LostInLaplandGiantBikeshopElectrobike
Sivu 21 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 767

Aihe: Yt industries pyörät

Poistin, kun muistin väärin.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    ^yllä olevaan lisäyksenä omat kokemukset vpp (jos muistan oikein, että jeffsyssä moinen on) peräisistä pyöristä. Eli silloin kun liikutaan polkemalla, on noissa linkkuperissä oikea painuma aika tärkeä, tai tehot hukkuu jousitukseen. Näin ainakin giantin maestrossa ja mondrakerin zerossa. Kun painuma on oikea, perä on herkkä eikä juuri lukituksia kaipaa. Ja kuten Kauris mainitsi, kun mennään painovoimalla, voi oikea painuma olla jotain muuta, mieltymyksen mukaan.

Suosittelen kirjaamaan paineet ja painumat paperille ja tuntuma ajosta. Kun arvot löytää, niin niillä mennään.
    Joo pitääkin testata reilummalla sagilla. Keulassa oon pitänyt sitä 25%. Eilisellä lenkillä oli 200psi ja sen kyllä huomas että iskari oli liian kova. Kuskilla painoa 84 ilman kamoja

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Toinen mitä seuraat on tietty se käykö iskari pohjassa tai lähes pohjassa saakka niillä lenkeillä joilla ajat omien taitojen puitteissa kaikista isoimmistakin paikoista. Jos sulla jää 25 % sagilla enemmän kuin puoli senttiä hyödyntämättä, voi painetta vähän laskea. Jos ajaa kovin kevyesti, ei tämä mittari toki toimi, koska koko joustomatkan hyödyntäminen pelkässä juurakossa ja pikkukivikossa vaatisi liian ison sagin. Liian iso sagi aiheuttaa polkimien kulkemisen liian alhaalla, vaikuttaa keinumiseen ja iskari toimii muutoinkin vähän väärällä alueella ollessaan koko ajan liian syvällä. Mutta jos vaikka uskallat testata hypätä esim 60- 70 cm tasaiselle kovalle alustalle (4 porrasta jossain kaupungilla), iskarin pitäisi mennä jo hyvin lähelle pohjaa ja 6 portaan ollessa kyseessä pohjata viimeistään. Jos taas vain 25 prosentin sagilla eli melko kovalla paineella pohjaa jo 3-4 portaasta, täytyy iskaria vähän tuunata lisäämällä progressiota parilla volume spacerilla huollon yhteydessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokiniemi 1 Katso viesti
    Joo pitääkin testata reilummalla sagilla. Keulassa oon pitänyt sitä 25%. Eilisellä lenkillä oli 200psi ja sen kyllä huomas että iskari oli liian kova. Kuskilla painoa 84 ilman kamoja

Kerkesit jo lainaamaan vaikka poistin oikeastaan heti. Ei jeffsyssä ollutkaan vpp perää, toki, sama voi päteä joihinkin muihinkin, muttei kaikkiin.

Ja toki, kun iskaria huollattaa, voi sinne aikanaan pyytää muutoksia vaimennuksiin. Jos paineet on muutoin sopivat, mutta vaimennus ei ole mieleinen.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Toinen mitä seuraat on tietty se käykö iskari pohjassa tai lähes pohjassa saakka niillä lenkeillä joilla ajat omien taitojen puitteissa kaikista isoimmistakin paikoista. Jos sulla jää 25 % sagilla enemmän kuin puoli senttiä hyödyntämättä, voi painetta vähän laskea. Jos ajaa kovin kevyesti, ei tämä mittari toki toimi, koska koko joustomatkan hyödyntäminen pelkässä juurakossa ja pikkukivikossa vaatisi liian ison sagin. Liian iso sagi aiheuttaa polkimien kulkemisen liian alhaalla, vaikuttaa keinumiseen ja iskari toimii muutoinkin vähän väärällä alueella ollessaan koko ajan liian syvällä. Mutta jos vaikka uskallat testata hypätä esim 60- 70 cm tasaiselle kovalle alustalle (4 porrasta jossain kaupungilla), iskarin pitäisi mennä jo hyvin lähelle pohjaa ja 6 portaan ollessa kyseessä pohjata viimeistään. Jos taas vain 25 prosentin sagilla eli melko kovalla paineella pohjaa jo 3-4 portaasta, täytyy iskaria vähän tuunata lisäämällä progressiota parilla volume spacerilla huollon yhteydessä.
    Joo perus polku juurakko ajelua mennään. Harvemmin mitään isompaa enduro laskua tulee eteen näillä kylillä. Pitää seuraavalla lenkillä taas katsoa säätöjä. Mitenkäs keulan hitaanvaimenuksen säätö? Siitä en oikee oo saanut mitään järkevää tuntumaa irti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Kerkesit jo lainaamaan vaikka poistin oikeastaan heti. Ei jeffsyssä ollutkaan vpp perää, toki, sama voi päteä joihinkin muihinkin, muttei kaikkiin.

Ja toki, kun iskaria huollattaa, voi sinne aikanaan pyytää muutoksia vaimennuksiin. Jos paineet on muutoin sopivat, mutta vaimennus ei ole mieleinen.
    Just huollatin pamput niin menee syksyyn ennekun seuraava huolto. Mutta säädetään ja reenataa niin eiköhän noiden iskareiden sielunelämään pääse sisään.

Instagramissa oli joku YT Fast mainos, ilmeisesti uusi pyörä tulossa. Jotain lyhytjoustoista ehkä?

https://www.instagram.com/p/B-sMupeAtw2/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Tuossa on ainakin uuden tyyppinen jousitus pyörissä

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Jeffsyn 29" "oikeasta" runkokoosta 191/90 pituiselle kuskille? Suosituksen mukaan olen aikalailla XL:n ja XXL:n välissä. Harmi, kun ei pääse missään testaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anbre Katso viesti
    Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Jeffsyn 29" "oikeasta" runkokoosta 191/90 pituiselle kuskille? Suosituksen mukaan olen aikalailla XL:n ja XXL:n välissä. Harmi, kun ei pääse missään testaamaan.
    Itse olin L ja XL kokojen välissä pituudella 182cm ja päädyin XL ja ei ole tuntunut liian isolta. Stemmin vaihdoin tosin 35 milliseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom-i Katso viesti
    Itse olin L ja XL kokojen välissä pituudella 182cm ja päädyin XL ja ei ole tuntunut liian isolta. Stemmin vaihdoin tosin 35 milliseen.
    Kiitos. Lueskelin myös muualta ja olin yhteydessä YT:hen -> tilasin isomman koon pro racesta. Sitten vaan odotellaan, toivottavasti tulee nopeasti.

Mites koko eroaa vanhan M ja uuden L välillä? Pituutta 178 ja nyt on 17 vuoden M käytössä.

Joko oottee katellut uutta Izzo-mallia, just päivittivät nettisivustoa.

Kyllä vain, tätä izzoa on hiukan odoteltu.
    Puntarissa on myös ollut neuron, trance, cuben hpc120tm, tallboy 4, Ripley 4, oiz trail, heihei -20, phantom3, stage4, occam, sumpy st...
    ja mitä näitä lyhytjoustoisia trailipyöriä nyt onkaan tarjolla.
    Geo/ergometria näissä yt:n pyörissä on ihan fiksu, hinta kilpailukykyinen, sekä ilmeisen keveitä paketteja. Eikä nuita aimmenkaan ajettavuudesta ole juuri moitittu. Itse voisin näin 186 pitkänä ottaa kumman vain, xl/xxl. Ainut mikä hiukan häiritsee niin on tuo etälukitus mutta toisaalta sille tarpeensa varmaan löytyy.
    Sika säkissähän tämä ostos olisi mutta eipä näitä muitakaan juuri koeajuun saa pidemmäksi aikaa paitsi heihei ja oiz bikeshopista.
    Pinkbikessa on jo arvostelu.

Lähetetty minun Pixel 3a laitteesta Tapatalkilla

Itellä kans ollu mielessä Neuron, Trance, Skeen, Fuel Ex, Occam ja muutama muu. Hintaraja menee siinä 3000€ paikkeilla.

Izzossa L sopivan kokoinen, monessa muussa brändissä ei osaa valita M, M/L, L väliltä. Varsinkin jos netistä tilaa.

Pitkää olin Jeffsyn ja Sliden välillä, mutta oma ajo ei ole paljoa kovaa alamäkeä niin että kaipais noin järeetä pyörää.

Izzon tosin saa tarvittaessa muutettua alamäkeen sopivammaksi.

Ja itelle on ehtona että mahtuu jonkin sortin runkolaukku.
    Korpi muokkasi tätä : 17.04.2020 at 21.47

Alko kyllä heti tekemään mieli, harmi että Izzo tuli 6kk myöhässä omaan kalenteriin. Hetki sitten ei oikein ollut mitään järkevän hintaista, hiilikuituista modernin geometrian ja "lyhen" joustoista omaavaa täpäriä tarjolla.
    Ostin Radon skeen

Izzo on mielenkiintoinen, mutta valinta sen ja uuden Hei Hein välillä olisi hankala. Toisaalta tuossa on vain sentti vähemmän joustoa kuin nykyisessä trailipyörässäni eli vanhemmassa Jeffsyssa - paljonkohan eroa lopulta sitten on. Painoeroakin taitaisi tulla alle kilon vaikka Jeffsy onkin alumiinia, alkuperäisiä kevyemmillä kiekoilla tosin...

Näyttää Izzon paino aika pitkälti keksityltä... ainakin Comppi NX-osilla ja DT1900 kiekoilla mainittiin painavan 12,6 kg!

https://www.vitalmtb.com/photos/feat.../sspomer,2ää

30 erilaista versiota Caprasta. Osa kyllä tosi hienoja. Jotkut taas ovat tehneet Caprasta puhtaan alamäkipelin vaihtamalla pyörään tuplakruunukeulan.

Aattelin päivittää 8 vuotta vanhan 26” jäykkäperän uuteen pyörään ja hakusessa olisi ”one for all” pyörä, jolla hoitas kaiken ajelun. Valinta on varmaan Jeffsy tai Capra, mutta miten ihmeessä päättää ottaako 27.5 vai 29 renkailla? Tarkoitus ei kuitenkaan ole olla mahdollisimman nopea poluilla ja tuskin ajan niin rajoilla, että pitää olla äärimmäisen ketterä. Pääasia, että meno olisi mukavan rentoa paikassa kuin paikassa.

29”, ei mitään epäilystä. Tökkii epätasaisuudet sen verran vähemmän.

Kompromissi on hommata 29" ja vaihtaa takakiekko 27.5":een.

Sitten sulla on molemmat pyörät samassa ;-)

Itsellä on 29" Capra tuolla 'Mullet' combolla ja tykkään - taakse mahtuu Hans Dampf 2.8" pyörimään...

Harmi kun Izzosta ei vielä ole kunnon artikkelia esim. kahdelta eri testisivulta. Osui lanseeraus ehkä huonoon saumaan, jos eivät saa toimitettua testipyöriä. Monella varmaan tilausnappi puoliksi pohjassa, mutta kunnon revikoiden puutteessa mm. halvemmista malleista, napin pohjaan saattaminen vielä kestää..ja kestää...On niin houkutteleva pyörä, ettei viitsi olla katsomatta korttia.

Näin markkinoinnin epäammattilaisena on outoa, että hehkutetaan pyörää, mutta kukaan ei uskalla tilata kun saatavuus on ns. heikohko tiettyjen mallien/kokojen osalta...tosin enhän minä tiedä paljonko tilauksia on jo sisässä... Kai se on kuin autoissa, että huippumalli ensin ja sitten köyhät saa odotella businessvarusteltua mallia puolivuotta.

Itsekin odotan kovasti lisää arvioita. Vertailu alkuperäiseen Jeffsyyn kiinnostaisi. Jos Izzo olisi jonkin verran polkutehokkaampi, ja painoa saisi järkevästi reilun kilon alemmas kuin alujeffsyssä niin kiinnostaisi.

Kuinka pitkään muilla on kestänyt YT:ltä "in stock" pyörien tulo kotiovelle tilauksesta? En tiedä olenko vain liian malttamaton, mutta 14.4. pyörän tilasin/maksoin ja vielä ei ole saapunut. Nyt näyttää tosin jotain ongelmia olevan DHL:llä tuon toimituksen kanssa, kun on viime viikolla väärin ohjattu ties minne ja sen jälkeen ei ole lähetyksen statuspäivityksiä tullut...

Tilasin Jeffsyn ja silloin ei ollut heti toimitettavaksi. Tilaamisen yhteydessä ilmoitettu lähetyspäivä oli 24.3 ja silloin pyörä myös lähti, toimitus oli kotiovella 30.3.
    Liittynee tuohon DHL:n sekoiluun tuo toimituksen viivästyminen. Vaikea sanoa, että vaikuttaako korona DHL:n lähetysten kulkuun. Oman tilaukseni kohdalla ei ollut havaittavissa toimitusviivästyksiä (vaikka silloinkin elettiin jo tätä poikkeusaikaa).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sain varastossa olleen pyörän pari viikkoa sitten. Lähti matkaan perjantaina, tiistaina Hampurista Suomeen, perjantaina Postin logistiikkakeskuksessa (Postin kiireistä johtuen rekisteröityi kylläkin vasta sunnuntaina). Maanantaina toimitus kotiovelle. Odottavan aika on pitkä

Milloin pistit tilauksen sisään?

Pääsiäisen pyhinä. Tasan kaksi viikkoa tilauksesta Suomeen.

Tilasin "In Stock" pyörän 30.4. ja ensimmäinen merkintä DHL:n palvelussa Ti 12.5., että International shipment has been processed in the parcel center of origin ja sen jälkeen ei mitään merkintöjä. Ilmeisesti seisoo jossain terminaalissa.

Itsellä tuli tänään pyörä Postin kuljettamana. Kun laitoin tänne viestiä, niin heti alkoi tapahtumaan Saksan päässä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •