ElectrobikeGiantGarminMPMessut
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 77

Aihe: Genitaalit turtuvat pitkän lenkin aikana

^On toi joskus niin pienestä kiinni. Mulla oli jossain vaiheessa Brooksi ilmeisesti aavistuksen - todella aavistuksen - liian nokka ylhäällä ja jokaisen >50 km lenkin jälkeen tuntui, että on kastruoitu kun mitään ei tunnu missään. Säädin sitten kuitenkin sen aavistuksen nokkaa alas ja sen jälkeen ei ole tarvinnut miettiä ajaako 50 tai 600 km lenkin. Vieläkin se nokka on ehkä aavistuksen ylös päin, mutta se on jotekin tyypillistä Brooksille. Kokonaisuutena se on ehkä vaaterissa.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Grävelissäni olen kolmea satulaa kokeillut. Halpa pyörän mukana tullut ei toiminu pitkille matkoille perseen hiertymisen takia ja lainassa ollut Spessun Toupe tuntui hyvältä mutta muuttui pitkällä matkalla kivikovaksi, kuin olisi suoraan istunut kiskojen päällä mutta loistavasti kyllä natsasi omille istuinluilleni ja tämäkin varmaan olisi ollut tottumiskysymys. Kuitenkin luin siitä, että ettei kovin pitkäkestoinen ja melko hinnakaskin. Kumpikin oli helppo säätää ja saattoivat melko vaaterissa ollakin.
    Kuitenkin lopulta alennusten perusteella ja Selle San Marcon omien suositustyökalujen mukaan ostin Mantra satulan (versiota en muista) ja tämän säätäminen oli melko hankalaa. Hirveä paine tuli genitaalialueelle satulan ollessa vaaterissa ja tämä oli pakko säätää selvästi nokka alaspäin. Ei kuitenkaan mitenkään typerältä näytä ja satula taitaakin itseasiassa joustaa istuinluiden kohdalta sen verran, että se selittää tuon kulman. Minusta monella satulan valmistajalla on ihan järkeviä ne työkalut mikä sitten lopulta johtaa heidän malliston satulan suositukseen. Tosin eihän se mitään takaa sopivuudesta.

r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Kai nyt jokainen yhtään enemmän ajanut ymmärtää ja tuntee istuinluut satulassa. Se satulan kallistaminen tai lyhyt satula ovat vaan mielestäni pakollisia, kun ajetaan maantiepyörällä matalassa asennossa.

Missään nimessä satulaa ei kannata kääntää, jos sille ei ole tarvetta ajoasennon vuoksi. Eli jos istuu välilihan päällä selkä suorana endurancea ajaessa, niin vika on tosiaan jossain muualla. Varmaankin siinä liian kapeassa satulassa.
    Aloitteleva pyöräilijä ei välttämättä huomaa, jos on pehmeä satula ja paksut pehmusteet. Mää en oo kovin paljoa ajanut, vuodessa tulee muutama tuhat km - voi olla että elämässä ehkä just ja just 100tkm, mutta mulla satula pitää olla ehdottomasti vaaterissa ja jos ei dropeilta pysty ajamaan, niin satula on mulle liian korkealla.

Kai nyt jokainen yhtään enemmän ajanut ymmärtää ja tuntee istuinluut satulassa. Se satulan kallistaminen tai lyhyt satula ovat vaan mielestäni pakollisia, kun ajetaan maantiepyörällä matalassa asennossa.

Missään nimessä satulaa ei kannata kääntää, jos sille ei ole tarvetta ajoasennon vuoksi. Eli jos istuu välilihan päällä selkä suorana endurancea ajaessa, niin vika on tosiaan jossain muualla. Varmaankin siinä liian kapeassa satulassa.
    Moni 'enemmänkin' ajanut ajaa sen verran lyhyttä lenkkiä, ettei ongelmaa välttämättä huomaa kuin vasta sitten kun lähdetään ensimmäiselle sataselle ja yli. Puutumista ei välttämättä huomaa edes ajaessa vaan sitten kun joko pitää käydä kusella tai tullaan perille ja on ihan sama tehtävä edessä. Joillain tosiaan sopivan satulan löytyminen on jatkunut penkistä toiseen. Brooksia ja muita nahkasatuloita pidetään mukavuuden de factona, mutta ne ovat raskaita eivätkä läheskään aina sovi pyörän tyyliin, jolle sillekin pitää antaa oma arvonsa.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ergoman Katso viesti
    Asiata on varmasti käyty täälläkin jo useaan otteeseen läpi, mutta ajattelin kuitenkin esittää oman ongelmani jos saisin siihen mahdollisesti apua pyöräilykauden kiihtyessä.

Ostin tuossa uuden M-koon cyclocrossin ja valitettavasti genitaalit turtuvat pitkässä maantieajossa tunnottomiksi. Olen yrittänyt säästellä sukukalleuksia säätämällä ohjaustankoa vähemmän aggressiivisemmaksi, sekä testaillut Sellen SMP-satuloita, joissa nokka tippuu jyrkästi alas. Helpotusta asiaan satulat ovatkin antaneet ja varmaan ostan yhden sellaisen. Aiemmin myös haaroväli oli haavaumilla, eli paino on todennäköisesti ollut aivan liian paljon takana.

Kuitenkin luettuani nettiä, tuo nokan tiputus ei välttämättä ole taas kovinkaan hyvä asia ja nyt satula onkin maksimisäädöllä edessä sekä nokka jyrkässä kulmassa alaspäin ja pelkään, että tuosta koituu myöhemmin enemmän ongelmia kropalle. Muutenkin välillä tuntuu, että meinaan tippua alas satulalta.

Aiemmin pyöräilin isohkolla hybridillä, eikä siinä tullut pitkässä ajossa mitään tällaista ongelmaa. Tosin haaroväli meni aina rikki ja ostinkin nyt bibsit jalkaan tätä uutta pyöräilyä varten sekä vielä tuulisuojatut pöksyt ettei kalleudet palellu.
    Mietin, voisiko ne trikoot olla se syypää tunnottomuuteen kun ne puristavat strategisista paikoista, mutta testatessa pyöräillä lyhyen matkan ilman pehmikkeitä tunnottomuutta silti oli.

Mittoja itseltä löytyy 178cm ja 88kg. Sisäreiden mittaan vielä tänään töiden jälkeen, muistelisin kuitenkin sen olevan 89cm. Pyörän valmistajan(Focus) mukaan tuon Mares AL 105 -18 M-runko pitäisi olla oikea itselle ja siltä se tuntuukin, mutta voin olla hyvinkin väärässä.

Kannattaako edes ostaa tuota ergonomista satulaa, jos pitkässä juoksussa se vain pahentaa asioita? Miten saan kropan totutettua uuteen ajoasentoon jos se onkin siitä kiinni? Dear eki help me.
    Mittaa toi jalan pituus uudestaan ja sen jälkeen satulan korkeus. Keskiön keskeltä satulaputkea pitkin satulan yläpintaan. Liian korkealla oleva satula aiheuttaa sitä puuttumista. Satulan nokkaa voi pari kolme milliä säätää alaspäin, mutta ei enempää.

Satula suositukseksi annan Specialized Power. Noita saa kivijalka kaupoista omaan pyörään testattavaksi.

Kannattaa ottaa sellainen linja että kyllä se perse aikanaan sen oikean satulan tunnistaa ja älä sitten luovu moisesta. Siitäkin huomaa että neuvoja tullut jo niin monenlaisesta joten ne kannattaa sovinnolla unohtaa.
    Positiivista jos saa tosiaan satulan testiin niin ettei ihan hakuammunnaksi mene ja jos menee niin voihan noita kierrättää...
    Hämmennetään soppaa ja sanotaan että mitä kovempi satula sitä parempi on, ainakin liiasta pehmusteesta ei ole kuin haittaa. Tune Speedneedle oma suosikki mutta kapea, Berk List tuntuu hyvältä 150mm leveänä ja Selle SLR Carbon Evo leveänä toimii pitkillä lenkeillä. Saevid Alien myös positiivinen mutta kuskin painoraja haittasi. Tuo San Marco Mantra Carbon vielä arvoitus...

Onkohan missään tuota brooksin satulaa testattavana? Oletko itse koettanut arionea? Eroaako paljon brooksista?
    Enpä usko, että pääsee testaamaan, mutta 100 % varmuutta ei ole. Ei ollu Arione mun juttu, mutta kyllä sillä hyvin ajamaan pysty. En pysty nyt vertaamaan, kun ajosta on jo aikaa. Satuin vaan kerran saamaan fillaritorilta halvalla testiin Cambium C15 carved-mallin ja sekin tuntui melkosen hyvältä, oikeestaan parhaalta siihen asti. Päätin sitten tilata ton C13 carved:in sen pohjalta täyteen hintaan ja nyt on kaikissa pyörissä sellanen.

Sqlab toimi minulla. Levein malli maantie versiona. Lisäksi housut, jossa paksumpi pehmuste takana ja ohenee eteen. Kaikille ei riitä pieni penkin kallistus ja tuota SMP:tä ihmettelen miksi kuopassa istua ja nokka nousee painamaan juuri sinne minne haluaa helpotusta. Toki en ole itse päässyt sitä kokeilemaan.

Lähetetty minun SM-A705FN laitteesta Tapatalkilla

Genitaalit turtuvat pitkän lenkin aikana

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cityfiuge Katso viesti
    Sqlab toimi minulla. Levein malli maantie versiona. Lisäksi housut, jossa paksumpi pehmuste takana ja ohenee eteen. Kaikille ei riitä pieni penkin kallistus ja tuota SMP:tä ihmettelen miksi kuopassa istua ja nokka nousee painamaan juuri sinne minne haluaa helpotusta. Toki en ole itse päässyt sitä kokeilemaan.

Lähetetty minun SM-A705FN laitteesta Tapatalkilla
    Vaimolle kun SMP:tä viritettiin, niin havainto oli että vaaka-asento on tarkka, eikä nokkaa takapinnan kanssa suinkaan panna vaateriin, vaan vähän sieltä kuopan puolelta. Rouva tykkää oikeaan asentoon saadusta SMP:stä aivan kympillä.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Kommuutteri muokkasi tätä : 07.05.2020 at 22.19

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cityfiuge Katso viesti
    Tuo smp on yksi typerimmistä satuloista ikinä. Siinä on kaivettu pinta-alakin mahdollisimman pieneksi, jotta oikein tuntuisi inhalta niiden kapeiden kaistaleiden päässä istuessa. Paine on pinta-alan suhteessa voimaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiilikuitumies Katso viesti
    Paine on pinta-alan suhteessa voimaan.
    Aika reipasta on taas arvostelusi. Tuolla perusteella jopon penkki on paras.

Tuo smp on yksi typerimmistä satuloista ikinä. Siinä on kaivettu pinta-alakin mahdollisimman pieneksi, jotta oikein tuntuisi inhalta niiden kapeiden kaistaleiden päässä istuessa. Paine on pinta-alan suhteessa voimaan.
    Mä luulen että tämä kommenttisi voidaan lukea parhaana suosituksensa Selle SMP:n satuloille ikinä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kommuutteri Katso viesti
    /.../kun SMP:tä viritettiin, niin havainto oli että vaaka-asento on tarkka, eikä nokkaa takapinnan kanssa suinkaan panna vaateriin, vaan vähän sieltä kuopan puolelta. /.../
    En kuulu niihin jotka tuosta kuvauksesta viisastuvat, mutta omani olen säätänyt ihan Selle SMP:n ohjeiden mukaan. Eli ensin kuvan osoittamalla tavalla vaateriin:

Yksinkertaista ja selkeää. Mutta seuraava vaihe on aivan yhtä aikaaviepä ja kokeilujen ja tunnustelujen kautta etenevä kuin minkä tahansa muunkin valmistajan satulalla: haetaan omaan fysionomiaan, ajoasentoon ja pyöritystekniikkaankin sopivat säädöt, Satulan kulmaa suositellaan säädettäväksi kuvan osoittamissa puitteissa:

Ei kuitenkaan pidä unohtaa että satulan paikkakin on säädettävä oikeaksi, satulaa joudutaan yleensä siirtämään aiemmasta hiukan eteenpäin tai jopa 15 mm - millä tietenkin on vaikutuksensa siihen mikä kulma on ajajalle sopiva.

Mutta tietenkään minkäänlaisista säädöistä ei ole hyötyä jos uskoo että tulee istua jossain kuopassa tai paino olisi jotenkin kapeiden kaistaleiden päässä (päällä?) Onneksi kenenkään niin uskovan tai niin asiat käsittäneen ei tarvitse Selle SMP:n satulalla ajaa eikä edes kokeilla!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti opadude Katso viesti
    Aika reipasta on taas arvostelusi. Tuolla perusteella jopon penkki on paras.
    Olisi, jos se olisi ainoa peruste. Haluatko luoda uuden olkinuken? Ne muuten ovat paineen kannalta tutkitusti aika hyviä, koska noita pyöriä ajetaan niin pystyssä ja satulat ovat leveitä, mutta silti kaukana optimista, mutta iso pinta-ala toimii niissäkin, mutta se ei vain ole ainoa muuttuja. Olen linkittänyt tähänkin ketjuun tutkimuksen, joka kertoo juuri tuosta asiasta, kuinka halkiot pahentavat vain tilannetta. Mutta mutuilkaa toki rauhassa, kun minä sanon niin ikävästi suosikkituotteista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Mutta tietenkään minkäänlaisista säädöistä ei ole hyötyä jos uskoo että tulee istua jossain kuopassa tai paino olisi jotenkin kapeiden kaistaleiden päässä (päällä?) Onneksi kenenkään niin uskovan tai niin asiat käsittäneen ei tarvitse Selle SMP:n satulalla ajaa eikä edes kokeilla!
    Halusi nälviä tekee sinusta tarpeettoman typerän. Eteenpäin kumartuessa painoa siirtyy huomattavasti satulan etuosalle, mikä on tässä ketjussa puhutun ongelman syy. Sitä ei voi välttää, jos nokka on samalla tasolla kuin takaosa. Siinä on kapeat kaistaleet, joiden päälle tosiaan tulee painoa (hyvä, että nokkeluutesi pystyi menemään tuollaisesta kirjoitusvirheestä ylitse, vaikkakin työllä ja tuskalla, kun se halu nälviä tuli taas tielle). Kaiken lisäksi tuo nokka vielä nousee painamaan hermoja ja verisuonia. Aivan idioottimainen satula.

Sinä olet harvinaisen myrkyllinen foorumikirjoittelija. Onko sinulla aina noin paha mieli, että sinä pahastut tuotteiden tai tekniikoiden arvostelun puolesta niin, että vedät aina juttusi tuolle myrkylliselle linjalle?

"Mä luulen että tämä kommenttisi voidaan lukea parhaana suosituksensa Selle SMP:n satuloille ikinä"'

Viestistä toiseen purat pahaa oloasi muihin, koska he ovat eri mieltä asioista. Piikittelyä ja nälvimistä vuodesta toiseen. Taidan tosiaan olla päässyt oikein kunnolla ihosi alle? Tuntuu vain vastauksistasi muillekin, että ei tuollainen kutka mene pois, vaikka miten raapisit. Hajoa siihen.

Kannattaisi ensin tarkistaa faktat ennen kuin alkaa täällä huutelemaan hölmöyksiä. Itsellä on xc-täpärissä Selle SMP Vulkor, joka sopii siihen käyttöön erittäin hyvin (ainakin oman takamuksen osalta). Satulassa istuttaesssa suurin paine tulee istuinluille. Vulkor tukee muuta takamusta suuremmalta alueelta kuin tasaiset satulat kaarevan muotoilunsa vuoksi. Tietenkin satula tulee olla säädetty oikein, kuten Firlefanz hyvin selvensikin. Ainoa asia missä olet oikeassa on, että paineen, pinta-alan ja voiman välillä on relaatio.

/.../ Olen linkittänyt tähänkin ketjuun tutkimuksen, joka kertoo juuri tuosta asiasta, kuinka halkiot pahentavat vain tilannetta. Mutta mutuilkaa toki rauhassa, kun minä sanon niin ikävästi suosikkituotteista.
    Sä oletkin sellainen yhden tutkimuksen mies Sulle (ja sille toiselle nimimerkille) on yritetty esittää joitain ihan huomionarvoisia näkökohtia ja mahdollisia syitä miksi kyseistä tutkimusta ei kuitenkaan kannata pitää sellaisena joka kertoo kaikenkattavan, totaalisen ja lopullisen totuuden halkiosatuloista. Niitä kun on erilaisia, alkaen tavanomaisista satuloista joihin on tehty reikä.

PS Kiinnostaisiko linkki tutkimukseen jossa Selle SMP:n satuloita on verrattu tavanomaisiin satuloihin? En minä sitä sinulle tyrkytä

On aika eri asia jäkittää nojaten eteenpäin kuin istua rennosti lantio alhaalla nojaten eteenpäin. Ensimmäisessä puuttuu kenen tahansa kalleuden.

Halusi nälviä tekee sinusta tarpeettoman typerän.
    Halusi kokea nälvityksi tulemista ei ole minun vikani. Mutta onneksi se ei ole myöskään minun ongelmani.

Viestistä toiseen purat pahaa oloasi muihin, koska he ovat eri mieltä asioista. Piikittelyä ja nälvimistä vuodesta toiseen. Taidan tosiaan olla päässyt oikein kunnolla ihosi alle? Tuntuu vain vastauksistasi muillekin, että ei tuollainen kutka mene pois, vaikka miten raapisit. Hajoa siihen.
    Tunnet varmaankin olevasi mieleltäsi rauhallisessa ja tasapainoisessa tilassa ja kaikin tavoin kykeneväinen asioiden avarakatseiseen tarkasteluun ja harkintakykyiseen foorumikäytökseen. Hyvä että edes niin, sillä minulla on aina ollut vaivanani tämmöinen tunne tai valheellinen kuvitelma omasta grandiositeetistani enkä yksinkertaisesti kestä että sinä tai joku muu ei anna monisanaisuuteni hämätä vaan näkee sen läpi juuri noin selvästi kuin sinä teet.

Silloin ei auta vaikka kuinka kirkuisin "Eat shit and die!"

...Eteenpäin kumartuessa painoa siirtyy huomattavasti satulan etuosalle, mikä on tässä ketjussa puhutun ongelman syy. Sitä ei voi välttää, jos nokka on samalla tasolla kuin takaosa...
    Höpöhöpö. Normaalilla ihmisellä selkä ei ole jäykkä rautakanki, vaan eteenpäin kallistuessa selän kaaren muoto muuttuu. Lantio ei siis kallistu satulassa eteenpäin yhtä paljon kuin ylävartalon asennosta voisi päätellä. Satula voi aivan hyvin olla vaaterissa tai sillä pienellä millin tai kahden kallistuksella, eikä paino silti siirry pois lantioluilta. Edellyttäen tietysti, että satulan leveys on valittu oikein.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Höpöhöpö. Normaalilla ihmisellä selkä ei ole jäykkä rautakanki, vaan eteenpäin kallistuessa selän kaaren muoto muuttuu. Lantio ei siis kallistu satulassa eteenpäin yhtä paljon kuin ylävartalon asennosta voisi päätellä. Satula voi aivan hyvin olla vaaterissa tai sillä pienellä millin tai kahden kallistuksella, eikä paino silti siirry pois lantioluilta. Edellyttäen tietysti, että satulan leveys on valittu oikein.
    Näin juuri. Lantion kiertäminen hieman eteenpäin vie alaselkää pystympään ja pitää samalla painoa enemmän istuinluiden kuin genitaalien päällä vaikka asento on muuten matala. Kierto eteenpäin kuulostaa ehkä ristiriitaiselta matalaan menon kannalta, mutta auttaa moniin ongelmiin. Sama istunta on muuten hevoshommissakin kaiken perusta. Eikä sitä kiertoa turhaan pilateksen perusasennossakaan tehdä.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Höpöhöpö Ajoasennoissa on eroa. Esimerkiksi minä ajan oikeastikkin suht suoralla selällä ja käännän tosiaan lantiota. Tosi moni taas kääntyy ylempää. Olen yrittänyt monelle inttää, että tuon vuoksi matalaksi ei pääse, vaan selkä kuormittuu liikaa.

Eli ajoasentoja on erillaisia. Riippuen istumistavasta, satulaa on pakko kallistaa tai ei.

Ja oman uuden R1 sain kuin sainkin taas säätöihin. 5mm alas ja 5mm eteen oli lääke. Pähkäilin, että satulan on oltava riittävän edessä, että paino pysyy istuinluiden päällä myös aero-asennossa. Nyt pystyy tuuppaamaan helposti 2h tangon päällä maaten, eikä satu yhtään mihinkään. Eli voisin väittää asennon olevan kohtuullisen passeli, vaikken selkää kouristelekkaan.

Ja olen edelleen sitä mieltä, että satulan on oltava pitkä. Jos ja kun sen laittaa aeroasentoa varten riittävän eteen, niin suorempana mäkiä ajaessa taaksekkin päin on päästävä. Muutenhan reidet kuormittuvat aivan väärästä kohtaa ja huutavat hoosiannaa. Toinen vaihtoehto on tietystikkin ajaa aina aerona

Ja sama kuvina. Ensin GCN paidassa ajavan aeroasento ja alla Niki Terpstran tyylinäyte. Tuosta näkee suht helposti, kummalla asennolla selkään sattuu nopeammin.

Mutta tosiaan ei sitä liikaa tarvitse kallistaa. Vajaa sentti riittää minulle, kun satula on oikealla kohdalla.

Tässä näemmä terpstran venge. Satula viety varmaan maksimit eteen ja maltillinen kallistus.

https://www.facebook.com/nikiterpstraracing/photos/pcb.2402466179979830/2402466163313165/

Ja sama kuvina. Ensin GCN paidassa ajavan aeroasento ja alla Niki Terpstran tyylinäyte. Tuosta näkee suht helposti, kummalla asennolla selkään sattuu nopeammin.
    Rintarankaan liikkuvuudessa ongelma?

Edellä kehuttiin SQlab 611:a. Sitä luonnehditaan MTB-satulaksi. Kävisiköhän endurance-maantiepyörään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Edellä kehuttiin SQlab 611:a. Sitä luonnehditaan MTB-satulaksi. Kävisiköhän endurance-maantiepyörään?
    Käy hyvin. Vaihtoehtoisesti voi valita 612 mallin joka on maantieversio.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti FreeZ Katso viesti
    Käy hyvin. Vaihtoehtoisesti voi valita 612 mallin joka on maantieversio.
    .
    Tuota 612:a ei taida enää löytyä vanhana kapeampinokkaisena mallina, vain Ergowavena jossa ilmeisesti nokka on leveämpi. Vai onko 612:sta tuollaista vanhaa mallia ollutkaan, ei ainakaan netistä tunnu löytyvän.

Mun muistikuva on että 612 ilmestyi mallistoon nimenomaan Ergowavena. Joka tapauksessa sen nokka on kapeampi kuin 611 Ergowaven, jonka nokka hiilikuitumiehen mukaan (eikä minulla ole mitään syytä epäillä hänen kertomaansa) on leveämpi kuin alkuperäisen 611:n. 612 Ergowavesta on myös tullut kapeanokkaisempi malli "R".

Olisi mielenkiintoista mihin väliin se vanha 611 oikein asettuu, mutta tarkkoja mittoja ei taida SQlabin sivuilta löytyä.

PS Mun SQlab on vanha 611 "Race", joka silloin taisi olla nimenoman se maantielle tarkoitettu malli. Mutta miten se erosi pelkästä 611:stä, siitä ei ole edes muistikuvan tapaista...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hsr Katso viesti
    Tuota 612:a ei taida enää löytyä vanhana kapeampinokkaisena mallina, vain Ergowavena jossa ilmeisesti nokka on leveämpi. Vai onko 612:sta tuollaista vanhaa mallia ollutkaan, ei ainakaan netistä tunnu löytyvän.
    612 Ergowavessa on hitusen vanhaa 611:sta kapeampi nokka. 611 Ergowave on parisen milliä vanhaa 611:sta leveämpi muutama sentti nokasta mitattuna. Vanha 612 taisi olla 611:n kevennetty versio maantienkäyttöön? En tiedä, oliko siinä mitoiltaan eroa.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 22.11.2019, 19.30
  2. Pitkän miehen pyörä
    By Salikundi83 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 26.05.2017, 23.29
  3. Polkupyörien katastrofaaliset hajoamiset ajon aikana
    By Uncle in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 40
    Viimeinen viesti: 23.02.2015, 11.12

Aiheen tagit