HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 117 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 167 217 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 10534

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #3481
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ativan Katso viesti
    11 spd NX vaihtaja, toimiiko 11 - 46 pakalla? Ohjeessa 11 - 42
    Toimii. Tieto.

  2. #3482
    PK-seudulta suosituksia vanteiden kasaukseen?

  3. #3483
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
    Siis miten? Mitä ruuvia käännän ja mihin suuntaan? Lisäys, Firefoxilla pöytäkoneella selailen.
    Koodi:
    [ URL]web-osoite[/URL ]
    BBCoden linkki määritellään alkavaksi koodilla URL ja loppuvaksi koodilla /URL, molemmat hakasulkeissa. Esimerkissä on ylimääräiset välilyönnit hakasulkujen sisällä, jotta koodi jää näkyviin.

  4. #3484
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Ja siis menet siihen viestiisi ja painat muokkaa niin saat nuo muodostuneet hakasulje-urlit näkyviin.

  5. #3485
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    585
    ^En ole itse kirjoittanut BB-koodia, vaan käyttänyt valintanappulaa "Linkki". Näin en saa näkyviin mitään url-tageja, joita voisin siirrellä.

  6. #3486
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
    ^En ole itse kirjoittanut BB-koodia, vaan käyttänyt valintanappulaa "Linkki". Näin en saa näkyviin mitään url-tageja, joita voisin siirrellä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Ja siis menet siihen viestiisi ja painat muokkaa niin saat nuo muodostuneet hakasulje-urlit näkyviin.

  7. #3487
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    585
    Vastaus tuohon kehittämääni linkkiongelmaan selvisi minullekin. "Vaihda editori koodin esittävään"-nappula löytyy oman viestini kirjoitus- ja muokkaustilassa. Aina oppii, kiitos Kauris ja muut asiallisesti neuvomaan pyrkineet.

  8. #3488
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Venyyköhän tuollainen maantielle tarkoittettu sisuri(23-28mm kumille tarkoitettu) tarpeeksi, että 40mm ja sen alle olevat gravelkumit nousisivat hyllylle ja pääsisi nilkuttamaan kotio, jos tubeless pettää tienpäällä. Mulla on pyörässä vajaat 40mm korkeat kehät ja ei tunnu mistään lähikaupasta pk-seudulta löytyvän varasisuria leveämmälle kumille 60mm venttiilillä. Onkohan tuollaista edes olemassa ? Tähän asti ajeltu tyytyväisenä ilman rengasrikkoja 40mm venttiilillä varustettu varasisuri takataskussa, mutta tänään vasta tajusin tubelesshommissa renkaan hyllyä sisurilla nostaessa, että eipä tuosta olisi paljon iloa ollut rengasrikon tapahtuessa. Vähän venttiilin pää pilkistää reiästä, mutta sen verran vähän että pumppua ei saa tarttumaan kiinni Ei sitä pää aina pysy mukana näissä hommissa. Prestaventtiili luonnollisesti pitäisi olla, jos jostain pk-seudun kaupasta löytyy 60mm venttiilillä ja 32mm+ rengasleveydelle.

    Edit. Maantielle löytyisi sisureita pitkällä prestalla, mutta ne jaksaisi kokeilla niiden venyvyyttä gravelkumin kanssa, kun on jo kiisselit tuolla sisällä yms yms.

  9. #3489
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    ^ Ei onnistunut löytämään pitkällä ventiilillä oleva 40mm sisuria niin ratkaisin ongelman venttiilin pitennysputkella tai miks sitä sanotaan.
    https://www.bike24.com/p24107.html?menu=1000,4,22,78

  10. #3490
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Pikavastaus eli ei ihan täydellinen: mä ajoin pitkään onnellisena 35-millisillä cyclorenkailla ja 23-25-millisillä butyylisisureilla. En tosin tainnut niitä ajopaidantaskupumpulla täyttää, mutta 28-millisiä mulla on ollut varasisurina ja muistaakseni kahdesti olen niihin turvautunutkin.

  11. #3491
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    ^^^ Venttiilin jatko varmaan ratkaisu ; https://www.sigmasports.com/item/Zip...e-Extender/A5B
    Käsittääkseni pitää sitten sielun olla irrotettavissa siitä sisurin venttiilistä.

  12. #3492
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Venyyköhän tuollainen maantielle tarkoittettu sisuri(23-28mm kumille tarkoitettu) tarpeeksi, että 40mm ja sen alle olevat gravelkumit nousisivat hyllylle ja pääsisi nilkuttamaan kotio, jos tubeless pettää tienpäällä. Mulla on pyörässä vajaat 40mm korkeat kehät ja ei tunnu mistään lähikaupasta pk-seudulta löytyvän varasisuria leveämmälle kumille 60mm venttiilillä. Onkohan tuollaista edes olemassa ? Tähän asti ajeltu tyytyväisenä ilman rengasrikkoja 40mm venttiilillä varustettu varasisuri takataskussa, mutta tänään vasta tajusin tubelesshommissa renkaan hyllyä sisurilla nostaessa, että eipä tuosta olisi paljon iloa ollut rengasrikon tapahtuessa. Vähän venttiilin pää pilkistää reiästä, mutta sen verran vähän että pumppua ei saa tarttumaan kiinni Ei sitä pää aina pysy mukana näissä hommissa. Prestaventtiili luonnollisesti pitäisi olla, jos jostain pk-seudun kaupasta löytyy 60mm venttiilillä ja 32mm+ rengasleveydelle.

    Edit. Maantielle löytyisi sisureita pitkällä prestalla, mutta ne jaksaisi kokeilla niiden venyvyyttä gravelkumin kanssa, kun on jo kiisselit tuolla sisällä yms yms.
    Asiantuntijan valinta on Conti Cross 28.
    Jonkin aikaa sitten näitä sai vaikkapa Verkkiksestäkin.

  13. #3493
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    ^^^ Venttiilin jatko varmaan ratkaisu ; https://www.sigmasports.com/item/Zip...e-Extender/A5B
    Käsittääkseni pitää sitten sielun olla irrotettavissa siitä sisurin venttiilistä.
    Käyttämällä Zipp:in extenderia ei tarvitse ventiilin sielu olla irrotettavissa, melkein kaikissa muissa täytyy.

  14. #3494
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Visqu Katso viesti
    Asiantuntijan valinta on Conti Cross 28.
    Jonkin aikaa sitten näitä sai vaikkapa Verkkiksestäkin.
    Tämä hyvä. Kiitos. Verkkokaupassa vain pirkkalan myymälässä. Laitetaan seuraavaan saksantilauksen mukaan tuollaisia pari ja ajellaan sen aikaa maantiesisuri taskussa hätärinä.

  15. #3495
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Kuinka hyvin (vai huonosti, jos ollenkaan) toimii etuvaihtaja, jos isomman rieskan vaihdan 46-piikkisestä 44:een tekemättä mitään korkeussäätöä? Syystä että etuvaihtajaa ei enää alemmas voi laittaa. Vaihtajaa en viitsi vaihtaa, joten mennään sitten nykyisellä 46-piikkisellä. Pitkänmatkan filo kun on kyseessä niin omille tehoilleni 44:n olis parempi.
    www.club15k.com/SR

  16. #3496
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Toimii tyydyttävästi jopa ylikin, mutta hiukan hitaammin molempiin suuntiin, kisoihin ei pysty osallistumaan.😁

    Mikä etuvaihtaja, mikä ratas tulossa?

  17. #3497
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laars Katso viesti
    ^Kyllä, Race Face kampiin tarvitset Cinch-kiinnityksellä olevan rattaan.
    Kiitos

    Vaan milläs ne kammet saa irti? Tämä vai joku muu? https://www.bike24.com/p211575.html?menu=1000,185,191
    Käyttökertoja tuotteelle tulee loppuelämän aikana varmaan alle 20 joten saisi olla myös edullinen

    Offsettia ei vissiin onneksi tarvi miettiä, kun ratas on raceface spesifi?

  18. #3498
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Toimii tyydyttävästi jopa ylikin, mutta hiukan hitaammin molempiin suuntiin, kisoihin ei pysty osallistumaan.

    Mikä etuvaihtaja, mikä ratas tulossa?
    Vaihtajana Shimano 105 FD-5700 ja rattaiksi suunnitellut TA Syrius 34/44, ellei tiedossa olis jotain sopivampaa. Vielä parempi setuppi olis 32/44 tai jopa 30/44. Kampisetti RS-500 (5-arm, 110 mm BCD).
    www.club15k.com/SR

  19. #3499
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Tämän saa euron halvemmalla ja sen jälkeen aukeaa 8mm kuusiokololla:
    https://www.bike24.com/p2244179.html

    En tiedä mitkä kammet sulla tarkalleen on, oletan että sopii. Minä laitoin Aeffectiin tuommoisen.

    Racefacen mielestä offsettiä ei tarvitse miettä, mutta muut valmistaja tarjoavat siihenkin vaihtoehtoja boost (3mm) tai ei-boost (6mm). Tähän ei oikeastaan ole oikeaa vastausta, vaan riippuu pyörästä, sen käytöstä jne.

  20. #3500
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _ava_ Katso viesti
    Vaihtajana Shimano 105 FD-5700 ja rattaiksi suunnitellut TA Syrius 34/44, ellei tiedossa olis jotain sopivampaa. Vielä parempi setuppi olis 32/44 tai jopa 30/44. Kampisetti RS-500 (5-arm, 110 mm BCD).
    En tiedä olisko parempi, mutta noihin 5x110 kampiin sopii hyvin tällainen isommaksi, vaikka häkki olisi vähän korkeallakin. Rattaassa on CNC työstetty olake hampaiden juuressa, joka korvaa rampit. Pidemmän aikaa ollut kammissa ja pienempänä mikä sattuu, 38, 36 ja 34 piikkinen, pienempi ei näihin taida sopiakaan.
    Talvisi olen tarpeen mukaan pannut pakan pohjalle yhden isomman rattaan puretusta maastopakasta ja pieni tarpeeton jäänyt pois, tämä vois olla hyvä kovalla retkelle.
    www.bike24.com/p295033.html

    PS Katoppas ku ovat käyneet varovaisiksi, lupaavat enää kasiketjulle, minulla ollut ysiketjulla ja kokeilin kymppiä tallissa sovittaa, hyvin sopi. Varmaan pelaisi kympilläkin, mutta takuuta enkä palautusoikeutta myönnä.

    PPS TA on hyvä varma valinta.

  21. #3501
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Tämän saa euron halvemmalla ja sen jälkeen aukeaa 8mm kuusiokololla:
    https://www.bike24.com/p2244179.html

    En tiedä mitkä kammet sulla tarkalleen on, oletan että sopii. Minä laitoin Aeffectiin tuommoisen.

    Racefacen mielestä offsettiä ei tarvitse miettä, mutta muut valmistaja tarjoavat siihenkin vaihtoehtoja boost (3mm) tai ei-boost (6mm). Tähän ei oikeastaan ole oikeaa vastausta, vaan riippuu pyörästä, sen käytöstä jne.
    Aeffect joo on
    Eli semmosta yleismallia ei irrotukseen ole vaan joka merkille spesifi?
    Pitänee vähän tutki nykyistä ratasta

    Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla

  22. #3502
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Kyllä yleismallinen kampien irroitustyökalu käy. Tuolla pultilla saa vain kammet "lisävarusteltua" niin että 8mm kuusiokolo käy. Osissa aeffect-kammista on tullut se jo valmiiksi.

  23. #3503
    Liittynyt
    08/2017
    Viestit
    326
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hece Katso viesti
    Kyllä yleismallinen kampien irroitustyökalu käy. Tuolla pultilla saa vain kammet "lisävarusteltua" niin että 8mm kuusiokolo käy. Osissa aeffect-kammista on tullut se jo valmiiksi.
    Jes, varmaan tilailen tämmösen https://www.bike24.com/p296831.html?q=crank niin saa jatkossa kaikki kammet irti

  24. #3504
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.667
    Eka mäkipäivä takana code r jarruilla ja kahva painuu syvemmälle mitä enennen mäkipäivää, huuteleeko se ilmausta, nesteiden vaihtoa vai palojen vaihtoa?

  25. #3505
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    231
    Sopiiko nämä yhteen, shimano sm-hb20 jarrulevyn centerlock mutteri ja https://m.motonet.fi/fi/tuote/383841...-Keskiotyokalu yhteen? Hylsyn syvyys on kyllä ihan hilkulla, mutta saattaa juuri riittää..

  26. #3506
    Liittynyt
    05/2020
    Viestit
    61
    Mikä on hintalaatu-suhteeltaan hyvä tapa saada lisää välitystä Kahunaan, erityisesti nopeaan päähän? Kyseessä 2019 Kahuna, jossa SRAM NX 1x11, PG1130 11-42t, kampi NX 28t X-Sync. Maastureista ei aiempaa kokemusta.
    a) pelkän eturattaan vaihto 30 (tai jopa 32, kärsiikö mäet pahasti?)
    b) eturattaan vaihto 32 (vai 30) ja pakan vaihto 11-46 (NX kai aika painava, joten saisi painoakin pois vaihtamalla toiseen?)

    Nyt tuntuu, että pykälä kovempaa voisi asfaltilla päästellä alamäissä. Toinen pää on fine ja tuntuu että voipi ensin loppua kuskilta halut kiivetä ennen välityksen loppumista. Kaikista teknisimmät paikat skippaan ja muutenkin olen perinteisen kuntourheilijan irvikuva.

  27. #3507
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Kannattaa kokeilla ne jyrkimmät kevyimmällä ja vertailuna toiseksi kevyimmällä ja siitä laskeskella sitten. Eli eturatas/takaratas (nyt 28/42=0,67). Jos vaikka toiseksi kevein riittää (37?) niin 28/37=0,76. 0,76x42=31,92 eli 32 piikkisellä voisit mennä tolla takapakalla. Raskaammasta päästä onkin vaikeampi testata kun välitykset ei riitä.

    e. Olikin 36 toiseksi kevein.

  28. #3508
    Vanhaan .243 runkoon tarvis uudet nestejarrut puhkiruostuneiden hayesin ysien tilalle, sais olla aika halvat kun pyöräkin on ainakin 15v vanha.

  29. #3509
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.827

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    ^ Jotkut perus-Shimpat? MT-200, suunnilleen neljäkymppiä sakemanneilta?

  30. #3510
    Näyttäis olevan 25e/pääty bikesterillä, hinta ainakin kunnossa. Toinen asia että pysähtyykö pyörä noilla ja tarviiko kokoajan huoltaa?

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7215
    Viimeinen viesti: 18.10.2025, 06.21

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •