FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 84 / 100 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 74 82 83 84 85 86 94 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.491 - 2.520 / 2998

Aihe: Turun kuvarastit

2. vihje. tämä on kotikylässäni ja 1,2 km päässä lapsuudenkodistani, joka oli ja on edelleen paikallinen opinahjo. Aikoinaan tuon nykyisen metsätien ja muinaisen maatalon tienimi tunnettiin sen päässä olleen talon nimellä. Tien nimi on muuttunut opinahjon entiseksi nimeksi ja talon tilalla on jonkun firman hallit vahvasti valaistuna. Kaapeliarinan asukin nimi sopii hyvin pyörän suunnassa olevan "vuoren" nimeen.

Nyt pitäisi olla helppo vai onko ?
    ÖRM 2021

Hiukan piti vanhoja viestejä kelata taaksepäin, mutta nyt taisi palaset osua kohdalleen. Käyn tänään illalla ajamassa jonkun lenkin ja tarkistan samassa tuon maston.
    Minä ajan pääni jäädyksiin

Ja täältä löytyi linnunpesä, jossa oli asukaskin paikalla.

Uusi

Uudesta ei ole vielä mitään hajua. Ainoastaan auto näyttää tutulta .

Edellisen rasti vihjeitä avaan hiukan.

Palomäen kansakoulu. Asuin siellä 12 ensimmäistä elinvuottani. Maatalo tien päässä oli Kako ja tie Kakontie. Nykyään se on nimeltään Palomäentie. Mustarastas pesii tuossa arinalla ja edessä on Mustavuori
    ÖRM 2021

Tämä uusihan on ihan päivänselvä (tai ainakin luulen niin) Katsotaan, ehdinkö ennen muita käydä rastilla.

E: Tarkistin kohdan Google Mapsista, ja nappiin osui.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pkuitune Katso viesti
    Tämä uusihan on ihan päivänselvä (tai ainakin luulen niin) Katsotaan, ehdinkö ennen muita käydä rastilla.
    Kävin jo, mutta katsotaan opinko käyttämään tapatalkkia ennen kuin joku muu nappaa rastin. 😃

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen Katso viesti
    Kävin jo, mutta katsotaan opinko käyttämään tapatalkkia ennen kuin joku muu nappaa rastin. 
    Hyvä homma! Mä voinkin sitten keskittyä lämmittelemään sisätiloissa.

Etsiskelin koko aamupäivän oikeaa rekkaa, mutta toivottavasti tämäkin kelpaa. Rasti oli Ohikulkutien laitamilla

En ole seurannut kuvarasteja melkein viiteen vuoteen, joten pahoittelut jos tulee jo aiemmin ollut rasti. Toki voitte ilmoitella, niin laitan jonkun toisen paikan. Kokeillaan kuitenkin tällaisella kivenmurikalla.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen Katso viesti
    Etsiskelin koko aamupäivän oikeaa rekkaa, mutta toivottavasti tämäkin kelpaa.

En ole seurannut kuvarasteja melkein viiteen vuoteen, joten pahoittelut jos tulee jo aiemmin ollut rasti. Toki voitte ilmoitella, niin laitan jonkun toisen paikan. Kokeillaan kuitenkin tällaisella kivenmurikalla.
    Toi saman auton saaminen uuteen kuvaan on kyllä joskus vähän haastavaa.
    Mulla ei ole ainakaan uudesta rastista mitään käryä, joten sen puoleen ei ainakaan haittaa vaikka olisi ollut aiemminkin

Aloitusviestin kuvarastikartta taitaakin sisältääkin kaikki rastit. Kartasta ei tätä rastipaikkaa vielä löytynyt, joten tuskin on ennen ollut täällä - lähellä kylläkin. Lienee vaikea paikka eikä kuvakaan kovin selkeä, joten vinkkiä tulee jo nyt. Muistan menneeni tuosta sekä MTB-Turun että Turun Ladun porukkalenkillä, muttei kuulu missään nimessä niihin tunnetuimpiin reitteihin. Pyöräiltävää edelliseltä rastilta kertyy nelisen kilometriä. Lohkareen negatiivista kanttia oli selvästi käytetty kiipeilyyn. Itse en tuonne päälle pääsisi, mutta huomenna julkaisen noin 20 m päästä otetun vinkkikuvan, mistä selviää mitä tunnistettavaa tuolta päältä voisi puiden lomasta pilkistää.

Eipä jumiteta tähän rastiin vaan nyt voisi jo vetää ajohousut jalkaan. Lohkareen päältä puiden välistä pilkistelee tämä näkymä.

Paikka pitäisi olla melko varmasti haarukassa, nyt tuon kuvan jälkeen. Jos ei kukaan ehdi niin huomenna illalla tai maanantaina yritän siirtää.

Rasti ja komia kivi löytyi lentokentän kupeesta, täältä

Uusi rasti on ihan putkessa.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Tutun näköinen alikulku. Olin aamulenkillä tänään maantiepyörällä ja tuonne sillä oli liian hankala ajaa. Ehtiiköhän joku muu hakemaan ennen minua. En kyllä ole paikasta aivan varma.
    ÖRM 2021

Vakiniituntien tulviva alikulku.

Pienempää rakennelmaa toisaalla.

Tutut pöntöt. Pitääpä koittaa ehtiä siirtelemään rastia.

Vinkkikuva toisesta kuvakulmasta.

Puissa majailee sinisiä miehiä.

Pöntöt löytyvät Maarian kivikaudenpolun varrelta,täältä

Uusi näyttää tälläiseltä.

Laitetaas vähän vinkkiä.
    Tämä kohde sijaitsee melko lähellä yhtä Turun pyöräilyn, etenkin maantiepyöräilyn, "runkoreittiä". Kyseistä reittiä pääsee kaupungin laidalta toiselle, kulkematta kumminkaan kaupungin läpi.

Täysin vieras näkymä, mutta vinkin avulla selvisi muutamassa sekunnissa. Ilman vinkkiä ei olisi löytynyt ikinä.

Uusi metsäinen rasti.

Alueella sijaitsee k-alkuinen vuori ja opastetulla reitillä ollaan.

Stumpe ei ilmeisesti rastia löytänyt, kun moista enteilevä viesti on poistettu. Jostain Kaharinvuoren ja Kuparivuoren välimaastosta lähtisin etsimään...

Taitaa olla 3. kauin rasti tuomiokirkolta mitaten.

Kallastenvuori. Vihjeen perusteella olisi Kullanvuori melkein sattunut kohdalle, mutta siellä ei reittimerkinnät ole punaiset. Seuraava kartasta silmään sattunut olikin sitten Kallastenvuori, jossa en muistaakseni koskaan ollut käynyt. Sieltähän niitä punaisia merkkejä alkoi löytymään ja aikani kun kiertelin löytyi oikeakin

Uusi. Hiljattain tuon uuden asvaltoidun kelvin tilalla oli vielä pätkä polkua
    peruspertti muokkasi tätä : 20.05.2020 at 14.25
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Veden äärellä ollaan

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

TANUKI muokkasi tätä : 22.05.2020 at 16.29 Syy: Uuden kuva ja karttalinkki
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

Kävin myös testaamassa tuon uuden ja upean asvaltoidun ulkoilureitin. Ei ihan tultu vastakkain.

Merkityn reitin varrella ollaan. Alueella on tehty lähiaikoina runsaasti metsätöitä ja reitinkin linjaa, ainakin mielestäni, hieman muutettu. Lähin jo löydetty rasti n. 100m päästä tästä rastista, kuvaajan selän takana.
    "Pysähdys on vauhdin surma" -Torstailenkillä kuultua

Tiedossa on kyllä ollut alusta alkaen, mutta en tiedä milloin ehtisi hakemaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •