HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 24 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 758

Aihe: Polar V650

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Ridewithgps:llä tehty reitti oli karmean suurpiirteinen ja jossain vaiheessa kulki ehkä 300m sivussa. Tämä surullinen tapaus sattui tietenkin tps2019 lenkillä.
    Google mapsillä tehdyt Reitit ovat olleet moitteettomia.
    Mitä ohjelmia muut käyttävät reitin rakennukseen?

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Vai tarkoititko suurpiirteisyydellä seuraavaa tänään esiintynyttä virhettä, jota en muista joko nähneeni aiemmin ollenkaan, tai vaihtoehtoisesti pitkään aikaan:

Erikoista tuossa on, että virhe kasvoi etäisyyden kasvaessa reitin alkupisteestä ollen alussa käytännössä nolla, lisäksi virhe esiintyi vain länsi-itä-akselilla. Polarin Flow-palvelussa reitti on kuvan paikassa oikein tiellä.

Tätä täytyy tutkia lisää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Vai tarkoititko suurpiirteisyydellä seuraavaa tänään esiintynyttä virhettä, jota en muista joko nähneeni aiemmin ollenkaan, tai vaihtoehtoisesti pitkään aikaan:

Erikoista tuossa on, että virhe kasvoi etäisyyden kasvaessa reitin alkupisteestä ollen alussa käytännössä nolla, lisäksi virhe esiintyi vain länsi-itä-akselilla. Polarin Flow-palvelussa reitti on kuvan paikassa oikein tiellä.

Tätä täytyy tutkia lisää.
    Hep - kyllä!
    Juuri näin tapahtui ja nimen omaan etäisyyden kasvaessa.

K.Kuronen Guest
    Tein 150 km:n testireitin Turku-Loimaa-Tammela-Lautaporras. Reittiviiva on perillä aika tarkkaan 1000 metriä lännempänä, kuin tie. Laitan kysymyksen Polarin asiakaspalveluun kuvan kera.

Taas tiedonsiirrossa palattu "Yhteysvirhe" vaiheeseen. Puhelimen kautta tietojen siirto onnistuu muutamalla yrityksellä. Onko kokemuksia, toimiiko joku edullisempi sykevyö V650:n kanssa? Viimeisillä käyttökerroilla pariston vaihdosta huolimatta sykkeiden näytössä ongelmia ja onhan sykevyöllä jo lähemmäs tuhannen tunnin käyttö takana, niin voisi olla aika päivittää uuteen sykevyöhön.

ReissuReino Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    Taas tiedonsiirrossa palattu "Yhteysvirhe" vaiheeseen. Puhelimen kautta tietojen siirto onnistuu muutamalla yrityksellä.
    Vastaavassa tilanteessa sain joskus muinaisuudessa neuvoksi kokeilla käynnistää kone uudelleen kun V650 oli kiinni kaapelilla, toimi. Myös Flowsync prosessin tappaminen ja käynnistys uudelleen tepsi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Hep - kyllä!
    Juuri näin tapahtui ja nimen omaan etäisyyden kasvaessa.

Havaitsin itsekin saman ongelman vähän ennen joulua, kun yritin ajaa V650:n opastuksella pitkää itä-länsi-suuntaista reittiä. Polarin asiakaspalvelun kanssa on nyt käyty pitkähköä sähköpostinvaihtoa ja lupasivat palata asiaan kun ongelman syy selviää. Vielä kesällä ainakin oma laite toimi opastuksen suhteen moitteetta, joten olisikohan syksyn päivityksessä ollut joku bugi.

Olen ymmärtänyt, että muillakin on ongelmia V650 synkkaamisessa Androidin kanssa. Synkronointi käynnistyy noin joka viidennellä yrittämällä. Joskus tosin vaatii vaatii sekä V650 että kännykän boottamisen, jotta se onnistuisi lainkaan.

Osaako joku sanoa, mikä ihme siinä voi olla niin vaikeaa? Muut maailman laitteet alkavat jo keskustella sujuvasti keskenään, jopa Polarin valmistamat. Onko V650:ssa vaan niin paska bt-siru vai mikä on ongelma?

Jos kyse on softapuiolen bugista, niin tyhmempi luulisi, että se olisi jo vuosien varrella korjattu.

Onkohan nämä tiedonsiirto-ongelmat V650 kanssa edelleen arkipäivää vai onko tilanteeseen tullut parannusta viimeisten päivitysten myötä ? Itseä on alkanut houkuttamaan V650 hankinta ja jäänyt vielä arpomaan asian kanssa.

Tähän asti olen mennyt H10 - Vantage - Polar Beat - IPhone alustalla, mikä periaatteessa toimii hyvin eikä varsinaisia ongelmia ole. Lähinnä jurputtaa lisäakun tarve ja sovellusten pienet puutteet. Kaikista saatavilla olevista apeista puuttuu joku oleellinen tieto tai toiminta. Joko karttatoiminnot ovat huonot, korkeustiedot puuttuu tai jotain reaaliaikaista perustietoa ei ole saatavilla näyttöön (syke, nopeus tms.). Ja akkukapasiteetti (ilman lisäakkua) tuolla kokoonpanolla riittää tosiaan reilun tunnin lenkkiin.

Muiden valmistajien tuotteita en ole vielä harkinnut, koska mieluusti haluaisin 100% Flow-yhteensopivan laitteen ilman mitään lisäkikkailuja.

Kaikkeen tottuu. Ongelmat eivät ole hävinneet. Hyvä puoli on se, että kaikki mittarin alkukäyttöön liittyvät toimet pysyvät hyvin muistissa, kun niitä saa tehdä jatkuvasti. Mutta, hyvä mittari siitä huolimatta.

Hävitin ongelmat eli vaihdoin Wahoo Elemnt Roamiin.
    Synkkaa tiedot itsestään suoraan wifin kautta - mulla valinnaisesti Stravaan.
    Toki Flow ei ole listalla vaihtoehtona.
    Olen hämmentyneen iloinen tähän astisesta toiminnasta.

Pitänee laittaa tuo V650 hankinta vielä mietintämyssyyn. GPS taitaa olla muutenkin niin köpöinen ettei se yllä Iphonen kanssa samalle viivalle. Pelkäksi mittariksi taas turhan arvokas jos kaiken kukkuraksi saa kylkiäisenä tiedonsiirto-ongelmia ja muuta päänvaivaa. Toinen juttu sitten jos sattuisi jostain saamaan halvalla käytetyn laitteen. Nuo nykyiset ale-hinnat (n. 200 eur) ei ole kyllä linjassa laitteen ominaisuuksiin nähden.

Mulla on tulossa Trek domane, johon olis tarkotus hommata tollanen duo trap -sensori. Kiihottais valtavasti, jota samasta anturista tulis kadenssi ja nopeustiedot. 'onko kenelläkään kokemuksia tosta ko. sensorista? vähän epäilyttää että pystyykö tuo kadenssi anturi ottamaan rungonläpi kammen kierroksen vaikka runkomateriaali onkin hiilikuitua?

Nyt on käytössä Polar vantage M ja sitten aika vanha kadenssi anturi. Haluaisin nämä kaikki pyörädatat yhdelle näytölle, ja tuo V650 olisi aika passeli vehje siihen! ainakin specsien mukaan tuo anturi pitäisi olla yhteensopiva V650 kanssa. Miten muutan tuo aktiivisuus synkkautuu vantageen? eli jos mulla on vantage kotona ja käyn heittämässä 50km lenkin ja kun tuun kotiin ja synkkaan V650 ja vantagen niin siirtyykö tuosta V650:stä tehdyn harjoituksen kuormitus vantagen tietoihin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti glider Katso viesti
    Mulla on tulossa Trek domane, johon olis tarkotus hommata tollanen duo trap -sensori. Kiihottais valtavasti, jota samasta anturista tulis kadenssi ja nopeustiedot. 'onko kenelläkään kokemuksia tosta ko. sensorista? vähän epäilyttää että pystyykö tuo kadenssi anturi ottamaan rungonläpi kammen kierroksen vaikka runkomateriaali onkin hiilikuitua?

Nyt on käytössä Polar vantage M ja sitten aika vanha kadenssi anturi. Haluaisin nämä kaikki pyörädatat yhdelle näytölle, ja tuo V650 olisi aika passeli vehje siihen! ainakin specsien mukaan tuo anturi pitäisi olla yhteensopiva V650 kanssa. Miten muutan tuo aktiivisuus synkkautuu vantageen? eli jos mulla on vantage kotona ja käyn heittämässä 50km lenkin ja kun tuun kotiin ja synkkaan V650 ja vantagen niin siirtyykö tuosta V650:stä tehdyn harjoituksen kuormitus vantagen tietoihin?
    Synkkaus V650->Flow->Vantage toimii hyvin. Cardio load yms. lasketaan Flowssa josta päivittyy Vantageen. Ainut ongelma saattaa olla toi V650 synkkaus josta täällä ollut paljon juttua. Itsellä tämä toimii pääsääntöisesti hyvin, mutta ehkä n. kerran vuodessa on tähdet väärässä asennossa ja ei onnistu sit millään. Jotenkin noistakin tilanteista on aina selvinnyt...

Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Tarkoitetaanko tolla synkkaus ongelmalla sitä, että se V650 ei suostu synkkaamaan bluetoothilla puhelimen kautta poalr flowhun? vai onko synkkaus ongelmia myös silloin, kun piuhalla synkataan polar flowhun?
    Akun kesto myös mietityttää....specsien mukaan pitäisi kestää noin 10h mutta joidenkin testien mukaan menee huomattavasti enemmänkin. Minkälaisia kokemuksia tästä asiasta?

Mulla on tulossa Trek domane, johon olis tarkotus hommata tollanen duo trap -sensori.
    Ei tehomittari kiinnosta, siitä saa kadenssin samalla ja v650 nopeus tulee gps:llä. Ei tarttis noitten magneettien kanssa pelleillä.

Molemmilla synkronointitavoilla ongelmia; piuhalla toimiessa Bonjour pitää poistaa ja ladata uudelleen (ei ainakaan tästä taloudesta ole löytynyt sellaista ihmepiuhaa, jolla toimisi. Em. vinkkejä tullut täältä foorumilta). Puhelimen kanssa vaatii vähimmillään viisi latauksen aloitusta ja odottelua, kunnes tähtimerkit osuvat kohdilleen. Talon ympäri vastapäivään käveleminen samaan aikaan on vielä kokeilematta.

Tarkoitetaanko tolla synkkaus ongelmalla sitä, että se V650 ei suostu synkkaamaan bluetoothilla puhelimen kautta poalr flowhun? vai onko synkkaus ongelmia myös silloin, kun piuhalla synkataan polar flowhun?
    Akun kesto myös mietityttää....specsien mukaan pitäisi kestää noin 10h mutta joidenkin testien mukaan menee huomattavasti enemmänkin. Minkälaisia kokemuksia tästä asiasta?
    Olen käyttänyt mittaria viisi vuotta kaikessa pyöräilyssä. Vuosittain käyttöä noin 400-500h. Maastopyörässä nopeus- ja sykesensorien kanssa meni uutena reilusti yli 10h... sanoisin että jopa yli 15h. Maantiellä tehopolkimet 2*BLE-yhteydellä verotti akun kestoa jonkin verran. Nyt 5v käytettynä akun kesto n. 8-10h riippuen kytkettyjen sensorien määrästä ja käyttölämpötilsta. Varaus on hyvin ”tiivistynyt akun pohjalle”. Eka 30% hujahtaa tunnissa, mutta viimeistä 30% saa sitten ajella n. 3h.

Synkkausongelmia esiintynyt niin puhelimen kuin PC:n kanssa. Nyt on merkattu yksi hyvä USB-kaapeli, jolla synkkaus onnistuu PC:lle jos mobiilisynkka ei toimi.

Hintaansa nähden hyvä hankinta jos viimeiset kartta ja navi-ominaisuudet ei ole päällimmäisenä listalla.

Jos en olisi ”kiinni” Polarin ekosysteemissä haarojani myöten, harkitsisin vahvasti siirtymistä Garminiin.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

Tunnustan, liha oli heikko ja vaihdoin Garminiin. Halua saada uudempia ominaisuuksia lisää mittariin oli suurin kimmoke.

Kyllähän tuolla V650 pärjää, kunhan tietää laitteen toiminnot ja rajoitteet. Synkronointikin onnistui valtaosin ensimmäisellä kerralla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Ei tehomittari kiinnosta, siitä saa kadenssin samalla ja v650 nopeus tulee gps:llä. Ei tarttis noitten magneettien kanssa pelleillä.
    Kyllähän sekin ois aika mielenkiintonen. Mutta mulla on käytössä maastolukkopolkimet. Vai löytyykö niillekin tehopolkimia? ja minkälaisia suosittelisitte?
    Mulla olis vaan tärkeintä, että saisin samaan aikaan näkymään
    -kalorit
    -syke
    -matka
    -aika-
    -kadenssi
    -nopeus
    ja tuohon V650 saa jopa 8 eri näkymää, joten se riittäisi hyvin.
    Mulla on kans vähä sama homma, että vaihtaisin hyvinkin johonkin garminiin mutta oon kans nivusia myöten polareissa.

ps. eikös nuo tehopolkimet maksa jotain tyyliin 1000e pari???

Pitääkö ne polkimet olla? Jos riittää niin toiselta puolelta mittaava kampi tai spideri wattimittari. Onhan noita vaihtoehtoja.
    Tossa yksi kampi https://www.mantel.com/fi/stages-cyc...-3-power-meter

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuhan Katso viesti
    Molemmilla synkronointitavoilla ongelmia; piuhalla toimiessa Bonjour pitää poistaa ja ladata uudelleen (ei ainakaan tästä taloudesta ole löytynyt sellaista ihmepiuhaa, jolla toimisi. Em. vinkkejä tullut täältä foorumilta). Puhelimen kanssa vaatii vähimmillään viisi latauksen aloitusta ja odottelua, kunnes tähtimerkit osuvat kohdilleen. Talon ympäri vastapäivään käveleminen samaan aikaan on vielä kokeilematta.
    Mä onnistuin löytämään tämän (rouvan kätköistä) ihme piuhan. Helpotti kummasti käyttöä.

Onko muilla ongelmia V650 synkkauksen kanssa? mulla on ihan tuliterä V650 ja muilla laitteilla synkkaa hyvin mutta imacilla ei sitte millään....käyttiksen MacOS Catalina. Mulla on samassa koneessa kiinni myös vantagen lataus/synkkipiuha ja sen kanssa ei oo mitään ongelmaa....mutta kun laittaa V650 kiinni koneeseen niin ei tapahdu yhtään mitään...niinkuin imacci ei tunnistaisi koko laitetta. Ja sitten kun kokeilen samalla piuhalla vanhaan macbookiin niin siellä synkkautuu ongelmitta. Onko muilla tällästä ongelmaa ollut?

Jep, samat vaivat ja tuotteet. Sain seuraavan ohjeen Polarin tekniseltä tuelta. Ohjeen mukaiset temput toimivat ainakin minulla.

Mene V650 laitteessa kohdaan Asetukset > Yleisasetukset > Tietoja V650:stä selaa sivu alas ja varmista, että MAC OS X on valittu aktiiviseksi käyttöjärjestelmäksi.
    Käynnistä V650 uudelleen tallentaaksesi mahdolliset muutokset.

Avaa MAC tietokoneella Pääte(Terminal) ja suorita seuraavat komennot yksitellen. Paina Enter jokaisen käskyn jälkeen(syötä myös Mac salasana, jos sitä pyydetään).
    Jos saat virheilmoituksia, tai tiedostoja ei löydy/ei voida poistaa niin jatka seuraavaan kohtaan.

sudo rm /System/Library/Extensions/HoRNDIS.kext

sudo rm /Library/Extensions/HoRNDIS.kext

Mene Macissa kohtaan Finder > Sovellukset. Jos FlowSync näkyy siellä, poista se siirtämällä ikoni roskakoriin. Hyväksy poisto.
    Sammuta ja käyninstä MAC uudelleen.

Lataa FlowSync 3.1.0 beta versio osoitteesta https://www.polar.com/flowsync-beta

Jos Mac antaa varoituksen, että se ei voi asentaa FlowSync Beta versiota, Avaa Macissa Apple menu > Järjestelmäasetukset > Suojaus ja yksityisyys > Yleinen ja salli FlowSync 3.1.0 tiedosto siellä.

Kun FlowSync on asennettu uudelleen mene Avaa Apple menu > Järjestelmäasetukset > Suojaus ja yksityisyys > Yleinen ja salli "Joshua Wise" ajuri jos se näkyy siellä.
    Kokeile onnistuuko V650 synkronointi asennuksen jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pudeman Katso viesti
    Jep, samat vaivat ja tuotteet. Sain seuraavan ohjeen Polarin tekniseltä tuelta. Ohjeen mukaiset temput toimivat ainakin minulla.

Mene V650 laitteessa kohdaan Asetukset > Yleisasetukset > Tietoja V650:stä selaa sivu alas ja varmista, että MAC OS X on valittu aktiiviseksi käyttöjärjestelmäksi.
    Käynnistä V650 uudelleen tallentaaksesi mahdolliset muutokset.

Avaa MAC tietokoneella Pääte(Terminal) ja suorita seuraavat komennot yksitellen. Paina Enter jokaisen käskyn jälkeen(syötä myös Mac salasana, jos sitä pyydetään).
    Jos saat virheilmoituksia, tai tiedostoja ei löydy/ei voida poistaa niin jatka seuraavaan kohtaan.

sudo rm /System/Library/Extensions/HoRNDIS.kext

sudo rm /Library/Extensions/HoRNDIS.kext

Mene Macissa kohtaan Finder > Sovellukset. Jos FlowSync näkyy siellä, poista se siirtämällä ikoni roskakoriin. Hyväksy poisto.
    Sammuta ja käyninstä MAC uudelleen.

Lataa FlowSync 3.1.0 beta versio osoitteesta https://www.polar.com/flowsync-beta

Jos Mac antaa varoituksen, että se ei voi asentaa FlowSync Beta versiota, Avaa Macissa Apple menu > Järjestelmäasetukset > Suojaus ja yksityisyys > Yleinen ja salli FlowSync 3.1.0 tiedosto siellä.

Kun FlowSync on asennettu uudelleen mene Avaa Apple menu > Järjestelmäasetukset > Suojaus ja yksityisyys > Yleinen ja salli "Joshua Wise" ajuri jos se näkyy siellä.
    Kokeile onnistuuko V650 synkronointi asennuksen jälkeen.
    Noniin Nyt toimii minullakin. Hyvä hyvä. Kiitos neuvoista.
    Mikähän tuo Joshua ajuri on...toivottavasti ei ole mikään tietoturva aukki joskus johon justiin annettiin lupa toimia Tulipas niin elävästi windows ajat mieleen kun pitää asentaa ajuria toisen jälkeen, bootata konetta, puukottaa rekisteriä, kirjoittaa komentoja jne...ihan kylmät väreet tuli Tää on eka kerta appleen siirtymisen jälkeen (vuodesta 2011 -->) kun joutuu tällästä samanlaista harrastamaan tällä alustalla

K.Kuronen Guest
    Huomasin seuraavan ihmeellisyyden siirtäessäni vanhoja ajoja yhden katon alle (RWGPS): vanhin Polar Flow:n listaama ajo on päivältä 1.5.2017. Itse laitteessa ensimmäinen ajo on kuitenkin 1.1.2017. Tähän väliin sijoittuu vajaa 30 lenkkiä. Stravassa ensimmäinen Flowsta siirtynyt ajo on oikein 1.1.2017.

Itse en jaksa kiusata Polarin asiakaspalvelua, edellinenkin keissi on jäänyt kellumaan, pitäköön tunkkinsa.

Muilla samaa murhetta?

K.Kuronen Guest
    Tarkempi tutkiskelu paljasti lisää puutteita ainakin vuodelta 2017: touko- ja kesäkuusta puuttuu ajoja: V650:n muistissa ajot ovat,mutta puuttuvat Flow:sta.

Itse laite ilmoittaa ajetun 23447 km. Polar Flow:n raportti ilmoittaa ajalta 1.1.2017-12.4.2020 kertymäksi 20674 km. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin käsilaitte ja Flow-palvelu pitäisi olla synkronoitu.

Taidan heittää laitteella leipää, kunhan hankin jonkin toisen tilalle.

Viisi ongelmatonta vuotta V650:n kanssa takana ja nyt alkoivat synkkaongelmat täälläkin. Ilmeisesti polar flow -appin muutama päivä sitten tapahtunut päivitys rikkoi jotakin. Appin versio nyt 4.4.2 (519) ja käytössä iphone/IOS. Tietokoneella synkkaa edelleen ongelmitta, mutta luurin kanssa ei mitään eloa. Muilla samaa?

Appin olen jo poistanut ja ladannut uudestaan. Ei apua. V650 poisto Flowsta ja uudelleen paritus testaamatta, mutta kun ei jaksaisi säätää. Persus sentäs.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Viisi ongelmatonta vuotta V650:n kanssa takana ja nyt alkoivat synkkaongelmat täälläkin. Ilmeisesti polar flow -appin muutama päivä sitten tapahtunut päivitys rikkoi jotakin. Appin versio nyt 4.4.2 (519) ja käytössä iphone/IOS. Tietokoneella synkkaa edelleen ongelmitta, mutta luurin kanssa ei mitään eloa. Muilla samaa?

Appin olen jo poistanut ja ladannut uudestaan. Ei apua. V650 poisto Flowsta ja uudelleen paritus testaamatta, mutta kun ei jaksaisi säätää. Persus sentäs.
    Sama huomio myös täällä. Ainut vaihtoehto on synkata piuhalla PC:n kautta.

Sent from my iPad using Tapatalk
    www.tahkomtb.fi
    www.kuopys.fi

^OK. Pitää varmaan laittaa Polarille viestiä.

Polar julkaisi Flowsta 4.4.3 version, jonka tarkoitus oli korjata bugeja, mutta V650 ei synkkaa edelleenkään iOS:n kanssa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •