FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 151 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51 101 141 149 150 151 152 153 161 201 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.501 - 4.530 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #4501
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Tämä sormin nosto vie aikaa, kun tekee joka kohdan hyvin ja pitää muut kohdat kohti hyllyä nostettuna, mutta näin on noussut itselläni kaikki renkaat. Maantie sekä maasto. Tubeless sekä ei-tubeless. Ihan jalkapumpulla.
    Tai sitten nappaa sen 70e kompuran ja tusauttaa renkaaseen ilmat. Varttiin vaihtaa molemmat renkaat ilman mitään kikkailuja.

  2. #4502
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Nousee. GP4ks2 ja Grandsport race testattu. Ei-tubeless renkaat ja ei-tubeless vanteet.

    Koittakaapahan sen liinan sijaan nostaa rengas ensin koko matkaltaan sormilla kohti hyllyä. Sitten pumppua perään. Ja tietysti sisurilla ensin toisen puolen nosto, jos vaikka sattuisi pysymään hyllyllä. Jos ei pysy toinen puoli hyllyllä, niin sitten molempien puolien nosto sormilla kohti hyllyä. Siten, että rengas on kireimmillään vanteella, mitä sormin saa laitettua. Ilman saippuaa helpoin.
    Tämä sormin nosto vie aikaa, kun tekee joka kohdan hyvin ja pitää muut kohdat kohti hyllyä nostettuna, mutta näin on noussut itselläni kaikki renkaat. Maantie sekä maasto. Tubeless sekä ei-tubeless. Ihan jalkapumpulla.
    Vaikka saisin sisurin avulla renkaan hyllyihin niin putoavat sieltä pois heti kun päästän paineet pois. Ei niitä sormin saa nostettua sinne niin et pysyisivät siellä.

  3. #4503
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.627
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tai sitten nappaa sen 70e kompuran ja tusauttaa renkaaseen ilmat. Varttiin vaihtaa molemmat renkaat ilman mitään kikkailuja.
    Tai sitten ei mene.

  4. #4504
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tai sitten ei mene.
    Joo ei mene, mulla on kompura. No laitoin verkkokauppa.comille sähköpostia ja kyselin tuotteen palauttamista ja uuden tilalle saamista. Viisastumme sit jos saan sieltä uuden renkaan, oli sit lopputulos mikä tahansa.

    Tuli mieleen, monesti on puhuttu , kuinka tiukkaa ja vaikeata on vääntää tubeless rengasta vanteelle.. nii mulla meni renkaat vanteille ihan yhtä helposti kuin tavalliset renkaat. Oisko niin että TL renkaiden sisäreunan halkaisija on pienempi kuin tavallisilla renkailla? Ja mulla vanteen halkaisija pikkusen pienempi kuin normaalisti eli sit renkaan ja vanteen välinen rako on liian iso ja napsauttaminen hyvin vaikeata?

  5. #4505
    Mulla oli muistaakseni wtb rangerin kanssa parilla ensimmäisellä kerralla kovat tuskat saada nousemaan vanteelle. Parin talven jälkeen nousi ihan tornipumpulla. Vaijerikylkinen tais olla vieläpä.

  6. #4506
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Vaikka saisin sisurin avulla renkaan hyllyihin niin putoavat sieltä pois heti kun päästän paineet pois. Ei niitä sormin saa nostettua sinne niin et pysyisivät siellä.
    En tarkoittanut, että nostetaan somin hyllylle, vaan lähemmäs hyllyä, jolloin rengas on”tiukemmin” vanteella. Ja kyllä, ymmärrän, haastava homma, mutta yllättäen kiristyttyään rengas alkaakin pysyä paremmin hyllyn huulilla, jolloin taas rengas on tiiviisti vanteella ottaen ilmaa sisäänsä eikä päästä täten ilmaa valskaamaan renkaan ja vanteen välistä.
    Mutta tosiaan, tämä oli vain ehdotus parantaa toivotonta tilannetta, joka ei välttämättä toimi kaikilla renkailla. Yrittänyttä ei laiteta.

  7. #4507
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Tuli mieleen, monesti on puhuttu , kuinka tiukkaa ja vaikeata on vääntää tubeless rengasta vanteelle.. nii mulla meni renkaat vanteille ihan yhtä helposti kuin tavalliset renkaat. Oisko niin että TL renkaiden sisäreunan halkaisija on pienempi kuin tavallisilla renkailla? Ja mulla vanteen halkaisija pikkusen pienempi kuin normaalisti eli sit renkaan ja vanteen välinen rako on liian iso ja napsauttaminen hyvin vaikeata?
    Joku vanne mulla on ollut sen verran sitten vissiin halkaisijaltaan pienempi, että on joutunut vetämään gorillateippiä muutamia kierroksia vanteen pohjalle, jotta olisi tiukempi. Sen jälkeen on noussut kyllä ihan ok.

    Just kokeilin huvikseni sekä GP5k että GP4kS2 Fulcrumin 7 -vanteelle. Kumpikin renkaista non-TL -versiot, vanteista en tiedä mutta hyllyt ja urat niissä on. Toinen oli jopa omalla vannenauhallaan, joka oli mulle uutta, toinen teipattu vanne. Kumpikin nousi nätisti ja pitää ilmat pl. kyljissä sellaiset reiät, joita ei Zefalin litku tuki tarvittavilla paineilla, joten laitoin sisurit takaisin.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  8. #4508
    No ei se näemmä aina oo helppoo:

  9. #4509
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    ..
    Tuli mieleen, monesti on puhuttu , kuinka tiukkaa ja vaikeata on vääntää tubeless rengasta vanteelle.. nii mulla meni renkaat vanteille ihan yhtä helposti kuin tavalliset renkaat. Oisko niin että TL renkaiden sisäreunan halkaisija on pienempi kuin tavallisilla renkailla?
    Ei mun mielestä voi yleistää tubeless-renkaille. Eri mallit on erilaisia. Sama pätee vanteisiin, tuntuu olevan vanne/rengas parista kiinni. Jotkut yhdistelmät menee tosi helposti, käsipumpulla. Jotkut ei ollenkaan.

  10. #4510
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Mulla on renkaat joissa on Schwalben High Pressure Tape vanteilla. Kun lähden noita tubelessiks tekemään niin jätetäänkö tuo alle ja mikä teippi kannattaisi hommata? Vanteiden leveydet 30mm ja 35mm. Toimiiko 2,5" renkailla vielä Gorilla vai onko paineet jo liian suuret?

  11. #4511
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Lueskelin että Tesan teippiä (sama kuin Stans) monet syositteli. Toimiiko 25mm noiden 30mm ja 35mm vanteiden kanssa vai pitääkö hommata leveämpää ja kahta eri kokoa?

  12. #4512
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Itte laittaisin 30 mm molempiin. Riippuu tietysti pinnanrei’istä. Jos pinnat ovat keskellä, vaikka 20 mm teippi riittää.
    Itsellä 27 mm Tesan 4289 25 mm sisäleveällä vanteella.

  13. #4513
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Vanneteipistä, voisimpa kokeilla jossain vaiheessa, ennenku yritän taas napsauttaa jääräpäistä takarengasta, teipata vanteen keskiuraa että ne pinnakuopat olis paremmin peitossa. Jospa se auttais rengasta hyllyille kipuamises. Kerkesin jo koota renkaan , olis voinu mitata sen keskiuran leveyden ja mennä valitsemaan sopivan levyinen teippi..

  14. #4514
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Itsellä jatkui säätäminen WTB Exposure 36 renkaan kanssa. Nykysin oon nämä oppinut vartissa saamaan vanteelle nousemaan jalkapumpulla vaikkakin eka renkaassa meni yli tunti. Takarengashan oli alusta alkaen ilmat pitänyt mutta eturenkaasta ilmat tyhjentyneet päivässä eli pientä lenkkiä on kyllä pystynyt tekemään eikä ajaminenkaan juuri vaikuttanut tyhjentymisnopeuteen. Laitoin renkaan vanteelle asennettuna ammeeseen ja aloin tutkimaan niin pieniä "mikrovuotoja" siellä sun täällä kyljissä. Tällä testillä sain hyvin poissuljettua venttiilin, teipin ja jopa kylkien mahdolliset vuotokohdat. Ei muutako lisää litkua ja alunperin litkun suositusmäärä oli 30-50ml, nyt tätä on aika tarkasti mennyt 95g. Täytyy todeta vaan että rengas on laadultaan paska tubelekseen vaikka mukavahan tuolla on ollut ajaa. Jostakin kumman syystä renkaan leveys on kasvanut viikon aikana 34mm:sta 36mm:n nimellismittaansa vaikka paineet oli aikalailla samat.

  15. #4515
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    31

    Pahoja venttiiliongelmia

    Maasturissa ollut tubelekset viime vuodesta ja pelannut loistavasti, ainakin kolme kertaa paikannut reiän lennosta. Joten intouduin konvertoimaan perus-käyttöpyöräni (Canyon Pathlite) tubelekseksi. Vanteen mittoja en tähän osaa antaa, mutta ensiasennusrenkaat 700X40, samoin uudet TR-sellaiset. Venttiilit "ei merkkiventtiilit", litku Stania. Toinen vanne tehtaan teipillä (ohut), toisessa gorillaa päällä.
    Renkaat nousee (kompuralla) onnistuneest vanteelle, mutta venttiilin juuresta kuuluu liiankin tutunoloinen sihinä. Viikonloppuna koestin useammankin laista kikkakolmosta, välillä pistin sisäpuolellekin rei-itetyn sisäkumin palasen venttiilin ja vanteen väliin. Lopputulos aina sama eli kumpikin tyhjenee, toinen ehkä nopeammin kuin toinen.
    Tämän hetkinen viritys: sisäpuolella ei mitään extraa, ulkona ensin O-rengas, sitten prikka (että painaisi tasaisesti) ja kiristysruuvi, joka väännetty pihdeille niin kireälle kuin helposti saa.

    Ehdotuksia? Vaiko vaan täyttää kerta-pari päivässä ja toivoo, että litkut alkaisivat vihdoin viimein puremaan.

    Tänään siis tippa silmässä ikivanhalla pyörällä töihin (minulla tosin silmät vuotaa tosi helposti viileällä kelillä).

    FL

  16. #4516
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    ^ravista sitä kiekkoa niin penteleesti siten, että venttiili on alareunassa ja pidät kiekkoa pystyssä.

    Litku tiivistää venttiilin juuren, kuuluu vain iloinen TSUPP ja asia on kunnossa. Varmista vielä vesialtaassa, ettei kuplia tule.


  17. #4517
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Itsellä jatkui säätäminen WTB Exposure 36 renkaan kanssa. Nykysin oon nämä oppinut vartissa saamaan vanteelle nousemaan jalkapumpulla vaikkakin eka renkaassa meni yli tunti. Takarengashan oli alusta alkaen ilmat pitänyt mutta eturenkaasta ilmat tyhjentyneet päivässä eli pientä lenkkiä on kyllä pystynyt tekemään eikä ajaminenkaan juuri vaikuttanut tyhjentymisnopeuteen. Laitoin renkaan vanteelle asennettuna ammeeseen ja aloin tutkimaan niin pieniä "mikrovuotoja" siellä sun täällä kyljissä. Tällä testillä sain hyvin poissuljettua venttiilin, teipin ja jopa kylkien mahdolliset vuotokohdat. Ei muutako lisää litkua ja alunperin litkun suositusmäärä oli 30-50ml, nyt tätä on aika tarkasti mennyt 95g. Täytyy todeta vaan että rengas on laadultaan paska tubelekseen vaikka mukavahan tuolla on ollut ajaa. Jostakin kumman syystä renkaan leveys on kasvanut viikon aikana 34mm:sta 36mm:n nimellismittaansa vaikka paineet oli aikalailla samat.
    Mikä litku? Orange ja effetto toimivat riddlerin kanssa. Stanin race ei tiivistä noita ainakaan minulla.

  18. #4518
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    https://milkit.bike/en/product/milkit-tubeless-sealant/

    Tollasta. Melko uus tulokas markkinoilla. En maininnut, koska tämä ois ensimmäisenä tietysti tuomittu, koska kokemuksia ei löydy. Netistä kyllä löytyy paljon arvioita paskoista tubeless kokemuksista exposurejen kanssa. Halusin kokeilla jotain näistä uudemmista litkuista, jotka ei sotke renkaan sisäpintaa tyyliin Stan. Tiivisti kyllä takarenkaan ja onhan eturenkaassaki kaikki muu tiivistä paitsi itse renkaan kyljessä oli pieniä kohtia esim. karvojen juuresta erittäin pieniä ilmakuplavanoja tuli ammetestissä. Äskettäin katoin niin paineet ihan ajokunnossa ~20 tunnin jälkeen.

  19. #4519
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Jeps, no nyt, kun lähdin ajamaan niin olipas ne paineet päässeet putoamaan noin puoleen mihin olin ne eilettäin täyttänyt. Ei se litkun lisääminen ihmeitä tehnyt. Toki tässä nyt ainoita vaikuttavia tekijöitä on itse rengas ja litku. Lukasin vastikään kommenttisi tuolta paksut gg renkaat, että noi WTB:n renkaat pitäisi puhdistaa rasvanpoistajalla ennen käyttöä ja kyllähän nuo melko limaiset pinnaltaan olivat. Aion kokeilla kyllä sitä mutta ennen vähän ajoa alle vielä mikäli auttaisi.

  20. #4520
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Minulla tosiaan riddleri vuosi täysin samallatavalla keskeltä kylkiä. Suotta sillä on ajaa, jos litku ei tiivistä. Toista ainetta sisään tai rengas vaihtoon.

    Ajo tosiaan auttaa, mikäli rengas vuotaa kehän saumasta. Jos vuoto on keskellä kylkeä, niin litku ei toimi, tai rengas on viallinen. Oikeastaan molemmat.

  21. #4521
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FatLady Katso viesti
    Maasturissa ollut tubelekset viime vuodesta ja pelannut loistavasti, ainakin kolme kertaa paikannut reiän lennosta. Joten intouduin konvertoimaan perus-käyttöpyöräni (Canyon Pathlite) tubelekseksi. Vanteen mittoja en tähän osaa antaa, mutta ensiasennusrenkaat 700X40, samoin uudet TR-sellaiset. Venttiilit "ei merkkiventtiilit", litku Stania. Toinen vanne tehtaan teipillä (ohut), toisessa gorillaa päällä.
    Renkaat nousee (kompuralla) onnistuneest vanteelle, mutta venttiilin juuresta kuuluu liiankin tutunoloinen sihinä. Viikonloppuna koestin useammankin laista kikkakolmosta, välillä pistin sisäpuolellekin rei-itetyn sisäkumin palasen venttiilin ja vanteen väliin. Lopputulos aina sama eli kumpikin tyhjenee, toinen ehkä nopeammin kuin toinen.
    Tämän hetkinen viritys: sisäpuolella ei mitään extraa, ulkona ensin O-rengas, sitten prikka (että painaisi tasaisesti) ja kiristysruuvi, joka väännetty pihdeille niin kireälle kuin helposti saa.

    Ehdotuksia? Vaiko vaan täyttää kerta-pari päivässä ja toivoo, että litkut alkaisivat vihdoin viimein puremaan.

    Tänään siis tippa silmässä ikivanhalla pyörällä töihin (minulla tosin silmät vuotaa tosi helposti viileällä kelillä).

    FL
    En ole todellakaan asiantuntija tässä, mutta miksi tuota pitäisi ulkopuolelta tiivistää? Stanin venttiilin kun laitan, niin pidän sormella siihen painetta sisäpuolelta vannetta ja kiristän ulkopuolella olevaa mutteria samalla niin tiukkaan kuin sormilla saan sen. 6 edellistä rengasta samoin ja nousseet jalkapumpulla ja ovat suht tiiviit.

    Yleisesti itsellä on Scwhalppet olleet hankalimmat laittaa tupelekseksi. Maxxis, Vittoria ja Bontrager menee jalkapumpulla helposti, ehkä Vittoriat helpoimmat.

    Lähetetty minun YAL-L21 laitteesta Tapatalkilla

  22. #4522
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Onhan venttiileissä se sielu kunnolla kiinni? Tämä kait mahdollista jäädä tarkistamatta, jos on tapana lisätä litkut avoinaisesta renkaan kyljestä. Mitä tiivisteisiin tulee yleensä niin ei niitä saisi ihan hirveällä voimallakaan kiristää. Tosiaan ulkopuolella ei varmaan mitään hyötyä o-renkaista, koska se ilma kulkisi ennen tätä jo siellä double-wall rakenteessa karaten pinnojen rei'istä läpi eli tämähän olisi hyvä tarkistaa ammeessa tai laakeassa vesiastiassa, että karkaileeko ilma oletetusta paikasta vaiko muualta.

  23. #4523
    Liittynyt
    12/2018
    Viestit
    31
    Onko litkun annosteluun kaavaa? Riittääkö litku jos rengas pitää ilmat vai täytyykö vähän hölskyä jotta paikkaa uudestaankin?

    4,8 jumbojimit ois ny onnistuneesti litkutettu, eteen riitti 120ml mutta taakse lisäsin vielä 40ml kun ei meinannut yhtähelposti tiivistyä. Kannattaako antaa olla vai lisätä hieman jossei hölsky selvästi?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  24. #4524
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    Stanin suositus on laittaa 6 - 7oz (177 - 207ml) litkua per läskipyörän rengas, Orange Sealilla 3" - 5" renkaille 6 - 8oz. Varmaan kannattaa ainakin tuon verran siis aluksi laitella, jotta riittää tosi paikan tullen litkua paikkoihinkin.

  25. #4525
    Liittynyt
    12/2018
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ATK Katso viesti
    Stanin suositus on laittaa 6 - 7oz (177 - 207ml) litkua per läskipyörän rengas, Orange Sealilla 3" - 5" renkaille 6 - 8oz. Varmaan kannattaa ainakin tuon verran siis aluksi laitella, jotta riittää tosi paikan tullen litkua paikkoihinkin.
    Okei kävin lisäämässä silleen että kummassakin on suunnilleen 180ml. Eiköhän tolla pärjää ja välilä hölskyttelee että tartteeko lisää. Tosin jäi taas takarengas pihisemään kun pukkas paineet takas, että saa nähä huomen pitääkö uus hirvisäkki laittaa siihen. Toivonmukaan tiivistyy taas.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #4526
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti palikka Katso viesti
    Onhan venttiileissä se sielu kunnolla kiinni? Tämä kait mahdollista jäädä tarkistamatta, jos on tapana lisätä litkut avoinaisesta renkaan kyljestä. Mitä tiivisteisiin tulee yleensä niin ei niitä saisi ihan hirveällä voimallakaan kiristää. Tosiaan ulkopuolella ei varmaan mitään hyötyä o-renkaista, koska se ilma kulkisi ennen tätä jo siellä double-wall rakenteessa karaten pinnojen rei'istä läpi eli tämähän olisi hyvä tarkistaa ammeessa tai laakeassa vesiastiassa, että karkaileeko ilma oletetusta paikasta vaiko muualta.
    Ilma tuli selkona ulos venttiilin juuresta, eikä ainakaan merkittävästi mistään muualta. Siihen ei tarvittu ammetta vaan sormi riitti. Kun pisti O-renkaan ja kiristi, niin vuoto väheni huomattavasti, muttei täysin loppunut.
    Eilen ehtoolla ei ollut oikein aikaa tähän projektiin, mutta pikaisesti täytin renkaat ja JackOjan vinkin mukaan ravistelin eli pomputtelin kunnolla lattiaa vasten ja jätin vaaka-asentoon. Tänä aamuna tsekkasin ja toinen rengas oli pitänyt täysin, venttiilin juuressa mielestäni vähän valkoista -eli tiivistelitkua. Toinen rengas oli melkein tyhjä, ei täysin. Täytin ja pomputtelin pikaisesti vähän. Jos tyhjentynyt ehtoolla, niin pitänee lisätä litkua ja pomputella lisää.

    Tuo pomputtelu varmaan hyvä (tai vaaka-asennossa pito), muuten sinne venttiilin ympärille ei paljoa litkua ajaudu. Olisi tässä mielessä helpompi, jos venttiili olisi ulkokehällä.

    t FL

  27. #4527
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FatLady Katso viesti
    Ilma tuli selkona ulos venttiilin juuresta, eikä ainakaan merkittävästi mistään muualta. Siihen ei tarvittu ammetta vaan sormi riitti. Kun pisti O-renkaan ja kiristi, niin vuoto väheni huomattavasti, muttei täysin loppunut.
    Eilen ehtoolla ei ollut oikein aikaa tähän projektiin, mutta pikaisesti täytin renkaat ja JackOjan vinkin mukaan ravistelin eli pomputtelin kunnolla lattiaa vasten ja jätin vaaka-asentoon. Tänä aamuna tsekkasin ja toinen rengas oli pitänyt täysin, venttiilin juuressa mielestäni vähän valkoista -eli tiivistelitkua. Toinen rengas oli melkein tyhjä, ei täysin. Täytin ja pomputtelin pikaisesti vähän. Jos tyhjentynyt ehtoolla, niin pitänee lisätä litkua ja pomputella lisää.

    Tuo pomputtelu varmaan hyvä (tai vaaka-asennossa pito), muuten sinne venttiilin ympärille ei paljoa litkua ajaudu. Olisi tässä mielessä helpompi, jos venttiili olisi ulkokehällä.

    t FL
    Postikirjoitus aiheeseen: Eilen illalla toiseen renkaaseen vähän litkua lisää, paineet ja pomputtelua. Ja alkoi pitämään. Tänään töihin (mukana tosin 2 sisuria varalla...) ja hyvin pelitti. Myös uudet renkaat (Kenda Alluvium Pro) rullasivat ja toimivat hyvin sekä soralla että piällysteellä.

    Mietityttämään jäi tuo Palikan maininta double-wall rakenteesta (re: pinnojen reiät ym), kun ilma vuosi (suorastaan suihkusi) ulos venttiilin kannasta ja sinne sitä liimalitkuakin päätyi. Ulkopuolelle siis. Voisiko siellä olla jokin holkki tms venttiilireiän kohdalla (vanne DT Swiss jotain)??? Muutakaan selitystä en pienessä päässäni keksi. Mutta enpä taida alkaa repimään renkaita ja venttiilejä irti asian selvittämiseksi...

    Kiitokset itse kullekin vastauksista.

    t FL

  28. #4528
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Vaikka ilma vuotaisi teipin välistä pinnan reikien kautta vanteen sisään, ei ilma (itsellä ainakaan) tule siitä kohtaa pihalle, missä vuoto sijaitsee, vaan ilma tulee monesti juurikin tuolta venttiilinreiästä pihalle, kun se sieltä helpoimmin pääsee.
    En sano, että yllä vuotaisi teippi, mutta ihan ilmoituksena vain, että itsellä on joskus ollut näin.

  29. #4529
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    298
    Ajattelin tosiaan vaan ettei siitä vanteen ulkopuolelta venttiilin tiivistämisestä varmaankaan hyödy, koska vanteen sisällä on iso ilmatila. Ei ole Dt Swissin kehistä omaa kokemusta mutta monesti näkyy Youtube-videoissakin käytettävän alla olevan näköistä Dt Swissin venttiiliä. Voisi kai toimia paremmin noissa kapeammissa vanteissa, kun pohjalla on melkoinen kouru ja joutuukin sen pyöreällä/kartiomaisella tiivistellä olevan venttiilin melko tiukkaan kyllä laittaa. Leveämmissä vanteissa se pohja on taas sitten monesti laakeampi.


  30. #4530
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Duke venttiilit r2-bikesta. On hyvät ja kiristyvät jämäkästi dtswissin vanteillekin. Stanit jäävät heilumaan ja kääntyilevät helposti painetta lisätessä.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •