

  12. #9132
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    Ehdotan lämpimästi, että sinä hyvä Kepper nyt kipin kapin menet tarkistamaan onko nykyinen lääkityksesi varmasti riittävä... Ja samalla lopetat tuon määrätietoisen itsesi naurunalaiseksi tekemisen.

  13. #9133
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Tuolta kannattaa tehdä vaikka tuo "visa" ja katsoa kohta 4/10 ja 5/10.
    https://yle.fi/uutiset/3-9457278

    Pitäisiköhän katsoa parit kepperin videot ja tehdä niistä rikosilmoitus...

  14. #9134
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munarello Katso viesti
    Sulla on siellä sun juutuupissasi videoita kuitenkin vähintäänkin kolmen vuoden takaa. En edes aio katsoa enää ensimmäistäkään niistä, mutta luulisitko että voisi olla aika luopua joistain jo useamman vuoden takaisista rekkareita esittävistä videoista? Saattaa kuitenkin jo syyllistää syyttömiä.
    Miten ne syyllistävät syyttömiä? Omituinen ajatus, että oletettu syyllisyys johonkin siirtyisi eteenpäin.

    Esittelytekstistäni: "Tervetuloa. Videoilla näytän kohtaamiani tilanteita pyöräilijän silmin ja toivon samalla edistäväni liikenneturvallisuutta." Siinä on videoiden tavoite.

  15. #9135
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Ehdotan lämpimästi, että sinä hyvä Kepper nyt kipin kapin menet tarkistamaan onko nykyinen lääkityksesi varmasti riittävä... Ja samalla lopetat tuon määrätietoisen itsesi naurunalaiseksi tekemisen.
    Tehdäänkö niin, että laitan sut hylkylistalle, niin ei tarvitse loukkauksiasi lukea?

  16. #9136
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    En yksinkertaisesti ymmärrä sun kysymystä tai ajatuksenjuoksua. En nyt muista onko TLL:ssä enää mainintaa asiasta, mutta silloin kun itse kävin autokoulun, niin linjaus oli, että ajoneuvo (!) on pystyttävä pysäyttämään tien näkyvällä osalla. Joka käsittääkseni sitten pitää sisällään myös tuon mainitsemasi tapauksen.

    Tosin moniko pyöräilijä ajaa niin, että kaikissa tapauksissa pystyy pysäyttämään pyörän turvallisesti tien näkyvällä osalla. Joka siis saattaa nyt olla jotain ja hetken päästä jotain ihan muuta.

    (tuossa sun ylläolevassa lauseessa "sen" viittaa suojatiehen, mutta luulen että tarkoitat sitä ajoneuvoa...)
    ilahtuneena panen merkille, että olet sisäistänyt ja pitänyt ajantasalla ajoneuvonkuljettajan suojatiesäännöt!

  17. #9137
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    En ole varma, sisälsikö pätkän kommentti jotain rivien väliin piilotettua asiaa. Itselleni MRe:n kommentti oli esimerkki siitä, että liikenteessä on 70-luvulla ajokortin suorittaneita kavereita, jotka eivät ole sen jälkeen sääntökirjaa avannut. Paljonko mahtaa 40 vuodessa olla unohtunut ja paljonko säännöt muuttuneet ja paljonko tällaisten asioiden seurauksena muodostunut kuljettajalle omiin luuloihin tai maalaisjärjen käyttöön perustuvia sääntöjä, joilla ei ole mitään yhteyttä voimassa olevaan lakiin tai pahimmassa tapauksessa korrelaatio on käänteinen. Esim. yleinen tapa olettaa, että kolmion takaa tulevaa väistetään siirtymällä kielletylle alueelle.

    Ajonopeudesta suojatietä lähestyttäessä on paljon täsmällisempikin määritelmä kuin pysäyttämisvaatimus ajoradan näkyvällä osalla. Miten edes ajoradan näkyvä osa määritellään.

  18. #9138
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Moniko niistä on polkupyörällä ajamista varten suoritettuja?
    Oikein hyvä havainto! Olen myös itse huomannut, että moni ajokortin haltija ei ole opetellut polkupyöräilyliikennesääntöjä.

  19. #9139
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Oikein hyvä havainto! Olen myös itse huomannut, että moni ajokortin haltija ei ole opetellut polkupyöräilyliikennesääntöjä.
    Olen myös havainnut, että jostain syystä liikennesäännöt unohtuvat kortista riippumatta tietyissä tilanteissa. Pyöräily voi olla yksi niistä. Moottorikelkkailu on toinen, sielläkin voi tulla mäen takaa joku väärää puolta vastaan vaikka tuskin autolla tekee samaa. Myös suljetussa ympäristössä, kuten tehdasalueella moni unohtaa, että kolmion takaa tullessa pitäisi väistää tai että oikealta tulevaa väistetään.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  20. #9140
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    En ole varma, sisälsikö pätkän kommentti jotain rivien väliin piilotettua asiaa. Itselleni MRe:n kommentti oli esimerkki siitä, että liikenteessä on 70-luvulla ajokortin suorittaneita kavereita, jotka eivät ole sen jälkeen sääntökirjaa avannut. Paljonko mahtaa 40 vuodessa olla unohtunut ja paljonko säännöt muuttuneet ja paljonko tällaisten asioiden seurauksena muodostunut kuljettajalle omiin luuloihin tai maalaisjärjen käyttöön perustuvia sääntöjä, joilla ei ole mitään yhteyttä voimassa olevaan lakiin tai pahimmassa tapauksessa korrelaatio on käänteinen. Esim. yleinen tapa olettaa, että kolmion takaa tulevaa väistetään siirtymällä kielletylle alueelle.

    Ajonopeudesta suojatietä lähestyttäessä on paljon täsmällisempikin määritelmä kuin pysäyttämisvaatimus ajoradan näkyvällä osalla. Miten edes ajoradan näkyvä osa määritellään.
    Tuosta kolmiosäännöstä en ole aiemmin kuullutkaan. Lieneekö jotain maalaisten keksintöjä? Mutta jos neljänkymmenen vuoden ajamisen jälkeen yliajamis-saldo on nolla, niin kai sitä jotain on pysynyt päässä.

    Uudessa TLL:ssä taitaa olla myös pyöräilijälle vaatimus siitä, että ajoneuvo on pystyttävä pysäyttämään turvallisesti kaikissa olosuhteissa *). Jos liike lakkaa vasta rekan renkaiden alla, voidaan kai olla sitä mieltä, että ehto ei ole täyttynyt.

    Ja mitä tulee tähän nimenomaiseen tilanteeseen, niin mitä ilmeisimmin osalla porukkaa on jotain meille muille kertomatonta tietoa siitä, miten ko. tilanne on mennyt. Kuka on tullut mistäkin, mitä valoja on palanut, mikä on ollut ajoneuvojen keskinäinen sijainti, ym. Poliisi menettää kullanarvoisia resursseja tutkiessaan selvää tapausta, kun täältä löytyy heti muutama valmis Judge Dredd "I'm the Judge, Jury and Executioner".

    *) edittiä: hiukan tuli oiottua tässäkin, eli uuden lain mukaan pyöräilijän tulee ajaa sellaista nopeutta, että hän pystyy ennakoimaan kaikki tilanteet, joita voi tulla eteen.

  21. #9141
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Olen myös havainnut, että jostain syystä liikennesäännöt unohtuvat kortista riippumatta tietyissä tilanteissa. Pyöräily voi olla yksi niistä. Moottorikelkkailu on toinen, sielläkin voi tulla mäen takaa joku väärää puolta vastaan vaikka tuskin autolla tekee samaa. Myös suljetussa ympäristössä, kuten tehdasalueella moni unohtaa, että kolmion takaa tullessa pitäisi väistää tai että oikealta tulevaa väistetään.
    Aika lailla tulee fillarilla ajettua ns. luovasti. Jotenkaan sitä ei kuitenkaan koe ajoneuvoksi samalla tavalla kuin autoa. Tosin sen verran tietää olevansa lain väärällä puolen, että pyrkii pitämään itse omasta turvallisuudesta huolen eikä jätä sitä toisen osapuolen senhetkisten taitojen tai mielentilan varaan.

  22. #9142
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Olen myös havainnut, että jostain syystä liikennesäännöt unohtuvat kortista riippumatta tietyissä tilanteissa. Pyöräily voi olla yksi niistä. Moottorikelkkailu on toinen, sielläkin voi tulla mäen takaa joku väärää puolta vastaan vaikka tuskin autolla tekee samaa. Myös suljetussa ympäristössä, kuten tehdasalueella moni unohtaa, että kolmion takaa tullessa pitäisi väistää tai että oikealta tulevaa väistetään.
    Juuri näin, paitsi suljetulla tehdasalueella kärkikolmio ei päde, koska tieliikennelaki ei koske suljettua tehdasaluetta. Siellä noudatetaan erityistä huolellisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi. Vaikka joku ajaisi suljetulla tehdasalueella eteen kolmion tai jopa stop-merkin takaa, voit toinen osapuoli olla syyllinen kolariin.

    Liikennemerkin juridista asemaa kuvaa hyvin Vaasan hovioikeuden päätös 14.9.1984 diaarinumero D:R1983/455. Kulkurajoitetulla tehdasalueella Reijo ei noudattanut Stop-liikennemerkkiä. Sitä ei katsottu rangaistavaksi teoksi, koska teko tapahtui tiealueen ulkopuolella.

    Kannattaa huomata myös KKO:n päätös diaarinumero D:R-88/605. " Kysymyksessä oleva liikennevahinko on tapahtunut suljetulla tehdasalueella, jolle on kuljettu vartioidun portin kautta ja jonne pääsy on edellyttänyt yhtiön määrättävissä ollutta hyväksyttävää syytä.
    Aluetta ei siten ollut tarkoitettu yleisesti liikenteeseen, eivätkä alueen tiet näin ollen olleet tieliikennelain 2§:n 1 kohdan tarkoittamia teitä."

  23. #9143
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepper Katso viesti
    Miten ne syyllistävät syyttömiä? Omituinen ajatus, että oletettu syyllisyys johonkin siirtyisi eteenpäin.
    Luepa nyt ajatuksella se Ylen linkki ja ne siellä olevat esimerkit ja sitten katsot omat videosi ja poistat niistä kaikki rekisterinumerot ja mahdolliset tunnistettavat henkilöt.

    Rikosilmoituksen tekohan on nykyään melkoisen helppoa: netissä vain täyttää lomakkeen.

  24. #9144
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    ^^^Kyllä. En minäkään sääntöjen mukaan aina ajele, mutta sen verta pitää katsella ympärilleen, ettei muut joudu siitä kärsimään eikä itsekaan päädy tuhkauurnaan.

    ^^olet oikeassa. Tieliikennelaki ei ole voimassa, mutta käsittääkseni tällä alueella kolmio on silti voimassa tehtaan omien säädösten pohjalta. Toki, en tiedä kuinka käy jos joku tuossa kolaroi ja asiaa lähdettäisiin vänkäämään oikeuteen asti. Tätä tuskin tapahtuukaan, koska vänkääjän ajelut alueella olisi todennäköisesti ajeltu ja oikeudessa voittaminen olisi bisneksen kannalta pieni lohtu.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  25. #9145
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tuosta kolmiosäännöstä en ole aiemmin kuullutkaan. Lieneekö jotain maalaisten keksintöjä?
    Tiedä sitten onko kaupunkilaisten vai maalaisten, mutta hyvin yleinen ilmiö autolla ajettaessa. Myös pääkaupunkiseudulla. Erikoista, jos tämä on sinulle vieras asia.

  26. #9146
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Tiedä sitten onko kaupunkilaisten vai maalaisten, mutta hyvin yleinen ilmiö autolla ajettaessa. Myös pääkaupunkiseudulla. Erikoista, jos tämä on sinulle vieras asia.
    Taidan itsekin kuulua vähemmistöön, joka tästä yleisestä tavasta ole aiemmin tiennyt:
    "Esim. yleinen tapa olettaa, että kolmion takaa tulevaa väistetään siirtymällä kielletylle alueelle."

    Mutta vähän kyllä pelottaa, miten 1.6. jälkeen tulee käymään kun laki muuttuu ja siihen ympätään mukaan vielä vuosien mittaiset siirtymäajat samalla kun peilaa muutosta tämän foorumin kirjoitteluihin... Noh, kulta-aikaa näille youtubeen puskavideoita tekeville kyttääjille.

  27. #9147
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    ^En kyllä osaa kuvitella mitä tuo 'siirtyminen kielletylle alueelle' tarkoittaa. Vastaantulijan kaistaa vai mitä?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  28. #9148
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    ^Joo, ei kyllä kuulosta tutulta. Mutta korostaa taas sitä, että liikenteessä havaitsee ja kiinnittää huomiota ilmiöihin joita siellä haluaa jostain syystä havaita. Veikkaan että saisin Kepperin videon kasaan lähes joka lenkillä, mutta jotenkin ne kohdat ei vaan mulla ylitä havainnointi- tai ärsytyskynnystä.

  29. #9149
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    En keksinyt ihan heti itsekään, mitä toi kielletty alue olisi. Mutta viitataanko tällä vaikkapa motarin ramppia, josta autoja tunkee (kun eivät osaa sovittaa nopeuttaan liikenteen rytmiin) väistämisvelvollisena pakottaen motaria ajavan väistämään vasemmalle kaistalle. Ja näinhän ei saisi tehdä. Noissa syntyy joskus tiukkojakin tilanteita, jos vasen kaista ei olekkaan vapaana..
    Miten niin tyhmä kysymys??

  30. #9150
    Liittynyt
    07/2019
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Luepa nyt ajatuksella se Ylen linkki ja ne siellä olevat esimerkit ja sitten katsot omat videosi ja poistat niistä kaikki rekisterinumerot ja mahdolliset tunnistettavat henkilöt.

    Rikosilmoituksen tekohan on nykyään melkoisen helppoa: netissä vain täyttää lomakkeen.
    ”Tervetuloa. Videoilla näytän kohtaamiani tilanteita pyöräilijän silmin ja toivon samalla edistäväni liikenneturvallisuutta. Näytän vaaraa aiheuttavia tilanteita, joissa pyöräilijä olisi hyvä ottaa huomioon. Osa tilanteista on sellaisia, joissa vaara ei ole selkeästi näkyvissä - siksi ohjaan huomiota teksteillä. Ennakoivalla ajotavalla, miettimällä miten liikenteen muut osapuolet luultavimmin tulevat käyttäytymään, pystyy suurimman osan vaaratilanteista välttämään. Näkökulma on tangon takaa.

    En ole täydellinen, teen virheitä liikenteessä aivan kuten muutkin. Joissakin videoissa on tapahtumia, joissa olisin itse voinut tehdä toisin. Saat olla eri mieltä tapahtumista, olet tervetullut kommentoimaan tapahtumia, kuitenkin törpöt kommentit tulen poistamaan. Uskon, että kunnioittamalla keskustelun toista osapuolta voi itse oppia jotain. Jottei tule epäselvyyksiä: En edusta mitään tahoa, olen vain yksi pyöräilijä ja "ohjeet" ovat minun näkökulmani. Toivottavasti videot avartavat maailmaasi. ”

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •