ElectrobikeBikeshopLostInLaplandGiant
Sivu 57 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 47 55 56 57 58 59 67 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.681 - 1.710 / 2154

Aihe: Jäykkäperäistä allmountain pyörää

Ei NX mielestäni mitään kuraa ollut - minulla oli 11-v. Kyllä se toimi ihan hyvin. SLX tuntuu vaan omaan näppiin tunnokkaammalta. Se, että valitsisinko tuon eron takia pyörän, on eri juttu. Ei se minusta niin iso ero ole. 12-v NX:sta sano mitään.

12v NX on toiminnaltaan ihan tosi hyvä niin kauan kun kaikki menee kuin Strömsöössä..

Tässä on vaan ollut aika paljon kaikenlaista harmia sekä itsellä että kavereilla. Vaihtajan häkin vääntymisiä, rattaat mutkalla yms.. Tuntuu että materiaalit on vaan niin pehmeitä ettei kestä mitään hittiä.
    Paino on tietty myös oma lukunsa.

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lentonen Katso viesti
    Mielenkiintoista kyllä lukea, että esim. NX on kuraa. Itse ajelin lähemmäs 500km edellisellä jäykkäperällä, jossa oli NX eikä mun tarvinnut edes säätää sitä välissä. Ei jäänyt mitään pahaa sanottavaa. Uudessa pyörässä on XT/SLX ja onhan se eri tuntuinen. Mutta ehkä mulla oli vaan hyvä tuuri tuon edellisen NX kans.
    Jos kestää 500km niin se on sun mielestä hyvin??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GKC Katso viesti
    Jos kestää 500km niin se on sun mielestä hyvin??

Tarkoitin tällä siis sitä, että minulla ei ainakaan 500km jälkeen ollut NX:stä kaikki hajalla. Toki niiden pitäisi kestää pidempäänkin kuin tämä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sasuu Katso viesti
    Hakusessa jäykkäperäinen maasturi. Budjetti siinä 1000e kieppeillä. Käyttötarkoitus olisi pieniä mettäpolkuja, alamäkien ryskytystä ja jonkin verran maantietäkin. Mutta jämäkkä ja ryskytystä kestävä peli pitää olla.

Vaihtoehtoina aivan budjetin yläpäästä miettinyt näitä kahta mallia.
    http://www.nippeli.fi/polkupyorat/ma...bea-laufey-h30

https://www.sportax.fi/product/whyte...0-maastopyora/

Mielipiteitä kumpi parempi ja ehdotuksia miellellään vähän edullisemmista, muista tähän haarukkaan sopivista vaihtoehdoista.
    Mitenkäs löytyykö cubelta tähän köyttöön sopivia pelejä verrattuna tuohon orbeaan.

Esim tämä
    https://rtech.fi/cube_reaction_tm_ma...l?attr1_id=205

Tai tämä

https://rtech.fi/cube_reaction_race_...ml?attr1_id=33

No tuossa racessa yhtenäistä ehkä se että molemmat pyöriä TM lähempänä.

Vihdoin on oma jäykkäperä paketissa. Melkein puoli vuotta meni

No nyt on vimosen päälle härski laite kaikin puolin!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jusutus- Katso viesti

Ohoh, on kyllä peli! Mihin ajoihin ajateltu? Sekalaiseen polkuajeluun? Alamäkeen?

Ihan sekalaiseen ajoon, alamäkeen ei varmasti tule lähdettyä Keula on 160mm, olisi voinut hyvin olla 140mm versiokin muttei tullut sellaista vastaan käytettynä.

Jusutus ottaa luulot pois heti kättelyssä. Arvostan.
    Memento mori

Vaikea hahmottaa geo metriaa, liitä 1 kuva hissi ylhäällä. Peukut Leftyn käytöstä.

Onko noi renkaat 27,5+?
    Oma Scandal alkaa löytää säätönsä ja ihan hyvältä tuntuu. Nyt saisi muuten "halvalla", jotain 220€ kotiin toimitettuna ja ohjauslaakerikin mukana. Siis runko tietty.

Näyttää kuvassa vielä leveämmiltä kuin 2.8 tai 3.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikkesi Katso viesti
    Vaikea hahmottaa geo metriaa, liitä 1 kuva hissi ylhäällä. Peukut Leftyn käytöstä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Onko noi renkaat 27,5+?
    27.5x3.0, todellinen leveys 78mm

Onks tossa jotkut hipo polkimet ?
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

@am8119 HT Components AE02T kun löytyi käyttämättömät kohtuuhintaan.

@am8119 HT Components AE02T kun löytyi käyttämättömät kohtuuhintaan.
    On tyylikkäät .
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

Tämmöseen törmäsin. Pari päivää vielä aikaa tilata Stay Home Limited Edition -hinnalla.

“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Hei. Uusi täällä ja uusi koko harrastuksen parissa. Olen muutaman päivän nyt etsinyt sopivaa pyörää itselleni mutta ei tietämättömänä oikeen osaa valita minkä ottaisi. Paikallisissa pyöräliikkeissä oli huono saatavuus tällä hetkellä joten netin kautta taitaa joutua tilaamaan. 178cm ja rapiat 100kg painoa kuskilta löytyy. Runko kooksi liikkeessä ainakin mietittiin L kokoa. Budjetti n.1000e ja tälläistä trekkiä olen nyt katsonut https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p...coe-7/p/28499/

Pyörä siis olisi tulossa sekalaiseen ajoon, pyörätiet, soratiet, helpohkot metsäpolut ja pienet kikkailut siellä täällä. Tuo + koon rengastus kiehtoisi jo sen takia että tuntuisi kantavammalta näinkin painavan alla? 29 kokoa kanssa miettinyt.

Muitakin tuon hintaluokan pyöriä saa ehdottaa, jos vaikka parempaa on tarjolla tuohon rahaan.

Tuossa Trekissä epästandardi pikalinkku takana, joten kiekkojen päivitys jatkossa hankalaa. Enkä muutenkaan itse 90kilon painolla haluaisi pikalinkkua taakse, ei tahdo pysyä paikallaan jonka seurauksena rupee jarrupalat hinkkaamaan ja muutenkin fleksaa painavan kuskin alla maastoajossa.

Helpoilla metsäpoluilla soiva peli, mutta kun taidot ja vauhdit kasvaa niin...

Onko ulkomailta tilaaminen vaihtoehto? Ainakin On One, Ragley ja Vitus tarjoaa parempaa vastinetta rahalle, mutta taitaa hieman yli tonni mennä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tämmöseen törmäsin. Pari päivää vielä aikaa tilata Stay Home Limited Edition -hinnalla.

Aika siisti. Jos just nyt olis reilu 2.5 kiloa joutilaana taskunpohjalla, niin tuosta sais kyllä tyylikkään pelin

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Tuossa Trekissä epästandardi pikalinkku takana, joten kiekkojen päivitys jatkossa hankalaa.
    Eihän tuo oo epästandardi vaan Boost141 pikalinkku siinä kun läpipultti on Boost148. Ihan sama ku 135 vs 142.

Ei ollu pikalinkun kanssa ongelmia yli satakilosena ja parkkia ajaneena. Renkaan koolla ei mielestäni niinkään merkitystä kantavuuteen, enemmän renkaan rakenteesta, lähinnä kylkien vahvuudesta. Monet plussarenkaat aika veltto kylkisiä ja läpilyöntejä vanteelle tulee herkästi, kovempia paineita käytettävä. Onneksi jonkin verran vaihtoehtoja tukevilla kyljillä myös, niihin kannattaa perehtyä jos tulee kovempaa ajoa.

Ja aiheeseen.

Vendetta näyttää erittäin hyvältä!

https://jesajasport.fi/pyoraily/sikl...ack-slade-comp

Miltä tuommoinen vaikuttaa? Ainaki omaan silmään hyvännäköinen pyörä ja ihan ok specseillä näin maallikon silmissä. Tuosta seuraavaa mallia ei enää oikeen raaskis köyhtyä, menee jo 1500e paikkeille. Sen osia yms on ainakin kehuttu.

Ihan ok. Keulaa tullaan kohta moittimaan mutta eiköhän se pari vuotta kestä niin voi sitten tarvittaessa päivitellä. VeeRubberin renkaista mulla ei kaksien renkaiden kokemuksella ole hyvää sanottavaa mutta voihan noi olla ihan hyvät. Jarrutkin varmaan voisi jossain vaiheessa päivitellä tosin kyllä noillakin selviää. Ja jos pyörä omaa silmää miellyttää niin kyllä tota voi päivitellä tosiaan myöhmmin.

Todella hyvä! Mulla on tommonen... Oon kyllä ihan tykännyt mutta mulla on tohon rungon ympärille koottu toisista osista. Kyllä toi edellinenkin on ihan hyvä ja ei nyt kannata kauhean kauaa arpoa kun tuntuu pyörien menekki olevan aika huipussa.

e. Tota Scandalia saa odotella varmaan heinäkuulle ainakin.

Niinhän tuo näkyy...voi helvetti. Täytyy varmaan tulla siihen tulokseen että odotan parempia aikoja tän asian kanssa. Ei kehtais ostaa mitä sattuu nyt senkään takia että olis muka kiire saada joku pyörä alle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •