Siksihän tavan tallaajilla, jotka ei jobbaa pyynnit on korkeat mm autoissa, ettei joku saa halvalla ja pistä kiertoon hiukan isommalla rahalla. Tästä kateus-aspektista puuttuu vain se, että meneekö se lopulta kalliimmalla ja eri myyjän toimesta kaupaksi...Autoissa jos jaksaa kaupitella, niin joku paljon ajettu suht uusi auto kannattaa myydä osina eikä laittaa vaihdossa johonkin 1700€ hintaan, kun se ilmestyy myyntiin kolmella tonnilla kuitenkinEn tiedä miten kokonainen pyörä vs. osina sitten toimii...jotainhan jää sitten käsiin siitä osasarjasta jos ihan atomeina koittaa laakerit, keskiöt yms myydä. Varaosia ei kannata ostaa etukäteen, että vaihdampa joskus...jää vaihtamatta kun tilanne muuttuu.
Harrastukselle kannattaa laskea hinta. lätkäkausi maksaa paikasta riippuen 500-1000, joten jos kahden tonnin maasturin saa myytyä kahden vuoden päästä 500€ niin sehän on 500€ plussaa! Pitäa ajatella omat kulut poistoina, kuten firmojen hankinnat. Moni vaan myy 1700€, vähän ajettunakoska muuten seuraava omistaja saa sen myytyä tonnilla ja itse menettää 500€, eiku...
Kirjanmerkit