ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 34 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #991
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mmm, ihanan isoja ja pehmeitä nappuloita...
    Hommasin viime syksynä näiden 33 mm versiot, joilla ajoin mm Keinukallion cx-kisan, enkä ollut ihan tyytyväinen niihin omassa käytössä. Pitivät kyllä hyvin, mutta vierintävastus jätti toivomisen varaa. Hommasin noiden tilalle sitten Donnellyn MPX ja PDX rinkuloita, joista kyllä tykkäsin. Jopa toi rouheampi PDX tuntui rullaavan EXT:tä paremmin ja pito oli vähintään yhtä hyvä. Olisi kyllä kiva kuulla kokemuksia tuosta leveämmästä EXT:stä, kun saat kilsoja alle noilla...

  2. #992
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    1.427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sentier Katso viesti
    Kaikki ajelu jääny pelkäksi satunnaiseksi työmatka-ajoksi, joten hakusessa olis mahdollisimman isolla ilmatilalla 35-42mm sliksi? Mitä vähemmän minkäänlaista kuviota renkaassa sitä parempi. Renkaan löytyessä myyn hyväkuntoiset 42 resolutet
    Jos WTB tuntuu hyvältä, saa Bywayta 40mm koossa https://www.wtb.com/collections/road...29227961450573

    Siinä on nuo reunanappulat, mutta ne eivät maantiepaineilla osu tiehen. Sitten löytyy myös exposure, jota saa 36mm leveänä.

  3. #993
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Onko sisärenkaattomuus tarpeen?

    Ennenkuin JackOja ja muut tulevat huutamaan Hutchinsonin Overideä heitän itse parrasvaloihin Hutchinsonin Overiden.
    Hutchinson Overide! Sain viimeinkin aikaiseksi litkuttaa 38 Överit toisille kiekoille ja sehän kävi kuin tanssi. Renkaat nousi sormivoimin reunan yli, litkut renkaanpohjalle, boosteria perään ja naps naps, renkaanne ovat valmiit. Litkut ja venttiilit by Orange Seal. Mulla palautui usko näihin tubeless hassutteluihin, hallelujaa.

    Tähtäsin rengaspaineiksi 2,5/2,8 baria ja heti kevyelle neitsytlenkille. Ensimmäinen havainto oli että hei, pyörä ohjautuu taas niin kuin pitääkin (vrt. Pansu GK). Kaksinkertainen hallelujaa! Toiseksi, nämähän tuntuu jotenkin oudon mukavilta, vaikka toki alusta oli hyväkuntoista rantaväylää. Rullauskin tuntui heti suht kevyeltä, varmaan myötätuulesta johtuen, ajattelin.

    Yhden vajaan kolmituntisen, rauhallisen lenkin perusteella vaikuttaa alustavasti lupaavalta renkaalta. Asfalttia, helppoa hiekkaväylää, vähän juurakkoa ja Haltialan pellon kovettunutta savipohjaa (terve Stenu!) ajeltuani luulen että Överien ja minun suhteestani saattaa tulla pitkä. Seuraavaksi toivottavasti vähän vauhdikkaammalle ja pidemmälle lenkille testaamaan enemmän ominaisuuksia. Lopullinen arvosana julkaistaan 10,000 km kestotestin jälkeen, ehkä.
    The older I get the faster I was

  4. #994
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ...vierintävastus jätti toivomisen varaa
    Voihan kürva. Katsotaan minkälaiset jarrut nuo 38mm ovat
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #995
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    (terve Stenu!)
    Terve Vauhdista päätellen rullaamisessa ei ainakaan ole moitittavaa ja tais olla vielä vastatuuli sulla.

    Joko joku on ennättänyt testaamaan Gravel Grinder Pro 260tpi Handmade Tubular Tubelekset? Alustavasti kiinnostaa ainakin rouvan pyörään vastaavien ei-tubelesten tilalle, kun hää on niillä tykännyt ajaa. Varovasti ehkä omaankin jonkun käyttöä vailla olevan kiekkoparin päälle.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #996
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Ja minä sain ostettua viimeinkin 42mm WTB resolutet. Mahtuivat jopa heittämällä ninerin alle. Nyt on muuten oikeasti lutterot kyljet. Nuo kulkevat kovaa karkeallakin sepelllä. Siis siihen asti, kunnes sepeli lävistää lutteron.

  7. #997
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Mä kun tykkään lutteroista, niin saisko true mitat? 42 mm kuulostaa kyllä siltä, että tekee tiukkaa ainakin tohon nykyiseen runkoon.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #998
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Leveys 19 mm kehällä on 43,5 mm.
    Memento mori

  9. #999
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tänks. Ei mahdu.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #1000
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Jep, 43.5mm näyttää olevan ajamattomanakin 19mm kehällä.

    Ninerin rengastila pääsi yllättämään. Eteen menisi varmaan liki 2" rengas ja takanakaan 44mm ei ahdista yhtään. n.4mm laidoilla ja satulaputken kohdilla, joka on kivien kannalta tärkeämpi, on liki sentti.

  11. #1001
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep, 43.5mm näyttää olevan ajamattomanakin 19mm kehällä.

    Ninerin rengastila pääsi yllättämään. Eteen menisi varmaan liki 2" rengas ja takanakaan 44mm ei ahdista yhtään. n.4mm laidoilla ja satulaputken kohdilla, joka on kivien kannalta tärkeämpi, on liki sentti.
    Väittävät tuolla että RLT söisi peräti 700x50c ja 650bx2.0 rengasta https://ninerbikes.com/pages/the-rlt-series
    The older I get the faster I was

  12. #1002
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    ^toi 700x50c tuli mallivuodelle 2020. Päättömän taisi olla niitä R2:n ylivuotisia.


  13. #1003
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^toi 700x50c tuli mallivuodelle 2020. Päättömän taisi olla niitä R2:n ylivuotisia.
    Aivan, seison korjattuna. Vanhempaan malliin luvataan näemmä 700x40c.
    The older I get the faster I was

  14. #1004
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Joko joku on ennättänyt testaamaan Gravel Grinder Pro 260tpi Handmade Tubular Tubelekset?
    Tai muita vastaavia HTLTU renkaita. Strada Bianca? Tufon Flexus Dry plus? Tuubivalikoima kiinnostaa. Mitä suosittelette? FMB on yksi vaihtoehto, mutta hinnakas. Dugast sama homma. Koska pyöräni on Exploro, minun tapauksessani pysytään einintään noin 40 - 42 mm kumeissa.

  15. #1005
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Tarkastelin tänään tarkemmin omia Gravelking Slick 38 rinkuloita ja takarengas alkaa näyttää aika reikiintyneeltä, isoin reikä piti paikata jo ihan ulkorengaspaikalla... Mikäs olisi vastaavan tyylinen, tai mielummin hieman pitävämpi gravel-rengas sekalaisiin ajoihin (asfalttia, ulkoiluväyliä ja tietysti sekalaisia Uudenmaan sorateitä). Pikkaisen saisi olla pitoa ainakin kantatessa enemmän, mutta olisi kiva säilyttää GK Slicksien kaltainen mukavuus, paino ja vierintävastus ainakin osittain. Kaikkea ei voi saada, mutta olisiko esim. Challengen Gravel Grinder Pro TLR 36 mm renkaasta seuraajaksi? Toisaalta myös Rene Hersen 38 Steilacoom kiinnostelee, mutta onhan niillä hintaa ja saatavuus aika heikkoa Euroopasta. Ja litkuilla olisi tarkoitus jatkaa...

  16. #1006
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Tarkastelin tänään tarkemmin omia Gravelking Slick 38 rinkuloita ja takarengas alkaa näyttää aika reikiintyneeltä, isoin reikä piti paikata jo ihan ulkorengaspaikalla... Mikäs olisi vastaavan tyylinen, tai mielummin hieman pitävämpi gravel-rengas sekalaisiin ajoihin (asfalttia, ulkoiluväyliä ja tietysti sekalaisia Uudenmaan sorateitä). Pikkaisen saisi olla pitoa ainakin kantatessa enemmän, mutta olisi kiva säilyttää GK Slicksien kaltainen mukavuus, paino ja vierintävastus ainakin osittain. Kaikkea ei voi saada, mutta olisiko esim. Challengen Gravel Grinder Pro TLR 36 mm renkaasta seuraajaksi? Toisaalta myös Rene Hersen 38 Steilacoom kiinnostelee, mutta onhan niillä hintaa ja saatavuus aika heikkoa Euroopasta. Ja litkuilla olisi tarkoitus jatkaa...
    Mulle on parhaillaan matkalla Gravel Grinder Pro HTLR. Maantiepyörässä on Paris-Roubaix HTLR-versiona vaikuttanut ihan vakuuttavalta niin tilasin tuon GG:n.

    Menee vaan tovi että saa alle, nykyisissä Riddlereissä on vielä ihan kohtuullisesti pintaa. Lisäksi samassa kuormassa saapuu Strada Bianca niin tulee suuri tahtojen taisto kumpaa laittaa ensiksi alle.

    PS. Itse siirryin GK slickseistä WTB Exposure 34c:hen, sai vähän lisää kanttipitoa mutta sitten nälkä kasvoi syödessä ja tuli Riddlerit.
    Nyt sit mennään ehkä vähän taaksepäin kehityksessä

  17. #1007
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Hipsterivaroitus niille, jotka saa niistä näppylöitä.

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #1008
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Jukka, mä laitoin just meiliä tuonne, josko toimittaisivat Suomeen. Mulla olisi menossa tilaukseen Steilacoomit sekä omaan että vaimon fillariin. Jos suostuvat toimittamaan, niin samaan pakettiin saa varmaan useampiakin, jos niiltä löytyy varastosta.

    650b-käyttäjille samasta kaupasta löytyy myös Ultradynamicoa

    Edit: Saksastakin näköjään löytyy vain muutaman euron kalliimmalla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #1009
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Steilacoomit kyllä kiinnostelee, vaikka ovatkin ehkä rouheammalla kuviolla, kuin on itsellä hakusessa. Onko sulla, tai muilla kokemusta Rene Hersen extralightien kestävyydestä? Niiden omien sivujen mukaan erot standardiin tulee kylkien rakenteesta ja kulutuspinta olisi molemmissa sama. Extralightit voisi tuoda varmaan aika pehmeetä kyytiä, itselle kylkien kesto ei ole ollut gravel-ajoissa (tmv.) ongelma. Noi vaan maksaa sen n. 90 €/kpl, joka on jo aika paljon fillarin renkaasta...

    Justpedal.nl-liikkeellä Hollanissa näyttäis olevan kanssa normiversiota hyllyssä hintaan 71 €/kpl. Vai pitäisikö kokeilla sittenkin Challengen GG:n Pro HTLR 36mm versiota, ei nekään kyllä ilmaiset ole ja ovat kai aika erityyliset renkaat.

  20. #1010
    r.a.i Guest
    ^Tuolta Justpedalista tilasin omat renkaat, lähti samana päivänä (28.4) ja eilen sain paketin. Postit oli kalliit 17e, mutta semmosta se on.

  21. #1011
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Laitoinpa kokeilumielessä tilaukseen Hutchinson Overidet 38*700, kun näytti olevan wigglessä alle 30€/kpl. Katsotaan onko niin ihanaa kyytiä tarjolla, kuin täällä on huudeltu. Samaan tilaukseen rengasmuovit ja 2kpl eliten 950ml pulloja, uusi käyttäjätili ja koodi NEWGB, niin koko läjä tulee posteineen Suomeen alle 60€. Elämä kallis, Wiggle halpa.

    Edit..

    Jos joku meinaa noita tubelessversioita tilata, niin tässä suora linkki: https://www.wiggle.co.uk/hutchinson-...g-gravel-tyre/

    Samalla hinnalla nimittäin on näköjään myös tuo clincheriversiokin myynnissä.

  22. #1012
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Steilacoomit kyllä kiinnostelee, vaikka ovatkin ehkä rouheammalla kuviolla, kuin on itsellä hakusessa. Onko sulla, tai muilla kokemusta Rene Hersen extralightien kestävyydestä? Niiden omien sivujen mukaan erot standardiin tulee kylkien rakenteesta ja kulutuspinta olisi molemmissa sama. Extralightit voisi tuoda varmaan aika pehmeetä kyytiä, itselle kylkien kesto ei ole ollut gravel-ajoissa (tmv.) ongelma. Noi vaan maksaa sen n. 90 €/kpl, joka on jo aika paljon fillarin renkaasta...

    Justpedal.nl-liikkeellä Hollanissa näyttäis olevan kanssa normiversiota hyllyssä hintaan 71 €/kpl. Vai pitäisikö kokeilla sittenkin Challengen GG:n Pro HTLR 36mm versiota, ei nekään kyllä ilmaiset ole ja ovat kai aika erityyliset renkaat.
    Normiversiossakin kyljet on ohuemmat ja notkeammat kuin mitä ne on missään ns. normivalmistajien tubelessrenkaissa. Extralighteista olen jostain lukenut, että niitten kanssa on ollut hankaluuksia saada kyljet tiivistymään. Jonkin verran noi normaalitkin tihkuu läpi.

    Challengen gravel-renkaitten ongelma mun mielestä on se pps-pistosuojanauha, joka jäykistää kulutuspinnan alta ne ihan selvästi verrattuna Challengen krossirenkaisiin, joissa nauhaa ei ole. Mutta HTLR:stä mulla ei tosiaan ole kokemusta ja odottelen kiinnostuneena, että joku kokeilee.

    Mun mielestä renkaisiin käytety eurot on parhaiten käytettyjä euroja, koska niillä saavutettava hyöty on niihin investoitaviin lisäeuroihin suhteutettuna suurempi kuin varmaan missään muussa komponentissa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #1013
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Kiitos tiedoista, toi on kyllä totta, että renkaissa erot ajotuntumaan on lopulta isoja verrattuna moneen muuhun pyörän osaan. Ei noi liian ohuet kyljetkään houkuttele, jos ei litkut pysy kunnolla sisällä.

    Tämän sivun mukaan muuten tuossa GG:n Pro HTLR versiossa on sentään jätetty toinen pistosuojakerros pois, vaikka jossain on mainittu 2xPPS.

    Edit: se pistosuojaus taitaakin olla PPS2, eli varmaan kakkosversio tuosta, osaa kyllä olla sekavat merkinnät Challengellä...

  24. #1014
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Mä olen nyt ajellut muutaman lenkin taas Steilacoomeilla. Yksin ajellessa ne tuntuu todella hyvin rullaavilta ja nopeilta. Eilen olin ekaa kertaa tänä keväänä lenkillä vaimon kanssa, niin että mun pyörässä on Steilacoomit alla. Vaimon pyörässä on Gravel Grinder Pro OT:t lateksisisureiden kanssa ja se rullaili alamäissä musta ohi, vaikka painan enemmän. Donnelly MXP:den kanssa mä rullailen vaimosta ohi. Sama pätee sekä soralla että asfaltilla. MXP:t taitaakin rullata todella hyvin siitä huolimatta, että on selvästi joustamattomamman tuntuinen alla ja ajomukavuudessa Steilacoom voittaa kyllä selvästi. Tekarengas on molemmissa melko kulunut ja Steilacoomissa ainakin reunanappulat varmaan jarruttaa jonkin verran. Silti, jos HTLR Gravel Grinder on lähelläkään Open Tubular sisuriversiota ominaisuuksiltaan, se saattaa viedä potin rullaavuuden suhteen. Pitäisi kuitenkin päästä vielä vertailemaan vähemmän kuluneilla renkailla. Veto- ja jarrutuspidossa pehmeällä Gravel Grinder häviää steilacoomille. Kaarrepidossa tuskin on olennaista eroa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #1015
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Eilen ensimmäinen kunnollinen 143km/6h gravel-lenkki Gravelking Extremeillä, muuten toimi hienosti mutta tuli myös ensimmäinen rengasrikko johtuen ikävästä Bemari-kuskista, joka kiilasi allekirjoittaneen tieltä Porkkalassa asfaltoidulla pikkutiellä tulemalla alle 30cm päähän jolloin päätin suosiolla siirtyä kapealle pientareelle. Paha vain, että sepeli oli aivan sairaan pehmeää ja seurauksena lennokkaat OTB:t. Ukko ja pyörä onneksi pysyivät ehjinä kiitos pehmeän (= mutaisen) ojanpohjan, mutta rengas otti kylkeen keskisuuren pihisevän reiän, jota litku ei paikannut. Onneksi oli mukana uusi Stanin kamelinpaska, joka iskevällä liikkeellä reiästä sisään ja homma oli kunnossa. "Palmu" renkaassa nilkutus kotiin, täytyy laittaa sisäkumipaikka niin varmaan noilla ajelee vielä.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  26. #1016
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    ^kai rikosilmoitus penarista?


  27. #1017
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^kai rikosilmoitus penarista?
    Ei mitään koordinaatteja joita antaa poliisille tekijän löytämiseksi, muuta kuin paikka ja auton malli, rekkaria en nähnyt, joten turha kuormittaa viranomaisia. Esitutkinta rajoitetaan heti.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  28. #1018
    Uskaltaisiko nuo Michelinin Power Gravelit tilata? Vajaat pari vuotta sitten tässä ketjussa joku on maininnut tuollaiset ostaneensa, mutta kokemuksia en löytänyt. Netistä löytyivät lähinnä:
    https://road.cc/content/review/miche...el-tyre-273075
    https://www.ridinggravel.com/compone...tting-rolling/
    https://www.cyclingweekly.com/review...etition-gravel
    https://bike-cafe.fr/2019/01/pour-ro...t-roues-storm/

  29. #1019
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    GK Slicks 38:t vaihtuivat WTB Exposure 36:iin.
    Litkutus oli mahdollista kotioloissa napsauttimen kanssa toisin kuin GK:kanssa joka tarvitsi liikaa ähellystä ja kompuraa.

    Rengas on ajossa huomattavasti eleettömämpi eikä GK:n aika rajuakin yliohjautuvuutta ja uraherkkyyttä ole havaittavissa.
    Rullaavat perstuntumalla samalla lailla.
    Painoa taitaa olla WTB:llä 60g enemmän...
    Tykkään ja hinta oli 30e/rengas.
    Rengas on TMT ja bikepacking käytössä.
    Sisuri kulkee mukana.

  30. #1020
    Itsekin etsimässä hyvää vaihtoehtoa GK:n sileälle kumille. Toiset parit alla ja vaikka oon erittäin tyytyväinen noin yleisesti niin jotain muuta olisi hauska testailla seuraavaksi. Ilmeisesti jos tästä listasta valkkaa niin ei hirveän väärin mene:

    Hutchinson Overide
    WTB Exposure
    Teravail Rampart
    Rene Herse Barlow Pass

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •