GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 68 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 58 66 67 68 69 70 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.011 - 2.040 / 2138

Aihe: Pole Taiga Fatbike

Minäkin vaihdoin Racefacen kuppeihin teollisuuslaakerit. On kestänyt jo puolet enemnän kuin RF. Seuraavaksi Wheels MFG, joista edellisessä pyörässä pelkkää hyvää kokemusta.

Äitienpäivän kunniaksi sitten päädyin painamaan tilausnappia eli parhaat lahjat saa kun itse hankkii?
    Nyt on viikot pitkiä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    438$ ja sitten tulli päälle.
    Kaksi Fat tarakkaa, taakse FitKit 808 ja eteen EyletKit.

Takana akselikitin kanssa 70 lbs (32 kg) ja edessä pultilla haarukkaan kitillä 40 lbs (18 kg).

Kalliit lokasuojanpitimet! 🤑
    120€ tullia ja veroja! 💪😆

Sitä saa, mitä tilaa... kuhan tulis tarakatkin vielä perille asti

Osaako kukaan suositella hinta-laatu suhteelta fiksuja kuitukiekkoja taigaan?
    Dt:n kiekot on sinänsä ihan hyvät, mutta kuitukiekkojen kanssa tubeles hommat on paljon helpompia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nve Katso viesti
    Dt:n kiekot on sinänsä ihan hyvät, mutta kuitukiekkojen kanssa tubeles hommat on paljon helpompia.
    Oli tuollaiset: ei moitittavaa. Löytyy näemmä myös 90mm leveänä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nve Katso viesti
    Minulla on Nextien kehät toisessa fätissä, löytyy eri leveyksillä ja enemmän kuin tyytyväinen. Pitää varmaan vertailla ominaisuuksi kun saa DT:t alle, niin tiedän, pitääkö toiseenkin investoida samanlaiset

Old Man Mountain Fat tarakat

Nyt on tarakat paikallaan. Takana asensin jalat väärään suuntaan, jotta sivuaisat riittivät rungon kiinnityskohtaan. Silloin sain eteen käytettyä muovipalaset, joilla sivuaisat oli tarkoitettu taakse laitettavaksi. Muuten edessä olisi aisat tulleet varsin huonoon kohtaan.

Eli säätämistä oli, mutta lopussa seisoo ja olen tyytyväinen. Hinta oli kyllä suolainen, mutta kai se on sen arvoista. Hommaan toiset laukut, niin on helppo pakata. Ortliebin laukut istuivat paikalleen kuin nenä päähän.

Lisään kuvan erilliseen viestiin.

Kun poljen pysyn paikallani, mutta maailmankaikkeus pyörii ympärilläni.

hieno on, ei varmasti tule toista samanlaista vastaan

Tarkistin ja rasvasin litiumrasvalla poljinkeskiön kolmannen kerran puolentoista vuoden aikana - syksyllä 2019 oli eka kerta. Laakerit tuntuivat sormelle pyörivän ehjinä, vaikka keskiö on jo yli puoli vuotta vingahdellut säännöllisen epäsäännöllisesti - kylmällä enemmän kuin lämpimällä.

Mutta mutteripuolen spaceri hajosi kolmeen kappaleeseen ja nyt keskiö heiluu hieman. Toivottavasti spaceri löytyy Kuopion pyörähuolloista. Spaceri oli muuten vielä keskitalvella ehjä, eikä siis liity vingahteluun.

Onko kellään vinkkejä spacerin hankintaan?

Maken Pyörä- ja välinehuollosta löytyi poistetusta keskiöstä rinkula, joka on miltei sopiva. Ehkä 0,2 mm liian paksu, mutta sillä mennään.

Pitäisi hommata uusi eturatas kohta Taigaan, kammet on RF:n Turbine Cinch-kiinnityksellä. Mikähän on oikea offsetti? Nykyisessä Racefacen NW:ssä ei ole mainintaa siitä. Boost vain non-boost? Takanahan pyörii Eagle 12-speed jos sillä on merkitystä.
    . . . Join the fat side of the force . . .

6mm, eli mahdollisimman iso. Saat ketjulinjaa suorempaan keskirattailla, muuten jää sinne isoille vaihteille -> pikkurattaille.

Saahan tuon offsetin vanhasta mitattua

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tompula Katso viesti
    Saahan tuon offsetin vanhasta mitattua
    Mutta olisi paljon helpompa,jos joku kertoisi sen näin atk-laitteiden välityksellä.
    . . . Join the fat side of the force . . .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Hyvännäköiset tarakat. Saapa nähdä millaiset rimpulat on tulossa mulle paketissa. Toisessa pyörässä on Salsa takana ja se on ollut erittäin toimiva.

Mutta toi ohjaustanko näyttää aika hurjalta jatkopaloineen. Olet vissiin tosi iso mies, jos pyörää on joutunut kasvattamaan vielä XL-koosta?

Weston Guest
    Nämä lokasuojat voisivat sopia Puusilmän pyörän tyyliin https://www.styleride.fi/tuote/18976950

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Hyvännäköiset tarakat. Saapa nähdä millaiset rimpulat on tulossa mulle paketissa. Toisessa pyörässä on Salsa takana ja se on ollut erittäin toimiva.

Mutta toi ohjaustanko näyttää aika hurjalta jatkopaloineen. Olet vissiin tosi iso mies, jos pyörää on joutunut kasvattamaan vielä XL-koosta?
    Ilmeisesti sopiva, koska Puusilmä. Kattele Puusilmän reissuja nojapyöräfoorumilta. Arvostan.

Kädet puutuvat helposti, siksi ajoasento pitää olla pysty. Pallitkin puutuvat herkästi, siksi joutuu käyttämään erikoisjakkaroita. Taiga on ensimmäinen runko moneen vuoteen, jonka olen saanut säädettyä kohdilleen.

Ja pallit siis puutuvat myös silloin, jos ajoasento on aero, oikeastaan silloin ne vasta puutuvatkin.
    Puusilmä muokkasi tätä : 15.06.2020 at 21.32

Äitienpäivän kunniaksi sitten päädyin painamaan tilausnappia eli parhaat lahjat saa kun itse hankkii?
    Nyt on viikot pitkiä!
    Jokos olet saanut fillarisi?

Tämä odottelu on kyllä harvinaisen tuskaista puuhaa... 😅

Koko pyörä vai runko, mulle tuli runko kolmessa viikossa...

Annettu mahdollisuus M-koon rungolle...

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Koko pyörä vai runko, mulle tuli runko kolmessa viikossa...
    Kokonainen olisi tulossa (tulispa pian).

Puusilmä ei vaihda paloja. Puusilmä vaihtaa jarrun.

XT BR-M8120
    Puusilmä muokkasi tätä : 23.06.2020 at 06.01

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kansallispuistopummi Katso viesti
    Jokos olet saanut fillarisi?

Tämä odottelu on kyllä harvinaisen tuskaista puuhaa... 😅
    Noup. Tuskaa tämä on. 7. Odotusviikko menossa. Kokonainen pyörä ja vielä etu&takatarakoilla tulossa.

Annettu mahdollisuus M-koon rungolle...

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
    Itselle aikalailla samanlainen kokoonpano tulossa ja kiinnostaisi paino, osaatko sanoa paljonko kuvan mukainen pyörä painaa? Näyttäs olevan kuitukiekot joita itsekkin miettiny. Lähinnä mietityttää kannattaako: dt 2250 kiekkosetti painaa sen reilu 2200g ja mitä katsellut kuituisia niin ne painavat sen n. 1800-1900g. Nuilla taas on jo hintaeroa n. 1000€ jos oikein ymmärtänyt. Saa vinkata myös hyviä hinta-laatu suhteeltaan olevia kuitukiekkoja!

Onko tuossa nyt mikä mastodonin keula tarkalleen? Tästäkin porukka keskustelee tuolla mastodon ketjussa, mutta ei nyt ihan tarkalleen ota selvää mikä kannattaa hommata.

Ja vielä lisäksi, onko porukka asentanut Taigoihinsa kuitukampia? Mitkä siihen menee suoraan (esim. sramilta), mitkä kammet kannattaa hommata + spacereilla alkaa kikkaileen. Tämäkin hieman sekava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J-Boy Katso viesti
    Näyttäs olevan kuitukiekot joita itsekkin miettiny. Lähinnä mietityttää kannattaako: dt 2250 kiekkosetti painaa sen reilu 2200g ja mitä katsellut kuituisia niin ne painavat sen n. 1800-1900g. Nuilla taas on jo hintaeroa n. 1000€ jos oikein ymmärtänyt. Saa vinkata myös hyviä hinta-laatu suhteeltaan olevia kuitukiekkoja!
    En löytänyt näistä mitään moitittavaa. Ainut kiekko missä mulla on tubeless toiminu 100%. Pyörän käsiteltävyys+nopeus myöskin parani huomattavasti noilla.
    Vaikka ei kevyet olleetkaan.
    https://icancycling.com/collections/...e-wheelset-65c

Tuo pyörä kuvassa painaa 14.3 kg alumiinikammilla. Vannesetti painoi 1990 g RTechin puntaroimana. Ei kevyimmillä pinnoilla kasattu, mutta eipä yhtään ole poikkikaan mennyt. Napoina DT Swiss 350.
    Mulla tuossa s-koon rungossa oli RF Next SL-kuitukammet, niillä taitaa puristaa vielä 150 g pois.
    DT:n BR2250 vannesarjassa on erittäin hyvä hinta/painosuhde, niinkuin Brille totesikin muuta etua ei juuri kuituvanteilla saa kuin erittäin helpon tubeles asennuksen. Nyt vaihdoin JJ:t uusiin, vanhat meni kolme vuotta samoilla litkuilla mutta takanen alkoi hikoileen kyljistä.
    Keula on 100 mm EXT-versio eli 5.05 sopii. IMO, joustomatka riittää mun löntystelyyn erittäin hyvin.

Tuo pyörä kuvassa painaa 14.3 kg alumiinikammilla. Vannesetti painoi 1990 g RTechin puntaroimana. Ei kevyimmillä pinnoilla kasattu, mutta eipä yhtään ole poikkikaan mennyt. Napoina DT Swiss 350.
    Mulla tuossa s-koon rungossa oli RF Next SL-kuitukammet, niillä taitaa puristaa vielä 150 g pois.
    DT:n BR2250 vannesarjassa on erittäin hyvä hinta/painosuhde, niinkuin Brille totesikin muuta etua ei juuri kuituvanteilla saa kuin erittäin helpon tubeles asennuksen. Nyt vaihdoin JJ:t uusiin, vanhat meni kolme vuotta samoilla litkuilla mutta takanen alkoi hikoileen kyljistä.
    Keula on 100 mm EXT-versio eli 5.05 sopii. IMO, joustomatka riittää mun löntystelyyn erittäin hyvin.
    Nuo brilleauxin mainitsemat Icanin kiekot sinällään saattaisi olla ihan hyvät, mutta taidan mennä nuilla Dt kiekoilla ( jos ei mistään löydy alle 1500€ hintaan noin 1700g painavia kiekkoja). Tuota keulaa tässä nyt vielä kanssa arvon, ottaako std vai ext version ja 100 vs. 120mm.

Tarkoitus ois saada tuonne alle 14kg kokonaispaino.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Taiga on alkanut kovasti polttelemaan täälläkin. 78 cm reiden mitalla ja 172 cm korkeudella varustettuna kysyisin, S vai M? Tykkään pystystä ja rennosta ajoasennosta, ja sattumalta nykypyörän jotakuinkin sopiva reach on juuri sama kuin Taigan S-koossa. Polen taulukossa osuisin kuitenkin M-sarakkeeseen.
    Päivitetäänpäs nyt tätä toteamalla, että M-koon runkoa koeajettuani totesin että se on just eikä melkein sopiva (kiitos Polelle tosi hyvästä asiakaspalvelusta!). Joten se sitten lähti nyt tilaukseen, jospa tuon saisi ennen ensilumia ajoon vielä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •