MPMessutGarminGiantElectrobike
Sivu 40 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Onpas tullut pitkä keskustelu takuuasioista.
    Asiakkaan vinkkelistä takuun toimivuudessa on kaksi oleellista pointtia.
    1) Korvaako takuu ylipäätään rikkoutumisen.
    2) Miten nopeasti ja vaivattomasti takuucase hoidetaan

Kohdan 1) toteutumisen varmistaa todennäköisesti lakipykälät.
    Kohta 2) taas hoituu hyvin tai huonosti eikä liike siinä välttämättä riko mitään lakia/pykälää.
    Itse ostan pyöräni paikalliskivijalkaliikkeestä juurikin kohdan 2) vuoksi. Kun kallis ja viikottain käytössä oleva harrastelaite hajoaa, apu on saatava nopeasti ja siitä olen valmis maksamaan ostohetkellä. Jos haluaa säästää ostamalla netistä, hyväksyy riskin että avun hetkellä palvelu ei ole yhtä hyvää kuin liikkeen omille asiakkaille. Ja näin se pitääkin olla. Kyllä itseäni korpeisi, jos netistä ostetun pyörän korjaus viivästyttäisi minun pyöräni korjausta, jonka olen ostanut liikkeestä. Nämä ovat kuitenkin valintoja, mitä jokainen tekee jo pyörän ostohetkellä.
    Eli, joka riskin ottaa, se seuraukset kärsii. Ajaahan toiset ilman vakuutuksiakin.

Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

Sanotaan että ostat autosi Helsingistä ja se hajoaa Rovaniemellä. Aika älytön ajatus että sinun tulisi ostopaikan mukaan saada huonoa palvelua / sinua ei palvella lainkaan Rovaniemellä.

Sanotaan että ostat pyöräsi Helsingistä ja muutat Rovaniemelle. Aika älytön ajatus että sinun pitäisi viedä pyöräsi Helsinkiin takuukeissiä varten.

Kuulemma takuujutut hoituvat esim. Joensuussa Spessun valtuutetussa huollossa vaikka pyörä olisi muualta ostettu. Joutuvat vain laskuttamaan 70€/h mikäli pyörä ei ole heiltä ostettu.
    Suosittelevat hoitamaan takuuasiat ostoliikkeen kanssa.

Jos joku haluaa selvittää, miksi näin on, kiinnostaisi se itseänikin.

Spessun joku oma linjaus tämä on, ei noiden jälleenmyyjien.

^kerrankin faktaa, kiitti! Mutta mahtaakohan mikään pyöränvalmistaja korvata takuuhuollon työtunteja jälleenmyyjille? Epäilenpä. Siksipä laskuttavat muita kuin omia asiakkaita.

Kyllä mulle vaihdettiin moottori ei ostoliikkeen toimesta veloituksetta. Tosin olen sieltä yhden pyörän kuitenkin ostanut ja paljon muutakin.

Mitähän tämä takuuehdoissa oleva kohta sitten kattaa.. "You will not be charged for shipping the Product to Specialized or receiving any replacement product, or for labor charges incurred in processing the Warranty."

Jos omistaisin Spessun pyytäisin heti virallisen lausunnon takuukäytännöistä maahantuojalta. Jos en olisi siihen tyytyväinen niin laittaisin lausunnon kuluttaja-asiamiehelle arvoitavaksi että toteuuko lain kirjain. Siten jakaisin lausunnon vaikkapa täällä jolloin kaikilla olisi tieto jo etukäteen miten menetellä tapauksen omalle kohdalle sattuessa.

En kyllä muista yhtään toteutunutta tilannetta, että takuuasioissa olisi ollut ongelmia. Eli siltä osin vähän turhaakin tämä ongelmien lietsominen. Ymmärrän kyllä silti huolen, joka voi ostohousut jalassa olevilla henkilöillä olla. Varaosien saatavuus tosin välillä on haasteellista, eli osia voi joutua odottelemaan viikon tai jopa pari. Mutta niin se on varmaan kaikilla.

Ei se takuuasioiden hoito myyjäliikkeen kanssa muillakaan merkeillä ole kovin jouhevaa. Moottoreille ei välttämättä tehdä Suomessa mitään vaan aika herkästi lähetetään keski-euroopan keskusvarastolle tms. jotka sitten tutkii ja hutkii. Luonnollisesti prosessissa kestää ja pyörä pitää pakata lähettämistä varten ja se saattaa olla usean viikon keikka. Jotta sikäli kun jotkut mainostaa takuuasioiden hoidon jouhevuuttaa Suomalaisen yrityksen kanssa, niin kannattaa varmistaa miten paljon he ryhtyvät itse fillarin vikoja selvittämään vai onko edessä pyörän lähetys jonnekin ulkomaille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Ei se takuuasioiden hoito myyjäliikkeen kanssa muillakaan merkeillä ole kovin jouhevaa. Moottoreille ei välttämättä tehdä Suomessa mitään vaan aika herkästi lähetetään keski-euroopan keskusvarastolle tms. jotka sitten tutkii ja hutkii. Luonnollisesti prosessissa kestää ja pyörä pitää pakata lähettämistä varten ja se saattaa olla usean viikon keikka. Jotta sikäli kun jotkut mainostaa takuuasioiden hoidon jouhevuuttaa Suomalaisen yrityksen kanssa, niin kannattaa varmistaa miten paljon he ryhtyvät itse fillarin vikoja selvittämään vai onko edessä pyörän lähetys jonnekin ulkomaille.
    Ja kannattaa muistaa pyörää hankkiessa kysyä miten takuuasiat hoidetaan. Shimano taitaa olla ainoa merkki, jolta löytyy varasto Suomesta, eikä pyörää tarvitse lähettää minnekään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boost Katso viesti
    Ja kannattaa muistaa pyörää hankkiessa kysyä miten takuuasiat hoidetaan. Shimano taitaa olla ainoa merkki, jolta löytyy varasto Suomesta, eikä pyörää tarvitse lähettää minnekään.
    Eipä nuo meidän perheen Levot ole Kuopiosta mihinkään lähteneet vaikka muutamia takuuasioita onkin hoidettu. Jotakin osaa (hissitolppa) on käytetty tehtaalla. Eli ainakin täällä myyjäliike on hoitanut nämä asiat mielestäni hyvin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ajpi Katso viesti
    Eipä nuo meidän perheen Levot ole Kuopiosta mihinkään lähteneet vaikka muutamia takuuasioita onkin hoidettu. Jotakin osaa (hissitolppa) on käytetty tehtaalla. Eli ainakin täällä myyjäliike on hoitanut nämä asiat mielestäni hyvin.

Totta, piti kirjoittaa, että moottoria lähettää. Se kun helposti vie useamman viikon kun kone käy saksassa.

Spessulla on todella toimiva vaihtomoottorisysteemi. Muutamassa päivässä tulee takuukorjattu tilalle ja pyörä on ajossa maksimissaan noin viikon kuluttua. Näin ainakin kun on ostettu Suomesta. Spessulla, Trekillä, Cannondalella ym. merkeillä alkaa olla käytäntö että jokainen valtuutettu kauppias on tavallaan maahantuoja vaikka onkin silti vain jälleenmyyjä. Silloin on vaikeaa huutaa apuun poliisia, palokuntaa tai kuluttajan suojaa kun pyörä on ostettu vaikka Saksasta. Se on sitten eri asia miten päämies eli tässä tapauksessa Spessu haluaa takuiden hoituvan. Jonkunlaisen sopimuksen niiden hoitamisesta joutuu varmaankin jokainen valtuutettu Spessu-kauppias tekemään. Luultavasti kauppias ei kuitenkaan saa ainakaan täyttä korvausta tekemästään "ilmaisesta" työstä jos painii jonkun toisen liikkeen myymän pyörän kanssa. Samalla ajatuksella kalliin Weberin grillin Saksan nettikaupausta tilanneen pitäisi saada se takuukorjattua se lähimmässä K-Raudassa.
    Niin ja tiedetään että EU:ssa myydyillä tuotteilla pitää olla kattava tuotetuki ja takuusysteemi, mutta jos ei ole virallista edustajaa/maahantuojaa niin hankalaa on. Suomen "Bosch" ei esimerkiksi ota mitään kantaa polkupyörien moottoreihin. Onneksi löytyy monta valtuutettua Bosch-moottoreita huoltavaa pyöräliikettä, jotka hoitavat ainakin jollain tavalla muualta ostettujen filojen takuuhommia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dille Vallaton Katso viesti
    Spessulla on todella toimiva vaihtomoottorisysteemi. Muutamassa päivässä tulee takuukorjattu tilalle ja pyörä on ajossa maksimissaan noin viikon kuluttua.
    Siis jos vaikka uudesta pyörästä hajoaa moottori niin saat käytetyn ja korjatun tilalle? :O

Uusi tuli mulla tilalle. Mut miks ei korjattu uuden takuullakin kävisi käytetyn tilalle? Ei se brosen moottori jää nurkkiin pyörimään. Eiköhän se tehtaalle lähde korjattavaksi aina. Eipä tarvitse odotella, että se oma käy tehtaalla kääntymässä.

Kaikki moottorin ne on käytettyjä, kun liikkeestä ulos kantaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dille Vallaton Katso viesti
    Spessulla on todella toimiva vaihtomoottorisysteemi. Muutamassa päivässä tulee takuukorjattu tilalle ja pyörä on ajossa maksimissaan noin viikon kuluttua. Näin ainakin kun on ostettu Suomesta. Spessulla, Trekillä, Cannondalella ym. merkeillä alkaa olla käytäntö että jokainen valtuutettu kauppias on tavallaan maahantuoja vaikka onkin silti vain jälleenmyyjä. Silloin on vaikeaa huutaa apuun poliisia, palokuntaa tai kuluttajan suojaa kun pyörä on ostettu vaikka Saksasta. Se on sitten eri asia miten päämies eli tässä tapauksessa Spessu haluaa takuiden hoituvan. Jonkunlaisen sopimuksen niiden hoitamisesta joutuu varmaankin jokainen valtuutettu Spessu-kauppias tekemään. Luultavasti kauppias ei kuitenkaan saa ainakaan täyttä korvausta tekemästään "ilmaisesta" työstä jos painii jonkun toisen liikkeen myymän pyörän kanssa. Samalla ajatuksella kalliin Weberin grillin Saksan nettikaupausta tilanneen pitäisi saada se takuukorjattua se lähimmässä K-Raudassa.
    Niin ja tiedetään että EU:ssa myydyillä tuotteilla pitää olla kattava tuotetuki ja takuusysteemi, mutta jos ei ole virallista edustajaa/maahantuojaa niin hankalaa on. Suomen "Bosch" ei esimerkiksi ota mitään kantaa polkupyörien moottoreihin. Onneksi löytyy monta valtuutettua Bosch-moottoreita huoltavaa pyöräliikettä, jotka hoitavat ainakin jollain tavalla muualta ostettujen filojen takuuhommia?
    Eli siis sanot, että Spessulla ei ole Suomessa virallista maahantuojaa ja ne kaikki täällä myydyt ovat "harmaatuotuja"? Ja että myös Suomessa myydyt pyörät pitää takuuhuollattaa vain siinä liikkeessä, mistä ne myyty? Eli jos ostan käytetyn "suomipyörän", joka on myyty toisella puolella maata, täytyy se lähettää ostoliikkeeseen huoltoon? Eli kuluttajalle tilanne voi olla jopa hankalampi ja hitaampi kuin muualta Euroopasta ostetun pyörän takuuhuollot.

Niin tai näin, nämä kannattaa muistaa:
    "Valmistajan tulisi sopia esimerkiksi Suomessa yksinmyyntioikeuden saaneen maahantuojansa kanssa, että tämä huolehtii takuuvelvoitteista, vaikka tuote olisi ostettu Suomeen rinnakkaistuontia harjoittavalta elinkeinonharjoittajalta tai hankittu toisesta jäsenmaasta."
    https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julk...n-kaupassa/#17
    Ja:
    https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita...a-virhevastuu/
    https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julk...n-kaupassa/#12

^Ei kait kukaan tuollaista ole väittänyt. Rauhoittukaa vähäsen.

Tottakai spessulla on maahantuoja. Osta omasi netistä, niin pääset myös itse maahantuojaksi omalta osaltasi.

Mitäs siinä oli väitetty?

Että ei ole spessulla maahantuojaa edellisen kirjoittajan mukaan, vaikka ei siinä sellaista väitetty. Toki hassusti ajateltu, että myyjä on tavallaan maahantuoja, vaikka ei sitten olekkaan. Sitä en ymmärtänyt minäkään.

Niin, siinä pitäisi nyt päättää, että ovatko kaikki myyjät harmaamaahantuojia, jolloin takuu tulee myyjän kautta ja kaikki pyörät pitää takuuhuollattaa siinä samassa myymälässä, jos se on enää olemassa takuukeissin aikana. Ja raahata fillari sinne vaikka toiselta puolelta maata. Tai sitten ne ovat kaikki valmistajan valtuuttamia maahantuojia, tai yksi keskitetty maahantuoja, ja virallisia jälleenmyyjiä, jolloin lankeaa valmistajan takuuvastuu koko verkostolle(koska EU).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pee Katso viesti
    Niin, siinä pitäisi nyt päättää, että ovatko kaikki myyjät harmaamaahantuojia, jolloin takuu tulee myyjän kautta ja kaikki pyörät pitää takuuhuollattaa siinä samassa myymälässä, jos se on enää olemassa takuukeissin aikana. Ja raahata fillari sinne vaikka toiselta puolelta maata. Tai sitten ne ovat kaikki valmistajan valtuuttamia maahantuojia, tai yksi keskitetty maahantuoja, ja virallisia jälleenmyyjiä, jolloin lankeaa valmistajan takuuvastuu koko verkostolle(koska EU).
    Kyllä on taas sellaista hiekkalaatikkomeinikiä täällä, että huh, huh!

Menkää välillä ajelemmaan.

Lähetetty minun STK-LX1 laitteesta Tapatalkilla
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr Hyde Katso viesti
    Kyllä on taas sellaista hiekkalaatikkomeinikiä täällä, että huh, huh!
    Kyynel.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Onpas tullut pitkä keskustelu takuuasioista.
    Asiakkaan vinkkelistä takuun toimivuudessa on kaksi oleellista pointtia.
    1) Korvaako takuu ylipäätään rikkoutumisen.
    2) Miten nopeasti ja vaivattomasti takuucase hoidetaan

Kohdan 1) toteutumisen varmistaa todennäköisesti lakipykälät.
    Kohta 2) taas hoituu hyvin tai huonosti eikä liike siinä välttämättä riko mitään lakia/pykälää.
    Itse ostan pyöräni paikalliskivijalkaliikkeestä juurikin kohdan 2) vuoksi. Kun kallis ja viikottain käytössä oleva harrastelaite hajoaa, apu on saatava nopeasti ja siitä olen valmis maksamaan ostohetkellä. Jos haluaa säästää ostamalla netistä, hyväksyy riskin että avun hetkellä palvelu ei ole yhtä hyvää kuin liikkeen omille asiakkaille. Ja näin se pitääkin olla. Kyllä itseäni korpeisi, jos netistä ostetun pyörän korjaus viivästyttäisi minun pyöräni korjausta, jonka olen ostanut liikkeestä. Nämä ovat kuitenkin valintoja, mitä jokainen tekee jo pyörän ostohetkellä.
    Eli, joka riskin ottaa, se seuraukset kärsii. Ajaahan toiset ilman vakuutuksiakin.

Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
    Itse taas huomannut että ulkomaiset nettikaupat hoitavat takuuasiat paremmin kuin 95 % suomalaisista kivijalkaliikkeistä vaikka olisi vakioasiakas.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti STN Katso viesti
    Itse taas huomannut että ulkomaiset nettikaupat hoitavat takuuasiat paremmin kuin 95 % suomalaisista kivijalkaliikkeistä vaikka olisi vakioasiakas.
    En lähtis yleistämään. Kaverin yt ollut elokuusta takuu kiertueella.
    Jos jokin on varmaa niin se ettei hälle, eikä mulle tule yt:n tuotteita jatkossa.

Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    En lähtis yleistämään. Kaverin yt ollut elokuusta takuu kiertueella.
    Jos jokin on varmaa niin se ettei hälle, eikä mulle tule yt:n tuotteita jatkossa.

Kerroin vain omasta kokemuksestani ja mitä olen muidenkin kokemuksia lukenut niin en kauheasti väärässä ole.

Samahan se mulla. En minäkään väärässä ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ajpi Katso viesti
    Todennäköisesti päävirtajohto vioittunut. Minulla mennyt kaksi toisesta perheessämme olevasta 2019 Levosta. Eli myyjäliikkeen kautta takuuseen vaihtamaan johto.

Lieneekö täälläkin edessä sama homma. Turbo Levo 2017 mallia. Ostettu rutlandcycling 2018 lopussa eli alle 2 vuotta vanha. Ei houkuttais Britteihin lähettää.

Alkoi kuukausi siten että välillä ei lähtenyt avustus päälle. Virrat pois ja päälle ja taas toimi.

Sitten piti irrottaa kaapeli ja toimi..

Nyt eilen meni 15 km hyvin, mutta sammui tauolla ja enää ei lähtenyt käyntiin.

Liqui Moly sprayllä yritin putsata, mutta ei tulosta.

MountainBike keskuksessa on ainakin 2.5 viikon jono.

Onko ideoita mitä tuolle tehdä? Voisiko tosiaan olla johdossa vikaa?

Tiedättekö osaako joku muu korjata näitä pääkaupunki seudulla?

Spessulla ei todellakaan ole Suomessa virallista maahantuojaa. Eikä Cannondallella eikä Trekillä eikä Konalla jne. On vaan merkin asioita hoitavia maamme passin omistavia henkilöitä, jotka kai ovat työsuhteessa päämiehensä Euroopan konttoriin. Kuten kirjoitin niin kauppiaat ostavat ne suoraan päämieheltään ilman välikäsiä. Kun en ole kenenkään sopimuksia nähnyt, niin voi vain arvailla että päästäkseen valtuutetuksi myyjäksi pitää luvata hoitaa myös missä tahansa EU-alueella myytyjen Spessujen takuuasiat.
    Kuten valitettavasti monella muullakin teknisellä alalla sähköpyörienkin takuujutut ovat välillä perkeleen mutkikkaita ja työläitä. Raportteja ja paperisotaa sekä ehkä todella vaikea asiakas jota ei kiinnosta asettua mitenkään takuuhommaa hoitavan ja vikaan syyttömän kauppiaan/huoltoliikkeen asemaan. Keväällä on huoltojen kanssa sikakiire ja sinulle raahataan umpipaskainen moottorivikainen Levo joka on ostettu jostain EU:n nettikaupausta. Päämies maksaa sinulle työstä ja vaivasta ehkä 70 euroa, johon menee jopa tunteja. Homma varmaankin sopimusten takia hoituu mutta sitten joskus kun oikeasti maksavat asiakkaat on palveltu. Etunenässä tietenkin ne jotka ovat pyöränsä ostaneet suoraan kyseiseltä kauppiaalta. Sitä saa mitä tilaa kun ostaa halpisnettitarjouksesta sähkärin ja säästää 400 euroa! Etenkin nyt kun pitää oikeasti tukea kotimaista kulutusta. Itsellä asiat on Levon kanssa sujuneet takuuhommien osalta loistavasti niin Stadissa kuin Oulussakin, mutta pyörä onkin hankittu kivijalasta.

Tämä oli mielenkiintoista tekstiä. Tiedonlähdettä tälle en tohdi kysyä, vaikkakin se kiinnostaa.

Mutta pääasia, että homma pelaa omalla kohdalla.

Samanlaisia aiheita

1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 16.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 11.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12