Alkujaan tämän lähetti
paaton
Tässä juuri asentelin 38mm gk sliksit 22mm sisäleveille vanteille. Katsotaan haukkaileeko nuo vieläkin miten paljon. Nopeasta ajettavuudesta kyllä tykkään.
Mun varovainen veikkaus on, että haukkailee vielä enemmän kuin kapeammalla vanteella, koska profiili muuttunee enemmän C:n malliseksi. Mutta voin olla 100% väärässäkin 
Sellainen havainto myös, että Steilacoomit rullaa paremmin vähän kapeammalla vanteella kuin noilla sisä 21-millisillä Belgium Plussilla. Tai leveämpi vaatii kapeampaa vannetta suuremmat paineet, jotta renkaan saa kulkemaan keskimmäisten nappuloiden muodostaman harjanteen varassa. Joskus aikaisemmin olen tehnyt saman havinnon Nanojen kanssa. Toisin sanoen Leveämpi vanne mahdollistaa matalammat paineet, mutta rullaavuuden säilyttämiseksi vaatisi korkeampia paineita. Muuten kivempi kyllä ajaa leveämmällä vanteella. Sellaisia renkaita, joissa ei ole rullaavaa keskiharjannetta tämä ei tietenkään koske.
Steilacoom on edelleen mun testilistan ykkönen, vaikka luultavasti jääkin vähän rullaavuudessa esim. Gravel Grinder Prolle. Laitoin Vredesteinin Aventurat kokeeksi tilaukseen. Ja Ramblerin ja suhteen mulla on vielä aukko sivistyksessä.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit