PK-seudulta suosituksia vanteiden kasaukseen?
Ja siis menet siihen viestiisi ja painat muokkaa niin saat nuo muodostuneet hakasulje-urlit näkyviin.
^En ole itse kirjoittanut BB-koodia, vaan käyttänyt valintanappulaa "Linkki". Näin en saa näkyviin mitään url-tageja, joita voisin siirrellä.
Vastaus tuohon kehittämääni linkkiongelmaan selvisi minullekin. "Vaihda editori koodin esittävään"-nappula löytyy oman viestini kirjoitus- ja muokkaustilassa. Aina oppii, kiitos Kauris ja muut asiallisesti neuvomaan pyrkineet.
Venyyköhän tuollainen maantielle tarkoittettu sisuri(23-28mm kumille tarkoitettu) tarpeeksi, että 40mm ja sen alle olevat gravelkumit nousisivat hyllylle ja pääsisi nilkuttamaan kotio, jos tubeless pettää tienpäällä. Mulla on pyörässä vajaat 40mm korkeat kehät ja ei tunnu mistään lähikaupasta pk-seudulta löytyvän varasisuria leveämmälle kumille 60mm venttiilillä. Onkohan tuollaista edes olemassa ? Tähän asti ajeltu tyytyväisenä ilman rengasrikkoja 40mm venttiilillä varustettu varasisuri takataskussa, mutta tänään vasta tajusin tubelesshommissa renkaan hyllyä sisurilla nostaessa, että eipä tuosta olisi paljon iloa ollut rengasrikon tapahtuessa. Vähän venttiilin pää pilkistää reiästä, mutta sen verran vähän että pumppua ei saa tarttumaan kiinniEi sitä pää aina pysy mukana näissä hommissa. Prestaventtiili luonnollisesti pitäisi olla, jos jostain pk-seudun kaupasta löytyy 60mm venttiilillä ja 32mm+ rengasleveydelle.
Edit. Maantielle löytyisi sisureita pitkällä prestalla, mutta ne jaksaisi kokeilla niiden venyvyyttä gravelkumin kanssa, kun on jo kiisselit tuolla sisällä yms yms.
^ Ei onnistunut löytämään pitkällä ventiilillä oleva 40mm sisuria niin ratkaisin ongelman venttiilin pitennysputkella tai miks sitä sanotaan.
https://www.bike24.com/p24107.html?menu=1000,4,22,78
Pikavastaus eli ei ihan täydellinen: mä ajoin pitkään onnellisena 35-millisillä cyclorenkailla ja 23-25-millisillä butyylisisureilla. En tosin tainnut niitä ajopaidantaskupumpulla täyttää, mutta 28-millisiä mulla on ollut varasisurina ja muistaakseni kahdesti olen niihin turvautunutkin.
^^^ Venttiilin jatko varmaan ratkaisu ; https://www.sigmasports.com/item/Zip...e-Extender/A5B
Käsittääkseni pitää sitten sielun olla irrotettavissa siitä sisurin venttiilistä.
Kuinka hyvin (vai huonosti, jos ollenkaan) toimii etuvaihtaja, jos isomman rieskan vaihdan 46-piikkisestä 44:een tekemättä mitään korkeussäätöä? Syystä että etuvaihtajaa ei enää alemmas voi laittaa. Vaihtajaa en viitsi vaihtaa, joten mennään sitten nykyisellä 46-piikkisellä. Pitkänmatkan filo kun on kyseessä niin omille tehoilleni 44:n olis parempi.
www.club15k.com/SR
Toimii tyydyttävästi jopa ylikin, mutta hiukan hitaammin molempiin suuntiin, kisoihin ei pysty osallistumaan.😁
Mikä etuvaihtaja, mikä ratas tulossa?
Kiitos
Vaan milläs ne kammet saa irti? Tämä vai joku muu? https://www.bike24.com/p211575.html?menu=1000,185,191
Käyttökertoja tuotteelle tulee loppuelämän aikana varmaan alle 20 joten saisi olla myös edullinen
Offsettia ei vissiin onneksi tarvi miettiä, kun ratas on raceface spesifi?
Tämän saa euron halvemmalla ja sen jälkeen aukeaa 8mm kuusiokololla:
https://www.bike24.com/p2244179.html
En tiedä mitkä kammet sulla tarkalleen on, oletan että sopii. Minä laitoin Aeffectiin tuommoisen.
Racefacen mielestä offsettiä ei tarvitse miettä, mutta muut valmistaja tarjoavat siihenkin vaihtoehtoja boost (3mm) tai ei-boost (6mm). Tähän ei oikeastaan ole oikeaa vastausta, vaan riippuu pyörästä, sen käytöstä jne.
En tiedä olisko parempi, mutta noihin 5x110 kampiin sopii hyvin tällainen isommaksi, vaikka häkki olisi vähän korkeallakin. Rattaassa on CNC työstetty olake hampaiden juuressa, joka korvaa rampit. Pidemmän aikaa ollut kammissa ja pienempänä mikä sattuu, 38, 36 ja 34 piikkinen, pienempi ei näihin taida sopiakaan.
Talvisi olen tarpeen mukaan pannut pakan pohjalle yhden isomman rattaan puretusta maastopakasta ja pieni tarpeeton jäänyt pois, tämä vois olla hyvä kovalla retkelle.
www.bike24.com/p295033.html
PS Katoppas ku ovat käyneet varovaisiksi, lupaavat enää kasiketjulle, minulla ollut ysiketjulla ja kokeilin kymppiä tallissa sovittaa, hyvin sopi. Varmaan pelaisi kympilläkin, mutta takuuta enkä palautusoikeutta myönnä.
PPS TA on hyvä varma valinta.
Kyllä yleismallinen kampien irroitustyökalu käy. Tuolla pultilla saa vain kammet "lisävarusteltua" niin että 8mm kuusiokolo käy. Osissa aeffect-kammista on tullut se jo valmiiksi.
Jes, varmaan tilailen tämmösen https://www.bike24.com/p296831.html?q=crank niin saa jatkossa kaikki kammet irti
Eka mäkipäivä takana code r jarruilla ja kahva painuu syvemmälle mitä enennen mäkipäivää, huuteleeko se ilmausta, nesteiden vaihtoa vai palojen vaihtoa?
Sopiiko nämä yhteen, shimano sm-hb20 jarrulevyn centerlock mutteri ja https://m.motonet.fi/fi/tuote/383841...-Keskiotyokalu yhteen? Hylsyn syvyys on kyllä ihan hilkulla, mutta saattaa juuri riittää..
Mikä on hintalaatu-suhteeltaan hyvä tapa saada lisää välitystä Kahunaan, erityisesti nopeaan päähän? Kyseessä 2019 Kahuna, jossa SRAM NX 1x11, PG1130 11-42t, kampi NX 28t X-Sync. Maastureista ei aiempaa kokemusta.
a) pelkän eturattaan vaihto 30 (tai jopa 32, kärsiikö mäet pahasti?)
b) eturattaan vaihto 32 (vai 30) ja pakan vaihto 11-46 (NX kai aika painava, joten saisi painoakin pois vaihtamalla toiseen?)
Nyt tuntuu, että pykälä kovempaa voisi asfaltilla päästellä alamäissä. Toinen pää on fine ja tuntuu että voipi ensin loppua kuskilta halut kiivetä ennen välityksen loppumista. Kaikista teknisimmät paikat skippaan ja muutenkin olen perinteisen kuntourheilijan irvikuva.
Kannattaa kokeilla ne jyrkimmät kevyimmällä ja vertailuna toiseksi kevyimmällä ja siitä laskeskella sitten. Eli eturatas/takaratas (nyt 28/42=0,67). Jos vaikka toiseksi kevein riittää (37?) niin 28/37=0,76. 0,76x42=31,92 eli 32 piikkisellä voisit mennä tolla takapakalla. Raskaammasta päästä onkin vaikeampi testata kun välitykset ei riitä.
e. Olikin 36 toiseksi kevein.
Vanhaan .243 runkoon tarvis uudet nestejarrut puhkiruostuneiden hayesin ysien tilalle, sais olla aika halvat kun pyöräkin on ainakin 15v vanha.
^ Jotkut perus-Shimpat? MT-200, suunnilleen neljäkymppiä sakemanneilta?
Näyttäis olevan 25e/pääty bikesterillä, hinta ainakin kunnossa. Toinen asia että pysähtyykö pyörä noilla ja tarviiko kokoajan huoltaa?
Kirjanmerkit