Kaikissa todella hyvin rullaavissa maantierenkaissa kuten Michelin Power Competition tai Contin vastineet (GP4000, Attack, Force) on vääjäämättä aika arka kylki. Lisämateriaali kyljissä lisää vierintävastusta, eikä siitä ole puhtaalla asfaltilla mitään hyötyä. Sitten kun käy huono säkä ja joku isompi teräväreunainen kivi osuu renkaan kylkeen voi ollakin.
Pari Contin rengasta olen vuosien saatossa heittänyt ennenaikaisesti roskiin kun kylkiin on tullut ym. kaltaisia vaurioita, mutta tien päälle ei ole yksikään vielä jättänyt. Pidän varuiksi mukana sellaista ulkorenkaan sisäpinnalle laitettavaa tilapäispaikkaa, ja sellaisella pääse yleensä kotiin asti. Tuolla kuvan renkaalla en enää ajaisi, vaikka sen miten korjaisi.
Pistosuojakerros kulutuspinnan alla onkin sitten jo sellainen, josta harvempi lienee valmis tinkimään. Esimerkiksi rullaavustesteissä erinomaisesti pärjännyt Specialized Turbo Cotton on tuossa suhteessa jo hieman kuumottava.
Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet
Kirjanmerkit